Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#7521
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok!Megkaptam pályafutásom elsõ defektjét,szerencsére nem terepen,csak egy próbakör során.Ragasztani nem akarom,és azt szeretném megtudni van-e valami különbség a különbözõ márkájú belsõk közt.Vegyem meg amit az elsõ boltban a kezembe nyomnak?Ami benne volt az Duro.

Csak egy apró tanács volt olyan túra ahol ötünknek 8 defektje volt szerinted ki hord ennyi belsõt de ebben a témában azt hiszem Zszsi a csúcs tartó.
Egyébiránt ha abszolult nem akarsz defektelni javaslom a latexbelõt és bele valamilyen defekt lötyit és élj boldogan.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#7522
gorgo

gorgo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 649 hozzászólás
2 hete vettem egy szett Michelin mountain extrem külsõt, és kb 50 km bringázás után elkezdtek leszakadozni a bütykök mind az elsõ mind a hátsó külsõrõl. Azonnal levettem õket, és visszaraktam a kopott Intenseket, tehát amint láttam a hibát, nem használtam tovább õket. Teljes bûtyöktörés ez alatt nem volt, csak pl az oldalsó bütykök belsõ felénél kezdtek elválni az anyagtól, illetve a futófelületen is van pár bütyök, ami egyszerûen kezd elhasadni. Nem használtam magas nyomáson a gumikat, a talaj pedig jellemzõen száraz; ritkán, a nedvesebb helyeken laza volt. Visszaküldtem a nagykerbe, de õk nem fogadják el a kifogásomat, mondván a "top" gumik mind ilyenek. Nos nekem már az évek alatt volt pár külsõm, és eddig ilyen nem fordult elõ, még a korábbi ugyancsak michelin gyártmányú Hot illetve Hots piros külsõknél sem.
A kérdésem az, hogy mostanában tényleg általános jelenség e a hasonló árkategóriájú külsõknél a szétszakadozás, illetve a folyamatos morzsolódás, vagy egyszerûen megint sikerült szemetet vennem?

Köszi
fanatiX mtbc

#7523
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
vehetsz markasabbat is [schwalbe, continental, panaracer stb] de defektet minddel ugyanugy fogsz kapni ha akacosban bringazol ;)

amugy megragasztani sem elvetendo otlet, legalabb megtanulod hogy kell gyorsan es hatekonyan csinalni, cserebe ha legkozelebb hosszabb utra mesz, meghalalhatja magat. gondolj bele. viszel egy potbelsot, defektet kapsz, kicsereled. kapsz meg egy defektet mit csinalsz?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7524
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Sziasztok!Megkaptam pályafutásom elsõ defektjét,szerencsére nem terepen,csak egy próbakör során.Ragasztani nem akarom,és azt szeretném megtudni van-e valami különbség a különbözõ márkájú belsõk közt.Vegyem meg amit az elsõ boltban a kezembe nyomnak?Ami benne volt az Duro.

#7525
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 hozzászólás
Grat hozzá!!!
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#7526
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Örömmel tájékoztatom a tisztelt fórumtársakat, hogy a két hete némi nehézséggel beüzemelt mavic tubeless felni-mezei conti speed king gumi-defektgátló lötyi összeállítású szettem a 24 órás versenyen kivállóan mûködött.

#7527
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás

Köszi az ötleteket!
Sajnos az én hajtogatós külsõm annyira lötyög, a felnin, hogy hiába próbálom beigazgatni a vájatba, nem elég a felpumpáláshoz.


Hát így tényleg nagyon nehéz, respekt, hogy nem adtad fel és összejött. :)

#7528
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Köszi az ötleteket!

Sajnos az én hajtogatós külsõm annyira lötyög, a felnin, hogy hiába próbálom beigazgatni a vájatba, nem elég a felpumpáláshoz.


Ma de elmentem egy másfél órás próbaútra a környéken, minden ok.
most jöttem haza munkából és megnéztem a drágáimat, eddig egyik gumi se eresztett le. A többi majd kiderül késõbb!

