Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#6021
Írta 2010. szeptember 18. - 23:35
#6022
Írta 2010. szeptember 16. - 22:19
Most jön a trükkös kérdés. Mekkora nyomáson mérted ezeket az adatokat? 2 és 4 bár között pl már több mm eltérés van.
2.5 baron mindet. a 2.1eset 2.8on.
#6023
Írta 2010. szeptember 16. - 21:37
csak nem tudom minek ezen ennyit porogni, azert irnak nagyobb szamot a gumira a gyartok, hogy elmondhassak, ovek a legkonnyebb 2.1"-es vagy mittomen mekkora gumi. kozben meg perszehogy konnyu mikor gyakorlatilag 1.95".
orszaguton is ugyanez megy, egy csomo 700x23C gumi valosagban inkabb csak 22mm. vagy annyi se.
nyilvan igy nehez a vasarlonak donteni csupan adatok alapjan, de 100milis telobol is van ami 105-ot meg ami 97-et mozog, meg ket 19"-es vaz se ugyanugy van meretezve kulonbozo gyartoknal.
esznel kell lenni, es fenntartassal kezelni a gyarto informaciokat, mivel ugyis hazudik mind
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6024
Írta 2010. szeptember 16. - 21:05
rralph 2.25 57x559 - 55mm (3,5% elteres)
Most jön a trükkös kérdés. Mekkora nyomáson mérted ezeket az adatokat? 2 és 4 bár között pl már több mm eltérés van.
A sebesség mindent megold.
#6025
Írta 2010. szeptember 16. - 19:44
akkor azert ott is elcsaljak nemileg 56nak kellene lennie (5,3% - kb mint a rron eseten)
en is mericskeltem: ugy csinaltam, hogy a tomlo meretet neztem meg. mm pontossaggal: az a meret, ami koze meg epp befer a gumi (hiaba tolom ra a tolomerot, a gumit benyomja). ez alapjan:
rron 2.25 57x559 - 54mm (5,2% elteres)
rralph 2.1 54x559 - 49mm (9,2% elteres)
specialized purgatory 2.2 56x559 - 54mm (3,5% elteres)
rralph 2.25 57x559 - 55mm (3,5% elteres)
#6026
Írta 2010. szeptember 16. - 12:35
biztos vagyok amugy benne, hogy nemeteknel ez fogatanositva van pontosan, hogy minek kell megfelelnie. de lehet orszagonkent mashogy mernek.
ps: rakerdeztem a schwalbenal, hogy kell merni.
#6027
Írta 2010. szeptember 16. - 11:56
ha az osszes tobbi is egyforma, akkor nem fogjak visszavenni. a schwalbet lehetne perelni, hogy nem felel meg a rairtaknak. de biztos van vmi kiskapujuk, lehet egy 30as felnin ennyire szetterul.
melyik gyartonal felelnek meg a rairtaknak? vagy egyaltalan milyen feltetelek mellett ekkora a gumi?
Gondolom van egy szabvány és tûréshatár, ha abból kilóg, akkor forgalmazni sem lehetne.
Mindenesetre a bizalmat nem nagyon növelik ezek a dolgok. Szóval marketing szempontból simán öngól lehet, mert ha egyszer elterjd széleskörben, hogy a méret és a súly köszönõviszonyban sincs egymással, akkor már cseszhetik a szépen mutató katalógusadatokat.
Gondolom arra alapoznak, hogy kevesen méricskélnek tolómérõvel.
#6028
Írta 2010. szeptember 16. - 11:56
Amúgy kiváncsi lennék, hogy vajon a garanciába beletartozik-e az, hogy ha visszavinnék egy gumit, mert jelentõsen eltér a mérete a gyáritól megadottól?
Elvileg bõven belefér a gyártási hibás termék fogalmába.
Na, erre én is kíváncsi lennék! Nekem most az van, hogy a kerón hátul DT4.2D felni van, elöl meg Equalizer 21. Az elsõ-hátsó gumi mindenben ugyanaz, mégis más a méretük felfújva. Ez felni kérdés is vajon? Csak mert az EQ21 ugye keskenyebb... Vagy ennek elvileg semmi köze a gumimérethez?
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#6029
Írta 2010. szeptember 16. - 11:52
amúgy elég keményre száradt kutyaszart pofozgattok. kb mindig elég nagy szórással kezelték a gyártók a méret kérdést. contik többsége mindig jelentõsen kisebb volt.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6030
Írta 2010. szeptember 16. - 11:49
Amúgy kiváncsi lennék, hogy vajon a garanciába beletartozik-e az, hogy ha visszavinnék egy gumit, mert jelentõsen eltér a mérete a gyáritól megadottól?
Elvileg bõven belefér a gyártási hibás termék fogalmába.
ha az osszes tobbi is egyforma, akkor nem fogjak visszavenni. a schwalbet lehetne perelni, hogy nem felel meg a rairtaknak. de biztos van vmi kiskapujuk, lehet egy 30as felnin ennyire szetterul.
melyik gyartonal felelnek meg a rairtaknak? vagy egyaltalan milyen feltetelek mellett ekkora a gumi?
panaracerek es a geaxok szimpik meg, de sose mertem belevagni - mert azert annyival egyik sem olcsobb (ha olcsobb), hogy mellefogjon az ember vele.
#6031
Írta 2010. szeptember 16. - 11:46
Elvileg bõven belefér a gyártási hibás termék fogalmába.
#6032
Írta 2010. szeptember 16. - 11:37
Az csupán a kérdés, hogy ki venne egy olyan gyártótól, aki szemmel láthatóan átveri a fogyasztóit. Nem a gumi minõségérõl van szó, ez elvi kérdés, de attól nyugodtan istenítheted továbbra a Schwalbe-t, noha kissé szûklátókörû az álláspontod.
egyaltalan nem ragaszkodom hozza, csak ezzel van tapasztalatom, es bevalt. varok mas tippeket.
