
Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#7441
Írta 2009. szeptember 20. - 23:11


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#7442
Írta 2009. szeptember 20. - 23:11

Most akkor én leszek az ügyeletes "gumi-hülye", aki a felniszalaggal csak szívott!?Ráadásul ha elcsúszott, az azt jelenti, hogy elöregedett. Hiába igazgatod vissza. Egy kövesebb lefelén simán megint félrerázkódik, s "felütés" lesz a vége. Cserélni kell. Kérdezd zsizsit, ha további részletek érdekelnek!

De igaza van Danténak, a felniszalagot is cserélni kell idõnként, ha mûanyag féleséget, vagy gumi szalagot teszel be. Ha öntapadós - pl. vászon felniszalagot - akkor azzal sokáig nem lesz gondod. Csak a felragasztás elõtt alaposan le kell tisztítani és zsírtalanítani a felnit belül.
Ja! Fontos! A felniszalag méretét is igazítani kell a felni szélességéhez!Ehhez jól jön egy olló.

#7443
Írta 2009. szeptember 20. - 23:08

Ezt elhiszem, csak egy kicsit hihetetlen, mert fél éves az egész cucc (ez olyan 3000 kilométert jelent viszonylag kemény terepen). Lehetséges ez? Mert akkor veszek azt is. Egyébként azt simán fel tudom tenni a kerékre? Meg kéne már oldanom ezt a problémát, mert 40km-et nem tudok menni rendesen az utóbbi idõben.Ráadásul ha elcsúszott, az azt jelenti, hogy elöregedett. Hiába igazgatod vissza. Egy kövesebb lefelén simán megint félrerázkódik, s "felütés" lesz a vége. Cserélni kell. Kérdezd zsizsit, ha további részletek érdekelnek!
#7444
Írta 2009. szeptember 20. - 23:05

Hát a felniszalag az el volt csúszva igen. Azt vissza is igazgattam, de nem gondoltam, hogy annak is lehet jelentõssége.
Ráadásul ha elcsúszott, az azt jelenti, hogy elöregedett. Hiába igazgatod vissza. Egy kövesebb lefelén simán megint félrerázkódik, s "felütés" lesz a vége. Cserélni kell. Kérdezd zsizsit, ha további részletek érdekelnek!

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#7445
Írta 2009. szeptember 20. - 22:59

Hát akkor ez nem is lehet más, csak amit te írtál. Ma is okosabb lettem valamivel. Kösz.Pedig igen. Az is olyan defektet szokott okozni, mint a felütés.
#7446
Írta 2009. szeptember 20. - 22:57

Minden belsõ bír 10 bart. De csak a külsõben, ha elkezded "csak úgy felfújni", akkor kábé másfél barnál kidurran, mivel túltágul. Igen, ledobja, ami úgy jelentkezik, hogy a perem, ami drót vagy kevlarsodrony, kiugrik oldalra, s a belsõ elkezd "kibuggyanni". Ez viszont, a probléma jellegébõl adódóan tizedmásodperceket jelent a BUMM elõtt.

Technika = Hát ilyen hülyeséget még nem hallottam. Ezzel csak a külsõ felülete lesz keményebb, ugyanúgy felüthetõ, csak a belsõ keresztmetszetét csökkentetted, ami miatt jobban is ráz, s mivel deformálod a gumi keresztmetszetét, a kanyarstabilitását is jól elrontod. Ráadásul kisebb keresztmetszetbe fújsz 6 bart, ami ugye még inkább felütésveszélyessé teszi. Nem csak, hogy nem véd a felütések ellen, de még árthat is, mert több becsípõdésre, kidörzsölésre ad lehetõséget, s a felni oldalfalát is szétverheted. A defektvédelme is kétséges, országúton 49% vasszög, 49% fél sörösüveg miatt kaptam eddig párszáz defektet, csak a maradék 2 % a tüske, amit ez a módszer kivéd. És csináltál magadnak egy nehézsúlyú kereket, ahol sokan ölre mennek 20 gramm lespórolásáért. Ráadásul a kerék kerületén ez tényleg számít.
Ha elfogadsz egy jótanácsot, ezt az "ötletet" gyorsan elfelejted, veszel egy mûhelypumpát, 2 normális belsõt, s felfújod mindkét kereket 7.5 barra óramû precizitással, ha meg nem válik be (ledobja, vagy felütöd), akkor veszel még 2 normális országúti külsõt, ami kibír egy magyar utakra optimalizált nyomást. Probléma megoldva.
Maggi;
Országútiról van szó, ha eddig nem esett volna le. Simán ledobja, ha túlfújod.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#7447
Írta 2009. szeptember 20. - 22:54

