Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#3321
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Még lötty nélkül is tartották a levegõt egy óráig, utána szépen lassan leengedtek. Löttyel meg havonta kétszer kell pumpálni

#3322
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Racing Ralph TLR, ultolsó esélyt adom nekik, az egyik nem tartja a levegõt, kettõt estem már emiatt, egyébként jók, de hajlamosak kanyarban csúszkálni.
Speci Fast Trak Control 2.2, tubelessre tökéletes, ballonos, jól tapad, jól gurul, nekem jobban tetszik, mint az RR
Speci Captain control - sarasabb idõre jó, de nem sárgumi, amolyan jó mindenes. A Specikkel annyira meg vagyok elégedve, hogy most egyelõre nem variálok. De Scwhalbe-ért pénzt nem adok, azt már eldöntöttem, csak ha már rendes TLR-t tudnak gyártani.


Hm, kétféle Speci gumikat próbáltam eddig, elég meggyõzõ volt mindkettõ (Purgatory Control 2Bliss, Ground Control 2Bliss). Tubeless-ként jók már az újabb 2Bliss Speci külsõk? 1-2 éve sok panaszt lehetett olvasni róluk, hogy leeresztenek és ezer ponton szivárog belõlük a lötyi. (Bár utóbbi a TLR fecskénél is fennálló jelenség, egy darabig...)

#3323
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
leeresztett menet közben egy bart legalább, kis sebességnél kicsúszott az eleje egy nulla szituációban. Most mondtam, hogy nem veszek Schwalbét ;). Ez az új Fast Trak, sokkal jobb mint a régi.

#3324
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
hogy estel miattuk? menet kozben ereszt le? rr helyett elore probald ki a ront :) rrval eleg jo kombo.

ezeket a gumikat spec ismerem 26osrol, mert a stumpival ilyenek jottek - nekem jobban bevaltak a schwalbek. xkinget vegulis te sem probaltad ki?

#3325
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Racing Ralph TLR, ultolsó esélyt adom nekik, az egyik nem tartja a levegõt, kettõt estem már emiatt, egyébként jók, de hajlamosak kanyarban csúszkálni.
Speci Fast Trak Control 2.2, tubelessre tökéletes, ballonos, jól tapad, jól gurul, nekem jobban tetszik, mint az RR
Speci Captain control - sarasabb idõre jó, de nem sárgumi, amolyan jó mindenes. A Specikkel annyira meg vagyok elégedve, hogy most egyelõre nem variálok. De Scwhalbe-ért pénzt nem adok, azt már eldöntöttem, csak ha már rendes TLR-t tudnak gyártani.

#3326
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
en sem igazan erzem a korabbi kerekszetthez kepest a sulycsokkenest, de zavar, hogy ennyi penz utan visszapakolom a sulyt gumiban. milyeneket hasznalsz most, es melyikrol mi a velemeny?

#3327
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Nekem most éppen három szett 29er kerekem van használatban, egyik könnyebb, másik nehezebb, 200 méter után már nem nagyon veszem észre melyik van fent. persze a gumi mintája más kérdés. De megfogadtam, hogy csak akkor veszek új gumit, ha a régi elkopik! :)

#3328
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
bikecomponentsen amugy epp akciozzak a 29ert - 15 euro! mert sulyokbol nem is 300g lenne, hanem ~360 a tobblet. kar erte.

#3329
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A gumikopás kérdéséhez egy adalék, a német Bike magazin tesztje:

bike Ausgabe 8-11

A németek a rájuk jellemzõ hozzáállással egy gépen elkoptatták a külsõket, és lemérték, ehhez mennyi idõ kellett. A mérések szerinte a Nobby Nic és a Rocket Ron bizony kiugróan gyorsan kopnak, akár 2-3-4x gyorsabban mint más gumik.


ajj ez az xking mindig gondolkodoba ejt... ha kicsit konnyebb lenne a 29er, mar reg vettem volna, de +300got rapakolni a kerekekre kicsit soknak tunik. 29erben miert csak egyfele van?

#3330
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
A gumikopás kérdéséhez egy adalék, a német Bike magazin tesztje:

bike Ausgabe 8-11

A németek a rájuk jellemzõ hozzáállással egy gépen elkoptatták a külsõket, és lemérték, ehhez mennyi idõ kellett. A mérések szerinte a Nobby Nic és a Rocket Ron bizony kiugróan gyorsan kopnak, akár 2-3-4x gyorsabban mint más gumik.

#3331
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts

Hali,valaki elmesélné nekem röviden melyek a sár gumik conti ill schwable márkák érdekelnének(smart sam az hova tartozik?)


SmartSam 50% terep 50% aszfalt, jó köztes gumi, de nem sárgumi.
Sárgumi Contiból pl a CrossCountry, vagy Schwalbe DirtyDan, lényeg hogy ritka mintázatú legyen, nagy bütykökkel, és keskeny kialakítású.

#3332
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
Hali,valaki elmesélné nekem röviden melyek a sár gumik conti ill schwable márkák érdekelnének(smart sam az hova tartozik?)

#3333
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

...alaphelyzetben hosszú szakaszokon több milliméteres a hézag a felni és a gumi pereme között.


