Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#4481
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Köszi. Nekem az is infó lesz, ha az aszfalton való gördülésérõl beszámolsz (terepen biztos jobb, mind az XC Dry)
...na meg a valós szélessége is érdekel majd.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#4482
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Pici segítséget kérnék a tapasztaltabbaktól. Három külsõ között vacillálok:
Maxxis High Roller XC
Maxxis Crossmark
Ritchey Z-max Premonition Pro
Most Michelin XC Dry2 van fent, egész jól elvagyok vele, de kellene egy lényegesen harapósabb külsõ. Egy egy túrán max. 10-20%-ot kell csak aszfalton menni, de azért nem akarom, hogy pont ez a rész legyen a "legemlékezetesebb".
A Ritchey-nek tetszik a mintázata, de kicsit keveslem az oldalsó bütykeit (gondolom a keréknyomos, vagy sodrós kanyarokban ez nem túl jó), a másik kettõnél ezek nem hiányoznak, de nem tudom, hogy melyiknek lenne kisebb a gördülési ellenállása.


én most fogok maxxis crossmarkot felrakni, majd megírom milyen. igaz, majd csak két hét múlva tudok rendesen hegyre menni vele.

#4483
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Egyetlen kérdésem lenne még ezzel a témával kapcsolatban.
Schwalbe RR-t 300km használat után meg lehet fordítani, vagy nem kéne erõltetni a dolgot?


Minden gond nélkül meg lehet fordítani.


A sebesség mindent megold.

 


#4484
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Én nem fordítanám meg.

Én is így vagyok vele... :D Marad így.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4485
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Pici segítséget kérnék a tapasztaltabbaktól. Három külsõ között vacillálok:
Maxxis High Roller XC
Maxxis Crossmark
Ritchey Z-max Premonition Pro
Most Michelin XC Dry2 van fent, egész jól elvagyok vele, de kellene egy lényegesen harapósabb külsõ. Egy egy túrán max. 10-20%-ot kell csak aszfalton menni, de azért nem akarom, hogy pont ez a rész legyen a "legemlékezetesebb".
A Ritchey-nek tetszik a mintázata, de kicsit keveslem az oldalsó bütykeit (gondolom a keréknyomos, vagy sodrós kanyarokban ez nem túl jó), a másik kettõnél ezek nem hiányoznak, de nem tudom, hogy melyiknek lenne kisebb a gördülési ellenállása.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#4486
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Én nem fordítanám meg.

#4487
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Egyetlen kérdésem lenne még ezzel a témával kapcsolatban.
Schwalbe RR-t 300km használat után meg lehet fordítani, vagy nem kéne erõltetni a dolgot?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4488
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Hogy jobban másszon.

Áhá! Tiszta! Átjött! Köszi! :)
Akkor az én lenti ábrám az a SCHWALBE-éknál a mászós beállítás.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4489
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

De ha úgy jobban gurul és jobban fékezhetõ is, akkor ki és minek rakja fel fordítva?


Hogy jobban másszon.


A sebesség mindent megold.

 


#4490
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

...hátra fel lehet õket rakni úgy, mint az elsõt, akkor jobban gurulnak és fekezhetõek...

De ha úgy jobban gurul és jobban fékezhetõ is, akkor ki és minek rakja fel fordítva?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4491
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Nem tudom, mennyire látszik, NNic-eket így használom: http://img845.images...36/img6293u.jpg
Más technológia, így itt ez a helyes, másik gumiknál meg más, és nem kell foglalkozni azzal, melyiknél hogyan "nyílik" vagy záródik a mintázat? Na, legalább felpörgetem a topikot a hülyeségeimmel! :-)


A kép szerint jól volt rajta.

#4492
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ahha, nekem kezd átjönni a lényeg azt hiszem.

Egy egyszerûsített ábrát rajzoltam, remélem jól értem.
Szóval ha jól értem, akkor az a lényeg hogy az elsõ gumin az oldalsó lamellák elõre fele nézve nyissanak, a hátsón pedig elõrefele nézve zárjanak.

Feltöltött kép

Jól értem a dolgot?

