Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#3061
Posted 2012. October 08. - 16:33
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3062
Posted 2012. October 08. - 16:26
#3063
Posted 2012. October 08. - 16:05
a marathon szériánál tuti nem, ott még tartósabb is az evo széria, bár azok nem monti gumik
mondjuk ha sok az aszfalt is, én simán feltenném mondjuk a marathon mondialt, nem is túl nehéz (mihez viszonyítva), kurva jó a defektvédelme és még nem is kopik, terepen meg azért el lehet vele ügyeskedni
montiról volt szó, arra értettem.
#3064
Posted 2012. October 08. - 12:51
én télre fel szoktam tenni egy schwalbe landcrusiert, annak is hasonló a mintázata, bár annak középen teljesen egybefüggõ a mintája, nincs vele para, oldalt van bütyök, így amikor kell megfogja a kicsúszást
fékezéskor, mászáskor nem éreztem nagy különbséget rendes terep gumihoz képest, inkább egyenesben szitál kicsit laza talajon, meg hóban
#3065
Posted 2012. October 08. - 12:28
tudja franc, nekem jónak tûnik keményebb terepre is
Nekem a középsõ része miatt tûnik csúszkálósnak terepen, vagy mászásnál. Cserébe és bizonyára jobban siklik az aszfalton.
van még a marathon plus mtb is, de az kõ nehéz, meg aszfalton szerintem az sem remekel
Áh, ez semmi esetre sem. A két külsõ együtt 2.5 kg.
#3066
Posted 2012. October 08. - 12:05
ennek elég rendes terepmintázata van, szerintem egy aprómintás, gyorsabb xc külsõ sem tart jobban, mint ez, sõt... mondjuk mindenképpen kompromisszum, de vannak jó kompromisszumok is, kintrõl meg lehet emberi áron rendelni
van még a marathon plus mtb is, de az kõ nehéz, meg aszfalton szerintem az sem remekel
#3067
Posted 2012. October 08. - 11:53
mondjuk ha sok az aszfalt is, én simán feltenném mondjuk a marathon mondialt, nem is túl nehéz (mihez viszonyítva), kurva jó a defektvédelme és még nem is kopik, terepen meg azért el lehet vele ügyeskedni
A Marathon Mondial-t már én is néztem, de nem mertem beleszólni a nagyok ajánlásába. Mivel alapvetõen egy cross trekkinget akartam venni, de ez hirtelen változott, talán közelebb állna hozzám ez a gumi. Bár ha hegybe egyáltalán nem való, akkor kénytelen leszek kihagyni. Ha már montim van, nehogy már ki keljen kerülnöm a hegyeket. Különben is, imádom ezeket az erdõs részeket, csak sajnos nem sok van Tatabánya körül. Turul, de inkább Várgesztes, ahova el lehet tekerni.
Egyébként milyen terepet jelent a marathon kifejezés? 60% Beton + 35% földút + 5% terep?
Mod.: Nem tudom mennyire számít a súlyom a külsõ kiválasztásánál, de épp hogy vagyok 60 kiló a 168 centi magassághoz.
#3068
Posted 2012. October 08. - 11:41
mindegyikre
a marathon szériánál tuti nem, ott még tartósabb is az evo széria, bár azok nem monti gumik
mondjuk ha sok az aszfalt is, én simán feltenném mondjuk a marathon mondialt, nem is túl nehéz (mihez viszonyítva), kurva jó a defektvédelme és még nem is kopik, terepen meg azért el lehet vele ügyeskedni
#3069
Posted 2012. October 08. - 11:32
A hátsó gumi nagyon kopott már, ideje lesz cserélni.
90%-ban városban, aszfalton fogom használni télen-nyáron, ha esik, ha fúj.
Tehát erre a célra keresnék egy jó ár/érték arányú gumi.
Szóval mit ajánlotok?
#3070
Posted 2012. October 08. - 11:13
: Ezt kinek írtad és milyen használatra gondolsz?
arra amit mondtál (sok aszfalt, minimális terep)
aszfalton jobban gurul mont a ralph, és erre bõven elég lesz a mintázata.
az meg hogy a gyárak mit mivel szerelnek , abszolút nem mérvadó.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3071
Posted 2012. October 08. - 11:10
McGywer: köszi a tippeket.
Szerintem a Racing Ralph-t ki is lõhetjük. Nem adok 35-t, de még 25-t sem két gumira, ami ennyire kopik. Kifejezetten verseny gumi, szóval nem hiszem, hogy az én aszfaltos utaim jót tennének neki... Szóval aludtam rá és maradok a Smart Sam-nél. Érdekességbõl és puszta véletlenségbõl észleltem, hogy a Cube 300 ezerig ezzel szereli a merev vázas gépeit. Eddig azért biztosan sokan mennek vele aszfalton (is). Úgy 1M-ig már Rocket Ron, ami talán nem annyira mindenes. De aki 300 fölött vesz MTB-t, nem biztos, hogy nagyon sokat használja aszfalton. Végül is a kirakós kezd összeállni.
1) Írtad, hogy double defense-est vegyek. Ilyen Smart Sam-bõl csak 2.25"-os verzióban létezik és ti 2.1"-est javasoltatok.
2) Ha használok belsõt? Micsoda? Ezt részleteznéd?
