Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#6361
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
a vázat is megtartanám akkor :) egyik kedvenc gyártóm :)

#6362
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Vedd meg a komplett gépet, és tied a külsõ is :)

#6363
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

Kenda. ;)
Ez: Kenda - Small Block Eight
vagy ez: Kenda - Slant Six



Igen az nekem is leesett:P
köszi :)

kell egy ilyen szett külsõ, mondjuk 2.2 vagy 2.35 körül

#6364
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Slick MTB gumi témához:
Specialized FATBOY

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#6365
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Kenda. ;)
Ez: Kenda - Small Block Eight
vagy ez: Kenda - Slant Six


A sebesség mindent megold.

 


#6366
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
ez milyen gumi?

Feltöltött kép

#6367
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Nem értem ezt a Conti parát, Sportcontactom van évek óta, 4év alatt 1 defektem volt, és össz. egyszer csúszott meg az elsõkerék ködben, simára koptatott aszfalton egy kanyarban, de visszatapadt és nem lett belõle esés. Hegyen dolgozom, hazafele szárazon 50-60, esõs-nyálkás idõben 40-50-nel jövök lefele és nincs vele gond.

2 dolgot tudok elképzelni ami miatt csúszkáltok vele. Vagy túlfújjátok (36×1,6osba elõre 4,5 hátra 5,0 bart fujok), vagy nem veszitek figyelembe, hogy vizesen minden jobban csúszik.

#6368
ZIL

ZIL

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Szóba kerültek a Conti slick gumik. Haver esküszik a sport contactra, hogy neki volt és mennyire jó. Szóval amikor kirojtosodott a trekkingem hátsó kereke (oldalt) vettem egy Conti City Contact-ot. Az elsõ utam végeztével szentségelve száltam le a bringáról, és áldottam az eget, hogy nem elõre kellett felraknom, akkora kolbászokat nyomtam vele enyhén nedves aszfalton. Kivételesen szar darab, így utólag 500Ft-ot sem fizettem volna érte. Az elõl lévõ eredeti (kb. 15 éves) Crossx gumi kategóriákkal jobb.
Egyébként én nem kedvelem a full slick gumikat, mert vegyes útviszonyok között már bõven érezhetõ a hátrányuk, ráadásul még jó körülmények közt sem annyira komfortosak, és informatívak (nem annyira könnyû megérezni, hol van a ne-tovább határ) mint a sûrûmintás aszfaltgumik.
Amit trekkingre saját tapasztalat alapján tudok ajánlani : Kenda K830 622/700C (Ker Nekem kb. 6000km-ert ment elsõ keréken a 42-es szélességû változat. viszonylag jó a komfortja, nagyon tapad, jól is gördül, defektet egyet kaptam vele össz, és a minta több mint 2/3-a megvolt még középen is amikor túladtam a bringán.
A következõ meg gyanúsan ez lesz: Rubena - A Cseh Ker
A számítógépek azért léteznek, hogy sose feledjük Murphy törvényeit.

#6369
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
Jah az más.
Én még annyit nem használtam, hogy elkopjon, meg én könnyû vagyok, ~60-65kg.

#6370
mojlepque

mojlepque

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 295 posts

Xenithhel mi a baj?
Bár nincsen vele túl sok tapasztalatom, de nekem még semmi gondom vele, esõben sem.


Igazából amikor megláttam, egy hosszában felvágott gumi belsõ jutott eszembe róla... Vagy inkább egy virsli lufi :D Nem sok anyag van benne, ezért félek, hogy ha csúnyábban ránézek kilukad... A másik két gumi azért jóval masszívabbnak tûnik. A súly meg nem nagyon érdekel, mivel 98 kiló vagyok... :)
Mojlepque

#6371
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Xenithhel mi a baj?
Bár nincsen vele túl sok tapasztalatom, de nekem még semmi gondom vele, esõben sem.


Én nagyon szerettem, de igen hamar megette az aszfalt. Semmi baj nincs vele amúgy.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6372
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Nekem most a Kenda Nevegal a nagy kedvenc, igaz drótos, viszont cirka 2ruppó, és nagyon jó gumi....hajtogatósba beztos könnyebb is....

#6373
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Voltam ma pár boltban és végignéztem-tapogattam a slick választékot. Amúgy nagyobb boltokban sincs 1-2 fajtánál több 1,5 körüli slick...
A Maxxis Xenith-et és a Continental Sport Contactot kilõttem, ami maradt: Schwalbe City Jet vs. WTB Slickasaurus
Mindkettõ 1,5-ös, árban 200 Ft a különbség. Melyiket ajánljátok?


Nekem City Jet volt szerettem.

