
Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#5421
Posted 2011. February 18. - 15:30


#5422
Posted 2011. February 16. - 22:56

Jani, az én boltomba ne gyere, ha lehetséges
Jóban vagyok azzal a boltossal (pedig nem túl sok pénzt költök nála). Cserébe a hülyeségeimért nem hagyom unatkozni télen amikor egy vevõ sincs a boltban, beszélgetek vele órákat.
Melyik a boltod?

A sebesség mindent megold.
#5423
Posted 2011. February 16. - 19:29

Ha olyan keményre fújod a gumit, hogy csak a középsõ futófelületen haladsz, akkor a terepet messzirõl kerüld el, mert szétráz a kõkemény kerék. Normál nyomáson pedig nagyobb felület érintkezik a talajjal, lassít a szélesebb gumi(aszfalton). Arról nem is beszélve, hogy a szélesebb guminak nagyobb a légellenállása is. Ha aszfalton akarsz hasítani, vegyél egy slick gumit. A SmartSam még mindig az egyik legjobb mindenes gumi. Van hogy versenyre is fent hagyom, mezei felhasználásra véleményem szerint meg tökéletes. Ha a design miatt akarod szélesebbre cserélni, akkor ne akarjon a súlyadat érdekelni, úgyse az számít. Ami praktikus elõnye lehet a 2.25-nek a 2.1-el szemben: ha 80+kg vagy, vagy ha durva terepen akarod használni, akkor a ballonossága miatt jobban véd a felütéstõl. Én a helyedben örülnék, hogy vettem egy tök jó gumit, és mosollyal az arcomon mennék tekerni
Sajnos ilyen vagyok, errõl nem tehetek. Nem akarlak már nyaggatni itt benneteket a baromságaimmal. Legrosszabb esetben is csak max kicseréltetem, és veszek még szezon elött valami városi gumit is, (persze nem túl drágán) és akkor megoldva.

(SPD pedált + cipõt jóval egyszerûbb lesz majd válasszak, azt már most tudom)
#5424
Posted 2011. February 16. - 19:25

Hmm.. tehát akkor inkább 2.1 az ideális. Nem akarom mindenáron meggyõzni magam, csak azért meg jóval jobban nézni ki a nagyobb, ha ennyit vesztek vele, hogy nem érné meg. Ahogy látom itt mindenki a 2.1-et ajánlaná nekem.
ezt neked kell eldönteni
én 1,5 slic gumival megyek aszfalton, és terepen is, és nálam a széles gumi az az 1,75. Volt ilyen méretben aszfalt gumim is, de most télen egy félterep landcrusier van fent, hogy a hóban is tudjak vele menni, akár erdõben is. Az 1,75 egy jó kompromisszum, az aszfalton is jó, meg terepen is elég jól gurul, meg elég ballonos. Az 1,5 kicsit jobb aszfalton, de terepen rosszabb, meg muszáj minden gödröt átugrani vele, nem lehet lazán odacsapni.
van itthon 1,9-es, meg 2,1-es terep gumi is, de azt csak maraton versenyre teszem fel, ahol 100% hegyi terep van
de mint mondtam, neked kell tudni, hogy mit vársz a gumitól, hol használod, és melyik tulajdonsága a hangsúlyos
És igen, a félterep gumit tényleg nem érdemes nagyon felfújni, Nálam az 1,75-ös landcrusierrel 3,5 bar elöl már túl sok aszfalton is (70 kg vagyok), ott már nagyon ráz merevvilávval, és ilyenkor nem is tapad túl jól, se aszfalton, se terepen.
#5425
Posted 2011. February 16. - 17:23


#5426
Posted 2011. February 16. - 17:08

Az, hogy melyik gurul jobban, a széles vagy a keskeny, az terep függõ.
Síma felületen a vékonyabb, keményre fújva jobban gurul, kissebb a légellenállása és könyebb felpörgetni.
Aztán ahogy romlik a terep, úgy válik elõnyére egy guminak, ha ballonos, meg széles, mert így alacsonyabb nyomáson könyebben átgördül az egyenetlenségeken, és nem vájja bele magát a laza talajba.
Szóval a talajviszonyoknak megfelelõen valahol kell találni egy optimumot, és hozzá a helyes guminyomást, ugyanezen analógia szerint.
Hmm.. tehát akkor inkább 2.1 az ideális. Nem akarom mindenáron meggyõzni magam, csak azért meg jóval jobban nézni ki a nagyobb, ha ennyit vesztek vele, hogy nem érné meg. Ahogy látom itt mindenki a 2.1-et ajánlaná nekem.
#5427
Posted 2011. February 16. - 16:24

