Szerintem elsőnek nagyon jó http://www.chainreac...st/rp-prod19162
Erre azt gondoltam, hogy pacestar, de triple compound. Valóban jó ez előre? Megér ~20000 forintot? Ennek az árából két gumit vehetek.
Szerintem elsőnek nagyon jó http://www.chainreac...st/rp-prod19162
Erre azt gondoltam, hogy pacestar, de triple compound. Valóban jó ez előre? Megér ~20000 forintot? Ennek az árából két gumit vehetek.
Körbenéztem gumik és anyagösszetétel terén.
A Maxxis Ardent LUST 2.25-ből csak egyféle létezik, dual compound. Maxxisban nem tudok olyan UST gumiról, ahol megkülönböztetik az első és hátsó kerékre való anyagösszetételt.
Schwalbe esetében a gumik nagy része pacestar, a trailstart nagyítóval kell keresni. Ha előre annyival jobb a trailstar, akkor miért nem gyártják dögivel? Csak a Fat Albert esetében látok kimondott első és hátsó mintázatot pacestar/trailstar kivitelben.
Nobby Nic lenne az ideális, abból csak 2.4-es trailstart találtam, túl széles. Fat Albert front 2.25 trailstar TL-Ready-t találtam (bár eredeti tubeless jobb lenne). Valakinek van ezzel tapasztalata nedves talajon, esetleg fagyott talajon hogy viselkedik?
freddyke módosította - 2013. november 18. - 20:16
Bőven elég a 2.2, nekem is sok a 2.2 RRalph
Ja elég lenne a 2.25, sőt nem is kellene szélesebb, de hol kapok 2.25 trailstart?
Thx. És mit mondasz ezt, vagy inkább Fat Albert 2.4? Ez rendes UST, pont akciós és még van is. Túrázós bringára nem sok a 2.4? A felni elvileg 2.3-ig jó.
Bőven elég a 2.2, nekem is sok a 2.2 RRalph
Első feltöltésnél fog egy darabig szivárogni de ez természetes
Thx. És mit mondasz ezt, vagy inkább Fat Albert 2.4? Ez rendes UST, pont akciós és még van is. Túrázós bringára nem sok a 2.4? A felni elvileg 2.3-ig jó.
freddyke módosította - 2013. november 18. - 01:05
Ez a TL-Ready nem hipervékony oldalfalú, amin áthabzik a tej?
Első feltöltésnél fog egy darabig szivárogni de ez természetes
Szerintem elsőnek nagyon jó http://www.chainreac...st/rp-prod19162
Ez lett volna a másik tippem, meg még a Fat Albert. Ezeknek a grip-je nagyon jó de a speed csak közepes. A Nobby NIC lenne a totál ideális.
Ez a TL-Ready nem hipervékony oldalfalú, amin áthabzik a tej? Kaptam kölcsön ilyen gumit, nem írnám ha nem láttam volna a saját szememmel.
Nedves kanyarban fékezni ez sem lesz jó !
Volt már másik szitum is, amikor nem fékeztem, csak a nyomból ki akartam jönni laza talajon, kifordult a kormány, a kerékben 888-as lett, magamat összezúztam és majdnem a villát is. Ott nem lett volna jó semmilyen gumi.
Sosem fékeztem kanyarban elsővel, beismertem, hogy elszúrtam. Az út félszáraz volt, a gumi volt nedves. Nem fékeztem erősen és nem dőltem erősen, egy hajszálon múlt, de ez nem mentség a hülyeségre. Ritka szar az Ardent nedvességben, főleg ez az összetétel. Azért kell másik gumi, mert nedvesen nem tapad, kimegy alólam máshol is.
Nobby Nic 26x2.25 EVO UST trailstar jó lesz előre? Nem fog nagyon vissza? Nem tudjátok hol kapok? bike-discount.de-nek nincs.
Nem tudom egyáltalán létezik-e ilyen gumi, mert sehol nem látok.
Nedves kanyarban fékezni ez sem lesz jó !
Nobby Nic 26x2.25 EVO UST trailstar jó lesz előre? Nem fog nagyon vissza? Nem tudjátok hol kapok? bike-discount.de-nek nincs.
Nem tudom egyáltalán létezik-e ilyen gumi, mert sehol nem látok.
Szerintem elsőnek nagyon jó http://www.chainreac...st/rp-prod19162
Jöhet a dagonya!
