zscs,
nem, nem ereszt le! Csak 2.0-ról 1.8-ra vagy hasonló!
zscs, ez jó (nagy szemétség
)
amúgy a flow felnikre nekem baromi nehezen ment fel a Ron/Ralph duó. Főleg a Ron.
De fent vannak, s minimálisat kell pumpálni rajta (tíznaponta-kéthetente köbö)
Fura, Arch EX nekem is és nekem egészen könnyen, szerszám nélkül. Bár kétségkívül, elsőre passzentos kissé, a 2. feltétel körül könnyebben megy már fel. Levegő tartása. SnakeSkin verziót használsz? Ha igen, annak sokkal tovább kellene tartania a levegőt. Lehet, van benne 4-5 tüske és azért ereszt le ilyen gyorsan, 10-14 nap alatt.
A "SzorgosMorgós" külsőket ismered? Ismerős szerint az is kézzel le-felpattintható Arch EX-re, ezt akarom megpróbálni magam is, a 850 grammos tömeg meg pont semennyire nem érdekel, télire meg edzeni pont ilyen kell. http://www.on-one.co...ord_29x225_tyre
nyugodtan lehet ironizálni, de: nem mondtam, hogy nem jó dolog a tubeless. egyszerűen számomra a szerelése és hozzá tartozó tejjel való foglalatoskodás - azok alapján, amiket itt olvasni szoktam - macerásnak tűnik. számomra egyszerűbb a hagyományos rendszer használata és - bárki bármit mond - engem tud zavarni a plusz súly is. ja igen, ha a latex ellenére defekt van, nem kell rám várni, mivel általában egyedül tekerek.
Nyilván kipécéztem, hogy a sok szappanos vízzel a tubeless-re ironizáltál. De egészen komolyan, az első szerelési próbálkozás jó eséllyel mindig szívás, amolyan tűzkeresztség ez; mégis, a legnagyobb jószándékkal mondom, tényleg megéri a bíbelődést! Télen is gyakran megyek terepre, egy fagyos szélben megállás szerelgetésre (volt benne részem régen...) nem játék, hamar megfázás, akár tüdőgyulladás lehet a vége, mikor átizzadt ruhában 10, akár 20 percet szerelgetünk a -1 fok + metsző északi szél kombóban. Ha egyszer úgy döntenél, megpróbálnád, megbeszélhetünk valami időpontot és szívesen SEGÍTEK, komolyan!
Ahogy Márton is írta, ha már nagyon a belső mellett teszed le a voksod, érdemes abba tölteni lötyit, az is jó. 2x30 vagy 2x40 gramm plusz súly (30-40 ml/kerék bőven elég) és egy évig el lehet felejteni a defektet.
Az egész olyan igénytelen, ahogy leírod
Most aztán dagad a májam:)
Na igen, nem jó a tubeless, sok defektet kell szerelni, kissé sok a 2.5 év alatt zéró defekt:), tubeless külsőimet sajnos túl könnyen szerszám nélkül is le tudom venni és tenni fel, pechemre hervises műhelypumpával is lazán felfújom, lötyit nagyon gyakran, félévente töltök utána 30-40 ml-t a szelepen keresztül, ami iszonyú macera.
De a legrosszabb, hogy gyakran, havi egyszer rá kell fújni a kerekekre, mikor 1.7-ről leereszt 1.5 barra, ami borzasztó, hiszen ekkora nyomással DH-zni már nem is lehet, csak egy-egy hosszútáv maratont bír így ki lazán, és akkor még a legrosszabbat nem is írtam: ha mindenkinek ilyen van, akkor még 20-30 perceket sem lehet túrázás közben várni a másikra 10 km-enként, amíg defektet javít, ez valami szörnyű!
