Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#7481
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Most kis fizika nem ártana.


De neked sem! Mert amit írtál, az kompletten nem igaz. :) (javaslom átolvasni a centripetális erõ, a centrifugális erõ, s a perdület fogalmak meghatározásait)

Gy.K.: Jorus óta nagyon képben vagytok, hogy a megforgatott tömeg az, ami igazán számít. Ez így igaz - csakhogy...a kerék elkezd forogni, s a forgatás hatására a centrifugális erõ a folyadékot egyenletesen szétteríti a lehetõ legnagyobb rendelkezésre álló rádiuszon, azaz a belsõ külsõ felén. A folyadék, ami ott szétterül, legyetek erõsek, nem forgatott tömeg, ugyanis nem te forgatod meg, hanem a tehetetlensége miatt, engedve a centrifugális erõnek, oda kerül. Nyilván igaz, hogy ez egy ragadós massza, s az anyagrészecskék között van némi kohézió, azaz mégsem teljesen tehetetlen, s "bizonyos értelemben" megforgatod. De bizonyos értelemben a gumiban lévõ levegõt is megforgatod. Viszont az egyszerûség kedvéért nem érdemes a "lötyit" forgatott tömegként kezelni. (egyszerû hasonlat: ha vízzel töltöd fel, s satufékezel, a víz még forog a gumiban egy ideig)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#7482
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
A joe's no flats-tól http://www.no-flats.hu/supertej.htm rendelhetsz postán kisebb kiszerelésben.

köszi, egyelõre kisebb kiszerelésû lötyit sem találtam, egy helyen van fél literes...



#7483
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Nyugodtan nyomdbele a defekt lötyit fecskendõvel, de menj a gyógyszertárba és a legvastagabb tûbõl kérj!!! valamint legalább 50ml-es legyen a fecskendõ. Mindezt azért mert a lötyi elég sûrû és meglehetõsen nagy erõvel kell majd nyomni. Kis levegõt fújsz bele majd a szokásos módon szereled.


köszi, egyelõre kisebb kiszerelésû lötyit sem találtam, egy helyen van fél literes...

#7484
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

senkinek semmi ötlete?

Nyugodtan nyomdbele a defekt lötyit fecskendõvel, de menj a gyógyszertárba és a legvastagabb tûbõl kérj!!! valamint legalább 50ml-es legyen a fecskendõ. Mindezt azért mert a lötyi elég sûrû és meglehetõsen nagy erõvel kell majd nyomni. Kis levegõt fújsz bele majd a szokásos módon szereled.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#7485
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás

Amikor szenvedtem a tubeless beüzemeléssel, a defekt stopp lötyibõl 150ml benne volt a kerékben, egy csomószor megforgattam,aztán levettem a külsõt, hogy megnézzem mi van belül. A külsõ felületén belülrõl egy nyálkás réteg volt az alján meg alig valami.


Így már világosabb miért szenvedtél a beüzemeléssel..., mert a defektgátló löttyök többsége nem ilyen (folyékony latex és valamilyen fagyáló folyadék keverék változatok)! Majdnem ugyanolyan folyékonyak mint a víz. Pont ezért hatékonyak ezek a változatok, mert egyben marad a folyadék és nem szárad/köt feleslegesen a gumi falához. Nagyon kis sebességnél tehát nem kenõdik fel a gumi falára, az alján tanyázik, ha normálisan hajtasz akkor már igen.

#7486
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
1. igen, az nehéz és drága volt
2. kösziköszi, ez remek hír!
3. tényleg nem kerestem rá, bár így utólag, megtehettem volna itt is, nem csak a google-ban
4. gondoltam nem írom le még egyszer, azért idéztem

köszi a választ!

1. Lehet kapni olyan szingós belsõt, amiben benne van gyárilag a lötyi.
2. Mûködik a fecskendõs dolog is.
3. Már ezt többen leírták elõttem ebben a topikban.
4. A saját kérdésünket nem idézzük be, mert nem kaptunk rá választ.



#7487
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

senkinek semmi ötlete?

1. Lehet kapni olyan szingós belsõt, amiben benne van gyárilag a lötyi.
2. Mûködik a fecskendõs dolog is.
3. Már ezt többen leírták elõttem ebben a topikban.
4. A saját kérdésünket nem idézzük be, mert nem kaptunk rá választ.


A sebesség mindent megold.

 


#7488
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Biztos, hogy nem csavarható ki a szelep közepe?


sajnos nem, sima szingó, nem kitekerhetõ. mindenképpen kell vennem valamit, mert folyamatosan félcentis tüskéket szedek ki a kerekekbõl. :(

#7489
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Biztos, hogy nem csavarható ki a szelep közepe?

senkinek semmi ötlete?