Elöl Nobby 1.8
Hátul light skinny jimmy 1.9
Kicsit fura a Schwalbe RR 2.25 után

Nobby Nic 26x2.25 EVO UST trailstar jó lesz előre? Nem fog nagyon vissza? Nem tudjátok hol kapok? bike-discount.de-nek nincs.
Nem tudom egyáltalán létezik-e ilyen gumi, mert sehol nem látok.
freddyke módosította - 2013. november 17. - 23:57
első mondat végén meg is adtad a választ, mit bsztál el.
azt meg nem fogom ha egy gumi hátra kevés, akkor milyen meggondolásból kerül előre , ahol fontosabb a tapadás?
Ok, nem szabadott volna kanyarban elsővel fékezni. Szárazon egyébként semmi nem lett volna. Évekig mentem vele elöl szárazon, nem volt semmi gond. Nemrég rövid ideig próbáltam hátulra, akkor is csak nedves gyökereken/sziklán volt vele probléma. Most viszont, hogy tudom, nedvesen nem jó, másik gumi kellene előre.
Félszáraz betonon, kicsit nedves gumival balrakanyarban enyhén bedőltem, elsővel enyhén fékeztem. Kerék elkezdett csúszni, irányíthatatlanná vált, csak annyira tudtam megfogni hogy ne essek akkorát, kormány balra kifordult, bicikli és én is repültünk két különböző irányba.
Gumi Maxxis Ardent, keményebb keverék. Hátsó keréknek ez használhatatlan, vizesen mintha jégen mennék, de eddig elölre jó volt, ezt nem gondoltam, hogy betonon ennyire csúszik. Ez most a gumi hibája is volt? De mindegy, kivágom a p...ba. Kérlek ajánljatok egy jó 2.25-2.35-ös gumit előre.
első mondat végén meg is adtad a választ, mit bsztál el.
azt meg nem fogom ha egy gumi hátra kevés, akkor milyen meggondolásból kerül előre , ahol fontosabb a tapadás?
Félszáraz betonon, kicsit nedves gumival balrakanyarban enyhén bedőltem, elsővel enyhén fékeztem. Kerék elkezdett csúszni, irányíthatatlanná vált, csak annyira tudtam megfogni hogy ne essek akkorát, kormány balra kifordult, bicikli és én is repültünk két különböző irányba.
Gumi Maxxis Ardent, keményebb keverék. Hátsó keréknek ez használhatatlan, vizesen mintha jégen mennék, de eddig elölre jó volt, ezt nem gondoltam, hogy betonon ennyire csúszik. Ez most a gumi hibája is volt? De mindegy, kivágom a p...ba. Kérlek ajánljatok egy jó 2.25-2.35-ös gumit előre.
zscs, ez jó (nagy szemétség
)
amúgy a flow felnikre nekem baromi nehezen ment fel a Ron/Ralph duó. Főleg a Ron.
De fent vannak, s minimálisat kell pumpálni rajta (tíznaponta-kéthetente köbö)
Fura, Arch EX nekem is és nekem egészen könnyen, szerszám nélkül. Bár kétségkívül, elsőre passzentos kissé, a 2. feltétel körül könnyebben megy már fel. Levegő tartása. SnakeSkin verziót használsz? Ha igen, annak sokkal tovább kellene tartania a levegőt. Lehet, van benne 4-5 tüske és azért ereszt le ilyen gyorsan, 10-14 nap alatt. ![]()
A "SzorgosMorgós" külsőket ismered? Ismerős szerint az is kézzel le-felpattintható Arch EX-re, ezt akarom megpróbálni magam is, a 850 grammos tömeg meg pont semennyire nem érdekel, télire meg edzeni pont ilyen kell.
http://www.on-one.co...ord_29x225_tyre
nyugodtan lehet ironizálni, de: nem mondtam, hogy nem jó dolog a tubeless. egyszerűen számomra a szerelése és hozzá tartozó tejjel való foglalatoskodás - azok alapján, amiket itt olvasni szoktam - macerásnak tűnik. számomra egyszerűbb a hagyományos rendszer használata és - bárki bármit mond - engem tud zavarni a plusz súly is. ja igen, ha a latex ellenére defekt van, nem kell rám várni, mivel általában egyedül tekerek.
Nyilván kipécéztem, hogy a sok szappanos vízzel a tubeless-re ironizáltál.
