Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#5481
Posted 2011. February 09. - 11:55
#5482
Posted 2011. February 09. - 11:08
Az teljesen jól bevált recept,jobb a tapadás probáld meg úgy. Ha nem megy ugy sem akkor valami erdei utat kell keresnes, nincs más választás inkább én is erdõbe megyek amikor csak tehetem kerülöm azt a részt:D
#5483
Posted 2011. February 09. - 01:13
Hintõporozást csináltam, semmi hatása nincs. A külsõt ki kell cserélni.
60 és 120 tpi közül értelemszerûen a 120 tpi a sûrûbb. A kopásállóság a gumi összetételétõl függ, a tpi a gumi szövetszerkezetére vonatkozik. (egy inch hosszon hány szövetszál van)
Köszi. Akkor tévedtem. Akkor a tpi fõként a defektállósághoz van köze, ha jól tévedek. Maxxis-nél honnan fogom megtudni a gumi összetételét, vagy pl a crossmark-ok esetében mind ugyanolyan?
Közben megtaláltam. A crossmark-ok 70a-s gumiösszetételûek, kivéve a 120tpi-s tipusok, amik 62a eXC... õszintén szólva passz, hogy mi micsoda.
Jó lenne tudni, hogy a smart sam-hez képest mennyivel kopásállóbb, és úgy egyálltalán melyik jobb gumi számomra.
#5484
Posted 2011. February 09. - 00:59
(twists per inch vagy turns per inch)
szerk. célfotóval megelõztek.
#5485
Posted 2011. February 09. - 00:59
60 és 120 tpi közül értelemszerûen a 120 tpi a sûrûbb. A kopásállóság a gumi összetételétõl függ, a tpi a gumi szövetszerkezetére vonatkozik. (egy inch hosszon hány szövetszál van)
#5486
Posted 2011. February 09. - 00:21
A belsõvel semmi gond, a külsõd mozdul el és viszi a belsõt is. A Continental külsõim csinálták ezt, mikor egy idõ után kinyúltak. Jól le is nyakazták 2 belsõmet.
Szerintem próbáld meg a külsõk széleit bekenni erõsen szappanos vízzel, hogy szépen feltapadjanak a felni belsõ felére, a belsõket pedig be lehet kenni hintõporral, hogy ne tapadjanak össze a külsõkkel.
nekem is van kérdésem: 60tpi és 120 közül a 60 a sûrûbb, ezálltal nehezebb is? Fõleg tartósság, vagyis kopásállósság jegyében kérdezem.
GUMIKÖPENY 26X2.10 MAXXIS CROSSMARK M309P 60tpi
Ez a legolcsóbb a crossmark-ok közül. Gondolom egyben ez a legnehezebb és a legstrapabíróbb is. 635g a legnehezebb a maxxis.com szerint. Nagyon rosszakat nem írtak itt a honlapon.
#5487
Posted 2011. February 08. - 23:12
A belsõvel semmi gond, a külsõd mozdul el és viszi a belsõt is. A Continental külsõim csinálták ezt, mikor egy idõ után kinyúltak. Jól le is nyakazták 2 belsõmet.Mitõl lehet az hogy a szelepek egy idõ után "elferdülnek" a felnihez képest? Amikor bele rakom a belsõt, akkor szépen 90fokban állnak kifelé. De egy idõ után dõlni kezdenek, mintha a belsõ elcsuszna a felnin lévõ lyukhoz képest.
Nem tudom hogy sikerült-e érthetõen leirnom...
#5488
Posted 2011. February 08. - 22:10
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5489
Posted 2011. February 08. - 21:59
Mitõl lehet az hogy a szelepek egy idõ után "elferdülnek" a felnihez képest? Amikor bele rakom a belsõt, akkor szépen 90fokban állnak kifelé. De egy idõ után dõlni kezdenek, mintha a belsõ elcsuszna a felnin lévõ lyukhoz képest.
Nem tudom hogy sikerült-e érthetõen leirnom...
#5490
Posted 2011. February 08. - 20:40
Két versenyzõ maradt, szinte azonos árban:
-Maxxis CrossMark
-Schwalbe Smart Sam
csak a teljesítményt szem elött tartva melyiket vennétek? Egyelõre fõként városban lesz használva, mint azt írtam is, vagyis mindenes gumi lesz, ergo ha más tipusú felületre tévedek, akkor is ez maradna.
#5491
Posted 2011. February 08. - 13:06
én megoldotam még ano ahol én is elszáltam egy görény körforgalomba amikor nem jön semi kicsit gazos simán átmegyek rajta keresztbe csak a táblát kell kikerülni de anyi belefér:D
ha nincs nagy forgalom ajánlom neked is a technikát még országutival is szoiktam ilyet csinálni télen is elszáltam abba a körforgalomba meg nyáron is nekem az nem fekszik a töbivel sem bajom kicsit döl kifele és ha nedves olyan mint a takony akármilyen gumid van inkáb átkroszozok rajta ugy is csak gaz van ott anak nem számit:D
Sajna ez a körforgalom be van ültetve középen nagy zöldségekkel, így nem akarok dzsungelharcolni és elég magas ill. murvás is.Amúgy tényleg könnyebb lenne értelmezni a mondandódat, ha használnál írásjeleket.Azért kösz a tippet.
#5493
Posted 2011. February 08. - 12:33
ha nincs nagy forgalom ajánlom neked is a technikát még országutival is szoiktam ilyet csinálni télen is elszáltam abba a körforgalomba meg nyáron is nekem az nem fekszik a töbivel sem bajom kicsit döl kifele és ha nedves olyan mint a takony akármilyen gumid van inkáb átkroszozok rajta ugy is csak gaz van ott anak nem számit:D
#5494
Posted 2011. February 08. - 11:57
Persze lehet a kanyarvételem sem az igazi, de ez akkor is egy szemét körforgalom.5-ön megyek keresztül melóba menet, majd vissza és a másik 4-nél sokkal jobban be lehet dönteni a gépet minden gond nélkül.
#5495
Posted 2011. February 08. - 08:33
#5496
Posted 2011. February 08. - 06:46
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5497
Posted 2011. February 08. - 01:02
#5498
Posted 2011. February 07. - 23:40
#5499
Posted 2011. February 07. - 23:32
Sziasztok!
Sajnos nem volt idõm átnézni a topicot, ezért elnézést ha már volt téma.
Azután érdeklõdöm, hogy a Schwalbe gumik gyári méretadati általában valósak? Tehát feltéve, felfújva lemérem tolómérõvel, akkor az alábbiak szerinti szélesség adatokat kapom? (54 mm)
Az alábbi gumikban gondolkodom két bringára 60% aszfalt, 40% light terep felhasználásra (túra)
Black Jack: Size (Zoll): 26 x 2.10, Size (ETRTO): 54-559
Smart Sam: Size (Zoll): 26 x 2.10, Size (ETRTO): 54-559
Racing Ralph: Size (Zoll): 26 x 2.10, Size (ETRTO): 54-559
nem... az en 54es gumim olyan 49-50 a 2.25os kozelebb all a valosaghoz (az asszem 54-55 volt). de igazabol fugg attol is, hogy milyen felnire teszed, meg hogy mennyire fujod fel.
#5500
Posted 2011. February 07. - 23:20
90%-ban száraz, földút, ami esetleg helyenként kavicsos vagy zúzottköves.
akkor simán vennék rá slic gumit (ha nem meredek hegyi terep), mint a conti contact, sima, száraz földútra teljesen jó, aszfaltra meg ugye nem kell részletezni