Síma felületen a vékonyabb, keményre fújva jobban gurul, kissebb a légellenállása és könyebb felpörgetni.
Aztán ahogy romlik a terep, úgy válik elõnyére egy guminak, ha ballonos, meg széles, mert így alacsonyabb nyomáson könyebben átgördül az egyenetlenségeken, és nem vájja bele magát a laza talajba.
Szóval a talajviszonyoknak megfelelõen valahol kell találni egy optimumot, és hozzá a helyes guminyomást, ugyanezen analógia szerint.
#5428
Posted 2011. February 16. - 16:10

Guminként 80 grammot nem hinném, hogy megérzel
Véleményem és tapasztalatom szerint túlzottan nem szabad grammozni a külsõkkel és belsõkkel (és kb. ezen a ponton kapnék két büdös nagy pofont a weight weenies kollégáktól:D), mert visszabosszulja azt defekt formájában, amit a grammon nyertél.
A méretekben meg jelentõs eltérések vannak, nem pár milliméterek. A 2.3-as Conti SpeedKing Supersonic (nem, nem a B kategóriásokról van szó, hanem a csúcsról) is jóval keskenyebb, mint egy Speci S-Works The Captain 2.2. Kb. köszönõ viszonyban nincs a két gumi, pedig hát papíron a a Conti kellene, hogy ballonosabb legyen. Van, akit ez zavar és teljesen meg is értem az illetõt. Ez egy hobby, van aki tekerni jobban szeret, van aki építgetni szeret jobban.
Én akkor inkább valamivel az építgetés felé hajlok. Most olvastam a bikeradar-os nagy gumi tévhit eloszlató teszben, miszerint (ha jól vettem ki) kimondható, hogy ugyanazon gumiból egy keskenyebb, azaz kissebb, nem feltétlen fog könnyebben gördülni betonon, és kemény talajon, inkább az ellenkezõje igaz ennek.
Ezt alapul véve, lehet még jobban is járnék. ?! Logikus, mert szerintem ugyebár ugyanúgy felfújva szinte teljes nyomásértékre ugyanúgy a középsõ futófelõleten haladsz, ami valószínüleg ugyenakkora bütykökbõl áll, mint a kissebb tesón. Lehet rosszul agyalok, de amíg gumitól függõen megfelelõ nyomáson használod, a méretbeli künbség nem megy a gurulás hatékonyságának a rovására. Ezen kívül mivel ez jó gumi állítólag, és terepen is jól teljesít, lehet tényleg inkább azt csinálom, hogy kicseréltetem a smart sam-eket ugyanilyen 2.25-ösre, és veszek majd még valami, tippikusan városi gumit. Nyílván érdemes lenne akkor már Rocker Ron-ra, Racing Ralph vagy Nobby nic-re cserélni a smart sam-et, de utóbbival még mindig (ha nem tökéletesen) jobban lehet haladni betonon is a városban, és ha annyival nem rosszabb terepen, akkor maradna ez.

Ahogy a listát elnézem a többi jóval drágább is, még a performance is, illetve a 2.25-os smart sam nem 705, hanem 735g, de gondolom ezt se érezném meg, szóval...
#5429
Posted 2011. February 16. - 16:04

Mezei belsõt + WTB Weirwolf-ot cseréltem
Michelin Latex belsõre + Schwalbe Racing Ralph Double Defense-re.
A defekt állósága sokkal jobb lett, és közben még ~250g-ot el is dobtam kerekenként.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#5430
Posted 2011. February 16. - 15:50


A méretekben meg jelentõs eltérések vannak, nem pár milliméterek. A 2.3-as Conti SpeedKing Supersonic (nem, nem a B kategóriásokról van szó, hanem a csúcsról) is jóval keskenyebb, mint egy Speci S-Works The Captain 2.2. Kb. köszönõ viszonyban nincs a két gumi, pedig hát papíron a a Conti kellene, hogy ballonosabb legyen. Ez ügyben arn kollégával már futottunk pár kört mi is. Méricskéltünk, hümmögtünk, felírtuk ide és eljutottunk a "kapják be a gyártók, ha hagyom" konklúzióig

Van, akit ez zavar és teljesen meg is értem az illetõt. Ez egy hobby, van aki tekerni jobban szeret, van aki építgetni szeret jobban.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#5431
Posted 2011. February 16. - 15:50

A külöNbséget szerintem nem éreznéd, elég a belsõ
A plussz súlyt vissza tudnám valahogy nyerni, pl valamilyen könnyebb/komolyabb belsõvel, vagy nem érdemes ezzel szórakozni?
#5432
Posted 2011. February 16. - 15:42

