Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#5881
Írta 2010. november 16. - 10:23

Elõször csak egy apró észrevétel: abroncs az leginkább a felni.
Nem tudom kevláröves külsõk mennyire tudnak 500g alá menni, de ha nem lelnél ilyet és a lötyikkel sem szimpatizálsz esetleg gondolkodj el latex belsõ beszerzésén. Pont a szúrásos defektek ellen valók, sokan szeretik õket.
Pl.: Michelin Aircomp Latex 26x1,9-2,2" (Kerék | Belsõ | 26 coll) | Kerékpár Webshop
Az alacsony gördülési ellenállás, plusz erdõs terepre való kivitel nem tudom össze fog-e jönni. Valamit valamiért.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5882
Írta 2010. november 16. - 10:20

A Schwalbe defektvédelemmel ellátott gumijai elég jók, de azok is 500g fölött vannak és húzós az áruk. Esetleg nézz rá a Maxxis CrossMarkra!
De legfõképpen gondold át, hogy melyik fontosabb: a defektvédelem, vagy a tömeg! A kettõ együtt nem megy...
#5883
Írta 2010. november 16. - 10:08

Nagyon sokszor kapok defektet, mert elég sok felénk az akác erdõ. Volt olyan, hogy egyszerre kaptam elsõ és hátsó defektet ilyen kisebb tüskék miatt. Leginkább erdõben tekerek, de sokszor tévedek aszfaltra is, szóval a felhasználás elég vegyes, de fõleg terep gumit keresek.
Amire szükségem lenne, az egy
- min. 2.1-es MTB külsõ,
- alacsony gördülési ellenállással, erdõs terepre alkalmas kivitelben,
- lehetõleg kevláros kéne a tüskék miatt
- legyen könnyû, azaz max. 500g
Van ilyen defekt gátló taknyom, de azzal az a bajom, hogy nagyon nehéz lesz tõle a kerék. Emiatt keresek egy olyan könnyû abroncsot, ami magában defekt álló.
Tudnátok adni tippeket? Felmentem jópár oldara keresgélni, de elvesztem a rengetegben, baromi sok féle van. Mivel nem olcsók, nem szeretném "elvásárolni" magam.
Köszi!
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#5884
Írta 2010. november 09. - 13:57

Nem játszanék vele, országúton ronda dolog a bukás. Simán beszitálhat lefelé egy kis ütéstõl.
Nem erõltetem. Annyira nem olcsó és még a színe sem tetszik.

A sebesség mindent megold.
#5885
Írta 2010. november 09. - 12:09

Pont ez az. Nincs.
Nem játszanék vele, országúton ronda dolog a bukás. Simán beszitálhat lefelé egy kis ütéstõl.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#5886
Írta 2010. november 09. - 12:05

#5887
Írta 2010. november 09. - 10:55

Vajon a drága handmade in germany országúti gumikból is létezik B kategóriájú?
Húha.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#5888
Írta 2010. november 08. - 13:22

A sebesség mindent megold.
#5889
Írta 2010. november 06. - 19:48

CST Corporal-t próbált már valaki?Mennyire defekt tûrõ?Más téren,hogy teljesít?
CST Corporal
Én Schwalbe Tyrago-t nézném még

#5890
Írta 2010. november 06. - 10:00

Ezt meg nem találok sehol.Ilyet kb. mennyiért lehet beszerezni?Kenda Kwick Trax külsõ... Egészen elképesztõ defekttûrése van. (kb. 3500 km Budapesten, kátyú-töröttüveg-istenharagja projekt, egyetlen defekt nélkül.)
28-as gumi, simán jól érzi magát 7 barra pumpálva.
Ennek még elég barátságos az ára.De ez nem terepre való inkább?Én 90%-ban aszfalton megyek a cross gépemmel.meg smart sam , egyikkel se kaptam még defektet
de én amúgyis nagyon ritkán kapok szal......
CST Corporal-t próbált már valaki?Mennyire defekt tûrõ?Más téren,hogy teljesít?
CST Corporal
#5891
Írta 2010. november 05. - 17:08