#6033
Írta 2010. szeptember 16. - 10:32
csak a feliratrol beszelek attol ugyanazt a gumit vennem meg, mert jo. hagyjuk szerintem.
Az csupán a kérdés, hogy ki venne egy olyan gyártótól, aki szemmel láthatóan átveri a fogyasztóit. Nem a gumi minõségérõl van szó, ez elvi kérdés, de attól nyugodtan istenítheted továbbra a Schwalbe-t, noha kissé szûklátókörû az álláspontod.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#6034
Írta 2010. szeptember 16. - 09:42
#6035
Írta 2010. szeptember 16. - 08:50
hanem arrol hogy mi valtozna, ha ezentol a 2.25 helyett 2.1et irnanak ra. reszemrol semmi.
Ahogy Dante is írta: a súlya Onnantól lehet nem lenne versenyképes más gyártókkal szemben.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#6036
Írta 2010. szeptember 16. - 08:48
tulragozzuk a dolgot... nem arrol beszelek, hogy csalas vagy nem (az), hanem arrol hogy mi valtozna, ha ezentol a 2.25 helyett 2.1et irnanak ra. reszemrol semmi.
Akkor azért változna, ha 2,25 lenne a valós mérete hirtelen
#6037
Írta 2010. szeptember 16. - 08:25
Persze, nem csak a méret száímt, de igenis sokat számít. Sõt, sok esetben egy guminak elég sok méretvariánsa van, és hidd el, hogy nem ok nélkül. Az a tény, hogy neked megfelelt egy vékonyabb gumi is, nem jelenti azt, hogy másnak is megfelel, továbbá ez nem csak az általad használt gumi típust érinti, hanem nagyon sokat.
Nekem a 37x559, és 37x700 -as gumijaim 30-31mm-esek, ami 20% körüli eltérés. Ne magyarázd már meg, hogy ez normális dolog.
Ez szimpla csalás a számokkal és a tömeggel, mert marketing szempontból ez így jó. Ezen nincs mit ragozni, meg magyarázni.
tulragozzuk a dolgot... nem arrol beszelek, hogy csalas vagy nem (az), hanem arrol hogy mi valtozna, ha ezentol a 2.25 helyett 2.1et irnanak ra. reszemrol semmi.
#6038
Írta 2010. szeptember 16. - 07:43
mashogy nem tudom mar leirni, hogy nem (csak) a meret a lenyeg. olyan, mintha egy ariel atomot a kobcenti es loero alapjan itelnel meg.
Persze, nem csak a méret száímt, de igenis sokat számít. Sõt, sok esetben egy guminak elég sok méretvariánsa van, és hidd el, hogy nem ok nélkül. Az a tény, hogy neked megfelelt egy vékonyabb gumi is, nem jelenti azt, hogy másnak is megfelel, továbbá ez nem csak az általad használt gumi típust érinti, hanem nagyon sokat.
Nekem a 37x559, és 37x700 -as gumijaim 30-31mm-esek, ami 20% körüli eltérés. Ne magyarázd már meg, hogy ez normális dolog.
Ez szimpla csalás a számokkal és a tömeggel, mert marketing szempontból ez így jó. Ezen nincs mit ragozni, meg magyarázni.
#6039
Írta 2010. szeptember 16. - 07:38
De lehet és pontosan így is van. Meg megy a "térítés" is folyamatosan itt a fórumon is.
Valahol olvastam olyat, hogy a 2,25ös racing ralph kevés általános felhasználásra elõre. Valahogy ez nekem és jó pár ismerõsömnek valahogy nem tûnt fel, pedig a magyar maratonozós átlagnál sokkal gyorsabban megyünk lefelé.
Nem hinném, hogy olyan egyszerûen rövidre lehet zárni a témát, hogy ha nektek megfelel, akkor másnak is jónak kell lennie. Elég sokat "kísérletezek", nagyon ritka, hogy kétszer ugyanolyan alkatrészt vegyek a keróra, legyen az villa, vagy akár gumi. Volt elég sokféle gumim az elmúlt években és baromi nagy különbség van köztük. Itt van pl. a legutóbbi: Continental SpeedKing Supersonic 2.3. Egy horror volt. Csúszott-mászott mindenfelé, nem tartott se a kanyarokban, se oldalirányban, sehogy és ráadásul vagy felütötted, vagy szúrásos defektet kaptál vele. Ellenben Parti Andris meg megy vele, mint a bolond. Nekem nem jött be, soha többet nem tenném vissza a keróra (szerencsére meg is szabadultam tõle).
A probléma igencsak az lehet, hogy vannak emberek, akiknek a montizás a hobbyjuk és nem tudnak annyit és úgy menni mint Ti. Én például biztosan nem tudom se lefele, se felfele azt a tempót diktálni, amit Ti, épp ezért eltérõen használunk dolgokat is. Ti megtanultok kerózni alacsony gördülési ellenállású gumival, mert nektek ez fontos a dobogó és a teljesítmény miatt, míg én maradok a biztonságnál és használok bütykösebb, más mintájú gumit és megyek "just for fun". Szerencsére mindannyian megtaláljuk a számításainkat, olyan sokféle gumi van már
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#6040
Írta 2010. szeptember 16. - 06:58
Bocsánat, de ezt a gondolatmenetet továbbra sem értem.
mashogy nem tudom mar leirni, hogy nem (csak) a meret a lenyeg. olyan, mintha egy ariel atomot a kobcenti es loero alapjan itelnel meg.