CX gumi eladó! http://apro.bikemag....es-l191180.html
#5433
Posted 2011. February 16. - 15:37

#5434
Posted 2011. February 16. - 14:43



#5435
Posted 2011. February 16. - 14:07

#5436
Posted 2011. February 16. - 14:02

Nem. Én úgy, hogy kérek egy 2.25-ös Nobby Nic Evo-t. Ennyi. :-> Azt nem mondom el, hogy 67 EPI-s legyen, nem mondom el azt, hogy legyen szíves akkor elõttem felszerelni kerékre mindhármat, ami a polcon van és nézzük már meg tolómérõvel, melyik van legközelebb a gyári értékhez, mert nekem az kell és ja, bocs most hogy megnéztük mindhármat, most látom, hogy ez a felni szélesebb, mint az enyém, van-e keskenyebb felnikük, mert akkor szerelje már fel mindhárom külsõt a keskenyebbre is, vajon ott szintén szélesebb, amit a legszélesebbnek mértünk? Mert csak akkor venném meg... :-> Ja, és mérje már meg patikamérlegen mindegyiket, mert nekem a legkönnyebb kéne! :-D
(És a végén azt mondanám, nem, mégsem kell a Nobby. Rocket Ron van-e? És vajon mit gondol bárki is, aki hallja, ha ugyanezt a procedúrát el próbálom játszatni?)
Ezt én így már játszottam el boltban. Sõt a boltos ajánlotta, hogy tegyük fel felnire õket. Meg viszem a kis mérlegem és leméregetek mindent.

A sebesség mindent megold.
#5438
Posted 2011. February 16. - 13:52

még egy utolsót, mert már lerágott csont a dolog
Ha veszel x méretû gumit, azért teszed mert erre van szükséged, ilyet akarsz és pont. Ezt úgy teszed, hogy megnézed a rá írt értéket. Sok esetben nem egy-két mm az eltérés, hanem nagyon sok, és ez nem csak zavaró, hanem átverés is (mert így sakkoznak a súly adatokkal).
Te mint vevõ nem azt kapod amit kérsz és amiért fizetsz. Valótlant állítanak, és ez így simán csak becsapás.
Kiváncsi lennék melyik gyártó venné vissza a jelentõsen (akár 20%-al) alulméretezett gumiját, mint gyártási selejtet.
Elvileg az, hogy 37x26 nem igényelne szaktanácsadót, bár lehet, hogy tévedek. Vagy te mitre gondolsz mikor azt ajánlod, hogy a boltost kell kérdezni?
Én saját magamat kérdezhetném, mivel boltos vagyok, és így vettem nyílván a gumikat is. Azért járok ide fórumozni, mert nálam sokkal tapasztaltabb, és okosabb bringások vannak itt, akik segítõkészek. Visszaolvasásról pedig annyit, hogy mindig ezzel kezdem. Tanulni sosem szégyen, kérdezni pedig végképp nem, de úgy látom van akit picit zavar ez. (itt nem rólad van szó stellaz) Azt pedig megértem, ha aért szól valaki, mert "sok" vagyok, de ez nem errõl szólt.
#5439
Posted 2011. February 16. - 13:41

Ezt inkább nem kommentálnám...
OFF. igen, és ma már voltam korán reggel terepezni és este is megyek - ahogy tegnap is voltam. Azt meg végképp nem értem, miért olyan megerõltetõ visszaolvasni pár oldalnyit vagy kikérni az eladó tanácsát... On.
még egy utolsót, mert már lerágott csont a dolog
Ha veszel x méretû gumit, azért teszed mert erre van szükséged, ilyet akarsz és pont. Ezt úgy teszed, hogy megnézed a rá írt értéket. Sok esetben nem egy-két mm az eltérés, hanem nagyon sok, és ez nem csak zavaró, hanem átverés is (mert így sakkoznak a súly adatokkal).
Te mint vevõ nem azt kapod amit kérsz és amiért fizetsz. Valótlant állítanak, és ez így simán csak becsapás.
Kiváncsi lennék melyik gyártó venné vissza a jelentõsen (akár 20%-al) alulméretezett gumiját, mint gyártási selejtet.
Elvileg az, hogy 37x26 nem igényelne szaktanácsadót, bár lehet, hogy tévedek. Vagy te mitre gondolsz mikor azt ajánlod, hogy a boltost kell kérdezni?
#5440
Posted 2011. February 16. - 13:29

OFF. igen, és ma már voltam korán reggel terepezni és este is megyek - ahogy tegnap is voltam. Azt meg végképp nem értem, miért olyan megerõltetõ visszaolvasni pár oldalnyit vagy kikérni az eladó tanácsát... On.