Pedig igen. Az is olyan defektet szokott okozni, mint a felütés.Hát a felniszalag az el volt csúszva igen. Azt vissza is igazgattam, de nem gondoltam, hogy annak is lehet jelentõssége.
A sebesség mindent megold.
#7448
Írta 2009. szeptember 20. - 22:51

Hát a felniszalag az el volt csúszva igen. Azt vissza is igazgattam, de nem gondoltam, hogy annak is lehet jelentõssége. Ezután erre még jobban ügyelek. Holnap veszek két belsõt, mert elég elhasználtak már a régiek. Beteszem. Ha aztán is folytatódik a defektszéria, hát akkó' nem tom mi lesz.Ha normálisan felfújtad és ezt csinálja akkor az lehet, hogy elcsúszott a felniszalag.
A túlfújás csak a külsõnek vagy a felninek okozhat problémát.
#7449
Írta 2009. szeptember 20. - 22:46

#7450
Írta 2009. szeptember 20. - 22:38

Technika = a külsõbe egy régi külsõt rakok, aminek levágtam a peremét, így belefért. Ezzel a technikával 6-7barnál olyan kemény lesz a gumi, mintha 10bar lenne benne, és nyilván a defektvédelme is sokkal jobb lesz, és a felütések ellen is jobban véd, csak nehezebb (ami itt nem számít).
#7451
Írta 2009. szeptember 20. - 22:36

Ha normálisan felfújtad és ezt csinálja akkor az lehet, hogy elcsúszott a felniszalag.Max 3 kilót híztam. Alacsony nyomás max az elsõ felütés után lehet. Túlfújás egyébként okozhat problémát? (4-5 bár)
A túlfújás csak a külsõnek vagy a felninek okozhat problémát.
A sebesség mindent megold.
#7452
Írta 2009. szeptember 20. - 22:30

#7453
Írta 2009. szeptember 20. - 22:18

Alacsony nyomás.Kérdeznék. Mostanában egyetlen túráról nem tudok úgy hazajönni, hogy ne lenne defektem. Rendszerint felütések, több is. Fél éve vettem vadi új SunRims kerekeket, eddig semmi baj nem volt. A küllõk pengék, a külsõben tutira nem maradt tüske, 10x végignéztem. Az igaz hogy brutál kövesek a lefelék amiken jövök, de amúgy csak egy átlag lefelézõnek mondanám magam. Mi lehet itt a baj?
Vagy híztál.

A sebesség mindent megold.
#7454
Írta 2009. szeptember 20. - 22:10

#7455
Írta 2009. szeptember 20. - 21:43

A külsõm Schwalbe Lugano, 7,5Bar van ráírva, ezért nem nagyon akartam 8bar felé menni.
Magyarul európai utakra való. Ide kevés a 7.5. Maximum fölé sose menj.
Én még nem ütöttem fel eddig, május óta járok mindenhova bringával, tehát egyelõre még nem félek ettõl, majd ennek is eljön az ideje, de miután megfogtam a 10barra fújt külsõt, nem akarok 6bar alá menni.
Mennyit merjek fújni a belsõmbe? Külsõt maximum ledobja (annak nem lehet baja?), vagy a belsõ kidurran?
Naná, hogy kidurran, s szerencsétlenebb esetben a fél arcodat leszakítja a lerepülõ külsõ. Ha már 8 bar repíti le, az olyan, mintha tök erõbõl arconcsókolna valaki vele. Nem játék.
A pumpa valóban nagyszerû találmány, van is egy kötelezõ kézi darabom, de azzal nem nagyon tudok 6-7bar fölé menni, ezért nem szoktam keményebbre fújni (de van egy technika, amivel 6barnál több nem is kell, mert 10barnak érzõdik).
Technika? Ezt nem teljesen értem. 10 bar az 10 bar, 6 bar meg 6 bar. Mûhelypumpa meg országútihoz alap, ezen ne spórolj szerintem.
Most már ez is világos, azzal tisztában voltam, hogy nagyobb nyomásról könnyebben esik le, de hogy mennyivel, arról fogalmam sem volt, hiszen nem álltam ott soha mellette, és nem is találkoztam ilyennel eddig.
Ha már az udvaron gurulva fent marad, rajta is marad, ha a nyomás miatt lerepül, a perem kiugrik amint elkezd gurulni, vagy sokszor még a kerék visszahelyezése során. Na akkor futás, mert a belsõ 100 % nagyot fog szólni.