A schwalbe gumikon igen (hátra fel lehet õket rakni úgy, mint az elsõt, akkor jobban gurulnak és fekezhetõek). Egyébként nem.


A sebesség mindent megold.

 


#4493
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Ahha, nekem kezd átjönni a lényeg azt hiszem.

Egy egyszerûsített ábrát rajzoltam, remélem jól értem.
Szóval ha jól értem, akkor az a lényeg hogy az elsõ gumin az oldalsó lamellák elõre fele nézve nyissanak, a hátsón pedig elõrefele nézve zárjanak.

Feltöltött kép

Jól értem a dolgot?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4494
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nobynál és Ralhpnál az oldalsó bütyköknél 3/4-ig van egy kis hasíték, elsõ keréken elõre felé van a hasíték,(fékezésnél-kanyarodásnál szét nyit, és nagyobb felületen kapaszkodik) hátsón hátrafelé.:)


Nem tudom, mennyire látszik, NNic-eket így használom: http://img845.images...36/img6293u.jpg
Más technológia, így itt ez a helyes, másik gumiknál meg más, és nem kell foglalkozni azzal, melyiknél hogyan "nyílik" vagy záródik a mintázat? Na, legalább felpörgetem a topikot a hülyeségeimmel! :-)

#4495
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Oké, akkor innentõl nem értem az egészet. :-) Mindegy, nem lényeges.


Nobynál és Ralhpnál az oldalsó bütyköknél 3/4-ig van egy kis hasíték, elsõ keréken elõre felé van a hasíték,(fékezésnél-kanyarodásnál szét nyit, és nagyobb felületen kapaszkodik) hátsón hátrafelé.:)

#4496
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Oké, akkor innentõl nem értem az egészet. :-) Mindegy, nem lényeges.

#4497
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Az úgy jó.

Na hála Istennek! :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4498
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Na most akkor én is ledobtam az ékszíjat...
Én is úgy tettem fel a Nobby-t, hogy amikor felül van a kerék jelölt része, akkor elõre mutat a "Front" felirat. Most akkor így rossz?


Az úgy jó.


A sebesség mindent megold.

 


#4499
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Na most akkor én is ledobtam az ékszíjat...
Én is úgy tettem fel a Nobby-t, hogy amikor felül van a kerék jelölt része, akkor elõre mutat a "Front" felirat. Most akkor így rossz?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#4500
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egyébként az nem tûnt fel amikor raktad fel a gumit, hogy mászó irányban állnak a bütykök?


Ezt rendesen elbénáztam. Sajnos igen, még el is gondolkoztam rajta, hogy nem fordítva kellene-e. Pechemre, jobbra tõlem ott állt a bicajom, fent a régi, forgásirányos Nobby Nic gumikkal, amire ránéztem, és automatikusan úgy tettem fel ezeket, hogy a V-alakba rendezett mintázat hasonlóan álljon. Azon a felirat ugye nem traction és speed, hanem front és rear. Ja, és az szerintem szintén rosszul van fent, ezek szerint. Évek óta rosszul használhatom. Egyszerû, mint a faék, ha józan paraszti ésszel végig gondolom: elõl például a minták ahogy V-alakban állnak, fékezésnél, lent a talajon a V közepe felé kell terelõdnie az erõknek, nem fordítva. Gondolom a NNic esetén azért nem tûnhetett fel a hiba, mert alapból elég jól harap az a külsõ.
Erõsítsetek meg ebben, szóval, a hibát ezek szerint így követtem el: külsõ forgásirányát a következõképpen néztem: a gumit úgy forgattam körbe, hogy a nyilas jelölés fent legyen, és ilyenkor a "balra" nyíl (amit úgy értelmeztem, ha erre forog a kerék) "traction" feliratát vettem a jó beállításnak (NNic esetén a balra nyíl mellett a Front feliratot). Remélem, sikerült érthetõen leírnom. Szóval, nem úgy értelmeztem, amikor épp a földhöz van közel a jelölés, hanem amikor pont fent. Ezek szerint itt követ(het)tem el a hibát, mert sajnos a fentebb leírt módon próbáltam értelmezni a jelölést, figyelmen kívül hagyva a józan paraszti észt.
De hát a jó pap is hóttáig... ;-)