King JimSziasztok!
Korábban feltettem egy kérdést amire nem kaptam válszt.
Megkérdezem másképp. Ti milyen külsõt használtok saras terepre,mint pl. a BUÉK kupa volt?
Köszi
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#7181
Posted 2010. January 05. - 15:36
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7182
Posted 2010. January 05. - 15:27
Sziasztok!Hello!
Érdeklõdnék van-e valakinek tapasztalata WTB Raijin külsõvel kapcsolatosan.
Felveszi a versenyt egy Maxxis Medusa vagy egy Schwalbe Black Shark Muddal?
Köszi
Korábban feltettem egy kérdést amire nem kaptam válszt.
Megkérdezem másképp. Ti milyen külsõt használtok saras terepre,mint pl. a BUÉK kupa volt?
Köszi
#7183
Posted 2010. January 05. - 14:13
és nem is lehet minden hagyományos külsõt felrakni
többit Jani leírta
plusz az a 400g ??????
pl 2,25- ös racing ralph
ust 700g/db +80g lötty x2 =1560
normál 520g/db + átlag belsõ 150g x2 = 1340
az meg 220 g
-és akkor felniszalagot nem számoltam )
guminyomás meg
én 105-110 kilóval elõl 2,2 hátul 2,5 barral használtam . 8 év alatt egyeszer volt felütéses defektem de akkor lusta voltam indulás elõtt ellenõrizni, felfúni és nem lehetett több cca 1,8 nál a hátsóban.
Hali!
Köszi a válaszokat!És szasz Kolin!
A 400g-ot úgy értettem, hogy ha nem UST-s külsõt használnék UST-s helyett, talán kicsit több lötyivel
És így:520g+100g(lötyi)x2=1240g, míg most 700g+80gx2=1560g
Na jó ez csak 320g, de azért az sem rossz, pláne a keréknél, pláne ft /g ár/érték arányban.Felniszalag nem kell szerencsére.De ha jól látom ezt annyira nem javasolja senki.
Másik kérdés, hogy a Sludge folyadék -amit a belsõbe szoktak tölteni annak védelmére- az is jó tubeless folyadéknak?Bár mintha az nagyobb
kiszerelésben lenne, abból lehet több kell.
#7184
Posted 2010. January 05. - 00:41
többit Jani leírta
plusz az a 400g ??????
pl 2,25- ös racing ralph
ust 700g/db +80g lötty x2 =1560
normál 520g/db + átlag belsõ 150g x2 = 1340
az meg 220 g
-és akkor felniszalagot nem számoltam )
guminyomás meg
én 105-110 kilóval elõl 2,2 hátul 2,5 barral használtam . 8 év alatt egyeszer volt felütéses defektem de akkor lusta voltam indulás elõtt ellenõrizni, felfúni és nem lehetett több cca 1,8 nál a hátsóban.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7185
Posted 2010. January 05. - 00:22
Nehezebben szakad ki a tubeless külsõ és kisebb nyomáson használható a vastagabb oldalfal miatt.Köszi szépen, akkor nézegetem én is.
Lenne még egy kérdésem, hátha tudsz rá válaszolni.Mennyire jó az, ha sima belsõs külsõt rakunk fel, folyadékkal feltöltve?Úgy hallottam, ez is mûködik UST felninél(vagy átalakítóval) és így 4-500g-ot nyerünk, ami azért nem rossz, pláne a keréknél.Azt tudom, h defektállóbb a tubelesses külsõ, de mennyivel?
Azzal, hogy nem tubeless gumit raksz rá, elveszted a tubeless elõnyeit, mert majdnem ugyanolyan nyomáson kell használnod, mint ha belsõ lenne benne vagy szétverheted a felnit. (lesznek erre ellenvélemények)
A sebesség mindent megold.
#7186
Posted 2010. January 05. - 00:02
Ez a mennyivel kérdés elég relatív.
UST nem UST-vel kompatibilis, mármint fel lehet rakni, nyilván úgy nem UST-sként mûködik. Én is sima felnivel használok UST-s külsõt, persze belsõvel. De ki akarom próbálni a sufnituning módszert.
Ez a 4-500g is elég csalóka számomra. A lötyinek is van súlya, és egy könnyebb belsõ is jóval 200g alatt van. Szóval ha ezt levonod, még durván számolva is -400g, de ehhez hozzájön a lötty súlya. Nem tudom érdemes-e. Én is filózok, csak nekem a felnim nem UST-s.Ki akarom próbálni mindenképp.
De szóljanak inkább, akik többet tudnak errõl...
#7187
Posted 2010. January 04. - 23:03
ez termeszetes. kiszarad a cucc benne, de valtozo hogy meddig birja. nyilvan homerseklet stb befolyasolja.
en idonkent belekukkantok es meglatom egybol hogy mi a szitu. most kifogytam bontragerbol, es Stanst vettem, remelhetoleg ez is van olyan jo
Köszi szépen, akkor nézegetem én is.