#7490
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Mondtam én, hogy te is tudod! Kb. ugyanazt írtad le amit én csak részletesebben. A folyadék meg nem fog összegyülve egy helyen maradni. Amikor szenvedtem a tubeless beüzemeléssel, a defekt stopp lötyibõl 150ml benne volt a kerékben, egy csomószor megforgattam,aztán levettem a külsõt, hogy megnézzem mi van belül. A külsõ felületén belülrõl egy nyálkás réteg volt az alján meg alig valami. Most én elképzelem mi "lötyög" neked a gumiban az 50-60 ml anyagból. ( két m hosszan két centi szélesen 1 mm vastagon az 40ml,)

Most kis fizika nem ártana.

Minnél nehezebb a külsöd, annál nagyob energia kell a kereket megforgatni.

Szóval egy kerékszetten akkor javitasz sulyban/energiában, ha a könnyités a rádiusz külsö részén kerül sorra (a külsönél).
Magyarul vehetsz könyü agyat, tárcsát, ha nehéz a felni és a gumi nem javitottál.

A lötty példa:

a belsö gumit állandóan forgatod. A lötty ideális esetben a kerék alján marad, igy emelkedön, mászásban (lassu sebeségen) nem kell megforditani.

Faktor:

-100gr könnyités a kerekeken olyan mint -300gr a vázon

kb. faktor



#7491
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Szevasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni, defektgátló folyadékkal kapcsolatosan. Vasárnap egy hátsó kerék defektet javítottam, aztán hétfõn elsõ kereket, kedden pedig elsõ-hátsót, úgyhogy eléggé meguntam a dolgot. Vennék lötyit, de szingós a belsõm, és nem szétszedhetõ a szelep. Az lenne a kérdésem, hogyha már úgyis lukas a két gumi, egy fecskendõvel be lehet-e juttatni az anyagot a belsejébe?
(Védõszalagot nem szeretnék.)


senkinek semmi ötlete?

#7492
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 hozzászólás
a súrlódás és a centrifugális erõ miatt teljesen szétterül a lötyi egybefüggõ réteget képezve, persze kis sebességnél nem, de egy vékonyabb réteg elvileg akkor is van

#7493
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás

Jó akkor menj lassan. A lötyi akkor sem egy helyen lesz. Ha így lenne azt éreznéd mert "rázna" a kereked. A tömegnek a felgyorsításnál ill. lassításnál van jelentõsége, nem a folyamatos áll. sebességnél de szerintem ezt te is tudod,


Most kis fizika nem ártana.

Minnél nehezebb a külsöd, annál nagyob energia kell a kereket megforgatni.

Szóval egy kerékszetten akkor javitasz sulyban/energiában, ha a könnyités a rádiusz külsö részén kerül sorra (a külsönél).
Magyarul vehetsz könyü agyat, tárcsát, ha nehéz a felni és a gumi nem javitottál.

A lötty példa:

a belsö gumit állandóan forgatod. A lötty ideális esetben a kerék alján marad, igy emelkedön, mászásban (lassu sebeségen) nem kell megforditani.

Faktor:

-100gr könnyités a kerekeken olyan mint -300gr a vázon

kb. faktor

#7494
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
van egy reteg amit kepez ahogy beletoltod, a felesleg meg lotyog.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7495
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Az nem tapad meg a belsõben valamennyire?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#7496
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Jó akkor menj lassan. A lötyi akkor sem egy helyen lesz. Ha így lenne azt éreznéd mert "rázna" a kereked. A tömegnek a felgyorsításnál ill. lassításnál van jelentõsége, nem a folyamatos áll. sebességnél de szerintem ezt te is tudod,

és amikor 30-al mész akkor ugye azt érzed is, hogy nehezeb a löty miatt? :chin:



#7497
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás

Megnézném miként lubickol az aljában amikor harminccal mész...
Igen is forgatod, mert szétterül a külsõben.


és amikor 30-al mész akkor ugye azt érzed is, hogy nehezeb a löty miatt? :chin:

#7498
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás
Igazán piacra dobhatna valaki egy többé-kevésbé áttetszõ UST-s külsõt! ;)

_____________________________________________
AM rlz


#7499
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Megnézném miként lubickol az aljában amikor harminccal mész...
Igen is forgatod, mert szétterül a külsõben.

nem kell az a sok lötty.

a 2.25 Schwalbe Fat Albertot (nem USTs) elöl 40, hátul 50 ml töltöttem (UST felni)

De nem kell megiedni a lötty sulyátol, mivel azt nem forgatod, a külsö aljában lubickol, igy nem "forgatandó energia" nyomulás közben.



#7500
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Szevasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni, defektgátló folyadékkal kapcsolatosan. Vasárnap egy hátsó kerék defektet javítottam, aztán hétfõn elsõ kereket, kedden pedig elsõ-hátsót, úgyhogy eléggé meguntam a dolgot. Vennék lötyit, de szingós a belsõm, és nem szétszedhetõ a szelep. Az lenne a kérdésem, hogyha már úgyis lukas a két gumi, egy fecskendõvel be lehet-e juttatni az anyagot a belsejébe?
(Védõszalagot nem szeretnék.)