Ezt már valaki próbálta? Azt írják 10 perc alatt nyom nélkül elpárolog.
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#2141
Írta 2014. március 03. - 22:42
#2142
Írta 2014. március 03. - 21:01
Itt meg az volt az érzésem, h belső átmérbőben kb 1 centivel kissebb a külső a kelleténél. Önmagától középre, a felniszalag fölé ment rá. Remélem, valóban nagyon defekt álló, mert nem szeretném az út mentén eljátszani egy belső cserét. Nagyon hangosan anyáznék.
Útmenti cserére nem gondoltam, szappanos víz nélkül nem tudnám leszedni, sem visszarakni. Ha a tej nem tömíti el a lyukat, van nálam olyan javítókészlet, amivel kívülről javítható a gumi. Ha ez sem segít, hordok belsőt, de így esélytelen, hogy belerakjam.
#2143
Írta 2014. március 03. - 08:43
Itt meg az volt az érzésem, h belső átmérbőben kb 1 centivel kissebb a külső a kelleténél. Önmagától középre, a felniszalag fölé ment rá. Remélem, valóban nagyon defekt álló, mert nem szeretném az út mentén eljátszani egy belső cserét. Nagyon hangosan anyáznék.
#2144
Írta 2014. március 02. - 21:22
freddyke: conti super sport plus-al jártam úgy, h nagyon szenvedősen ment fel. Mikor egyik oldalát fel akarja tenni az ember, még a belső nélkül, akkor kézzel a feléig jutottam, onnantól kellett a szerszám. Marha szenvedős volt, de megérte. Ja, szintén forgásirányos, általában iszonyat peches vagyok. Itt a 4. keréknél (asszony bicaján is ugyanilyen gumi lett) vettem észre, h forgásirányos, és az addíg feltett 3 keréknél bemákoltam a jót. Más gumikat pikkpakk felteszem, szinte szerszám nélkül, de itt nem voltam messze attól, h elviszem bicajos szakihoz, szopjon vele más.
Az UST felnire a kimondott tubeless vagy tubeless-ready gumiknak könnyen fel kell menni. Nekem az egyik perem simán bement, a másik nem. Mindenesetre aki ezt utánam csinálja szerszám nélkül, egy életre megjegyzi hogy kell tubeless gumit helyesen felrakni. Szerintem az a baj, hogy a gumi két pereme túl széles, amelynek a tubless felni középső csatornájába kell beülnie. Mivel nem tudott beleülni rendesen, ezért nem ment fel. Amikor teljesen megfeszített állapotban addig igazgattam a gumit, amíg bele nem kényszerült menni erőszakkal a perembe, 1 cm-el feljebb ment, aztán megint igazítottam, megint feljebb ment 1cm-el és ezt addig csináltam, amíg végül felment.
freddyke módosította - 2014. március 02. - 21:24
#2145
Írta 2014. március 02. - 20:32
freddyke: conti super sport plus-al jártam úgy, h nagyon szenvedősen ment fel. Mikor egyik oldalát fel akarja tenni az ember, még a belső nélkül, akkor kézzel a feléig jutottam, onnantól kellett a szerszám. Marha szenvedős volt, de megérte. Ja, szintén forgásirányos, általában iszonyat peches vagyok. Itt a 4. keréknél (asszony bicaján is ugyanilyen gumi lett) vettem észre, h forgásirányos, és az addíg feltett 3 keréknél bemákoltam a jót. Más gumikat pikkpakk felteszem, szinte szerszám nélkül, de itt nem voltam messze attól, h elviszem bicajos szakihoz, szopjon vele más.
#2146
Írta 2014. február 28. - 10:25
Ez viszont nem jellemző az UST-re, csak a TL-readyre. OK, ha 100+ kilóval mindenképp 1,2 báron akarsz menni akkor bármivel ez van Mindenesetre 1,5-1,6 + UST nekem tökéletesen bevált, olyannyira hogy sose volt még se burp, se defektem velük (Shimano XTR felnik, NN + RaRa) és csak hosszabb tárolás (hónapok) után ereszt jelentősen. Szigetelésre nem kell lötty, csak esetleges defektre. Azt viszont kellett már cserélnem mert hamar beleszárad (Schwalbe = Stan's).
