Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15858 replies to this topic

#7461
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Nyugodtan nyomdbele a defekt lötyit fecskendõvel, de menj a gyógyszertárba és a legvastagabb tûbõl kérj!!! valamint legalább 50ml-es legyen a fecskendõ. Mindezt azért mert a lötyi elég sûrû és meglehetõsen nagy erõvel kell majd nyomni. Kis levegõt fújsz bele majd a szokásos módon szereled.


köszi, egyelõre kisebb kiszerelésû lötyit sem találtam, egy helyen van fél literes...

#7462
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

senkinek semmi ötlete?

Nyugodtan nyomdbele a defekt lötyit fecskendõvel, de menj a gyógyszertárba és a legvastagabb tûbõl kérj!!! valamint legalább 50ml-es legyen a fecskendõ. Mindezt azért mert a lötyi elég sûrû és meglehetõsen nagy erõvel kell majd nyomni. Kis levegõt fújsz bele majd a szokásos módon szereled.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#7463
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

Amikor szenvedtem a tubeless beüzemeléssel, a defekt stopp lötyibõl 150ml benne volt a kerékben, egy csomószor megforgattam,aztán levettem a külsõt, hogy megnézzem mi van belül. A külsõ felületén belülrõl egy nyálkás réteg volt az alján meg alig valami.


Így már világosabb miért szenvedtél a beüzemeléssel..., mert a defektgátló löttyök többsége nem ilyen (folyékony latex és valamilyen fagyáló folyadék keverék változatok)! Majdnem ugyanolyan folyékonyak mint a víz. Pont ezért hatékonyak ezek a változatok, mert egyben marad a folyadék és nem szárad/köt feleslegesen a gumi falához. Nagyon kis sebességnél tehát nem kenõdik fel a gumi falára, az alján tanyázik, ha normálisan hajtasz akkor már igen.

#7464
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
1. igen, az nehéz és drága volt
2. kösziköszi, ez remek hír!
3. tényleg nem kerestem rá, bár így utólag, megtehettem volna itt is, nem csak a google-ban
4. gondoltam nem írom le még egyszer, azért idéztem

köszi a választ!

1. Lehet kapni olyan szingós belsõt, amiben benne van gyárilag a lötyi.
2. Mûködik a fecskendõs dolog is.
3. Már ezt többen leírták elõttem ebben a topikban.
4. A saját kérdésünket nem idézzük be, mert nem kaptunk rá választ.



#7465
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

senkinek semmi ötlete?

1. Lehet kapni olyan szingós belsõt, amiben benne van gyárilag a lötyi.
2. Mûködik a fecskendõs dolog is.
3. Már ezt többen leírták elõttem ebben a topikban.
4. A saját kérdésünket nem idézzük be, mert nem kaptunk rá választ.


A sebesség mindent megold.

 


#7466
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Biztos, hogy nem csavarható ki a szelep közepe?


sajnos nem, sima szingó, nem kitekerhetõ. mindenképpen kell vennem valamit, mert folyamatosan félcentis tüskéket szedek ki a kerekekbõl. :(

#7467
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
Biztos, hogy nem csavarható ki a szelep közepe?

senkinek semmi ötlete?



#7468
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
Mondtam én, hogy te is tudod! Kb. ugyanazt írtad le amit én csak részletesebben. A folyadék meg nem fog összegyülve egy helyen maradni. Amikor szenvedtem a tubeless beüzemeléssel, a defekt stopp lötyibõl 150ml benne volt a kerékben, egy csomószor megforgattam,aztán levettem a külsõt, hogy megnézzem mi van belül. A külsõ felületén belülrõl egy nyálkás réteg volt az alján meg alig valami. Most én elképzelem mi "lötyög" neked a gumiban az 50-60 ml anyagból. ( két m hosszan két centi szélesen 1 mm vastagon az 40ml,)

Most kis fizika nem ártana.

Minnél nehezebb a külsöd, annál nagyob energia kell a kereket megforgatni.

Szóval egy kerékszetten akkor javitasz sulyban/energiában, ha a könnyités a rádiusz külsö részén kerül sorra (a külsönél).
Magyarul vehetsz könyü agyat, tárcsát, ha nehéz a felni és a gumi nem javitottál.

A lötty példa:

a belsö gumit állandóan forgatod. A lötty ideális esetben a kerék alján marad, igy emelkedön, mászásban (lassu sebeségen) nem kell megforditani.

Faktor:

-100gr könnyités a kerekeken olyan mint -300gr a vázon

kb. faktor



#7469
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Szevasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni, defektgátló folyadékkal kapcsolatosan. Vasárnap egy hátsó kerék defektet javítottam, aztán hétfõn elsõ kereket, kedden pedig elsõ-hátsót, úgyhogy eléggé meguntam a dolgot. Vennék lötyit, de szingós a belsõm, és nem szétszedhetõ a szelep. Az lenne a kérdésem, hogyha már úgyis lukas a két gumi, egy fecskendõvel be lehet-e juttatni az anyagot a belsejébe?
(Védõszalagot nem szeretnék.)


senkinek semmi ötlete?

