Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15859 hozzászólás a témában

#4501
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Na most akkor én is ledobtam az ékszíjat...
Én is úgy tettem fel a Nobby-t, hogy amikor felül van a kerék jelölt része, akkor elõre mutat a "Front" felirat. Most akkor így rossz?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4502
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egyébként az nem tûnt fel amikor raktad fel a gumit, hogy mászó irányban állnak a bütykök?


Ezt rendesen elbénáztam. Sajnos igen, még el is gondolkoztam rajta, hogy nem fordítva kellene-e. Pechemre, jobbra tõlem ott állt a bicajom, fent a régi, forgásirányos Nobby Nic gumikkal, amire ránéztem, és automatikusan úgy tettem fel ezeket, hogy a V-alakba rendezett mintázat hasonlóan álljon. Azon a felirat ugye nem traction és speed, hanem front és rear. Ja, és az szerintem szintén rosszul van fent, ezek szerint. Évek óta rosszul használhatom. Egyszerû, mint a faék, ha józan paraszti ésszel végig gondolom: elõl például a minták ahogy V-alakban állnak, fékezésnél, lent a talajon a V közepe felé kell terelõdnie az erõknek, nem fordítva. Gondolom a NNic esetén azért nem tûnhetett fel a hiba, mert alapból elég jól harap az a külsõ.
Erõsítsetek meg ebben, szóval, a hibát ezek szerint így követtem el: külsõ forgásirányát a következõképpen néztem: a gumit úgy forgattam körbe, hogy a nyilas jelölés fent legyen, és ilyenkor a "balra" nyíl (amit úgy értelmeztem, ha erre forog a kerék) "traction" feliratát vettem a jó beállításnak (NNic esetén a balra nyíl mellett a Front feliratot). Remélem, sikerült érthetõen leírnom. Szóval, nem úgy értelmeztem, amikor épp a földhöz van közel a jelölés, hanem amikor pont fent. Ezek szerint itt követ(het)tem el a hibát, mert sajnos a fentebb leírt módon próbáltam értelmezni a jelölést, figyelmen kívül hagyva a józan paraszti észt.
De hát a jó pap is hóttáig... ;-)

#4503
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Á, nem gond, még úgysem bírtam rávenni magam, hogy megfordítsam a külsõt az elsõ keréken.

Egyébként az nem tûnt fel amikor raktad fel a gumit, hogy mászó irányban állnak a bütykök?


A sebesség mindent megold.

 


#4504
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A túl sok tejben a szilárd szemcsék amúgy hamarabb összeállnak, olyan kis gumigolyóvá. :) Úgy képzelem el, mint a bolygóképzõdést, amikor a kritikus tömeget túllépõ csillagközi por elkezd összeállni. Na megyek is vissza aludni...


Á, nem gond, még úgysem bírtam rávenni magam, hogy megfordítsam a külsõt az elsõ keréken. Amint megfordítom, ennek a tejnek egy része, mint a kritikus tömeg, szanaszét fog folyni, ahogy magamat ismerem... Üröm az örömben, hogy bekrepált a fully-m hátsó felfüggesztése (a tag), frankón nézegethetem a szobában 2-3 hétig a készre szerelt, nullkilométeres, vattaúj kerékszettemet, amint magányosan álldogál a falnak támasztva. (Tartalék bicajom V-fékes...)
Végeztem viszont egy kis méregetést tolómérõvel, mert ez úgyis mindig téma itt:
- Nobby Nic 2.25 Evo PaceStar (tubeless-ready), 2011-es: 53.1 mm (két külsõnél mért érték átlaga)
- Geax Saguaro 2.2 TNT: 55.2 mm (két külsõnél mért érték átlaga)

#4505
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A túl sok tejben a szilárd szemcsék amúgy hamarabb összeállnak, olyan kis gumigolyóvá. :) Úgy képzelem el, mint a bolygóképzõdést, amikor a kritikus tömeget túllépõ csillagközi por elkezd összeállni. Na megyek is vissza aludni...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4506
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A tej mennyiség inkább idõtartam függõ. 30ml tej is megfog elég sok szúrt defektet.


A sebesség mindent megold.

 


#4507
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Nekem is elég lett volna a Dante által írt mennyiség, biztos ami biztos alapon tettem bele valamivel többet. Meglehetõsen ballonos a gumi és a leírás ehehz a szélességhez/felhasználáshoz ha jól rémlik, 80-120 ml-t ajánlott.

#4508
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Kell a 110 ml tej az igazi UST külsõhöz és igazi UST felnihez? Amúgy honnan van a GEAX? Nem is olyan kõnehéz, ha tényleg ballonos.


Én 60-70 ml-el jól elvagyok.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4509
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Kell a 110 ml tej az igazi UST külsõhöz és igazi UST felnihez? Amúgy honnan van a GEAX? Nem is olyan kõnehéz, ha tényleg ballonos.

#4510
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Akkor tedd fel újra, mert a Traction nem az oldalstabilitást fokozza, hanem, elsõ keréken, a fékezhetõséget. Általában hátul szokták "Traction" üzemmódban használni, azok, akik elpörögnek.


