Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15883 hozzászólás a témában

#7221
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
köszi a felvilágosítást szingó ügyben.

#7222
bengalika

bengalika

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Minden embernek más nyomás az ideális, az a 2 bar nevetséges 130 kilóhoz, nem csoda hogy mindig foltozol :) Én nem vagyok 100 kiló és 4 bar körül szoktam használni, 3 terepen, de nem ugrálok vele... (az se mind1 hogy ugrik az ember...), ezek az mtb gumik amúgy kibírnak bõven 8 bart is... Nem fog szétrobbanni, úgy állítsd be a nyomást hogy amikor ráülsz a bringára kicsit menjen össze a gumi, de csak egy kicsit, ha túl merev akkor rázni fog mint a fene :P ha kevés akkor meg kell még venned pár foltot :)


Felfujom akkor kezdésnek 4-re.Köszönöm mindenkinek a hozzászolásokat majd ha elmegy a jég kiprobálom és megírom.

#7223
vdani666

vdani666

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

3 mozdulattal :)

Egyszer letéped a régit, majd felrakod az újat, és végül pumpálsz. Ha ügyes vagy, gyorsabb, mint belsõt cserélni.

A szingó ragasztás nélkül is használható, csak nem szabad vele gyorsan kanyarodni, de simán haza lehet vele menni.


Bizony, ha nem akarsz vele nagyot kanyarodni, vagy hatalmas nagyot fékezni akkor nem fog lefordulni, hazáig simán bírja...
Bevallom õszintén most nekem nincs felragasztva, és mégis mentem itt a hegyen pár próbakört, de csak óvatosan, így nem bízok benne annyira :)

#7224
vdani666

vdani666

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Nem tud felrobbanni? 4 BAR nekem nagyon soknak tünik.Remélem nem szivattok :D


Minden embernek más nyomás az ideális, az a 2 bar nevetséges 130 kilóhoz, nem csoda hogy mindig foltozol :) Én nem vagyok 100 kiló és 4 bar körül szoktam használni, 3 terepen, de nem ugrálok vele... (az se mind1 hogy ugrik az ember...), ezek az mtb gumik amúgy kibírnak bõven 8 bart is... Nem fog szétrobbanni, úgy állítsd be a nyomást hogy amikor ráülsz a bringára kicsit menjen össze a gumi, de csak egy kicsit, ha túl merev akkor rázni fog mint a fene :P ha kevés akkor meg kell még venned pár foltot :)

#7225
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Jaja, abba:)

A terepbe nem emlékszem már mennyit fújtam. Tudom, hogy itthon felszenvedtem 1 barra, úgy eltekertem a benzinkútra, de már nem emlékszek rá, hogy mennyit nyomtam bele... Azt tudom, hogy a szánkópályán a 2. körre engedtem a levegõbõl, hogy picit jobban tapadjon.

#7226
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Az 1,5ös slickbe? Mert különben ez sem normális dolog.



Biztos vesekõ ellen kell :)

#7227
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Heh, én 64 kilóhoz használok 4 bart, vagy 4.5-öt.

Az 1,5ös slickbe? Mert különben ez sem normális dolog.


A sebesség mindent megold.

 


#7228
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Heh, én 64 kilóhoz használok 4 bart, vagy 4.5-öt.

#7229
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem tud felrobbanni? 4 BAR nekem nagyon soknak tünik.Remélem nem szivattok :D

Nem sok, nálad 50kg-mal könnyebb emberek használnak 3 bart. A gumira rá van írva (valahol rajta van, keresd meg), hogy mennyi a max nyomás, amit belenyomhatsz. Na, annyira fújd fel.


A sebesség mindent megold.

 


#7230
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás
én 113 kg vagyok, és én is 4-4,5 baron használom.:)
nyugi, nem akarnak a Holdra lõni;)

Izomtéridõninja-geológus!


#7231
bengalika

bengalika

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Nem tud felrobbanni? 4 BAR nekem nagyon soknak tünik.Remélem nem szivattok :D

#7232
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
ülj fel a bringára, és úgy nyomassátok fel kompresszorral 4bárra..:)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#7233
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Huthinson hajtogatos gumi. 26X2.1 Ennyi van rajta.2bar-t mondtak hogy rakjak bele.


130kg-hoz 2bar az piszok kevés, azzal még én is óvatosan megyek terepen, mert felütöm a 70kilómmal...
Próbálkozz 4-5 barral, valószínûleg megszûnik az állandó defektelés, aztán kísérletezhetsz, hogy mi az a minimum nyomás, amivel még nem vered szét a belsõt!

