Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#7501
Írta 2009. szeptember 14. - 20:50
amugy megragasztani sem elvetendo otlet, legalabb megtanulod hogy kell gyorsan es hatekonyan csinalni, cserebe ha legkozelebb hosszabb utra mesz, meghalalhatja magat. gondolj bele. viszel egy potbelsot, defektet kapsz, kicsereled. kapsz meg egy defektet mit csinalsz?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7502
Írta 2009. szeptember 14. - 20:16
#7503
Írta 2009. szeptember 14. - 20:09
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO
#7504
Írta 2009. szeptember 14. - 12:00
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#7505
Írta 2009. szeptember 02. - 10:05
Köszi az ötleteket!
Sajnos az én hajtogatós külsõm annyira lötyög, a felnin, hogy hiába próbálom beigazgatni a vájatba, nem elég a felpumpáláshoz.
Hát így tényleg nagyon nehéz, respekt, hogy nem adtad fel és összejött.
#7506
Írta 2009. szeptember 01. - 22:49
Sajnos az én hajtogatós külsõm annyira lötyög, a felnin, hogy hiába próbálom beigazgatni a vájatba, nem elég a felpumpáláshoz.
Ma de elmentem egy másfél órás próbaútra a környéken, minden ok.
most jöttem haza munkából és megnéztem a drágáimat, eddig egyik gumi se eresztett le. A többi majd kiderül késõbb!
BigTibi, a következõt tudom javasolni, hátha bevállik:
Mivel ust-s a kereked, ezért úgy próbáld a külsõt felrakni, ahogy egy ust-s szoktak: használd a középsõ vájatot.
Elõször defektgátló folyadék és szappanozás nélkül (teljesen szárazon), igazítsd be a külsõt a vájatba. A szelep körül is igazgasd el, majd ott fogd meg a külsõt és nyomd finoman a felnire miközben pumpálsz mint az örült a másik kezeddel a mûhelypumpával. (A szelep körül jön ki a levegõ 90%-a.) Ha nem megy, akkor nézni kell, hogy hol ereszt látványosan, ott igazgatni kell a vájatban.
Ha felfújtad (a max. külsõ nyomásra), akkor pár órán át tartania kell a nyomást. Ha rögtön leereszt, akkor nem illeszkedik jól a gumi pereme és sose lesz jó.
Ezután jöhet a lötty. Felszerelés ugyanaz: vájatot használni, löttyöt betölteni (ne sajnáld), szappanozhatsz is ha akarsz (nehezebben megy majd fel, de talán jobban illeszkedik). Ha fent van a külsõ, menj el tekerni. A videókon látható kézi lötyögtetés (nálam) semmit nem ért: simán leeresztett fél nap után a külsõ.
Lötty, kettõt próbáltam:
schwalbe docblue:
- nagyon drága
- használhatatlan (belsõben lehet, hogy mûködik, nem tudom)
- szétszedi a külsõt
joe tej:
- kapható itthon
- mûködik
- nem drága
Az igazi megoldás, mint mások írták egy ust külsõ + kevés defektgátló folyadék.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#7507
Írta 2009. szeptember 01. - 22:10
#7508
Írta 2009. szeptember 01. - 20:40
#7509
Írta 2009. szeptember 01. - 20:34
#7510
Írta 2009. szeptember 01. - 09:15
Mivel ust-s a kereked, ezért úgy próbáld a külsõt felrakni, ahogy egy ust-s szoktak: használd a középsõ vájatot.
Elõször defektgátló folyadék és szappanozás nélkül (teljesen szárazon), igazítsd be a külsõt a vájatba. A szelep körül is igazgasd el, majd ott fogd meg a külsõt és nyomd finoman a felnire miközben pumpálsz mint az örült a másik kezeddel a mûhelypumpával. (A szelep körül jön ki a levegõ 90%-a.) Ha nem megy, akkor nézni kell, hogy hol ereszt látványosan, ott igazgatni kell a vájatban.
Ha felfújtad (a max. külsõ nyomásra), akkor pár órán át tartania kell a nyomást. Ha rögtön leereszt, akkor nem illeszkedik jól a gumi pereme és sose lesz jó.
Ezután jöhet a lötty. Felszerelés ugyanaz: vájatot használni, löttyöt betölteni (ne sajnáld), szappanozhatsz is ha akarsz (nehezebben megy majd fel, de talán jobban illeszkedik). Ha fent van a külsõ, menj el tekerni. A videókon látható kézi lötyögtetés (nálam) semmit nem ért: simán leeresztett fél nap után a külsõ.
