NN nem jó aszfaltra, olyan érzés mintha tépőzáron mennél. Ha csak nem akarsz kimondott hurkagumit, akkor 2.25. A TLR áthabzik, olyan vékony, inkább SnakeSkin. Bár belsővel lehet mindegy.
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#2081
Írta 2014. április 15. - 00:39
#2082
Írta 2014. április 15. - 00:03
Nem tudok dönteni (elől/hátul ez lenne):
Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.10 TL Ready (475g) [1214 g]
Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.10 SnakeSkin (515g) [1294g]
Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.25 TL Ready (545g) [1354g]
Schwalbe Nobby Nic EVO 26x2.25 SnakeSkin (580g) [1424g]
Michelin C4 Latex (132g)
Az RR-t még nem érdemlem meg hátra.
Aszfalton túl hamar kopna és a defekt állósága is gyengébb.
Most:
Schwalbe Smart Sam EVO 26.2.10 TL Ready (495g)
Schwalbe 14A XX Light (95g)
[1180g]
4-5000-t mentem vele, eddig sosem volt oldalfalon defektem
Szépen lassan lecsökkent a bringa súlya. Nem nagy szám, de már csak 11.8 kiló (eredetileg ez volt 2.0-2.5 kilóval több). Ha a 2.25 Snake-t veszem, akkor újra 12 kg fölé mentem (+ negyed kiló) és lényeges könnyítést kis pénzből már nem tudok elérni (Recon Gold villa, teljes SLX váltás, hajtás, XT fékek, tárcsák).
Jelentősen komfortosabb a 2.25-ös? Állítólag gyorsabban gurul, amit józan paraszti ésszel épp fordítva gondoltam volna. A SnakeSkin pedig mintha jobban viselné az alacsonyabb nyomást és stabilabb is a jobb defektállósága mellett. Kis súly különbségekről beszélünk, de a két véglet csak a gumik közt is hozhat 0.2 kilót. Sokan használnak 2.10-est (pld a Trek 8500-as komplett merevvázas is ilyennel jön), de még többen 2.25-öst. Mivel az enyém nem fully/AM gép, nem lenne elég a 2.10-es vagy ez esetben is 2.25-öst vinnétek?
Visszautalta a bike-discount a pénzem, le kéne vásárolni. Vagyis nem kell, de szeretném.
Lassan, holnap, holnapután...
Súlyom/magasságom = Nairo Quintana ![]()
IAmSpecialized módosította - 2014. április 15. - 00:06
#2083
Írta 2014. április 14. - 16:54
Halihó!
Még sosem volt kopásjelzős gumim, most sem akartam, de tudtomon kívül olyan lett. Országúti slick, Continental Ultra Sport. Mennyire tud ez a két lyuk ott egymáshoz közel kártékony lenni? Értem ezalatt, hogy apróbb kavicsok befigyelnek, vagy még az általam meg nem álmodott szörnyűség :-) Tapasztalat? Köszi!
#2084
Írta 2014. április 14. - 14:53
sőt még a hc 29-er menők is sokáig 26-os latexet használtak.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2085
Írta 2014. április 14. - 14:05
#2086
Írta 2014. április 14. - 13:46
A Michelin-nek van egy C4 tipusu latex belso gumija, 1.75-2.10 ajanlassal. Vajon egy 2.25-os Nobby Nic ala ezt be lehet tenni? Azert kerdezem, mert Svabli gumik vekonyabbak a gyakorlatban, mint papiron. Bar nem mind azonos mertekben.
Persze! Nekem 2,3-ba volt 2 évig elöl, defektmentesen
#2087
Írta 2014. április 14. - 13:19
#2088
Írta 2014. április 11. - 22:18
Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi.
Van egy versenybicajom, 1-2000 km- t megyek vele évente. Gumit kell vennem rá. 120 kiló vagyok.
A Conti Super Sport tetszene (defekt- és futásteljesítmény). Drága. GLR 25 mm széles olcsó gumit próbált valaki?
Vagy ne kísérletezzek. és vegyek egy mély levegőt?
Esetleg más tipp?
Köszönöm
#2089
Írta 2014. április 11. - 03:22
#2090
Írta 2014. április 10. - 17:11
#2091
Írta 2014. április 10. - 14:38
@IAmSpecialized: önmagában nem az aszfalton való bringázás nullázza le az első gumit, hanem az aszfalton való erős "elsőfékes" fékezések. a kemény, superbike-os
féktávok gyorsan eszik a bütykök fékező élét.
a latex egyébként nagyon jó (szerintem), tényleg sokkal jobban ellenáll a szúrásoknak. gördülni is jobb (persze simán lehet placebo). naponta kell pumpálni, de nem cserélném vissza a hagyományos belsőkre.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2092
Írta 2014. április 10. - 14:10
Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?
Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.
sajna több benne az aszfalt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2093
Írta 2014. április 10. - 13:01
elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.
Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?
Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.
#2094
Írta 2014. április 09. - 23:07
Csak esztétikai alapon gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?
