sajna több benne az aszfalt
Nem sajna az. Jó az ha ez így van.
@IAmSpecialized: önmagában nem az aszfalton való bringázás nullázza le az első gumit, hanem az aszfalton való erős "elsőfékes" fékezések. a kemény, superbike-os féktávok gyorsan eszik a bütykök fékező élét.
a latex egyébként nagyon jó (szerintem), tényleg sokkal jobban ellenáll a szúrásoknak. gördülni is jobb (persze simán lehet placebo). naponta kell pumpálni, de nem cserélném vissza a hagyományos belsőkre.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?
Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.
sajna több benne az aszfalt
elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.
Milyen területen? Ha ennek a fele aszfalt, akkor is?
Láttam Nobby Nic / Smart Sam setupokat is. Igaz ritka.
Csak esztétikai alapon gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?
Gondolkozom, hogy egy következő rendelés erején belsőt váltok, ha már elfogytak a Schwalbe 14A tartalék belsőim (95g, de papíron több szokott lenni). Már csak az elsőn nincs folt. A Michelin Aircomp Latex C4 AV-n gondolkozom (132g). Tudomásom szerint a latex-et többet kell fújni, mert engedi a levegőt, de ez nem érdekel, mert indulás előtt mindig az útviszonyoknak megfelelő nyomást használom. Más érzékelhető konkrétumokat nem tudok. Elvileg jobban viselik a defeketet, de ez lehet urban legend is. Illetve jobb a gördülési ellenállása. Valószínűleg zero gyakorlati tapasztalattal rendelkező, ezt nem érezném meg. Aztán ki tudja, nem tudom a mértékét.
elől 8000-et biztos bír de 10 sem kizárt.
latex igen porózus, gyakrabban kell fújni, tüskére felütésre sem annyira érzékeny.
Esztétikailag vagy kipróbáltad? Szerintem a Nobby Nic-kel semmi baj aszfalton (vagyis ott is jól gurul), voltam vele 180 km-es gyakorlatilag csak aszfaltos túrán (Buda, Szentendre, Duna mentén Esztergomig, Szlovák kiskör, Ipoly/Duna mentén Szob/Vácon keresztül vissza Pestig). Hozzá kell tennem hogy tubeless, annak valamivel kissebb a gurulási ellenállása mint belsővel. 2,25" Evo, nyomásra nem emlékszem, az ilyen használatra 1.8-2.0 bar között szokott lenni.
Csak esztétikai alapon gondoltam. Meg sem fordult a fejemben, hogy aszfalton ez a gumi működhet. Már amíg (esetenként sokáig), el nem érem a neki szánt talajt. Mennyire kopik elől ilyen esetben? Van ilyesmi tapasztalatod vele?
Gondolkozom, hogy egy következő rendelés erején belsőt váltok, ha már elfogytak a Schwalbe 14A tartalék belsőim (95g, de papíron több szokott lenni). Már csak az elsőn nincs folt. A Michelin Aircomp Latex C4 AV-n gondolkozom (132g). Tudomásom szerint a latex-et többet kell fújni, mert engedi a levegőt, de ez nem érdekel, mert indulás előtt mindig az útviszonyoknak megfelelő nyomást használom. Más érzékelhető konkrétumokat nem tudok. Elvileg jobban viselik a defeketet, de ez lehet urban legend is. Illetve jobb a gördülési ellenállása. Valószínűleg zero gyakorlati tapasztalattal rendelkező, ezt nem érezném meg. Aztán ki tudja, nem tudom a mértékét.
Köszönöm az infót. Első körben összerakom sima löttyel, aztán meglátjuk mi lesz.
Ájj, ez nem jó hír. Érdemes lehet megpróbálni löttyel, vagy esélytelen?
Esetleg először fújsz bele egy ilyet: http://bolthely.hu/g...to_spray_300ml_
Nocsak, lovagolsz szavakon, mikor meg más teszi...
Azért írtam hogy "ha tévedek akkor bocs". Képzeld el, tisztába vagyok vele hogy nem vagyok tökéletes
Akkor az UST "felütést" hogy neveznéd?
Hm, felnicsere?
NN és Mountain King túl traktor
Esztétikailag vagy kipróbáltad? Szerintem a Nobby Nic-kel semmi baj aszfalton (vagyis ott is jól gurul), voltam vele 180 km-es gyakorlatilag csak aszfaltos túrán (Buda, Szentendre, Duna mentén Esztergomig, Szlovák kiskör, Ipoly/Duna mentén Szob/Vácon keresztül vissza Pestig). Hozzá kell tennem hogy tubeless, annak valamivel kissebb a gurulási ellenállása mint belsővel. 2,25" Evo, nyomásra nem emlékszem, az ilyen használatra 1.8-2.0 bar között szokott lenni.
A NN persze főleg arra van hogy nagyon fogja elől a kanyart.
Haver sima Performance-es Schwlbe gumit használ TL-ként és tökéletes.
Az EVO-val lehet, hogy nem fog működni, elvileg túl vékony a fala. Mintha már más próbálta volna és átszivárgott a lötyi a falán. De próbáld ki, hátha !
Valami olyasmit hallottam hogy először kell egy másik fajta folyadék amivel eltömited, aztán mehet bele a defektmentesítő. Ha ez igaz akkor logikusnak tűnik hogy a sima tej átszivárog és nem lesz elég.
Haver sima Performance-es Schwlbe gumit használ TL-ként és tökéletes.
Az EVO-val lehet, hogy nem fog működni, elvileg túl vékony a fala. Mintha már más próbálta volna és átszivárgott a lötyi a falán. De próbáld ki, hátha !
marton módosította - 2014. április 09. - 00:04
Ájj, ez nem jó hír. Érdemes lehet megpróbálni löttyel, vagy esélytelen?
