Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#2981
Posted 2013. February 03. - 20:44

üdv
#2982
Posted 2013. February 02. - 21:13

Lég ellenálása a guminak ez belõlem mosolyt csalt elõ a te test légellenállásodhoz képest több mint hanyagolható. Volt mostanában egy teszt hogy mennyit jelent az outi bringáknál és kerekeknél az "aero" profil több mint mosolyogtató volt az eredmény. A ráutalás tulajdonképp az volt hogy az ilyen bringákat drágábban lehet eladni.
azért egy széles guminak jóval nagyobb a homlokfelülete, mint a vékonynak, szerintem az aero felninél azért nem pont ez a helyzet, mert az nem keskenyebb a simánál
egy autógumi tesztnél írták a germánok, hogy:
"légellenállás 6%/ 30mm szélességnövekedés" és az auótugmi nagyrésze ugye takarva is van a karszéria által, bár a mérési metódussal nem vagyok tisztában
#2983
Posted 2013. February 02. - 20:56

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2984
Posted 2013. February 02. - 18:51

Legyetek szívesek világosítsatok fel, a kormányzott vagy a hajtott kerékre kell a nagyobb tapadás? Eredetileg elõre akartam 1,75-öst, hátra 2,0 esetleg 2,2-est. de most hogy olvasgattam a topicot, elbizonytalanodtam. Alapvetõen aszfalt egy kis földút, ösvény, vizes úton, sárban nem nagyon tekerek. Nem nagyon döntögetek, de azért szeretném biztonságban érezni magam Schwalbee silento I (elõre), és Ritchey Speedmax betaban (hátra) gondolkodtam. De akkor lehet újra kellene gondolnom? Ti mit javasoltok?
Üdv!
alapvetõen elõre kell a nagyobb tapadás, de ez inkább csak spéci helyzetekben jön elõ, mert alapból kell elõre is és hátra is tapadás, csak elõl fõleg kanyarodáshoz és fékezéshez, hátul meg fõleg a talajfogáshoz.
Szeirntem azzal jársz a legjobban, ha elõre is, és hátra is ugyanolyan gumit teszel fel. Én használtam/ok 1,75 gumikat és 2.1-est is. ALapvetõen városba és földuatkra az 1,75 nagyon jó választás, kényelmes, gyors, még nem is túl nehéz. A 2.1 méret kicsit nehezebb, ugyanakkor hasonlóan jól gurul. A különbség abban van, hogy a 2.1-es aszfalton is és földúton is jobban tapad, biztonságosabb érzés, és a gödröket is kicsivel jobban tompítja, kevésébé fárasztó és vacak úton sem kell lassítani vele, de picivel nehezebb gyorsítható, és nagyobb a légellenállása. Igazából én mind a két méretet kedvelem, egyikkel sem lehet nagyon mellé nyúlni, inkább csak az egyéni izlés és preferencia számít.
#2985
Posted 2013. February 02. - 17:50

Üdv!
#2986
Posted 2013. February 01. - 18:00

29-ben mit javasoltok tubeless külsõnek?
26-ban használtam Maxxis Crosmarkot, már megvettem jövõre (idénre) az UST-s schwalbékat, csak közben jött a fejlövés, hogy kéne váltani méretet. Amit kinéztem bringát sajnos belsõs kerékkel árulják. Keresgéltem a megszokott webes boltokban, de a nagyobb méretben nagyon szûkös a választék.
Nem vagyok grammbuzi (ezért lett 26-ban is a tl ready helyett a picit nehezebb ust), inkább legyen erõsebb oldalfal, mint 100 grammal kisebb tömege.
Maxxisból az EXO oldalfalú igen frankón mûködik, a 2,4-es Ardentem tartja a legjobban a levegõt.
#2987
Posted 2013. February 01. - 17:39

#2988
Posted 2013. February 01. - 14:39

A gumi kb. kör keresztmetszetû, azaz ha az oldala 10 mm-el szélesebb, akkor erre merõlegesen is, ráadásul az nem két, hanem csak egy oldalra (ahol téged érdekel, fölfele) nõ, így 25->35 mm esetéb kb. 10 mm-el lesz magasabb - azaz nem fér el a 4mm-es híd alatt.Országúti gumik magasságára van valami szabvány? Úgyértem, hogy 700-25C az 25mm széles kellene, hogy legyen. Szélesebbre szeretném cserélni (32-35) körül, egy dolog akadályoz csak ebben: a gumi magassága.
4mm van a fékhíd és a gumi között.
#2989
Posted 2013. February 01. - 12:22

Országúti gumik magasságára van valami szabvány? Úgyértem, hogy 700-25C az 25mm széles kellene, hogy legyen. Szélesebbre szeretném cserélni (32-35) körül, egy dolog akadályoz csak ebben: a gumi magassága.
4mm van a fékhíd és a gumi között.
#2990
Posted 2013. January 31. - 23:16

26-ban használtam Maxxis Crosmarkot, már megvettem jövõre (idénre) az UST-s schwalbékat, csak közben jött a fejlövés, hogy kéne váltani méretet. Amit kinéztem bringát sajnos belsõs kerékkel árulják. Keresgéltem a megszokott webes boltokban, de a nagyobb méretben nagyon szûkös a választék.
Nem vagyok grammbuzi (ezért lett 26-ban is a tl ready helyett a picit nehezebb ust), inkább legyen erõsebb oldalfal, mint 100 grammal kisebb tömege.
#2991
Posted 2013. January 30. - 00:33