28-as gumi, simán jól érzi magát 7 barra pumpálva.
#5892
Írta 2010. november 05. - 17:06

Tudnátok ajánlani valami megfizethetõ árú defekt tûrõ gumit cross bicajra,amit 90 %-ban aszfalton használok?A mostani CST-vel kb. 2 havonta,durván 500-600 km-enként kapok defektet aszfalton.Vagy ez normális?
nekem ilyen van
Schwalbe X-Race külsõ
meg smart sam , egyikkel se kaptam még defektet
de én amúgyis nagyon ritkán kapok szal......
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5893
Írta 2010. november 05. - 16:43

#5894
Írta 2010. október 29. - 18:43

#5895
Írta 2010. október 29. - 10:09

nézz körül probike oldal
kb ott van a legnagyobb választék
speci fast track pl úgy rémlik van mind2 méret és az olcsóbb azért mintr a svábli
persze kb mindegyikkel meg lehet aminek nem szita az oldala gyárilag , csak a töknek van kedve figyelgetni hogy pl mikor fordul le....azért az ust nem véletlen van úgy kitalálva. ha már olyan a rendszer akkor kár barkácsolni (pláne ha nem 50kiló + matrac a pogár, akkor azon a 100 grammon már kb qrvára semmi nem múlik)
nem a lefordulás a para, hanem, hogy engedheti a luftot, meg több szötty kell bele, ha nem megfelelõ a külsõ
legtöbb ust-s rendszernek azért durván alá lehet menni súlyban és árban így
cserébe macerás

én hagytam is, és maradtam a latex belsõnél
#5896
Írta 2010. október 29. - 09:33

Végül rájöttem, hogy azon a 100 grammon nem múlik semmi, nézek vmi normális UST külsõt, aztán probléma letudva.
Speci 2bliss ready gumijai? Könnyebbek mint az UST gumik és _elméletileg_ ugyanolyan jól mûködnek belsõ nélkül (csak lötyivel persze). Ezen belül is inkább a Control széria, pár gramm plusszért vastagabb oldalfala van mint az S-works-nek. Én egy Captain/Fasttrak kombót használok jelenleg, de a hideg miatt egyenlõre még csak belsõvel, szóval saját tapasztalat nincs.
#5897
Írta 2010. október 29. - 01:44

Valaki tényleg mondta ezt, én is emlékszem.
Végül rájöttem, hogy azon a 100 grammon nem múlik semmi, nézek vmi normális UST külsõt, aztán probléma letudva.
#5898
Írta 2010. október 28. - 21:35

Akkor csak behaluztam , hogy valaki ezt mondta. Mintha az rémlett volna vastagabb oldalfaluk van az átlagnál. No, mindegy. Kösz Tig.
Valaki tényleg mondta ezt, én is emlékszem.
A sebesség mindent megold.
#5899
Írta 2010. október 28. - 21:33

#5900
Írta 2010. október 28. - 21:04

Olyan 29-es monti külsõt keresek, amibõl van ugyanolyan 26-os is (69-es bringába), jobban mutatna ha azonosak a gumik. Schwalbe-t találtam, de azok igencsak drágák. Az sem lenne utolsó szempont, ha itthon kapható (de a külföldi rendelést is megoldom).
Elõre is kösz.
nézz körül probike oldal
kb ott van a legnagyobb választék
speci fast track pl úgy rémlik van mind2 méret és az olcsóbb azért mintr a svábli
Vredesteinrõl konkrétan nem tudok, de általában véve sok normál külsõ alkalmas ilyen átalakításra. Nyilván egy nagyon könnyû darab, aminek az oldalfalán szinte át lehet látni, kisebb eséllyel lesz jó.
persze kb mindegyikkel meg lehet aminek nem szita az oldala gyárilag , csak a töknek van kedve figyelgetni hogy pl mikor fordul le....azért az ust nem véletlen van úgy kitalálva. ha már olyan a rendszer akkor kár barkácsolni (pláne ha nem 50kiló + matrac a pogár, akkor azon a 100 grammon már kb qrvára semmi nem múlik)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való