BigTibi, a következõt tudom javasolni, hátha bevállik:

Mivel ust-s a kereked, ezért úgy próbáld a külsõt felrakni, ahogy egy ust-s szoktak: használd a középsõ vájatot.

Elõször defektgátló folyadék és szappanozás nélkül (teljesen szárazon), igazítsd be a külsõt a vájatba. A szelep körül is igazgasd el, majd ott fogd meg a külsõt és nyomd finoman a felnire miközben pumpálsz mint az örült a másik kezeddel a mûhelypumpával. (A szelep körül jön ki a levegõ 90%-a.) Ha nem megy, akkor nézni kell, hogy hol ereszt látványosan, ott igazgatni kell a vájatban.

Ha felfújtad (a max. külsõ nyomásra), akkor pár órán át tartania kell a nyomást. Ha rögtön leereszt, akkor nem illeszkedik jól a gumi pereme és sose lesz jó.

Ezután jöhet a lötty. Felszerelés ugyanaz: vájatot használni, löttyöt betölteni (ne sajnáld), szappanozhatsz is ha akarsz (nehezebben megy majd fel, de talán jobban illeszkedik). Ha fent van a külsõ, menj el tekerni. A videókon látható kézi lötyögtetés (nálam) semmit nem ért: simán leeresztett fél nap után a külsõ.

Lötty, kettõt próbáltam:
schwalbe docblue:
- nagyon drága
- használhatatlan (belsõben lehet, hogy mûködik, nem tudom)
- szétszedi a külsõt
joe tej:
- kapható itthon
- mûködik
- nem drága

Az igazi megoldás, mint mások írták egy ust külsõ + kevés defektgátló folyadék.



#7529
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
20km :D aszfalt/beton/salak/kõ/döngölt.....50 fölötti végsebességgel:D

#7530
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Hányszáz tesztkm után? :)

#7531
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Vettem Kenda Nevegal 1.95-ös külsõket, egész jók, csak ajánlani tudom

#7532
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
BigTibi, a következõt tudom javasolni, hátha bevállik:

Mivel ust-s a kereked, ezért úgy próbáld a külsõt felrakni, ahogy egy ust-s szoktak: használd a középsõ vájatot.

Elõször defektgátló folyadék és szappanozás nélkül (teljesen szárazon), igazítsd be a külsõt a vájatba. A szelep körül is igazgasd el, majd ott fogd meg a külsõt és nyomd finoman a felnire miközben pumpálsz mint az örült a másik kezeddel a mûhelypumpával. (A szelep körül jön ki a levegõ 90%-a.) Ha nem megy, akkor nézni kell, hogy hol ereszt látványosan, ott igazgatni kell a vájatban.

Ha felfújtad (a max. külsõ nyomásra), akkor pár órán át tartania kell a nyomást. Ha rögtön leereszt, akkor nem illeszkedik jól a gumi pereme és sose lesz jó.

Ezután jöhet a lötty. Felszerelés ugyanaz: vájatot használni, löttyöt betölteni (ne sajnáld), szappanozhatsz is ha akarsz (nehezebben megy majd fel, de talán jobban illeszkedik). Ha fent van a külsõ, menj el tekerni. A videókon látható kézi lötyögtetés (nálam) semmit nem ért: simán leeresztett fél nap után a külsõ.

Lötty, kettõt próbáltam:
schwalbe docblue:
- nagyon drága
- használhatatlan (belsõben lehet, hogy mûködik, nem tudom)
- szétszedi a külsõt
joe tej:
- kapható itthon
- mûködik
- nem drága

Az igazi megoldás, mint mások írták egy ust külsõ + kevés defektgátló folyadék.