Gondolkozom, hogy egy következő rendelés erején belsőt váltok, ha már elfogytak a Schwalbe 14A tartalék belsőim (95g, de papíron több szokott lenni). Már csak az elsőn nincs folt. A Michelin Aircomp Latex C4 AV-n gondolkozom (132g). Tudomásom szerint a latex-et többet kell fújni, mert engedi a levegőt, de ez nem érdekel, mert indulás előtt mindig az útviszonyoknak megfelelő nyomást használom. Más érzékelhető konkrétumokat nem tudok. Elvileg jobban viselik a defeketet, de ez lehet urban legend is. Illetve jobb a gördülési ellenállása. Valószínűleg zero gyakorlati tapasztalattal rendelkező, ezt nem érezném meg. Aztán ki tudja, nem tudom a mértékét.
elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.
latex igen porózus, gyakrabban kell fújni, tüskére felütésre sem annyira érzékeny.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2095
Írta 2014. április 09. - 18:54
Esztétikailag vagy kipróbáltad? Szerintem a Nobby Nic-kel semmi baj aszfalton (vagyis ott is jól gurul), voltam vele 180 km-es gyakorlatilag csak aszfaltos túrán (Buda, Szentendre, Duna mentén Esztergomig, Szlovák kiskör, Ipoly/Duna mentén Szob/Vácon keresztül vissza Pestig). Hozzá kell tennem hogy tubeless, annak valamivel kissebb a gurulási ellenállása mint belsővel. 2,25" Evo, nyomásra nem emlékszem, az ilyen használatra 1.8-2.0 bar között szokott lenni.
Csak esztétikai alapon gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?
Gondolkozom, hogy egy következő rendelés erején belsőt váltok, ha már elfogytak a Schwalbe 14A tartalék belsőim (95g, de papíron több szokott lenni). Már csak az elsőn nincs folt. A Michelin Aircomp Latex C4 AV-n gondolkozom (132g). Tudomásom szerint a latex-et többet kell fújni, mert engedi a levegőt, de ez nem érdekel, mert indulás előtt mindig az útviszonyoknak megfelelő nyomást használom. Más érzékelhető konkrétumokat nem tudok. Elvileg jobban viselik a defeketet, de ez lehet urban legend is. Illetve jobb a gördülési ellenállása. Valószínűleg zero gyakorlati tapasztalattal rendelkező, ezt nem érezném meg. Aztán ki tudja, nem tudom a mértékét.
#2096
Írta 2014. április 09. - 09:05
Köszönöm az infót. Első körben összerakom sima löttyel, aztán meglátjuk mi lesz.
#2097
Írta 2014. április 09. - 07:15
Ájj, ez nem jó hír. Érdemes lehet megpróbálni löttyel, vagy esélytelen?
Esetleg először fújsz bele egy ilyet: http://bolthely.hu/g...to_spray_300ml_
#2098
Írta 2014. április 09. - 07:08
#2099
Írta 2014. április 09. - 02:56
Nocsak, lovagolsz szavakon, mikor meg más teszi...
Azért írtam hogy "ha tévedek akkor bocs". Képzeld el, tisztába vagyok vele hogy nem vagyok tökéletes ![]()
Akkor az UST "felütést" hogy neveznéd?
Hm, felnicsere? ![]()
NN és Mountain King túl traktor
Esztétikailag vagy kipróbáltad? Szerintem a Nobby Nic-kel semmi baj aszfalton (vagyis ott is jól gurul), voltam vele 180 km-es gyakorlatilag csak aszfaltos túrán (Buda, Szentendre, Duna mentén Esztergomig, Szlovák kiskör, Ipoly/Duna mentén Szob/Vácon keresztül vissza Pestig). Hozzá kell tennem hogy tubeless, annak valamivel kissebb a gurulási ellenállása mint belsővel. 2,25" Evo, nyomásra nem emlékszem, az ilyen használatra 1.8-2.0 bar között szokott lenni.
A NN persze főleg arra van hogy nagyon fogja elől a kanyart.
Haver sima Performance-es Schwlbe gumit használ TL-ként és tökéletes.
Az EVO-val lehet, hogy nem fog működni, elvileg túl vékony a fala. Mintha már más próbálta volna és átszivárgott a lötyi a falán. De próbáld ki, hátha !
Valami olyasmit hallottam hogy először kell egy másik fajta folyadék amivel eltömited, aztán mehet bele a defektmentesítő. Ha ez igaz akkor logikusnak tűnik hogy a sima tej átszivárog és nem lesz elég.
#2100
Írta 2014. április 09. - 00:03
Haver sima Performance-es Schwlbe gumit használ TL-ként és tökéletes.
Az EVO-val lehet, hogy nem fog működni, elvileg túl vékony a fala. Mintha már más próbálta volna és átszivárgott a lötyi a falán. De próbáld ki, hátha !
marton módosította - 2014. április 09. - 00:04

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