Schwalbééknál minden EVO gumi TLR, vagy csak az, amire külön rá van írva? Konkrétan van két Nic-em, amiken csak annyi van, hogy Evo, és van két Ron-om, amiken külön fel van tűntetve, hogy TLR. Mondjuk a honlapjukat böngészve nem találtam olyan Evo-t, amire ne írta volna, hogy TLR.
nem mindegyik az csak amre írva vagyon
Schwalbééknál minden EVO gumi TLR, vagy csak az, amire külön rá van írva? Konkrétan van két Nic-em, amiken csak annyi van, hogy Evo, és van két Ron-om, amiken külön fel van tűntetve, hogy TLR. Mondjuk a honlapjukat böngészve nem találtam olyan Evo-t, amire ne írta volna, hogy TLR.
Hajtogatós Smart Sam-et vennék a helyedben. Plusz ugye méregdrágák - persze nem lebeszélni akarlak, ez csak a véleményem.
Ilyenem van, dehát ezt írtam is (SS Evo). Egyébként pontosan ezért írtam, hogy csak fontolgatom, hogy kipróbálnék valami nagymenőt. Nagyjából ugyanannyiba kerülnek ezek, mint egy SS Evo (~30 EUR / db). Persze mivel gyorsan kopik, ettől máris méregdrága, azon felül hogy alapból is drága.
IAmSpecialized módosította - 2014. április 08. - 08:52
Hajtogatós Smart Sam-et vennék a helyedben. Mindenes, aszfalton jól gurul, döngölt földúton nagyon jó és még köves részeken sem jön zavarba, ha úgy alakulna, ha ilyen hely felé vennéd az irányt. És nem kopik gyorsan.
Rocket Ron hátul nagyon gyorsan fogy, Racing Ralph talán valamivel kevésbé, de azon meg alacsony a minta. Versenyezni teszem fel a RocketRon - RacingRalph kombót, elől RoRo, hátra RaRa setupban, aztán le is veszem, túl gyorsan kopnak. Mindenes guminak egyiket sem venném. Egyedül talán a Rocket Ron-t vállalnám be, de azt is csak első kerékre. Plusz ugye méregdrágák - persze nem lebeszélni akarlak, ez csak a véleményem.
minden jó gumi kopni fog aszfalton.
amúgy (hátsót írom elsőre)
Ralph - Ron
Ralph - nobby nic
Ron - Nobby nic
esteleg thunder burt- ralph
conti.....
racs king-x king
x-king - mountain king
Ralph - Ron-al szemben esetleg Ron - Ron?
Amúgy a RaRa/RoRo a legszempibb, de előre nem akartam leírni. Smart Sam-t pedig megtartanám aszfaltra mondjuk egy Supreme-ig.
A Thunder nagyon kecsegtető, de pillanatok alatt elkopnának azok a kis bütykök. NN és Mountain King túl traktor, azokat nem is néztem. Vagyis de, csak egyből elvetettem. Ez kb. olyan, mint hogy a Furious Fred szóba sem jöhet.
A 2.1 vs 2.25 vitában nem kérdés, hogy ezekből csak is 2.25?
IAmSpecialized módosította - 2014. április 07. - 22:44
Milyen 26"-os gumikat ajánlanátok nem aszfaltra? Megpróbálom leszűkíteni. Ne kopjon túlságosan az aszfalton, amíg elérem az erdőt. Sár, tél egyáltalán nem szempont. Köves részek ritkán vannak. Súlyom jócskán átlagon aluli, ezért nem valószínű hogy akár a legpuhább anyagú gumiról is le tudnám szaggatni a bütyköket. Konkrétan semmi downhill vagy hasonló durvulás, igaz a féket csak akkor használom, ha muszáj.
Most Smart Sam Evo 2.1 van. Lehetőleg ne legyen nehezebb, de kicsit akár lehet szélesebb is (a súlytöbbletet leszámítva minden más csak előny). Ha nem csak egy fajtát néznék előre-hátra, rengeteg mix létezik, amibe jól bele lehet kavarodni. Szívesen veszek bármilyen tippet, míg nem biztos hogy kipróbálnék mást, de fontolgatom.
minden jó gumi kopni fog aszfalton.
amúgy (hátsót írom elsőre)
Ralph - Ron
Ralph - nobby nic
Ron - Nobby nic
esteleg thunder burt- ralph
conti.....
racs king-x king
x-king - mountain king
Milyen 26"-os gumikat ajánlanátok nem aszfaltra? Megpróbálom leszűkíteni. Ne kopjon túlságosan az aszfalton, amíg elérem az erdőt. Sár, tél egyáltalán nem szempont. Köves részek ritkán vannak. Súlyom jócskán átlagon aluli, ezért nem valószínű hogy akár a legpuhább anyagú gumiról is le tudnám szaggatni a bütyköket. Konkrétan semmi downhill vagy hasonló durvulás, igaz a féket csak akkor használom, ha muszáj. Most Smart Sam Evo 2.1 van. Lehetőleg ne legyen nehezebb, de kicsit akár lehet szélesebb is (a súlytöbbletet leszámítva minden más csak előny). Ha nem csak egy fajtát néznék előre-hátra, rengeteg mix létezik, amibe jól bele lehet kavarodni. Szívesen veszek bármilyen tippet, míg nem biztos hogy kipróbálnék mást, de fontolgatom.
IAmSpecialized módosította - 2014. április 07. - 21:52
Felütés számomra a belső gumi becsípését jelenti, ha tévedek akkor bocs.
Akkor az UST "felütést" hogy neveznéd?