Okké, akkor full fordítva tettem fel mindkettõt, mint ahogy szerettem volna... A hátsóhoz hozzá nem érek mostanában, amilyen nehéz volt feltenni, így hát üsse kavics, akkor speed-speed lesz!

#4511
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Köszi!
E/H: traction/speed. NNic után gondoltam lehet, szokni kell még elõl. ;-)


Akkor tedd fel újra, mert a Traction nem az oldalstabilitást fokozza, hanem, elsõ keréken, a fékezhetõséget. Általában hátul szokták "Traction" üzemmódban használni, azok, akik elpörögnek.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4512
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sok sikert hozzá, nekem bevált, kõnehéz, de megbízható, egész évben mentem vele, s kábé alig van megkopva. (remélem SPEED/SPEED irányban tetted fel)


Köszi!
E/H: traction/speed. NNic után gondoltam lehet, szokni kell még elõl. ;-)

#4513
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Sok sikert hozzá, nekem bevált, kõnehéz, de megbízható, egész évben mentem vele, s kábé alig van megkopva. (remélem SPEED/SPEED irányban tetted fel)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4514
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Megelégelve a sok, fõként tüskékkel beszedett defektet, plusz nemrég felavatva magam életem elsõ felütéses defektjével, ezt fogom tesztelni most, remélhetõleg nagyon hosszú idõn át és problémáktól mentesen (katt a nagyobb képért):
Feltöltött kép

Régi vágyam volt már, hogy megbízhatóság szempontjából kompromisszumoktól mentes kerekeim legyenek, többek közt ezért esett a választásom az átlagosnál nehezebb Geax-ra. A pontos típus: Geax Saguaro TNT (Tubes, No tubes) 2.2, 26-os méret. Az elsõ, szereléskor szerzett puszta benyomásaimról csak annyit, hogy a 2.2-es méretet valóban hozza, legalább 1-1.5 mm-rel szélesebb (megmérem majd pontosan, ha valakit érdekel), mint a 2.25-ös Nobby Nic, ha mellé teszem felfújt állapotban, és természetesen a kerülete is nagyobb és úgy egyáltalán ballonosabb, ami nekem fontos volt - akárcsak a kevésbé agresszív mintázat, amivel várhatóan kevesebb hajtásra fordítható energiám megy majd veszendõbe. Nagyon masszív gumi egyébként, ott van benne az anyag: miután kihajtogattam, simán letámasztottam a falhoz és úgy maradt, mintha drótos külsõ lenne és az oldalfala vagy 2x vastagabb, mint például a Schwalbe külsõké. Forgásirányos, azaz feltehetõ "traction" vagy "speed" iránnyal, ki hogyan óhajtja.
Ma este installáltam UST-s kerékszettre mindkét külsõt, puszta kézzel és szappanos vízzel, ami nagyon kellett a felszereléshez. Az elsõ kerékre viszonylag könnyen felment, de a hátsó felnire úgy kellett ráimádkoznom. Természetesen a felpattintás utolsó fázisa elõtt tettem 100-110 ml Joe's tejet mindkettõbe. Ezután sima mûhelypumpával lazán, minden gond nélkül fújtam fel õket, jó hangos pattanással ugrottak a külsõk a helyükre. Megforgattam a kerekeket a Joe's-féle oldal szövege és a videó szerint, hogy egyenletesen jusson mindenhová a lötyibõl és most hagyom állni egy kicsit 3.5-4 bar nyomáson - hogy aztán leereszthessem hamarosan kb. 1.8 barra, ami a 80kg+málhához pont jó lesz. ;-)

@Dante: utólag is köszi a tippet meg a múltkor a nyakamba zúdított infó-cunamit! ;-)

A tömeget meg külön dedikálom a grammániásoknak: igen, 1499g a kettõ! :-D

#4515
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

köszi, ezt a Ritchey Z max WCS-t kipróbálom hátra! az e-bike-n ezt találtam:
Ritchey Z-Max Evolution WCS [1.9]
Ez lenne az?

Igen.

#4516
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Elõl Rocket Ron 2.1, hátul Ritchey Z max WCS 1.9


köszi, ezt a Ritchey Z max WCS-t kipróbálom hátra! az e-bike-n ezt találtam:
Ritchey Z-Max Evolution WCS [1.9]
Ez lenne az?


#4517
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás
Elõl Rocket Ron 2.1, hátul Ritchey Z max WCS 1.9

#4518
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
sarban nekem elegge bejott a Nobby Nic.

evo, TL ready 2.1 475g
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4519
szabop27

szabop27

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Racing Ralph, 2.1, 470gr

#4520
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Kinek melyik gumi vált be :közepesen sáros viszonyokra, verseny körülmények között (hajtogatós legyen és nem nehezebb 500g-nál), ami a versenyek elején az aszfalton is teljesít, és a sárban is jól tisztul. Olyan 1,9-2,1 közötti méret lenne jó