Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#4501
Írta 2011. augusztus 05. - 11:16

Én is úgy tettem fel a Nobby-t, hogy amikor felül van a kerék jelölt része, akkor elõre mutat a "Front" felirat. Most akkor így rossz?
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4502
Írta 2011. augusztus 05. - 11:09

Egyébként az nem tûnt fel amikor raktad fel a gumit, hogy mászó irányban állnak a bütykök?
Ezt rendesen elbénáztam. Sajnos igen, még el is gondolkoztam rajta, hogy nem fordítva kellene-e. Pechemre, jobbra tõlem ott állt a bicajom, fent a régi, forgásirányos Nobby Nic gumikkal, amire ránéztem, és automatikusan úgy tettem fel ezeket, hogy a V-alakba rendezett mintázat hasonlóan álljon. Azon a felirat ugye nem traction és speed, hanem front és rear. Ja, és az szerintem szintén rosszul van fent, ezek szerint. Évek óta rosszul használhatom. Egyszerû, mint a faék, ha józan paraszti ésszel végig gondolom: elõl például a minták ahogy V-alakban állnak, fékezésnél, lent a talajon a V közepe felé kell terelõdnie az erõknek, nem fordítva. Gondolom a NNic esetén azért nem tûnhetett fel a hiba, mert alapból elég jól harap az a külsõ.
Erõsítsetek meg ebben, szóval, a hibát ezek szerint így követtem el: külsõ forgásirányát a következõképpen néztem: a gumit úgy forgattam körbe, hogy a nyilas jelölés fent legyen, és ilyenkor a "balra" nyíl (amit úgy értelmeztem, ha erre forog a kerék) "traction" feliratát vettem a jó beállításnak (NNic esetén a balra nyíl mellett a Front feliratot). Remélem, sikerült érthetõen leírnom. Szóval, nem úgy értelmeztem, amikor épp a földhöz van közel a jelölés, hanem amikor pont fent. Ezek szerint itt követ(het)tem el a hibát, mert sajnos a fentebb leírt módon próbáltam értelmezni a jelölést, figyelmen kívül hagyva a józan paraszti észt.
De hát a jó pap is hóttáig... ;-)
#4503
Írta 2011. augusztus 05. - 10:41

Egyébként az nem tûnt fel amikor raktad fel a gumit, hogy mászó irányban állnak a bütykök?Á, nem gond, még úgysem bírtam rávenni magam, hogy megfordítsam a külsõt az elsõ keréken.
A sebesség mindent megold.
#4504
Írta 2011. augusztus 05. - 10:01

A túl sok tejben a szilárd szemcsék amúgy hamarabb összeállnak, olyan kis gumigolyóvá.
Úgy képzelem el, mint a bolygóképzõdést, amikor a kritikus tömeget túllépõ csillagközi por elkezd összeállni. Na megyek is vissza aludni...
Á, nem gond, még úgysem bírtam rávenni magam, hogy megfordítsam a külsõt az elsõ keréken. Amint megfordítom, ennek a tejnek egy része, mint a kritikus tömeg, szanaszét fog folyni, ahogy magamat ismerem... Üröm az örömben, hogy bekrepált a fully-m hátsó felfüggesztése (a tag), frankón nézegethetem a szobában 2-3 hétig a készre szerelt, nullkilométeres, vattaúj kerékszettemet, amint magányosan álldogál a falnak támasztva. (Tartalék bicajom V-fékes...)
Végeztem viszont egy kis méregetést tolómérõvel, mert ez úgyis mindig téma itt:
- Nobby Nic 2.25 Evo PaceStar (tubeless-ready), 2011-es: 53.1 mm (két külsõnél mért érték átlaga)
- Geax Saguaro 2.2 TNT: 55.2 mm (két külsõnél mért érték átlaga)
#4505
Írta 2011. augusztus 05. - 09:09


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4506
Írta 2011. augusztus 04. - 12:22

A sebesség mindent megold.
#4507
Írta 2011. augusztus 04. - 12:16

#4508
Írta 2011. augusztus 04. - 09:13

Kell a 110 ml tej az igazi UST külsõhöz és igazi UST felnihez? Amúgy honnan van a GEAX? Nem is olyan kõnehéz, ha tényleg ballonos.
Én 60-70 ml-el jól elvagyok.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4509
Írta 2011. augusztus 04. - 08:22

