Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#4481
Posted 2011. August 05. - 21:10
...na meg a valós szélessége is érdekel majd.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#4482
Posted 2011. August 05. - 21:05
Pici segítséget kérnék a tapasztaltabbaktól. Három külsõ között vacillálok:
Maxxis High Roller XC
Maxxis Crossmark
Ritchey Z-max Premonition Pro
Most Michelin XC Dry2 van fent, egész jól elvagyok vele, de kellene egy lényegesen harapósabb külsõ. Egy egy túrán max. 10-20%-ot kell csak aszfalton menni, de azért nem akarom, hogy pont ez a rész legyen a "legemlékezetesebb".
A Ritchey-nek tetszik a mintázata, de kicsit keveslem az oldalsó bütykeit (gondolom a keréknyomos, vagy sodrós kanyarokban ez nem túl jó), a másik kettõnél ezek nem hiányoznak, de nem tudom, hogy melyiknek lenne kisebb a gördülési ellenállása.
én most fogok maxxis crossmarkot felrakni, majd megírom milyen. igaz, majd csak két hét múlva tudok rendesen hegyre menni vele.
#4483
Posted 2011. August 05. - 20:33
Egyetlen kérdésem lenne még ezzel a témával kapcsolatban.
Schwalbe RR-t 300km használat után meg lehet fordítani, vagy nem kéne erõltetni a dolgot?
Minden gond nélkül meg lehet fordítani.
A sebesség mindent megold.
#4484
Posted 2011. August 05. - 19:16
Én is így vagyok vele... Marad így.Én nem fordítanám meg.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4485
Posted 2011. August 05. - 17:44
Maxxis High Roller XC
Maxxis Crossmark
Ritchey Z-max Premonition Pro
Most Michelin XC Dry2 van fent, egész jól elvagyok vele, de kellene egy lényegesen harapósabb külsõ. Egy egy túrán max. 10-20%-ot kell csak aszfalton menni, de azért nem akarom, hogy pont ez a rész legyen a "legemlékezetesebb".
A Ritchey-nek tetszik a mintázata, de kicsit keveslem az oldalsó bütykeit (gondolom a keréknyomos, vagy sodrós kanyarokban ez nem túl jó), a másik kettõnél ezek nem hiányoznak, de nem tudom, hogy melyiknek lenne kisebb a gördülési ellenállása.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#4486
Posted 2011. August 05. - 17:31
#4487
Posted 2011. August 05. - 17:11
Schwalbe RR-t 300km használat után meg lehet fordítani, vagy nem kéne erõltetni a dolgot?
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4488
Posted 2011. August 05. - 14:28
Áhá! Tiszta! Átjött! Köszi!Hogy jobban másszon.
Akkor az én lenti ábrám az a SCHWALBE-éknál a mászós beállítás.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4489
Posted 2011. August 05. - 14:27
De ha úgy jobban gurul és jobban fékezhetõ is, akkor ki és minek rakja fel fordítva?
Hogy jobban másszon.
A sebesség mindent megold.
#4490
Posted 2011. August 05. - 14:26
De ha úgy jobban gurul és jobban fékezhetõ is, akkor ki és minek rakja fel fordítva?...hátra fel lehet õket rakni úgy, mint az elsõt, akkor jobban gurulnak és fekezhetõek...
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4491
Posted 2011. August 05. - 14:22
Nem tudom, mennyire látszik, NNic-eket így használom: http://img845.images...36/img6293u.jpg
Más technológia, így itt ez a helyes, másik gumiknál meg más, és nem kell foglalkozni azzal, melyiknél hogyan "nyílik" vagy záródik a mintázat? Na, legalább felpörgetem a topikot a hülyeségeimmel! :-)
A kép szerint jól volt rajta.
#4492
Posted 2011. August 05. - 14:14
A schwalbe gumikon igen (hátra fel lehet õket rakni úgy, mint az elsõt, akkor jobban gurulnak és fekezhetõek). Egyébként nem.Ahha, nekem kezd átjönni a lényeg azt hiszem.
Egy egyszerûsített ábrát rajzoltam, remélem jól értem.
Szóval ha jól értem, akkor az a lényeg hogy az elsõ gumin az oldalsó lamellák elõre fele nézve nyissanak, a hátsón pedig elõrefele nézve zárjanak.