Lenne még egy kérdésem, hátha tudsz rá válaszolni.Mennyire jó az, ha sima belsõs külsõt rakunk fel, folyadékkal feltöltve?Úgy hallottam, ez is mûködik UST felninél(vagy átalakítóval) és így 4-500g-ot nyerünk, ami azért nem rossz, pláne a keréknél.Azt tudom, h defektállóbb a tubelesses külsõ, de mennyivel?
#7188
Posted 2010. January 04. - 19:00
en idonkent belekukkantok es meglatom egybol hogy mi a szitu. most kifogytam bontragerbol, es Stanst vettem, remelhetoleg ez is van olyan jo
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7189
Posted 2010. January 04. - 18:33
#7190
Posted 2010. January 04. - 14:05
#7191
Posted 2010. January 04. - 11:11
#7192
Posted 2010. January 04. - 03:58
Hát én se nagyon...ment már szét alattam gumi 5,5 baron.:mybad:
Kipróbálni meg nem merem ezt a 8 baros dolgot (mert sejtem, hogy csengene a fülem egy darabig)...nameg hülyeség is.
Szerintem egy jó külsõ egy jó belsõvel bírja, a tescos az persze hogy nem... De igazad van, minek akarnék egyáltalán 8 bart beletenni? Az maradjon az országúti tisztsége...
#7193
Posted 2010. January 04. - 02:42
Kipróbálni meg nem merem ezt a 8 baros dolgot (mert sejtem, hogy csengene a fülem egy darabig)...nameg hülyeség is.
Izomtéridõninja-geológus!
#7194
Posted 2010. January 04. - 02:32
Erre azért nem fogadnék.... ezek az mtb gumik amúgy kibírnak bõven 8 bart is...
A sebesség mindent megold.
#7195
Posted 2010. January 04. - 02:15
Minden embernek más nyomás az ideális, az a 2 bar nevetséges 130 kilóhoz, nem csoda hogy mindig foltozol Én nem vagyok 100 kiló és 4 bar körül szoktam használni, 3 terepen, de nem ugrálok vele... (az se mind1 hogy ugrik az ember...), ezek az mtb gumik amúgy kibírnak bõven 8 bart is... Nem fog szétrobbanni, úgy állítsd be a nyomást hogy amikor ráülsz a bringára kicsit menjen össze a gumi, de csak egy kicsit, ha túl merev akkor rázni fog mint a fene ha kevés akkor meg kell még venned pár foltot
Megeszem a kalapomat ha 4 barnal felrobban...
#7196
Posted 2010. January 04. - 01:20
#7197
Posted 2010. January 04. - 00:11
Minden embernek más nyomás az ideális, az a 2 bar nevetséges 130 kilóhoz, nem csoda hogy mindig foltozol Én nem vagyok 100 kiló és 4 bar körül szoktam használni, 3 terepen, de nem ugrálok vele... (az se mind1 hogy ugrik az ember...), ezek az mtb gumik amúgy kibírnak bõven 8 bart is... Nem fog szétrobbanni, úgy állítsd be a nyomást hogy amikor ráülsz a bringára kicsit menjen össze a gumi, de csak egy kicsit, ha túl merev akkor rázni fog mint a fene ha kevés akkor meg kell még venned pár foltot
Felfujom akkor kezdésnek 4-re.Köszönöm mindenkinek a hozzászolásokat majd ha elmegy a jég kiprobálom és megírom.
#7198
Posted 2010. January 03. - 21:28
3 mozdulattal
Egyszer letéped a régit, majd felrakod az újat, és végül pumpálsz. Ha ügyes vagy, gyorsabb, mint belsõt cserélni.
A szingó ragasztás nélkül is használható, csak nem szabad vele gyorsan kanyarodni, de simán haza lehet vele menni.
Bizony, ha nem akarsz vele nagyot kanyarodni, vagy hatalmas nagyot fékezni akkor nem fog lefordulni, hazáig simán bírja...
Bevallom õszintén most nekem nincs felragasztva, és mégis mentem itt a hegyen pár próbakört, de csak óvatosan, így nem bízok benne annyira
#7199
Posted 2010. January 03. - 21:24
Nem tud felrobbanni? 4 BAR nekem nagyon soknak tünik.Remélem nem szivattok
Minden embernek más nyomás az ideális, az a 2 bar nevetséges 130 kilóhoz, nem csoda hogy mindig foltozol Én nem vagyok 100 kiló és 4 bar körül szoktam használni, 3 terepen, de nem ugrálok vele... (az se mind1 hogy ugrik az ember...), ezek az mtb gumik amúgy kibírnak bõven 8 bart is... Nem fog szétrobbanni, úgy állítsd be a nyomást hogy amikor ráülsz a bringára kicsit menjen össze a gumi, de csak egy kicsit, ha túl merev akkor rázni fog mint a fene ha kevés akkor meg kell még venned pár foltot
#7200
Posted 2010. January 03. - 16:25
A terepbe nem emlékszem már mennyit fújtam. Tudom, hogy itthon felszenvedtem 1 barra, úgy eltekertem a benzinkútra, de már nem emlékszek rá, hogy mennyit nyomtam bele... Azt tudom, hogy a szánkópályán a 2. körre engedtem a levegõbõl, hogy picit jobban tapadjon.