Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15860 hozzászólás a témában

#4461
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

sziasztok!

esõs-sáros csúszós erdei ösvényekre milyen külsõt ajánlanátok? súly nem téma, gyorsaság sem, nem versenyre kell. mondjuk 10ezer alatt. thx


Panaracer Cinder Pro - kifejezetten erre való. Kõnehéz, rosszul gurul, ellenben tartós, s nagyon megbízható.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4462
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Nekem nagyon bevált a Michelin Wild Grip'r. Mondjuk ha ragadós a sár, akkor összeszedi nagyon keményen, de egyébként tuti!

#4463
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás
sziasztok!

esõs-sáros csúszós erdei ösvényekre milyen külsõt ajánlanátok? súly nem téma, gyorsaság sem, nem versenyre kell. mondjuk 10ezer alatt. thx

#4464
spaba04

spaba04

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok.

Elnézést ha már kérdezték, de nem igazán találtam eddig.
Az érdekelne, hogy ilyen felnire milyen méretû köpenyt tudok feltenni: Jalco Disc DD 40, 700cx32h
Jelenleg ilyen van rajta: Kenda K1047, small black eight, 700cx32 kevlar.
Ugyebár a 32 a szélessége, s vajon fel lehet tenni rá 35-ket is vagy mennyi a max?

Elõre is köszi.

#4465
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
De igazából baromira mindegy, minden manapság kapható felni tud kezelni 19-25mm-es méretig minden köpenyt.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4466
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
ez az alsóbb mértekben helyes: Tire Sizing Systems
"Width Considerations" táblázat, a 25ös gumit a 13-17mm belsõ szélességû felnik kezelik le.

#4467
Madi2011

Madi2011

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

700X25C külsõ gumi mérethez milyen méretû kereket (kerekeket) használhatok?

Rengeteg táblázatot találtam, de már nagyon nem tudok rajtuk kiigazodni, ezért kérek "profiktól" tanácsot.

Válaszokat elõre is köszi!

#4468
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Meg azért, hogy ha nem hibátlan az aszfalt akkor plusz tapadásod legyen.


De negatív minta nem okoz plusz tapadást egy negatív mintájú felületen. Ha kicsit sóderes, poros, akkor viszont jól jöhet.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4469
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

MO-on hol az?


Kecskédi reptértõl Gánti elágazásig olyan tökéletes az aszfalt, hogy ihajj. :)

Gántig végig emelkedik alattomos módon, de visszafele jól meg lehet huzatni a bringákat, ha valaki szeret száguldozni. :)
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#4470
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Meg azért, hogy ha nem hibátlan az aszfalt akkor plusz tapadásod legyen.

MO-on hol az?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4471
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nincs. Valaki kiszámolta, hogy 150-el kellene repesztened vele (vagy valami hasonló irreális tempóval), hogy felússzon. Ez csak pszichológiai okokból van sok slick-en.


Meg azért, hogy ha nem hibátlan az aszfalt akkor plusz tapadásod legyen.


A sebesség mindent megold.

 


#4472
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Igaz. Slick guminál láttam negatív vízelvezetõ mintázatot (pl. Continental Sport Contact Tyre), annak még van értelme.


Nincs. Valaki kiszámolta, hogy 150-el kellene repesztened vele (vagy valami hasonló irreális tempóval), hogy felússzon. Ez csak pszichológiai okokból van sok slick-en.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4473
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
RR forgatas. a peremen van egy nyil ami az iranyt jeloli elol+hatul. elol V forara allnak a butykok igy jol fekezheto a profil. hatul forditva = keves ellenalas. ez a teoria. szerintem hatul megfordithatod (nema art, ha fekezhetobb)

#4474
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
akkor én teszem fel a körkérdést....minek akarod megfordítani? :P

#4475
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Igaz. Slick guminál láttam negatív vízelvezetõ mintázatot (pl. Continental Sport Contact Tyre), annak még van értelme.

#4476
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Autónál én is úgy tudom nem jó forgatni, mert szálszakadás lehet. A bütykök nem kopnak tõle gyorsabban, repedezés, letöredezés nem lehet amiatt, hogy az egyik irányban már futott?

Autónál szintén nem jó fordítva feltenni a vízelvezetés miatt, mert az abroncs belseje felé vezeti a vizet. Itt mennyire tervezik a gumikba a vízelvezetést és mennyit számít ha fordítva van felrakva?


Szerinted egy kerékpár fel tud úszni a vízen? Mekkora felületen érintkezik a talajjal egy autó és egy kerékpár gumi? Milyen mintája van az autóguminak (negatív?) és milyen egy terepguminak (pozitív)?


A sebesség mindent megold.

 


#4477
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Vízelvezetés egyáltalán nem játszik szerepet.

#4478
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Autónál én is úgy tudom nem jó forgatni, mert szálszakadás lehet. A bütykök nem kopnak tõle gyorsabban, repedezés, letöredezés nem lehet amiatt, hogy az egyik irányban már futott?

Autónál szintén nem jó fordítva feltenni a vízelvezetés miatt, mert az abroncs belseje felé vezeti a vizet. Itt mennyire tervezik a gumikba a vízelvezetést és mennyit számít ha fordítva van felrakva?

#4479
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Az nem számít, hogy az anyag elkezd nyúlni az egyik irányban, a megfordítás után pont ellentétesen? Nem csak a futófelületre gondolok, a belsejére is.


Ha tartósan 90-el mész mint egy autó akkor nehogy meg forgasd, mert sanszos a szál szakadás, addig viszont...:)

#4480
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az nem számít, hogy az anyag elkezd nyúlni az egyik irányban, a megfordítás után pont ellentétesen? Nem csak a futófelületre gondolok, a belsejére is.

Gyakorlatilag nem. Senkit nem ismerek, akinek azért ment volna tönkre a külsõje, mert forgatta.


A sebesség mindent megold.