Jól értem a dolgot?
A sebesség mindent megold.
#4493
Posted 2011. August 05. - 14:00
Egy egyszerûsített ábrát rajzoltam, remélem jól értem.
Szóval ha jól értem, akkor az a lényeg hogy az elsõ gumin az oldalsó lamellák elõre fele nézve nyissanak, a hátsón pedig elõrefele nézve zárjanak.
Jól értem a dolgot?
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4494
Posted 2011. August 05. - 13:46
Nobynál és Ralhpnál az oldalsó bütyköknél 3/4-ig van egy kis hasíték, elsõ keréken elõre felé van a hasíték,(fékezésnél-kanyarodásnál szét nyit, és nagyobb felületen kapaszkodik) hátsón hátrafelé.
Nem tudom, mennyire látszik, NNic-eket így használom: http://img845.images...36/img6293u.jpg
Más technológia, így itt ez a helyes, másik gumiknál meg más, és nem kell foglalkozni azzal, melyiknél hogyan "nyílik" vagy záródik a mintázat? Na, legalább felpörgetem a topikot a hülyeségeimmel! :-)
#4495
Posted 2011. August 05. - 12:54
Oké, akkor innentõl nem értem az egészet. :-) Mindegy, nem lényeges.
Nobynál és Ralhpnál az oldalsó bütyköknél 3/4-ig van egy kis hasíték, elsõ keréken elõre felé van a hasíték,(fékezésnél-kanyarodásnál szét nyit, és nagyobb felületen kapaszkodik) hátsón hátrafelé.
#4496
Posted 2011. August 05. - 12:09
#4497
Posted 2011. August 05. - 11:34
Na hála Istennek!Az úgy jó.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4498
Posted 2011. August 05. - 11:29
Na most akkor én is ledobtam az ékszíjat...
Én is úgy tettem fel a Nobby-t, hogy amikor felül van a kerék jelölt része, akkor elõre mutat a "Front" felirat. Most akkor így rossz?
Az úgy jó.
A sebesség mindent megold.
#4499
Posted 2011. August 05. - 11:16
Én is úgy tettem fel a Nobby-t, hogy amikor felül van a kerék jelölt része, akkor elõre mutat a "Front" felirat. Most akkor így rossz?
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#4500
Posted 2011. August 05. - 11:09
Egyébként az nem tûnt fel amikor raktad fel a gumit, hogy mászó irányban állnak a bütykök?
Ezt rendesen elbénáztam. Sajnos igen, még el is gondolkoztam rajta, hogy nem fordítva kellene-e. Pechemre, jobbra tõlem ott állt a bicajom, fent a régi, forgásirányos Nobby Nic gumikkal, amire ránéztem, és automatikusan úgy tettem fel ezeket, hogy a V-alakba rendezett mintázat hasonlóan álljon. Azon a felirat ugye nem traction és speed, hanem front és rear. Ja, és az szerintem szintén rosszul van fent, ezek szerint. Évek óta rosszul használhatom. Egyszerû, mint a faék, ha józan paraszti ésszel végig gondolom: elõl például a minták ahogy V-alakban állnak, fékezésnél, lent a talajon a V közepe felé kell terelõdnie az erõknek, nem fordítva. Gondolom a NNic esetén azért nem tûnhetett fel a hiba, mert alapból elég jól harap az a külsõ.
Erõsítsetek meg ebben, szóval, a hibát ezek szerint így követtem el: külsõ forgásirányát a következõképpen néztem: a gumit úgy forgattam körbe, hogy a nyilas jelölés fent legyen, és ilyenkor a "balra" nyíl (amit úgy értelmeztem, ha erre forog a kerék) "traction" feliratát vettem a jó beállításnak (NNic esetén a balra nyíl mellett a Front feliratot). Remélem, sikerült érthetõen leírnom. Szóval, nem úgy értelmeztem, amikor épp a földhöz van közel a jelölés, hanem amikor pont fent. Ezek szerint itt követ(het)tem el a hibát, mert sajnos a fentebb leírt módon próbáltam értelmezni a jelölést, figyelmen kívül hagyva a józan paraszti észt.
De hát a jó pap is hóttáig... ;-)