De egészen komolyan, az első szerelési próbálkozás jó eséllyel mindig szívás, amolyan tűzkeresztség ez; mégis, a legnagyobb jószándékkal mondom, tényleg megéri a bíbelődést! Télen is gyakran megyek terepre, egy fagyos szélben megállás szerelgetésre (volt benne részem régen...) nem játék, hamar megfázás, akár tüdőgyulladás lehet a vége, mikor átizzadt ruhában 10, akár 20 percet szerelgetünk a -1 fok + metsző északi szél kombóban. Ha egyszer úgy döntenél, megpróbálnád, megbeszélhetünk valami időpontot és szívesen SEGÍTEK, komolyan!
Ahogy Márton is írta, ha már nagyon a belső mellett teszed le a voksod, érdemes abba tölteni lötyit, az is jó. 2x30 vagy 2x40 gramm plusz súly (30-40 ml/kerék bőven elég) és egy évig el lehet felejteni a defektet.
Az egész olyan igénytelen, ahogy leírod
Most aztán dagad a májam:)
Na igen, nem jó a tubeless, sok defektet kell szerelni, kissé sok a 2.5 év alatt zéró defekt:), tubeless külsőimet sajnos túl könnyen szerszám nélkül is le tudom venni és tenni fel, pechemre hervises műhelypumpával is lazán felfújom, lötyit nagyon gyakran, félévente töltök utána 30-40 ml-t a szelepen keresztül, ami iszonyú macera.
De a legrosszabb, hogy gyakran, havi egyszer rá kell fújni a kerekekre, mikor 1.7-ről leereszt 1.5 barra, ami borzasztó, hiszen ekkora nyomással DH-zni már nem is lehet, csak egy-egy hosszútáv maratont bír így ki lazán, és akkor még a legrosszabbat nem is írtam: ha mindenkinek ilyen van, akkor még 20-30 perceket sem lehet túrázás közben várni a másikra 10 km-enként, amíg defektet javít, ez valami szörnyű!
Az egész olyan igénytelen, ahogy leírod, kb. rakjuk fel és felejtsük el. A nyomást kell néha ellenőrizni (csakúgy mint a belsős rendszernél) és a tejet 3-6 havonta utántölteni. Én már szinte mindenen átmentem ami belsővel garantált defekt és majdnem mindent megúsztam (kivéve egy durva felütést), tényleg olyan érzés mintha ezzel nem lehetne defektet kapni. Ha mégis megtörténne a baj, van olyan javító készlet(em), amihez a gumit nem kell levenni, kívülről javítható percek alatt és a javítás végleges. Ugyanezt a javítási módszert alkalmazzák gumisok autógumin is.
Úgy látom, hogy csak előnye van, nekem kellenek azok a tulajdonságok, amit a TL nyújt, egy megváltás volt. Az útmenti defekt javítás nyáron még bejön, de az év többi részében, sötétben / sárban, hidegben nem hiányzik. Én már vissza nem rakok nem TL kereket a bringámra. Nem olcsó, a felnik, gumik duplájába kerülnek, így érhető, hogy még nem terjed.
nyugodtan lehet ironizálni, de: nem mondtam, hogy nem jó dolog a tubeless. egyszerűen számomra a szerelése és hozzá tartozó tejjel való foglalatoskodás - azok alapján, amiket itt olvasni szoktam - macerásnak tűnik. számomra egyszerűbb a hagyományos rendszer használata és - bárki bármit mond - engem tud zavarni a plusz súly is. ja igen, ha a latex ellenére defekt van, nem kell rám várni, mivel általában egyedül tekerek.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
arch ex, nem flow elnézést.
zscs, ez jó (nagy szemétség
)
amúgy a flow felnikre nekem baromi nehezen ment fel a Ron/Ralph duó. Főleg a Ron.
De fent vannak, s minimálisat kell pumpálni rajta (tíznaponta-kéthetente köbö)
Én ugyan a belsőmbe töltöttem "löttyöt" de életem legjobb döntésének tartom. Még csak 2 hónapja használom de már számtalan királydinnyét kijavított + már egy felütéssel is megbirkózott, simán haza tudtam vele jönni, 2x kellett csak egy kicsit rápumpálni.
És aki a súlyától fél, az is megnyugodhat. Szerintem semmit nem érezni belőle.