Edit: viszont erős rokon rendesen megszenvedett a felrakásnál (gondolom a felni kombó se mindegy)
Nem az eszetlenül alacsony nyomásról volt szó, minden gumi más. Azt sem jelenthetjük, ki, hogy 1.5-1.6 bevált, mivel minden ez is nagyon a tömegtől függ. Akkora nyomással már tele lennének horpadással a felnijeim.
#2147
Írta 2014. február 28. - 00:04
. Szigetelésre nem kell lötty, csak esetleges defektre. A
tl readyhez (elméletileg ) kell, mert porózus. true ust hez nem kell, annak a belső rétege butyl.
Bikertigger módosította - 2014. február 28. - 00:05
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2148
Írta 2014. február 27. - 23:56
Ez elég gázos, amíg nem néztem meg a videót, nem is értettem (vettem komolyan), amit írtál.
Ez viszont nem jellemző az UST-re, csak a TL-readyre. OK, ha 100+ kilóval mindenképp 1,2 báron akarsz menni akkor bármivel ez van Mindenesetre 1,5-1,6 + UST nekem tökéletesen bevált, olyannyira hogy sose volt még se burp, se defektem velük (Shimano XTR felnik, NN + RaRa) és csak hosszabb tárolás (hónapok) után ereszt jelentősen. Szigetelésre nem kell lötty, csak esetleges defektre. Azt viszont kellett már cserélnem mert hamar beleszárad (Schwalbe = Stan's).
Edit: viszont erős rokon rendesen megszenvedett a felrakásnál (gondolom a felni kombó se mindegy)
Tekergek módosította - 2014. február 27. - 23:58
#2149
Írta 2014. február 23. - 23:18
Nem kevés gyakorlatom van külső felrakásban, nem egyszer hagyományos külsőket, hagyományos felnire is szerszám nélkül rakok fel-le. Az UST gumik mindegyike úgy ment fel-le mint a vaj eddig. A NN-el sem volt semmi gond. Fat Albert Front 26x2.25 UST. Egy órán keresztül próbáltam felrakni, az egész kerék és körülötte minden tocsogott a szappanos vízben. Mindent az ég világon megpróbáltam, úgy nézett ki még a közelébe sem érek annak, hogy felmenjen. Legalább 15 centi volt még vissza olyan feszülettel, hogy esélytelen volt jobban ráhúzni, nagyon sokszor próbáltam, mindkét peremén és egyszer sem ment tovább. Már úgy voltam feladom, megy vissza a gumi, hogy felrakhatatlan. Az lett a nyitja, hogy amikor már teljesen ki volt feszítve, feszítés közben körben igazgattam a gumit, hogy minél jobban üljön a középső perembe (pedig ezt csináltam egy órán keresztül előtte is). Így egy centivel feljebb tudtam tornászni a gumit, újra igazítottam körtben és ezt addig amíg fel nem ment. Természetesen szerszám nélkül. Ekkor jött a feketeleves, a retkes forgásirány feliratot nagyítóval kell keresni rajta, persze, hogy fordítva raktam fel. Lefelé már csak leszedővel jött. Műanyag leszedő vagy sem, b@ssza szét a 819-es felnijét a Schwalbe magának. A kezem teljesen szétment, izületes lesz ettől a gumitól. Nekem ilyen több nem lesz. Úgy üt oldalra és fel is, mintha óriás 8-as lenne a felniben, pedig tökéletesen a helyén van. Nem csak ez, a vadi új NN is a vadi új felnin.