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2992
Posted 2013. January 29. - 22:18

"olcsób mint a conti, de gondlom nem lehet túl rossz, legalábbis a skandinávok elég sokat tudhatnak a téli gumikról "
fél off
én is azt hittem, mikor vettem anno, és rendkiívûl meg is lepett hogy a lexarabb téli gumi volt a praxisomban a matadort is beszámítva. pedig a konáról lehullott nbx-et imádtam.
mondjuk lehet régit vettél, 5 év után a silica kikeményedik benne és rohadtul fog csúszni, voltam vezetéstechnikai képzésen és a téli gumival úgy prögtem mindenfelé, ahogy senki más, mondták hogy öreg a gumi és ennyi
amúgy kicsit utánananéztem és a nokian szöges kerékpár gumikat 2 tesztben is a legjobbnak hozták ki, kicsivel a conti és kicsit még többel a schwalbe elõtt
#2993
Posted 2013. January 29. - 22:10

fél off
én is azt hittem, mikor vettem anno, és rendkiívûl meg is lepett hogy a lexarabb téli gumi volt a praxisomban a matadort is beszámítva. pedig a konáról lehullott nbx-et imádtam.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2994
Posted 2013. January 29. - 20:13

Egy kis véleményt/ötletet szeretnék...
AM bringa (Kross Crime), aszfaltot kerülöm, techikás részeket szeretem; inkább puha és jól tapadó gumit szeretek a kopás annyira nem izgat.
2,1-2,2 méret környékén ézelõdöm, jó lenne ha 15K körül megállna a pár gumi. NN 2,25 nem volt rossz, de kissé döntve sodródott. Most az Albert 2,25 jobban bejön, nem is gördül olyan rosszul. Legjobban idáig a Ritchec Excavader (WCS 2,1) illetve Speci The Captain (2,2 S-Works vagy 2-Bliss) gumik tetszettek.
Jah, öntisztulásra legalább közepes legyen, sem a váz sem a villánál nincs sok helyem (és a Medusákat lusta vagyok mindig felrakni). CRC vagy bikediscount rendelés lesz a közeljövõben, úgyhogy az sem baj ha itthon nincs.
Kipróbálnék valami hasonlót int a fentiek, mit ajánlanátok nekem? (kb Rictchey Premonition/Speci Purgatorytól Schwalbe Racing Ralphig belefér elég sok...)
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2995
Posted 2013. January 29. - 19:02

Mondjuk az nem teljesen mérvadó, hogy nekem is van szöges gumim - de én magam gyártottam. Szóval, lehet vele menni aszfalton de ott egy kicsit (az enyém) már néha csúszkálni akar a fém az aszfalton. Szóval a szög az aszfalton nem az igazi, tényleg jég kell neki. Viszont mikor sokat mentem vele aszfalton, akkor sem láttam a szögeken kopást.
De lehet, hogy egy profi, gyári szöges gumi nem ilyen, nem tudom.
ezen nagyon kicsi, de elég éles szögek vannak, aszfalton én nem éreztem, hogy rosszabul tapadna, vagy csúszna
#2996
Posted 2013. January 29. - 17:02

De lehet, hogy egy profi, gyári szöges gumi nem ilyen, nem tudom.
#2997
Posted 2013. January 29. - 14:50


amugy a Schwalbe is azt mondja hogy egesz nyugodtan lehet nasznalni a szoges gumit alkalmankent jeg/ho mentes aszfalton is, max kicsit hangos lesz ahogy csattog.
Schwalbe - Spikes FAQ
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2998
Posted 2013. January 29. - 11:30

van nekik téli gumijuk szögek nélkül is, 30 euró körüli áron lehet rendelni német webshopból
olcsób mint a conti, de gondlom nem lehet túl rossz, legalábbis a skandinávok elég sokat tudhatnak a téli gumikról
#2999
Posted 2013. January 29. - 10:08

a gumi kicsit hangos, kiscsit darál, de egyáltalán nem vészes, kb. olyan az ellenállása, mintha lazább földúton mennék slic gumival vagy durvább terepgumival aszfalton, és a tapadása is ehhez hasonló, kb. annyira fogja meg a bringát jégen, mintha laza talajú, murvás földúton mennék slic gumival, magyarán csúszik ez is, de teljesen kontrollálható a dolog
Nekem most ez így elsõre bejön, nagy biztonságérzetet ad vállalható hátrányok mellett. egyelõre felteszem a tartalék elsõ kerékre, hogy idõjárás szerint cserélgethessem az elsõ gumikat, a hátsóra meg tartósan hideg idõ esetén feldobom, vagy legfeljebb rendbe hozom a régi hátsó kerekemet, és arra teszem fel szintén gyorscserélõs keréknek
#3000
Posted 2013. January 28. - 23:31

Sajnos az idei télre nagyjából vége a szöges gumizásnak, épp könyékig gipszben figyelek. Így újabb beszámolóért még egy nyarat végig kell "szenvedni" hó nélkül. :-)de próbálom követni a sorsát.
Színjégen, letaposott hóban rendkívüli élmény volt vele menni tényleg egyfolytában vigyorogtam. Aszfalton nem annyira tetszett, iszonyat hangos, nekem nem volt szívem hozzá, hogy ott nyúzzam, féltettem, az a pár száz méter is inkább csak kényszerbõl volt, mint kíváncsiságból. Szerintem ehhez simán megéri venni egy pár egyszerûbb kereket, s tényleg csak akkor, ott használni, amire és ahová való.