#7533
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
A hosszú távu terv ez. ust/ust. De adott egy pár külsõ ami zsír új és itt van a kezemben, két új ust-gumi meg nem olcsó mulatság :-(
Szerintem a kísérletezéssel nincs baj, fõleg ha másoknak mûködik ez a felállás , más fajta lötyi kellett volna.
Egyébként az egyik kerekem (amelyik nem volt megbontva) másnap reggelre kirügyezett az oldalán, azóta is tartja a nyomást,a másik nagyon enyhén ereszt...

Bigtibi: Én a Mavic Crosstrail UST felnit UST külsõkkel használom, mindenféle lötty nélkül, már 3 éve. Nem hagyott még az úton sosem. Azt nem mondom, hogy nem kapott kisebb szúrásos defektet, de ez már mindig csak otthon derült ki. Miért nem jó neked az UST felnire UST külsõ? Már amiket itt leírtál, elég volt elolvasni, nemhogy megcsinálni.Persze ha van idõd rá, akkor nem szóltam...



#7534
zaskarrace

zaskarrace

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás
Bigtibi: Én a Mavic Crosstrail UST felnit UST külsõkkel használom, mindenféle lötty nélkül, már 3 éve. Nem hagyott még az úton sosem. Azt nem mondom, hogy nem kapott kisebb szúrásos defektet, de ez már mindig csak otthon derült ki. Miért nem jó neked az UST felnire UST külsõ? Már amiket itt leírtál, elég volt elolvasni, nemhogy megcsinálni.Persze ha van idõd rá, akkor nem szóltam...

#7535
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Maxxis xenith jó lesz majd a hidegebb idõkben is? Inkább ilyet veszek majd, nem Schwable cityjet-et.

#7536
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
-még szép, hogy összegyûlik, ha van minek összegyûlni
-a neten egy csomó videót nézhetsz ahol a lötyit nem a szelepen keresztül töltik be.
-oldal defekt ellen ok. nem véd, mert normál esetben nincs ott lötyi, de ha oldalra forgatom a kereket akkor oda kellene folynia és eltömeteni a lyukat.
-itt a fórumon is többen használnak ust felni-mezei külsõ felállást, a joe's magyar oldala meg kifejezetten ajánlja ezt a megoldást. Javasolnám elolvasásra Kovács Botond e témával foglalkozó írását a Bikemag 2009/04 számban. Ennyit a sufnituning-barkács megoldásról.
-A biztonságra való törekvés szép dolog gyakorlom is minden nap az erõmûben Feltöltött kép , viszont ha nem is vagyok súly mániás, de van egy ilyen k. drága bringám, zavar a tudat, hogy felesleges tömeget cipelek magammal. Viszon nem zavar ha másoknak ugyanez nem problémaFeltöltött kép

#7537
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás

Tovább játszottam. Elõször a kibontott kerékben egészítettem ki a lötyit 200ml-re, de nem tudtam felpumpálni. Így 4 óra álldogálás után egy sûrû valami gyûlt össze a gumi alsó részében, szerintem holnapra kidobhatom...
A másik kerékbe ami már fel volt fújva, így pumpával már nekem is megy, a szelepen keresztül egészítettem ki a trutyit, az eredmény szinte változatlan, mint az a fényképen látható.
http://picasaweb.goo...817211693297282

Ezután mivel veszteni valóm nincs, gondoltam és ez az izé víz bázisu mert vizzel le lehet mosni, szóval nyomtam egy kis vizet a szelepen keresztül a rendszerbe. Felpumpálás után pár forgatásig lehetett hallani a folyadik hangját, majd néma csend... Az eredmény:
http://picasaweb.goo...817209829466226

A helyzet lényegesen jobb, de az oldalfalon még mindíg van néhány apró bubi.

TREKs Atesz. A Joe's no flats ust felni-sima gumi felálláshoz 60-120ml-t ajánl!


Üdv.

-Úgylátom hogy nagyon elbeszélünk egymás mellett.

-Minimális lötyi mindig is összefog gyülni a kerék aljában,ugyanis pont hogy annak kell mindig odafolyni a kiszúrt helyre.

