Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#4201
Írta 2011. szeptember 29. - 09:38

Specialized kerékpár alkatrészek : All Condition Armadillo Elite
Mondjuk az is igaz, hogy az online magyar katalogus nem is adja ki a ruhazatot, amibol viszont (szerencsere) viszonylag szeles kinalatot lehet itthon talalni. Ertem en, hogy kicsi a piac meg arakra erzekeny, de ha mar forgalmaznak egy markat, illene az egyik legjobb 28-as orszaguti kulsot nem kihagyni.
#4202
Írta 2011. szeptember 28. - 18:53

Arn!
Honnan rendelted a 29"es gumikat? majd mesélj, milyenek!
Köszi
no elso benyomas megvan (aspen+latex vs ralph+ron+butil 29er)... tomegben kb egy 20 dekaval "lettem" nehezebb, az aspen+latex kombohoz kepest. fura modon aszfalton mintha jobban gurulna, de mindenesetre nincs nagy differencia kozottuk. terepen mar kicsit mas a helyzet, egyreszt szvsz a latex hianya miatt, masreszt, hogy butykosebb a gumi, es lazabb talajon sokkal erosebben no meg az ellanallasa. a masik, hogy a ron es a ralph is olyan, hogy terhelesre "beleharap" a talajba, igy es ezt kaptatokon nagyon erezni (de lehet a plusz suly hatasa is). tekerhetosegben jelentos kulonbseg nincs kozottuk, de azert inkabb az aspenre szavaznek osszessegeben, erosen terepfuggo.
tapadas, fekezhetoseg, kiszamithatosag teren viszont nem egy ligaban jatszanak... a 26os ron+ralph kombora atulve az volt a benyomasom, hogy ez az aspen milyen baromi jol tapad. aztan persze jottek a hatulutok, hogy szarul fekezheto (hatul foleg), neha olyanokat csinalt, amire egyaltalan nem szamitottam, foleg, amikor oldalra indult meg. igy 29eren a ron+ralph meg meggyozobb. probaltam kritikusabb terepekre vinni, de majd biztos hosszabb ido alatt ullepszik le a dolog. laza, sodrodos reszeken sokkal magabiztosabb, es olyan helyeken, ahol az aspennel nem is lehetett a hatsot fekezni, illetve mar megcsuszott, itt vigan lassitottam, alig kellett az elsofekkel korrigalni. jottem le homokos, hatra-kiulos reszen, ez is blokkolt, de ahogy felfel engedtem, kontrollalhato maradt a dolog. az elsokerekrol ne is beszeljunk - az aspen alacsonyabb sebessegnel es terhelesen nem megtapadt, hanem megcsuszott, inkabb csak "atlendulni" lehetett bizonyos helyeken. ez ott volt veszelyes, ahol teli volt kimosassal es keskeny bordakon kellett kozottuk lassan lavirozni. volt, hogy egyszeruen belecsusztam a kimosasba, es majdnem atbuktam a kormanyon. most no problemo, arra ment, amerre iranyitottam.
roviden, egyelore nagyon biztato, szerencsere at lehetett koltoztetni a 26oson bevalt tulajdonsagokat, mintha regi ismerost udvozoltem volna, hiaba teljesen mas a bringa geometriaja (stumpjumper fsr 140mm vs giant xtc 29er).
#4203
Írta 2011. szeptember 28. - 16:48

Tire Sizing Systems nézd meg a táblázatban mi a minimális méret ami még biztonságosan rámegy a felnidre és aszerint keress minél keskenyebbet.
#4204
Írta 2011. szeptember 28. - 16:24

Egy olyan kérdés lenne, hogy lehet-e 26-os MTB-re olyan gumit venni, ami ugyan olyan vékony, vagy megközelítõleg hasonló széles mint egy országúti bringa gumija? (országúton szeretnék edzeni, mivel mostanában nincs lehetõségem hegyeken tekerni)
Üdv:Mr.Peter
#4205
Írta 2011. szeptember 28. - 16:24


#4206
Írta 2011. szeptember 28. - 16:20

#4207
Írta 2011. szeptember 28. - 16:17

#4208
Írta 2011. szeptember 28. - 16:14

Nem árt még egy kompresszor, fõleg elsõ felfújáskor, és olyan helyen csináld, ahol nem sajnálod a falakat

Nekem így is kb 2 naponta teljesen leeresztett, de lehet hogy a felni+gumi kombóm volt rossz..
#4209
Írta 2011. szeptember 28. - 16:08

(annyit tudok hogy a felni peremeig kell erjen a vagott belso hogy a kulso pereme szepen ra tudjon fekudni hogy szigeteljen)
Kozben erkezett valasz irok privatot
#4210
Írta 2011. szeptember 28. - 16:08

A BMX-es belsõs megoldást nem ajánlom, én rengeteget szívtam vele. Legalább 3szor ledobta a külsõt, volt hogy kanyarban elsõ kerékrõl... xc717 felnin maxxis ignitor volt. Össze is b@sz mindent a lötty, mire rendesen tömít. Nekem egy éve van latex, eddig semmi gond.Latex után a következõ lépés ez lehet: Joes Rendszerek - No-Flats
Olcsóbban is kihozható persze, mondjuk ducktape körbe, aztán BMX felsõt hosszában szétvágsz a megfelelõ szélességre és azt feszíted fel a felnire. Gumi egyik fele a felnire felrak, defektgátló tej beönt, gumi másik fele felrak (szappanos vízre szükség lehet) és mûhelypumpa/kompresszor, majd - ideális esetben - defektproblémák elfelejt. ;-)
Ha érdekel a löttyös téma, van bontatlan átalakítóm valahol (szalag+szelep) és még egy fél flakon lötty, írj privit