Lötty, kettõt próbáltam:
schwalbe docblue:
- nagyon drága
- használhatatlan (belsõben lehet, hogy mûködik, nem tudom)
- szétszedi a külsõt
joe tej:
- kapható itthon
- mûködik
- nem drága
Az igazi megoldás, mint mások írták egy ust külsõ + kevés defektgátló folyadék.
#7511
Írta 2009. szeptember 01. - 08:27
Szerintem a kísérletezéssel nincs baj, fõleg ha másoknak mûködik ez a felállás , más fajta lötyi kellett volna.
Egyébként az egyik kerekem (amelyik nem volt megbontva) másnap reggelre kirügyezett az oldalán, azóta is tartja a nyomást,a másik nagyon enyhén ereszt...
Bigtibi: Én a Mavic Crosstrail UST felnit UST külsõkkel használom, mindenféle lötty nélkül, már 3 éve. Nem hagyott még az úton sosem. Azt nem mondom, hogy nem kapott kisebb szúrásos defektet, de ez már mindig csak otthon derült ki. Miért nem jó neked az UST felnire UST külsõ? Már amiket itt leírtál, elég volt elolvasni, nemhogy megcsinálni.Persze ha van idõd rá, akkor nem szóltam...
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#7512
Írta 2009. augusztus 31. - 22:58
#7513
Írta 2009. augusztus 31. - 22:12
#7514
Írta 2009. augusztus 30. - 23:24
-a neten egy csomó videót nézhetsz ahol a lötyit nem a szelepen keresztül töltik be.
-oldal defekt ellen ok. nem véd, mert normál esetben nincs ott lötyi, de ha oldalra forgatom a kereket akkor oda kellene folynia és eltömeteni a lyukat.
-itt a fórumon is többen használnak ust felni-mezei külsõ felállást, a joe's magyar oldala meg kifejezetten ajánlja ezt a megoldást. Javasolnám elolvasásra Kovács Botond e témával foglalkozó írását a Bikemag 2009/04 számban. Ennyit a sufnituning-barkács megoldásról.
-A biztonságra való törekvés szép dolog gyakorlom is minden nap az erõmûben , viszont ha nem is vagyok súly mániás, de van egy ilyen k. drága bringám, zavar a tudat, hogy felesleges tömeget cipelek magammal. Viszon nem zavar ha másoknak ugyanez nem probléma
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#7515
Írta 2009. augusztus 30. - 22:22
Tovább játszottam. Elõször a kibontott kerékben egészítettem ki a lötyit 200ml-re, de nem tudtam felpumpálni. Így 4 óra álldogálás után egy sûrû valami gyûlt össze a gumi alsó részében, szerintem holnapra kidobhatom...
A másik kerékbe ami már fel volt fújva, így pumpával már nekem is megy, a szelepen keresztül egészítettem ki a trutyit, az eredmény szinte változatlan, mint az a fényképen látható.
http://picasaweb.goo...817211693297282
Ezután mivel veszteni valóm nincs, gondoltam és ez az izé víz bázisu mert vizzel le lehet mosni, szóval nyomtam egy kis vizet a szelepen keresztül a rendszerbe. Felpumpálás után pár forgatásig lehetett hallani a folyadik hangját, majd néma csend... Az eredmény:
http://picasaweb.goo...817209829466226
A helyzet lényegesen jobb, de az oldalfalon még mindíg van néhány apró bubi.
TREKs Atesz. A Joe's no flats ust felni-sima gumi felálláshoz 60-120ml-t ajánl!
Üdv.
-Úgylátom hogy nagyon elbeszélünk egymás mellett.
-Minimális lötyi mindig is összefog gyülni a kerék aljában,ugyanis pont hogy annak kell mindig odafolyni a kiszúrt helyre.
-Az általam használt és a többi fajta lötyit is csak kompletten összeszerelt összerakott kerékbe érdemes beletõlteni azaz amikor már mindenhól rendesen a helyén van gumi a felnin,és már csak a felpumpálás van hátra.
-Ja és az oldalfali defekt ellen vagy arra egyik lötyi sem alkalmas.
-Tehát vagy teljes UST-s vagy teljes hagyományos belõs rendszerübe,félmegoldásuban(sufnituningosban,barkácsoltban) nemigazán fog mûködni.