hát bakker, egy ilyen nekem kiverte volna a biztosítékot, én nem vagyok az a türelmes fajta. tíz perc után a kukába basztam volna bele az egészet
#2150
Írta 2014. február 23. - 21:20
Nem kevés gyakorlatom van külső felrakásban, nem egyszer hagyományos külsőket, hagyományos felnire is szerszám nélkül rakok fel-le. Az UST gumik mindegyike úgy ment fel-le mint a vaj eddig. A NN-el sem volt semmi gond. Fat Albert Front 26x2.25 UST. Egy órán keresztül próbáltam felrakni, az egész kerék és körülötte minden tocsogott a szappanos vízben. Mindent az ég világon megpróbáltam, úgy nézett ki még a közelébe sem érek annak, hogy felmenjen. Legalább 15 centi volt még vissza olyan feszülettel, hogy esélytelen volt jobban ráhúzni, nagyon sokszor próbáltam, mindkét peremén és egyszer sem ment tovább. Már úgy voltam feladom, megy vissza a gumi, hogy felrakhatatlan. Az lett a nyitja, hogy amikor már teljesen ki volt feszítve, feszítés közben körben igazgattam a gumit, hogy minél jobban üljön a középső perembe (pedig ezt csináltam egy órán keresztül előtte is). Így egy centivel feljebb tudtam tornászni a gumit, újra igazítottam körtben és ezt addig amíg fel nem ment. Természetesen szerszám nélkül. Ekkor jött a feketeleves, a retkes forgásirány feliratot nagyítóval kell keresni rajta, persze, hogy fordítva raktam fel. Lefelé már csak leszedővel jött. Műanyag leszedő vagy sem, b@ssza szét a 819-es felnijét a Schwalbe magának. A kezem teljesen szétment, izületes lesz ettől a gumitól. Nekem ilyen több nem lesz. Úgy üt oldalra és fel is, mintha óriás 8-as lenne a felniben, pedig tökéletesen a helyén van. Nem csak ez, a vadi új NN is a vadi új felnin.
- Sly78 kedveli ezt
#2151
Írta 2014. február 23. - 18:38
nekem performance Nic van elől. van már benne vagy 5k és még alig kopott, defektet egyszer kaptam vele, de azt meg megfogta a slime. és annyira eltalált minta hogy hiába szar anyag, így is teljesen jó. ellenben racing ralph-ból ritka szar a performance verzió.
én azért bízom abban, hogy közel hétezer forintos schwalba sem lesz annyira szar. ha igen, akkor megreklamálom cégszinten.
#2152
Írta 2014. február 22. - 22:26
a sima nobbyra mondod? meglehet, már megrendeltem, majd kiderül egyébként volt régen fent háromezer forintos maxis gumim, teljesen tökéletes volt, jól tapad, defeketet nem nagyon látott. igaz, drótperemes volt, meg dögnehéz, csak akkor még nem tudtam, hogy rengeteg lóvét kell gumira is költeni...
nekem performance Nic van elől. van már benne vagy 5k és még alig kopott, defektet egyszer kaptam vele, de azt meg megfogta a slime. és annyira eltalált minta hogy hiába szar anyag, így is teljesen jó. ellenben racing ralph-ból ritka szar a performance verzió.
- Sly78 kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2153
Írta 2014. február 22. - 21:16
És a The Captain? Arról azt írják, akkor se gáz, ha leszakad az ég.
Az nem volt.
#2154
Írta 2014. február 22. - 20:57
Fast Trak, azt sárba ne, volt, murván nagyon okés.
És a The Captain? Arról azt írják, akkor se gáz, ha leszakad az ég.
#2155
Írta 2014. február 22. - 20:26
Ez elég gázos, amíg nem néztem meg a videót, nem is értettem (vettem komolyan), amit írtál.
Még mindig a RaRa-RoRo páros mellé keresek valamit a tartalék kerékre. Azok 2.25-ös SS-ek, b.sz.tt jó velük menni, de sárban nem az igazi. Ezé' kellene a tartalék kerekekre valami más. Ott 2.0 körül keresgélek. Néztem már Bontragereket (drágák, mint a fene), Specit (pl. Fast Trak), de fotó alapján gumit venni, hát, izé, max kocsira.
Fast Trak, azt sárba ne, volt, murván nagyon okés.