#7234
bengalika

bengalika

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Huthinson hajtogatos gumi. 26X2.1 Ennyi van rajta.2bar-t mondtak hogy rakjak bele.

#7235
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás
Milyen nyomáson használod?
Ha oldalt van mindig a lyuk, 130kg vagy és fél métereseket ugrálsz, akkor szerintem felütöd.
Lehet latex belsõ, vagy tömlõ nélküli kéne neked, de az utóbbihoz felnicsere is kell. És ilyen testsúllyal ne spórolj a levegõvel, pláne ha ugrálgatsz, esetleg sokat padkázol is.

Jav: Imivel egyre gondolunk.

#7236
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Ha oldalt van, akkor az akár felütéses defekt is lehet.
(Milyen külsõ, mekkora nyomás?)
A defektek okának kiderítésében az is segíthet még, hogy a megnézed a lyuk alakját (esetleg kicsit széthúzod a gumit, akkor jobban látni). Ha pontszerû, akkor szúrásos, ha egyenesen elnyúló, akkor vágásos, ha íves, akkor valószínûleg felütéses.
(Mi az, hogy nincs merevítés a gumiban? Nem drótperemes, hanem hajtogatós?)

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#7237
bengalika

bengalika

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Én azokban az esetekben, amikor nem egyértelmû a defekt oka (a külsõ szemrevételezésekor nem találom meg a tüskét, a szilánkot, stb), akkor meg szoktam jelölni filctollal a külsõ felnihez képesti helyzetét és a lyuk helye alapján tüzetesen átnézem azt a részt a felnin, a külsõn, a felniszalagon. Sorozatos defektnél mindig megtaláltam a probléma forrását.

bengalika: azt nem írtad, hogy hol vannak a lyukak. A felni felõli részen, vagy a külsõ alatt?


inkább oldalt van mint a belsö gumi külsö felén. a 4 ragasztás 10cm-en belül van.(gondolom ha már kitapétázom akkor elég vastag lesz :D)Megprobálom majd hogy kiveszem azt a védõt. Amugy nem lehet hogy a súlyom miatt van? 130 kilo vagyok de fél métereknél nem ugratok magasabbrol.
És olyan külsö van rajta amibe nincs merevités.

#7238
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Én azokban az esetekben, amikor nem egyértelmû a defekt oka (a külsõ szemrevételezésekor nem találom meg a tüskét, a szilánkot, stb), akkor meg szoktam jelölni filctollal a külsõ felnihez képesti helyzetét és a lyuk helye alapján tüzetesen átnézem azt a részt a felnin, a külsõn, a felniszalagon. Sorozatos defektnél mindig megtaláltam a probléma forrását.

bengalika: azt nem írtad, hogy hol vannak a lyukak. A felni felõli részen, vagy a külsõ alatt?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#7239
labidani

labidani

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.124 hozzászólás

Az volt nekem is az elsö dolgom hogy megtisztitottam és a végeit amputáltam meg csiszoltam a felnin se találtam gondot.
Régen hallottam olyat hogy valami masszával ki lehet tömiteni a belsö gumit. Bár nem tudom elklépzelni az hogy lehet hosszútávon.
Ha más nem lesz akkor szervizbe is elviszem majd de azt csak uccso lehetöségnek hagyom mert 2000-t mondtak egy gumicserére.

Én esetleg már csak arra tudok gondolni, hogy a védõszalag valahogy kicsípi. Vagy ott ahol annak a két vége érintkezik, vagy valahogy a külsõvel. Nekem nincs több ötletem. Ha megtaláltad majd szólj, hogy mi volt. Szerintem vedd ki azt a védõszalagot, és ha megszûnnek a defektek (legalábbis az ilyen szintû gyakorisága) akkor az volt a hibás.

#7240
bengalika

bengalika

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Ha a védõ alatt azt érted, hogy egy szalag van benne, a szúrásos defekt miatt, nézd meg, hogy annak nem hegyes-e a vége. Volt már olyan, akinek pont a defektgátló szalag szúrta ki így.


Az volt nekem is az elsö dolgom hogy megtisztitottam és a végeit amputáltam meg csiszoltam a felnin se találtam gondot.
Régen hallottam olyat hogy valami masszával ki lehet tömiteni a belsö gumit. Bár nem tudom elklépzelni az hogy lehet hosszútávon.
Ha más nem lesz akkor szervizbe is elviszem majd de azt csak uccso lehetöségnek hagyom mert 2000-t mondtak egy gumicserére.