-Az a pár mililiter amivel többet raktam bele az meg a biztonsági mennyiség,hogy még tutibb legyen a cucc hatásfoka.
(egyébként sem szenvedem grammániás betegségben!)
#7516
Írta 2009. augusztus 30. - 20:12
A másik kerékbe ami már fel volt fújva, így pumpával már nekem is megy, a szelepen keresztül egészítettem ki a trutyit, az eredmény szinte változatlan, mint az a fényképen látható.
http://picasaweb.goo...817211693297282
Ezután mivel veszteni valóm nincs, gondoltam és ez az izé víz bázisu mert vizzel le lehet mosni, szóval nyomtam egy kis vizet a szelepen keresztül a rendszerbe. Felpumpálás után pár forgatásig lehetett hallani a folyadik hangját, majd néma csend... Az eredmény:
http://picasaweb.goo...817209829466226
A helyzet lényegesen jobb, de az oldalfalon még mindíg van néhány apró bubi.
TREKs Atesz. A Joe's no flats ust felni-sima gumi felálláshoz 60-120ml-t ajánl!
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#7517
Írta 2009. augusztus 30. - 19:59
Megbontottam a rendszert , gondoltam megnézem mi van belül. A 100 ml. lötyi kb. arra elég, hogy egy vékony de állandó réteggel vonja be a külsõt belülrõl, na ez nem fog nekem semmilyen lyukat eltömíteni mert a menet közbeni körbe folydogáláshoz már nem marad semmi. Szóval a mennyi kell bele kérdésre a válasz erõsen függ a lötyi állagától.Esetemben tényleg kell a gyári ajánlás a 200 ml. :-( Azt hiszem keresnem kell valami másik fajtát amibõl kevesebb is elég.
A pumpálásos ötletet köszi, kipróbálom.
Üdv.
-Szerintem olyan nagyon sokkal kevesebbet a többi gyártó sem fog javasolni talán 20-30ml-rel kevesebbet.
-Mert itt nem egy filmréteg kell hanem annyi mennyiség,ami még folyékony és esetleges szúrásos defektnél hamar oda tud(od) foly(at)ni a defektes helyre.
#7518
Írta 2009. augusztus 30. - 18:32
A pumpálásos ötletet köszi, kipróbálom.
Hát tudod az UST-s külsõt úgy tudod felfújni ha a felni középsõ vájatában van a gumi mindkét pereme, ha valamelyik kint van a szélén akkor elszökik a levegõ, az elsõ esetben mûhely pumpával is simán felfújható. Talán a normál külsõnél is így kellene, a tömítõ anyagnál pedig azt írtad ,,gél" ha ez az állaga talán ez a baj.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#7519
Írta 2009. augusztus 30. - 16:44
Hát tudod az UST-s külsõt úgy tudod felfújni ha a felni középsõ vájatában van a gumi mindkét pereme, ha valamelyik kint van a szélén akkor elszökik a levegõ, az elsõ esetben mûhely pumpával is simán felfújható. Talán a normál külsõnél is így kellene, a tömítõ anyagnál pedig azt írtad ,,gél" ha ez az állaga talán ez a baj.Megpróbáltam a mavic crosstaril tubeless kerék, conti speed king normál külsõ párosomat belsõtleníteni. Vettem hozzá egy doboz OKO defektmentesítõ gélt amibõl 100 ml-t tettem kerekenként. Az eredmény nem túl sikeres :-(
A tapasztalatok:
-Az elsõ felfújás nem egyszerû. Hiába tettem bele elõszõr a belsõt, hogy az egyik olalon bepattanjon a külsõ pereme, a belsõ nélküli pumpáláskor annyi levegõ szökött, hogy a mezei komresszorral nem tudtam felfújni, csak a gumisnál sikerült.
- a lötyi , ami egyébként úgy tûnik mûködik mert a futófelületen lévõ lyuknál megjelent és tömített, nem tömítí el a gumi oldalfalán az apró lyukakat, meg a felni gumi találkozásnál több helyen jönnek az apró bubik. Pörgetem, forgatom, de semmi eredmény:-(
#7520
Írta 2009. augusztus 30. - 13:17
és még az is elõfordul hogy sokáig belsõvel használt ust külsõ sem mûxik még lötyivel sem.
az miert?
RAUH-Welt
B E G R I F F