Az egész olyan igénytelen, ahogy leírod, kb. rakjuk fel és felejtsük el. A nyomást kell néha ellenőrizni (csakúgy mint a belsős rendszernél) és a tejet 3-6 havonta utántölteni. Én már szinte mindenen átmentem ami belsővel garantált defekt és majdnem mindent megúsztam (kivéve egy durva felütést), tényleg olyan érzés mintha ezzel nem lehetne defektet kapni. Ha mégis megtörténne a baj, van olyan javító készlet(em), amihez a gumit nem kell levenni, kívülről javítható percek alatt és a javítás végleges. Ugyanezt a javítási módszert alkalmazzák gumisok autógumin is.
Úgy látom, hogy csak előnye van, nekem kellenek azok a tulajdonságok, amit a TL nyújt, egy megváltás volt. Az útmenti defekt javítás nyáron még bejön, de az év többi részében, sötétben / sárban, hidegben nem hiányzik. Én már vissza nem rakok nem TL kereket a bringámra. Nem olcsó, a felnik, gumik duplájába kerülnek, így érhető, hogy még nem terjed.
nyugodtan lehet ironizálni, de: nem mondtam, hogy nem jó dolog a tubeless. egyszerűen számomra a szerelése és hozzá tartozó tejjel való foglalatoskodás - azok alapján, amiket itt olvasni szoktam - macerásnak tűnik. számomra egyszerűbb a hagyományos rendszer használata és - bárki bármit mond - engem tud zavarni a plusz súly is. ja igen, ha a latex ellenére defekt van, nem kell rám várni, mivel általában egyedül tekerek.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
arch ex, nem flow elnézést.
zscs, ez jó (nagy szemétség
)
amúgy a flow felnikre nekem baromi nehezen ment fel a Ron/Ralph duó. Főleg a Ron.
De fent vannak, s minimálisat kell pumpálni rajta (tíznaponta-kéthetente köbö)
Én ugyan a belsőmbe töltöttem "löttyöt" de életem legjobb döntésének tartom. Még csak 2 hónapja használom de már számtalan királydinnyét kijavított + már egy felütéssel is megbirkózott, simán haza tudtam vele jönni, 2x kellett csak egy kicsit rápumpálni.
És aki a súlyától fél, az is megnyugodhat. Szerintem semmit nem érezni belőle.
zscs, ez jó (nagy szemétség )
amúgy a flow felnikre nekem baromi nehezen ment fel a Ron/Ralph duó. Főleg a Ron.
De fent vannak, s minimálisat kell pumpálni rajta (tíznaponta-kéthetente köbö)
Én vasárnap néztem nagyot, leeresztett az elsőm itthon a falon lógva, aztán rájöttem a bibire egy darab kb 20mm-es homoktövis tüskére amit kibányászva maradt egy kb 2mm-es lyuk a külsőn. Az újjamat a lyúkra helyezve műhelypumpával felfújtam úgy hogy a lyúk lefelé állt, némi tejet kiengedve majd ismét rászoritva az újjam kb 20-30mp alatt eltömödött és köszöni szépen azóta is jól van. Alap preformanc Nobby Nic.
zeezoltano módosította - 2013. november 07. - 21:53
viszont nem kell annyi defektet szerelni, löttyökkel szórakozni és szappannal szerencsétlenkedni.
nyomásmérős műhelypumpával nem egy nagy veszteség az a kettő perc sem, amit indulás előtt el kell tölteni a megfelelő nyomás beállításával, amit egyébként is meg kellene tenni időnként.
Na igen, nem jó a tubeless, sok defektet kell szerelni, kissé sok a 2.5 év alatt zéró defekt:), tubeless külsőimet sajnos túl könnyen szerszám nélkül is le tudom venni és tenni fel, pechemre hervises műhelypumpával is lazán felfújom, lötyit nagyon gyakran, félévente töltök utána 30-40 ml-t a szelepen keresztül, ami iszonyú macera. De a legrosszabb, hogy gyakran, havi egyszer rá kell fújni a kerekekre, mikor 1.7-ről leereszt 1.5 barra, ami borzasztó, hiszen ekkora nyomással DH-zni már nem is lehet, csak egy-egy hosszútáv maratont bír így ki lazán, és akkor még a legrosszabbat nem is írtam: ha mindenkinek ilyen van, akkor még 20-30 perceket sem lehet túrázás közben várni a másikra 10 km-enként, amíg defektet javít, ez valami szörnyű!
zscs módosította - 2013. november 07. - 21:32
én három hónap alatt kukára amortizáltam a latexeket, kismillió kidörzsölt lyuk, egy rakat felütés, stb... pedig vagy egy kiló hintőporral raktam össze.
simán foltozható egyébként.