Ez a Racing Ralph-ra vonatkozik vagy minden EVO gumijukra?
Ezt kinek írtad és milyen használatra gondolsz?
mindegyikre
#3072
Posted 2012. October 08. - 10:50
DannyL81: Ha nem akarsz defektet és belsõt használsz, akkor double defense-est vegyél.
Szerintem a Racing Ralph-t ki is lõhetjük. Nem adok 35-t, de még 25-t sem két gumira, ami ennyire kopik. Kifejezetten verseny gumi, szóval nem hiszem, hogy az én aszfaltos utaim jót tennének neki... Szóval aludtam rá és maradok a Smart Sam-nél. Érdekességbõl és puszta véletlenségbõl észleltem, hogy a Cube 300 ezerig ezzel szereli a merev vázas gépeit. Eddig azért biztosan sokan mennek vele aszfalton (is). Úgy 1M-ig már Rocket Ron, ami talán nem annyira mindenes. De aki 300 fölött vesz MTB-t, nem biztos, hogy nagyon sokat használja aszfalton. Végül is a kirakós kezd összeállni.
1) Írtad, hogy double defense-est vegyek. Ilyen Smart Sam-bõl csak 2.25"-os verzióban létezik és ti 2.1"-est javasoltatok.
2) Ha használok belsõt? Micsoda? Ezt részleteznéd?
Sly78: ráadásul az EVO papírvákony oldalfallal rendelkezik, szakad mint állat...
Ez a Racing Ralph-ra vonatkozik vagy minden EVO gumijukra?
Bikertigger: arra a használatra sztem még mindig a legjobb a smart sam
Ezt kinek írtad és milyen használatra gondolsz?
#3073
Posted 2012. October 08. - 10:05
és nem kopik 2,5-3 K alatt 0ra mint a Ralph
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3074
Posted 2012. October 08. - 07:38
#3075
Posted 2012. October 08. - 04:57
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3076
Posted 2012. October 08. - 04:34
Performance - kevésbé drága alap keverék
Persze a szövetsûrûségben is van különbség a két szint között. 35e-t egy pár versenygumiért biztos nem adnék, mikor külföldrõl szállítással itt van ugyanaz 25e-bõl.
Pl: bike-components.de, actionsports.de, starbike.com és még lehetne sorolni.
A Continentalt sem kellene elfelejteni, bike-componentsrõl tán 22/24€ a RaceKing/X-King alap, kevláros verziója.
#3077
Posted 2012. October 07. - 22:46
Szerintem...
- DannyL81 írta a legjobbat (Racing Ralph 2.1): 17 ezer/db.
- Bikertigger a legjobb ár/érték arányút (Smart Sam 2,1): 5 ezer/db
Útvesztõ / Racing Ralph:
* 54-559 (26 x 2.10) Tubeless, Evolution Line PaceStar Black
* 54-559 (26 x 2.10) Evolution Line, TL Ready PaceStar Black
* 54-559 (26 x 2.10) Evolution Line, Double Defense, TL Ready PaceStar Black
* 54-559 (26 x 2.10) Performance Line Dual Compound Black
- Ez mind Racing Ralph 2.1, de mik a különbségek? Vagy is inkább nekem melyik és miért? Szeretném megérteni is a dolgokat.
- Nem minden Racing Ralph 16-19 ezer Ft. A Bringabutiknál láttam 9 ezer / db áron is, õt:
SCHWALBE RACING RALPH HS425 KÜLSÕ (26X2,10) [11600250]. Ez milyen? Miért fele annyi, mint a többi?
A Smart Sam ára azért egy picikét szimpatikusabb. Van itt olyan elvetemült, aki 150 ezres bringára 35 ezerért venne egy pár külsõt? :cool2:
"Bontrógerekert". - Ez a márka ennyire, hogy is mondjam... nem jó? (kérdésem általános jellegû)
#3078
Posted 2012. October 07. - 22:36
maxxis crossmark
a bontott bontrógerekert meg max 5k szerintem
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3079
Posted 2012. October 07. - 22:33
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3080
Posted 2012. October 07. - 22:29
Röviden pedig: a következõ felhasználásra keresek külsõt: aszfalt, földút (köves nem), terep (alkalomadtán némi sár, de semmi dagonya). Ezek 55-25-20% arányban. Írjatok egy legjobbat és írjatok egy legjobb ár/érték arányút.
Nekem a Schwalbe szimpatikus, de a kínálat miatt egy igazi útvesztõ, még akkor is, ha csillaggal van jelölve a speed, grip, protection, durability.
Annyit tudok, hogy 26"-os a kerék és 2.1" széles a gumi. Semmilyen más információm nincs és ha minden igaz ez nem is elég?! Nem tudom például azt sem, hogy milyen vékony vagy milyen vastag külsõ megy rá a kerékre. Apropó, ehhez a szélességhez sem ragaszkodom. Felõlem lehet vékonyabb is, ha a fenti igényeket az jobban kielégíti.
Elsõ körben az utolsó kérdésem pedig az lenen, hogy mennyiért tudnám eladni a Bontrager XR2-t? Ha sikeresen jártam utána, akkor 30 dollár darabja? 8 ezret kérhetek a párért? 160 km van benne (hátsó féket tudom úgy használni, hogy nem csúszik a kerék, ergo 99.9%-os).