#7470
kolin

kolin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 358 posts
a súrlódás és a centrifugális erõ miatt teljesen szétterül a lötyi egybefüggõ réteget képezve, persze kis sebességnél nem, de egy vékonyabb réteg elvileg akkor is van

#7471
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts

Jó akkor menj lassan. A lötyi akkor sem egy helyen lesz. Ha így lenne azt éreznéd mert "rázna" a kereked. A tömegnek a felgyorsításnál ill. lassításnál van jelentõsége, nem a folyamatos áll. sebességnél de szerintem ezt te is tudod,


Most kis fizika nem ártana.

Minnél nehezebb a külsöd, annál nagyob energia kell a kereket megforgatni.

Szóval egy kerékszetten akkor javitasz sulyban/energiában, ha a könnyités a rádiusz külsö részén kerül sorra (a külsönél).
Magyarul vehetsz könyü agyat, tárcsát, ha nehéz a felni és a gumi nem javitottál.

A lötty példa:

a belsö gumit állandóan forgatod. A lötty ideális esetben a kerék alján marad, igy emelkedön, mászásban (lassu sebeségen) nem kell megforditani.

Faktor:

-100gr könnyités a kerekeken olyan mint -300gr a vázon

kb. faktor

#7472
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
van egy reteg amit kepez ahogy beletoltod, a felesleg meg lotyog.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7473
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Az nem tapad meg a belsõben valamennyire?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#7474
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
Jó akkor menj lassan. A lötyi akkor sem egy helyen lesz. Ha így lenne azt éreznéd mert "rázna" a kereked. A tömegnek a felgyorsításnál ill. lassításnál van jelentõsége, nem a folyamatos áll. sebességnél de szerintem ezt te is tudod,

és amikor 30-al mész akkor ugye azt érzed is, hogy nehezeb a löty miatt? :chin:



#7475
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts

Megnézném miként lubickol az aljában amikor harminccal mész...
Igen is forgatod, mert szétterül a külsõben.


és amikor 30-al mész akkor ugye azt érzed is, hogy nehezeb a löty miatt? :chin:

#7476
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 posts
Igazán piacra dobhatna valaki egy többé-kevésbé áttetszõ UST-s külsõt! ;)

_____________________________________________
AM rlz


#7477
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
Megnézném miként lubickol az aljában amikor harminccal mész...
Igen is forgatod, mert szétterül a külsõben.

nem kell az a sok lötty.

a 2.25 Schwalbe Fat Albertot (nem USTs) elöl 40, hátul 50 ml töltöttem (UST felni)

De nem kell megiedni a lötty sulyátol, mivel azt nem forgatod, a külsö aljában lubickol, igy nem "forgatandó energia" nyomulás közben.



#7478
ballakornel

ballakornel

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Szevasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni, defektgátló folyadékkal kapcsolatosan. Vasárnap egy hátsó kerék defektet javítottam, aztán hétfõn elsõ kereket, kedden pedig elsõ-hátsót, úgyhogy eléggé meguntam a dolgot. Vennék lötyit, de szingós a belsõm, és nem szétszedhetõ a szelep. Az lenne a kérdésem, hogyha már úgyis lukas a két gumi, egy fecskendõvel be lehet-e juttatni az anyagot a belsejébe?
(Védõszalagot nem szeretnék.)

#7479
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts
Mindig is használtam foltozott belsõt, pótbelsõnek is. Nincs vele semmi baj, az igaz, hogy bizonyos nyugati kultúrákban ismeretlen fogalom a foltozás. A foltozás környezetbarát is.

Lötty nem kell sok (belsõbe sem), de ehhez valamilyen híg változat kell.

Az õs szlájm (jó páran kisérleteztünk vele a 90-es években) pont nem ilyen volt, nyúlós ragacs inkább. Ma löttyök már sokkal jobbak.

Az ust-vel még nem kaptam defektet, pedig találkozott már kökénnyel.

Pro bike gear: a bedugult szelep oka lehet, hogy a kereket szeleppel lefelé tárolod, erre figyelni kell ha eddig nem tetted.

#7480
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
nem kell az a sok lötty.

a 2.25 Schwalbe Fat Albertot (nem USTs) elöl 40, hátul 50 ml töltöttem (UST felni)

De nem kell megiedni a lötty sulyátol, mivel azt nem forgatod, a külsö aljában lubickol, igy nem "forgatandó energia" nyomulás közben.