#4510
Írta 2011. augusztus 03. - 12:03

Akkor tedd fel újra, mert a Traction nem az oldalstabilitást fokozza, hanem, elsõ keréken, a fékezhetõséget. Általában hátul szokták "Traction" üzemmódban használni, azok, akik elpörögnek.
Okké, akkor full fordítva tettem fel mindkettõt, mint ahogy szerettem volna... A hátsóhoz hozzá nem érek mostanában, amilyen nehéz volt feltenni, így hát üsse kavics, akkor speed-speed lesz!
#4511
Írta 2011. augusztus 03. - 11:36

Köszi!
E/H: traction/speed. NNic után gondoltam lehet, szokni kell még elõl. ;-)
Akkor tedd fel újra, mert a Traction nem az oldalstabilitást fokozza, hanem, elsõ keréken, a fékezhetõséget. Általában hátul szokták "Traction" üzemmódban használni, azok, akik elpörögnek.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4512
Írta 2011. augusztus 03. - 11:31

Sok sikert hozzá, nekem bevált, kõnehéz, de megbízható, egész évben mentem vele, s kábé alig van megkopva. (remélem SPEED/SPEED irányban tetted fel)
Köszi!
E/H: traction/speed. NNic után gondoltam lehet, szokni kell még elõl. ;-)
#4513
Írta 2011. augusztus 03. - 10:27

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4514
Írta 2011. augusztus 02. - 22:30


Régi vágyam volt már, hogy megbízhatóság szempontjából kompromisszumoktól mentes kerekeim legyenek, többek közt ezért esett a választásom az átlagosnál nehezebb Geax-ra. A pontos típus: Geax Saguaro TNT (Tubes, No tubes) 2.2, 26-os méret. Az elsõ, szereléskor szerzett puszta benyomásaimról csak annyit, hogy a 2.2-es méretet valóban hozza, legalább 1-1.5 mm-rel szélesebb (megmérem majd pontosan, ha valakit érdekel), mint a 2.25-ös Nobby Nic, ha mellé teszem felfújt állapotban, és természetesen a kerülete is nagyobb és úgy egyáltalán ballonosabb, ami nekem fontos volt - akárcsak a kevésbé agresszív mintázat, amivel várhatóan kevesebb hajtásra fordítható energiám megy majd veszendõbe. Nagyon masszív gumi egyébként, ott van benne az anyag: miután kihajtogattam, simán letámasztottam a falhoz és úgy maradt, mintha drótos külsõ lenne és az oldalfala vagy 2x vastagabb, mint például a Schwalbe külsõké. Forgásirányos, azaz feltehetõ "traction" vagy "speed" iránnyal, ki hogyan óhajtja.
Ma este installáltam UST-s kerékszettre mindkét külsõt, puszta kézzel és szappanos vízzel, ami nagyon kellett a felszereléshez. Az elsõ kerékre viszonylag könnyen felment, de a hátsó felnire úgy kellett ráimádkoznom. Természetesen a felpattintás utolsó fázisa elõtt tettem 100-110 ml Joe's tejet mindkettõbe. Ezután sima mûhelypumpával lazán, minden gond nélkül fújtam fel õket, jó hangos pattanással ugrottak a külsõk a helyükre. Megforgattam a kerekeket a Joe's-féle oldal szövege és a videó szerint, hogy egyenletesen jusson mindenhová a lötyibõl és most hagyom állni egy kicsit 3.5-4 bar nyomáson - hogy aztán leereszthessem hamarosan kb. 1.8 barra, ami a 80kg+málhához pont jó lesz. ;-)
@Dante: utólag is köszi a tippet meg a múltkor a nyakamba zúdított infó-cunamit! ;-)
A tömeget meg külön dedikálom a grammániásoknak: igen, 1499g a kettõ! :-D
#4515
Írta 2011. augusztus 02. - 17:31

Igen.köszi, ezt a Ritchey Z max WCS-t kipróbálom hátra! az e-bike-n ezt találtam:
Ritchey Z-Max Evolution WCS [1.9]
Ez lenne az?
#4516
Írta 2011. augusztus 02. - 16:03

Elõl Rocket Ron 2.1, hátul Ritchey Z max WCS 1.9
köszi, ezt a Ritchey Z max WCS-t kipróbálom hátra! az e-bike-n ezt találtam:
Ritchey Z-Max Evolution WCS [1.9]
Ez lenne az?
#4517
Írta 2011. augusztus 02. - 13:23

#4518
Írta 2011. augusztus 02. - 13:05

evo, TL ready 2.1 475g
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4519
Írta 2011. augusztus 02. - 12:37

#4520
Írta 2011. augusztus 02. - 12:16