#4211
Írta 2011. szeptember 28. - 15:31

most nincs elottem hogy hany barra van kiirva.de akkor nekivagok max teszek bele kulsot ha nem jon ossze.milyentejet ajanlotok (azert lenyen olcso)?
Jó az oldalfaluk hozzá. No-flats tejet rakjál bele.
A sebesség mindent megold.
#4212
Írta 2011. szeptember 28. - 15:08

#4213
Írta 2011. szeptember 28. - 15:03

outi nal is lehet getto tubeless esiteni? Lenne egy continental city es sport contaktom.es lenne hozza 26 os belsom is amit felni tomitesnek hasznalnek.szerintetek az elobb emlitett ket kulso tartana a 6-7 bart ha tejjel rasegitenek?
city contact az csak 1,5-ösben van nem?
Abba nem is lehet 6-7 bart fújni, és elég bele 3,5 max 4 bar.
Amúgy kurva jól bírja, az enyében 10-11 ezer kilométer van és még simán van rajta minta, tök jó állapotban van, szerintem még több ezret el fog menni.
#4214
Írta 2011. szeptember 28. - 14:56

De az elobb emlitett kulsok jok lehetnek vagy nagyon porozus az oldalfaluk?
#4215
Írta 2011. szeptember 28. - 14:06

outi nal is lehet getto tubeless esiteni? Lenne egy continental city es sport contaktom.es lenne hozza 26 os belsom is amit felni tomitesnek hasznalnek.szerintetek az elobb emlitett ket kulso tartana a 6-7 bart ha tejjel rasegitenek?
Felrakni nem biztos, hogy egyszerû lenne. Defektnél mindenképpen rá kéne fújni, mert gyorsan elszáll pár bar. Ugyanúgy szét tudod verni a felnit, mintha belsõ lenne benne.
A sebesség mindent megold.
#4216
Írta 2011. szeptember 28. - 13:48

#4217
Írta 2011. szeptember 28. - 11:27

Az lehet, de a mellékelt fotón mintha defektet láttunk volna. :-D Tréfát félretéve, majd új külsõ vásárlását tervezed valamikor, szerintem érdemes mindjárt egy rendes UST-s külsõt venni (egyenlõ: ne ilyen oldalfalán aranyfüst-vastagságú és persze árú PaceStar-os fecskét) és elgondolkodnod egy ilyen tubeless átalakításon. Imádni fogod, kényelmes lesz és megbízható. A Giant-féle P-XC2 felnik könnyen és problémamentesen átalakíthatóak egy jó külsõvel, ha hihetünk a hozzászólóknak.
Különben pont nálad furcsállom nagyon, hogy még nem lépted meg eddig a tubeless-t, annyi minden bicajt és bringaipari technikát/újdonságot kipróbáltál már! ;-)
regen gondolkodtam rajta, de a sok erv-ellenerv utan ugy dontottem, hogy nem. ha nem kellene koklanyolni (ust felni+kerek), akkor valszeg meglepnem.
#4218
Írta 2011. szeptember 28. - 10:55

ez a normál 600 forintos CST belsõ?
Ma kicsit kúszott kanyarban aszfalton a race king. Pedig végre felnyomtam 2 Barra.Eddig még soha nem volt benne ennyi.
Fogalmam sincs milyen, ezzel szerelték gyárilag a Kona Unitom. 170g volt 29"-es méretben.
#4219
Írta 2011. szeptember 28. - 10:54

latexet nem a defektek miatt hasznaltam
Az lehet, de a mellékelt fotón mintha defektet láttunk volna. :-D Tréfát félretéve, majd új külsõ vásárlását tervezed valamikor, szerintem érdemes mindjárt egy rendes UST-s külsõt venni (egyenlõ: ne ilyen oldalfalán aranyfüst-vastagságú és persze árú PaceStar-os fecskét) és elgondolkodnod egy ilyen tubeless átalakításon. Imádni fogod, kényelmes lesz és megbízható. A Giant-féle P-XC2 felnik könnyen és problémamentesen átalakíthatóak egy jó külsõvel, ha hihetünk a hozzászólóknak.
Különben pont nálad furcsállom nagyon, hogy még nem lépted meg eddig a tubeless-t, annyi minden bicajt és bringaipari technikát/újdonságot kipróbáltál már! ;-)
#4220
Írta 2011. szeptember 28. - 10:52

Latex után a következõ lépés ez lehet: Joes Rendszerek - No-Flats
Olcsóbban is kihozható persze, mondjuk ducktape körbe, aztán BMX felsõt hosszában szétvágsz a megfelelõ szélességre és azt feszíted fel a felnire. Gumi egyik fele a felnire felrak, defektgátló tej beönt, gumi másik fele felrak (szappanos vízre szükség lehet) és mûhelypumpa/kompresszor, majd - ideális esetben - defektproblémák elfelejt. ;-)
NoTubes Yellow tape + vagy veszel szelepet, vagy ha van rossz belsõd, akkor körbevágod és azt teszed be, persze menetes kell hogy legyen, különben nem tudod rászorítani a szeleptõ gumiját a lukra. A szétvágott belsõ vagy a szelepes gumiszalagot totál feleslegesnek érzem. Ha nem hegesztett a felni illesztése, akkor ott kell még valamivel letömíteni, más gond nem nagyon lehet.