#6374
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Gondolom nincs országútid és montid is, mivel ha lenne, ez nem lenne kérdés. Én sem hittem el, pedig így van. Nagyon meglepõ érzés, például egy sínpárt keresztezni vele. Egy országúti villa sokkal hajlékonyabb, mint akármilyen montivilla (merevvillákról beszélünk), nagyobb a kerék, jobban átgördül az akadályokon, s a küllõzés miatt sokkal rugalmasabb is vertikális terhelésekre. Emellett sok országúti hátsó támvillája hajlékonyra is van csinálva, ellentétben az ultramerev versenymontikkal. Eltérések lehetnek, de a montik és az országútik 95 %-ára ez a képlet áll. Ezt az összes barátom, ismerõsöm, aki mindkettõvel megy, csak megerõsíteni tudja. Persze mindenki olyan gizda gumival megy, amivel csak akar. Viszont 1.7 és 1.3 között semmi, azaz semmi sebességkülönbséget nem érzek és nem is mérek, kényelemben viszont sokat számít.

drotos.toth; A Maxxis Detonator-t sokan szeretik, mert olcsó, tartós, s azon kevés gumiknak egyike, ami nem repül le a felnirõl 10 baron. :) (700x23c)


Én meg a külsõk között nem érzek különbségeket, annyit meg fõleg nem, mint amiket írtál. Maxxisom és Contim van slickbõl.
De az outi dolgot aláírom. A nagyobb kerék rugalmassabb is, és könnyebben "gördül". Bár fene tudja, biztos benne van a dologban a karbon villa meg nyeregcsõ is, meg a vastag bandázs.

#6375
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
Xenithhel mi a baj?
Bár nincsen vele túl sok tapasztalatom, de nekem még semmi gondom vele, esõben sem.

#6376
mojlepque

mojlepque

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 295 posts
Voltam ma pár boltban és végignéztem-tapogattam a slick választékot. Amúgy nagyobb boltokban sincs 1-2 fajtánál több 1,5 körüli slick...
A Maxxis Xenith-et és a Continental Sport Contactot kilõttem, ami maradt: Schwalbe City Jet vs. WTB Slickasaurus
Mindkettõ 1,5-ös, árban 200 Ft a különbség. Melyiket ajánljátok?
Mojlepque

#6377
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Most van egy GT alu montim acél villával, de az kifejezetten kényelmes ilyen szempontból. Aztán van egy scott merevvillás túra gép, de kifejezetten üt. És tavalyelõtt adtam el egy fasza acél versenykerót, meg egy acél trekkinget. Az országuti gép (azt hiszem reynolds 501-es acélból), nem volt rossz, a rezgéseket szépen csillapította, jobban, mint a trekking. De a nagyobb ütésekkel nem nagyon tudott megbírkozni az sem.

Azért írtam,, hogy vannak durva kivételek is, mert pl,. a scott túra gépemnek (28-as) annyira merev az elsõ villája, hogy az tényleg letöri az ember kezét, míg a montim a kissebb kerékkel sokkal-sokkal "puhább".

#6378
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Én ezt arra mondtam, hogy azért az túlzás, hogy egy virsli gumis országuti kevésbé rázna, mint egy ballonosabb aszfalt gumis monti (megfelelõ nyomásértékek mellett). Általában.


Gondolom nincs országútid és montid is, mivel ha lenne, ez nem lenne kérdés. Én sem hittem el, pedig így van. Nagyon meglepõ érzés, például egy sínpárt keresztezni vele. Egy országúti villa sokkal hajlékonyabb, mint akármilyen montivilla (merevvillákról beszélünk), nagyobb a kerék, jobban átgördül az akadályokon, s a küllõzés miatt sokkal rugalmasabb is vertikális terhelésekre. Emellett sok országúti hátsó támvillája hajlékonyra is van csinálva, ellentétben az ultramerev versenymontikkal. Eltérések lehetnek, de a montik és az országútik 95 %-ára ez a képlet áll. Ezt az összes barátom, ismerõsöm, aki mindkettõvel megy, csak megerõsíteni tudja. Persze mindenki olyan gizda gumival megy, amivel csak akar. Viszont 1.7 és 1.3 között semmi, azaz semmi sebességkülönbséget nem érzek és nem is mérek, kényelemben viszont sokat számít.

drotos.toth; A Maxxis Detonator-t sokan szeretik, mert olcsó, tartós, s azon kevés gumiknak egyike, ami nem repül le a felnirõl 10 baron. :) (700x23c)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6379
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts

Találtam még 2 jónak tûnõ slicket, ezek 1,5-ösek: Maxxis Detonator és Xenith. Ezekrõl mi a véleményetek?


Maxxis Detonator - Majdnem két éve nyúzom az 1.5-ös változatot, ehhez képest még nem kopott el. Az oldalsó vízelvezetõk nagyon sokat számítanak, esõben sem csúszik. Megfelelõ nyomáson elég ballonos a padkázáshoz, mindenen átmegy. (Rázós-köves erdei úton azért nem élmény, nagyon kell rá figyelni. :) ) A puha gumikeverék miatt hajlamos begyûjteni az apróbb köveket, szilánkokat, amik aztán kellemetlen meglepetéseket okoznak. Az oldalfal nem túlépített, de valahogy ugye el kell érni, hogy jó tömege legyen. Egyébként emiatt városban nem igazán volt vele problémám.

#6380
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
"Terepezni én is eljárok 1.5-össel, de az nem jelenti azt, hogy baromira kényelmes is lenne."

Én ezt arra mondtam, hogy azért az túlzás, hogy egy virsli gumis országuti kevésbé rázna, mint egy ballonosabb aszfalt gumis monti (megfelelõ nyomásértékek mellett). Általában. Eltérések lehetnek geometria és villa függvényében, erre is láttunk példát.

A többi contactnak más a keveréke mint a sport contactnak. Az oldalfal erõsítés meg amiatt jó, mert csomaggal túrázni is alkalmassá teszi a gumit, és alacsonyabb nyomáson lehet vele tekerni - mert ugye a kényelem miatt jött szóba az egész. Felütésem meg még eletemben nem volt, pedig csak akkor fújok a gumiba, ha már kopog a felni :)