Én latexet nagyon rég használtam, azt is kb 1 hónapig mert eladtam a komplett kereket. Engem sem zavarna hogy pumpálgatni kell, így is minden tekerés előtt ellenőrzöm a nyomást mert kényes vagyok rá. Mindig is akartam venni, csak a körömben senkinek nem volt hosszabb tapasztalata vele. Engem mindig a folt kérdés aggasztott hogy lehet e ragasztani vagy sem, ha esetleg kapnék egy szúrt defektet. Felütést meg állítólag elég jól bírja.
ez engem is aggasztott de aztán szereztem "tapasztalatot": kétszer ragasztottam eddig, mindkétszer könnyedén ment, pont mint a hagyományos belsőknél. ugyanolyan tipp-topp foltot és ragasztót használtam, nem kellett semmit varázsolni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
viszont nem kell annyi defektet szerelni, löttyökkel szórakozni és szappannal szerencsétlenkedni.
nyomásmérős műhelypumpával nem egy nagy veszteség az a kettő perc sem, amit indulás előtt el kell tölteni a megfelelő nyomás beállításával, amit egyébként is meg kellene tenni időnként.
Én latexet nagyon rég használtam, azt is kb 1 hónapig mert eladtam a komplett kereket. Engem sem zavarna hogy pumpálgatni kell, így is minden tekerés előtt ellenőrzöm a nyomást mert kényes vagyok rá. Mindig is akartam venni, csak a körömben senkinek nem volt hosszabb tapasztalata vele. Engem mindig a folt kérdés aggasztott hogy lehet e ragasztani vagy sem, ha esetleg kapnék egy szúrt defektet. Felütést meg állítólag elég jól bírja.
Én 2 évig 24"-es belsővel mentem 26"-ba
Latex meg nyúlósabb. Ha latexnél döntesz, 2 naponta pumpálhatod mivel porózus anyag, így lassan elengedi a levegőt.
viszont nem kell annyi defektet szerelni, löttyökkel szórakozni és szappannal szerencsétlenkedni. nyomásmérős műhelypumpával nem egy nagy veszteség az a kettő perc sem, amit indulás előtt el kell tölteni a megfelelő nyomás beállításával, amit egyébként is meg kellene tenni időnként.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
És akkor ez így jó, hogy 26-os belsőt 29 -es kerékbe??
Én 2 évig 24"-es belsővel mentem 26"-ba
Latex meg nyúlósabb. Ha latexnél döntesz, 2 naponta pumpálhatod mivel porózus anyag, így lassan elengedi a levegőt.
Hali!
Valami jó és könnyű belsőt ajánlanának az urak 29 -es méretben? Nem baj ha kapható bike-componentsen.
Köszönöm!
26"-os latex belső tökéletesen működik 29"-es kerékben is, könnyű (130g) és defektállóbb mint a sima butyl belsők.
Hali!
Valami jó és könnyű belsőt ajánlanának az urak 29 -es méretben? Nem baj ha kapható bike-componentsen.
Köszönöm!
Én ezt használom 26"-ba http://www.bikestore...f-p-178545.html Könnyű és elég tartós. Bár itt egy kicsit szerintem drága, de a Pavlikba szokott lenni, érdemes felhívni őket
Hali!
Valami jó és könnyű belsőt ajánlanának az urak 29 -es méretben? Nem baj ha kapható bike-componentsen.
Köszönöm!