-Az általam használt és a többi fajta lötyit is csak kompletten összeszerelt összerakott kerékbe érdemes beletõlteni azaz amikor már mindenhól rendesen a helyén van gumi a felnin,és már csak a felpumpálás van hátra.

-Ja és az oldalfali defekt ellen vagy arra egyik lötyi sem alkalmas.

-Tehát vagy teljes UST-s vagy teljes hagyományos belõs rendszerübe,félmegoldásuban(sufnituningosban,barkácsoltban) nemigazán fog mûködni.

-Az a pár mililiter amivel többet raktam bele az meg a biztonsági mennyiség,hogy még tutibb legyen a cucc hatásfoka.
(egyébként sem szenvedem grammániás betegségben!)
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#7538
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Tovább játszottam. Elõször a kibontott kerékben egészítettem ki a lötyit 200ml-re, de nem tudtam felpumpálni. Így 4 óra álldogálás után egy sûrû valami gyûlt össze a gumi alsó részében, szerintem holnapra kidobhatom...
A másik kerékbe ami már fel volt fújva, így pumpával már nekem is megy, a szelepen keresztül egészítettem ki a trutyit, az eredmény szinte változatlan, mint az a fényképen látható.
http://picasaweb.goo...817211693297282

Ezután mivel veszteni valóm nincs, gondoltam és ez az izé víz bázisu mert vizzel le lehet mosni, szóval nyomtam egy kis vizet a szelepen keresztül a rendszerbe. Felpumpálás után pár forgatásig lehetett hallani a folyadik hangját, majd néma csend... Az eredmény:
http://picasaweb.goo...817209829466226

A helyzet lényegesen jobb, de az oldalfalon még mindíg van néhány apró bubi.

TREKs Atesz. A Joe's no flats ust felni-sima gumi felálláshoz 60-120ml-t ajánl!

#7539
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás

Megbontottam a rendszert , gondoltam megnézem mi van belül. A 100 ml. lötyi kb. arra elég, hogy egy vékony de állandó réteggel vonja be a külsõt belülrõl, na ez nem fog nekem semmilyen lyukat eltömíteni mert a menet közbeni körbe folydogáláshoz már nem marad semmi. Szóval a mennyi kell bele kérdésre a válasz erõsen függ a lötyi állagától.Esetemben tényleg kell a gyári ajánlás a 200 ml. :-( Azt hiszem keresnem kell valami másik fajtát amibõl kevesebb is elég.
A pumpálásos ötletet köszi, kipróbálom.


Üdv.

-Szerintem olyan nagyon sokkal kevesebbet a többi gyártó sem fog javasolni talán 20-30ml-rel kevesebbet.
-Mert itt nem egy filmréteg kell hanem annyi mennyiség,ami még folyékony és esetleges szúrásos defektnél hamar oda tud(od) foly(at)ni a defektes helyre.
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#7540
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Megbontottam a rendszert , gondoltam megnézem mi van belül. A 100 ml. lötyi kb. arra elég, hogy egy vékony de állandó réteggel vonja be a külsõt belülrõl, na ez nem fog nekem semmilyen lyukat eltömíteni mert a menet közbeni körbe folydogáláshoz már nem marad semmi. Szóval a mennyi kell bele kérdésre a válasz erõsen függ a lötyi állagától.Esetemben tényleg kell a gyári ajánlás a 200 ml. :-( Azt hiszem keresnem kell valami másik fajtát amibõl kevesebb is elég.
A pumpálásos ötletet köszi, kipróbálom.

Hát tudod az UST-s külsõt úgy tudod felfújni ha a felni középsõ vájatában van a gumi mindkét pereme, ha valamelyik kint van a szélén akkor elszökik a levegõ, az elsõ esetben mûhely pumpával is simán felfújható. Talán a normál külsõnél is így kellene, a tömítõ anyagnál pedig azt írtad ,,gél" ha ez az állaga talán ez a baj.