Egyébként a versenybelsõ miben más?
kis súly = nagyobb precizitású gyártás = magasabb árfekvés
kis súly = kisebb megbízhatóság, nagyobb defekthajlam, kisebb nyomástartás
kis súly = alacsony perdület = sebesség és gyorsíthatóság javul
kis súly = placebó
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#7456
Írta 2009. szeptember 20. - 21:22

Hátul vagy jól mászik, rosszul gurul és gyengén fékezhetõ vagy rosszul mászik jól gurul és jól fékezhetõ. Szóval hátul vagy dh-ra jó vagy semmire. Elõl sokkal jobb, ma is ez volt fent elõl. Igazából akkor lesz igazán jó gumi, amikor olyan 60%os-ra kopik.Nem gáz, szerintem MJani elnézte a High Roller mintázatot - ez egy kifejezetten hátsókerékre optimalizált gumi.
Abban viszont igaza van, hogy elõl-hátul Cross Mark jobb döntés.
A sebesség mindent megold.
#7457
Írta 2009. szeptember 20. - 21:22

Ez így konkrétan nem igaz. Annyi igazság van benne, hogy sokan szívesen használják hátsó gumiként. Egyébként az extrém ágakból jött le, csökkentett szélességgel és profil magassággal.
Köszi a válaszokat:)
Szóval akkor jó ez így,ahogy felraktam?
Pénzem nincs most még egy külsõt venni.
#7458
Írta 2009. szeptember 20. - 21:06

Olvasd el az elõbbi hozzászólásomat, ez a belsõ, amit használsz, az "olcsó-kókány" kategória. A belsõk 10 bar-t bírnak, de a legtöbb külsõ már hamarabb elenged, fõleg, ha ócskát használsz. 6-7 alatt viszont felütöd, én a 72 kilómmal 7 bar alatt nem merek menni. (tényleg felütöm) Érdekességképpen, a Decában kapható Hutchinson külsõk nekem 7-8 fölött lefordulnak a felnirõl, ellenben a Vittoria külsõk 9 bar felett is békében megmaradnak.
Ami bevált - Panaracer. Ami a legolcsóbb (800 pénz), de tûrhetõ - Semperit. Amit nem érdemes, csak cyclocrossra - Michelin Latex. Ami elenged - Schwalbe UL, Maxis FL (ezek versenybelsõk). Aminél a szelepfej leszakadásra hajlamos - Continental, alap Schwalbe.
De minden enged, pl a legjobb is lemegy 9-rõl 7-re 1 hét alatt. Pumpa. Nagyszerû találmány. Ha félsz a szelepfej leszakítástól (pl én szívtam vele sokat), akkor használj átalakítót, s az autós adapterrel fújd fel, akkor nincs mit letépni.
A külsõm Schwalbe Lugano, 7,5Bar van ráírva, ezért nem nagyon akartam 8bar felé menni. Én még nem ütöttem fel eddig, május óta járok mindenhova bringával, tehát egyelõre még nem félek ettõl, majd ennek is eljön az ideje, de miután megfogtam a 10barra fújt külsõt, nem akarok 6bar alá menni.
Mennyit merjek fújni a belsõmbe? Külsõt maximum ledobja (annak nem lehet baja?), vagy a belsõ kidurran?
Köszi, megnézem ezeket a belsõket, az a baj, hogy az ár nekem nagyon fontos, ezért is maradtam olcsóbb belsõknél (deca - 890Ft a két darab...), de valami közepes árfekvésû darabot azért kipróbálok.
A pumpa valóban nagyszerû találmány, van is egy kötelezõ kézi darabom, de azzal nem nagyon tudok 6-7bar fölé menni, ezért nem szoktam keményebbre fújni (de van egy technika, amivel 6barnál több nem is kell, mert 10barnak érzõdik).
A szelepfej leszakítástól úgyszint nem félek, mivel még nem történt meg velem (saját hibából tanulok amúgyis).
Most már ez is világos, azzal tisztában voltam, hogy nagyobb nyomásról könnyebben esik le, de hogy mennyivel, arról fogalmam sem volt, hiszen nem álltam ott soha mellette, és nem is találkoztam ilyennel eddig.
Egyébként a versenybelsõ miben más?
#7459
Írta 2009. szeptember 20. - 21:03

Nem gáz, szerintem MJani elnézte a High Roller mintázatot - ez egy kifejezetten hátsókerékre optimalizált gumi.
Ez így konkrétan nem igaz. Annyi igazság van benne, hogy sokan szívesen használják hátsó gumiként. Egyébként az extrém ágakból jött le, csökkentett szélességgel és profil magassággal.
#7460
Írta 2009. szeptember 20. - 21:00

Abban viszont igaza van, hogy elõl-hátul Cross Mark jobb döntés.
A 3hónapnál montiból indultam ki, eddig mountain bike-om volt, és történt olyan, hogy egy télen át tartotta magát.
Azt ugye vágod, hogy 8 barról 3 barra sokkal könnyebben leereszt egy gumi, mint mondjuk 3ról 2.8-ra. Persze, hogy a monti tartja magát.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