Mi egyszer futottunk bele egy ilyenbe egy Alex felnin, akkor 4 rétegben feltekertem rá szigetelõszalagot, s az már kellõen megnövelte a kerületét, hogy vígan és könnyen rámenjen akármi tubeless. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3334
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Frequenecy i23 TCS, azaz tubeless peremkialakítású. A Nobby Nic simán felugrott rá belsõ nélkül. A drótperemes RK-val az a baj, hogy merev, és amíg nem teszem föl belsõvel, addig nagyon nem olyan az alakja, mint a kéne, teljesen asszimetrikus. Az sem segített rajta, hogy egy hétig használtam belsõvel - amíg fel van fújva, tökéletes a formája és a futása, de amint leeresztem azonnal újra asszimetrikus lesz. Még CO2 patronnal is próbáltam, nem segített, alaphelyzetben hosszú szakaszokon több milliméteres a hézag a felni és a gumi pereme között.

#3335
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Nem B-s az én Race Kingem sem, hanem drótperemes, és azt esélytelen felfújni belsõ nélkül, mert merev, és egyáltalán nem simul a felnihez.

A Nobby Nic-rõl nem azt mondom, hogy elkopott 150-200km után (amiben volt verseny is), hanem hogy erõsen meglátszott rajta a használat - ellentétben a Race Kinggel, amit ha lemosnék, most 600 km után is akár újként el lehetne adni (na jó, majdnem).

A kopás nyilván nagyban függ a testsúlytól (82 kg vagyok) és a stílustól is, valamint a talajtól. Szerintem a durva murva, vagy éles kövek (pl. föl a Szántói-nyeregbõl a zöld jelzésen a Pilis-tetõ felé) sokkal jobban koptat, mint a sima aszfalt.


Milyen felnivel próbálkozol? Nekem ZTR Arch-ra még belsõ nélkül is felment a sima kevláros és a sokkal merevebb protecion RK is gond nélkül, belsõ nélkül, sõt a drótperemes maxxis mimo cx és egy másik drótos oúti gumi is.

#3336
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
A Race Kinghez azt még hozzáteszem (akár már tegnap is hozzátehettem volna), hogy tegnap késõ délután, már az esõ után tekertünk egy kört a HHH környékén, és a Race Kingen kissé korcsolyázós érzésem volt a nyálkás talajon. (A feleségem a felfelén elkapart a Rapid Robbal (a korábbi Racing Ralph minta), a fiam simán jött a CST Crusaderrel, a lányom szintén simán jött a hátul már meglehetõsen kopott Rocket Ronnal.)

#3337
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
kopni nem hiszem, hogy jobban kopik, viszont hamarabb szetbarmolhatja, ha durva az a murva. van egy rovid szakasz (par szaz m) ahol szoktam tekerni, es mindig epitesi tormelekkel szorjak fel. ott elegge esznel kell lenni, hogy minek engeded neki. a maxxisokat ott tobbszor kivagtam, a schwalbek szerencsere birjak.

#3338
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Nem B-s az én Race Kingem sem, hanem drótperemes, és azt esélytelen felfújni belsõ nélkül, mert merev, és egyáltalán nem simul a felnihez.

A Nobby Nic-rõl nem azt mondom, hogy elkopott 150-200km után (amiben volt verseny is), hanem hogy erõsen meglátszott rajta a használat - ellentétben a Race Kinggel, amit ha lemosnék, most 600 km után is akár újként el lehetne adni (na jó, majdnem).

A kopás nyilván nagyban függ a testsúlytól (82 kg vagyok) és a stílustól is, valamint a talajtól. Szerintem a durva murva, vagy éles kövek (pl. föl a Szántói-nyeregbõl a zöld jelzésen a Pilis-tetõ felé) sokkal jobban koptat, mint a sima aszfalt.

#3339
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

(Nem vagyok egy nagy gumiszakértõ.)

Pár hete használok egy Race Kinget hátul. Elõtte két hétig Nobby Nic volt, de azt túlságosan traktornak találtam. (Elõtte pedig egy Bontrager, de az elkopott.) A Race King nagyon szépen simán, csendesen fut, de 1-2 alkalommal meredek fölfelén esõ után - ahol amúgy is épp csak föl tudok tekerni - kipörgött. Ezzel együtt én szeretem, és épp most veszek belõle még egyet, mert belsõ nélkül akarom használni, de sajnos ezt a fajtát, ami most fent van, nem lehet. (A Protection sorozatúak a "tubeless ready" minõsítésûek.)


Még annyit, hogy a Nobby Nic 150-200 km után már határozottan kopott volt, ezzel már legalább 500-at mentem, de még alig-alig látszik rajta valami.


Nekem a sima, de nem B-s 29es RaceKing gond nélkül mûködik belsõ nélkül.

#3340
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,269 posts
mert szarabb anyagból van ? :)

anno mikor nem volt annyiféle keveréke a sváblinak csak drótos meg kevláros, egyazonos tipusból (pl jimek) a drautosok nagyságrendekkel jobban koptak...

nekem mondjuk jobbik ronom van hátul, de nem mernék 2,5-nél többet josólni neki. de majd meglássuk, el fogom mesélni mikor kopik 0-ra. a nic elõl viszont el fog menni 7-8K-t minimum, pedig az a szarabb anyag. mongy fordítva használom, az ajánláshoz képest. (meg a ront is) :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való