#2156
Írta 2014. február 22. - 19:48
Ez elég gázos, amíg nem néztem meg a videót, nem is értettem (vettem komolyan), amit írtál.
Még mindig a RaRa-RoRo páros mellé keresek valamit a tartalék kerékre. Azok 2.25-ös SS-ek, b.sz.tt jó velük menni, de sárban nem az igazi. Ezé' kellene a tartalék kerekekre valami más. Ott 2.0 körül keresgélek. Néztem már Bontragereket (drágák, mint a fene), Specit (pl. Fast Trak), de fotó alapján gumit venni, hát, izé, max kocsira.
A WildGrip'R-ről minden létező dolgot felkutattam. Volt a kezemben, de bringára nem raktam fel. A mintája, a bütykök ötletes kialakítása (minden irányban rugóznak), anyagösszetétele (a Gum-X verzióra gondolok, ami 59A/55A elvileg), nagyon tetszik. Mégsem döntöttem emellett. A sima (nem Advanced) verzió nem Gum-X összetételű, az oldalfala nincs megerősítve, viszont ez viszonylag nagy, nagyobb mint a normál 2.25"-osok állítólag. Az Advanced verzió megerősített oldalfalú, Gum-X összetételű, ellenben normál méret és agyonkönnyített. Ez utóbbi alacsony nyomásnál (<2 bar) ha ütést kap hajlamos berogyni (van erre egy angol szakkifejezés: burp és erről van szó), ezt többen írták mint személyes tapasztalatot, ezért nem akartam ilyet. Ha gyártana belőle a Michelin egy tisztességes változatot, nem lenne kérdés.
#2157
Írta 2014. február 22. - 18:47
Tehát így is maradéktalanul boldog tudtál vele lenni... :-D
---
ez így van. azóta arra is rájöttem, hogy leginkább meg kell tanulni bringázni bár kétségtelen, hogy pl jeges-havas terepen a continental mountain king (régi, drótperemes) valami egészen hihetetlenül tapadt. egyébként a rocket ron sem rossz hóban.
#2158
Írta 2014. február 22. - 17:05
Michelin WildGrip'R, WildRace'R külsőkkel van valami tapasztalatotok? Léteznek 29-ben is UST változatban, nem is túl drágák...
A WildGrip'R-ről minden létező dolgot felkutattam. Volt a kezemben, de bringára nem raktam fel. A mintája, a bütykök ötletes kialakítása (minden irányban rugóznak), anyagösszetétele (a Gum-X verzióra gondolok, ami 59A/55A elvileg), nagyon tetszik. Mégsem döntöttem emellett. A sima (nem Advanced) verzió nem Gum-X összetételű, az oldalfala nincs megerősítve, viszont ez viszonylag nagy, nagyobb mint a normál 2.25"-osok állítólag. Az Advanced verzió megerősített oldalfalú, Gum-X összetételű, ellenben normál méret és agyonkönnyített. Ez utóbbi alacsony nyomásnál (<2 bar) ha ütést kap hajlamos berogyni (van erre egy angol szakkifejezés: burp és erről van szó), ezt többen írták mint személyes tapasztalatot, ezért nem akartam ilyet. Ha gyártana belőle a Michelin egy tisztességes változatot, nem lenne kérdés.
#2159
Írta 2014. február 22. - 16:53
...
csak akkor még nem tudtam, hogy rengeteg lóvét kell gumira is költeni...
Tehát így is maradéktalanul boldog tudtál vele lenni... :-D
---
Michelin WildGrip'R, WildRace'R külsőkkel van valami tapasztalatotok? Léteznek 29-ben is UST változatban, nem is túl drágák...
#2160
Írta 2014. február 22. - 16:52
Lentebb írtam valahol, kaptam kölcsön sima 26x2.25 TL-Ready NN-t. Felraktam, tejet beleraktam, lemostam, habzott a mosószer az oldalán. Én csak pár kört mentem vele, nem volt gond. Havernak egy szezon alatt szétfoszlott az egész gumi, a tej ömlött ki rajta mindenhol, pedig normálisan megy és Stan's volt benne.