Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Started by
ruff
, 2002. October 17. 20:20
#4121
Posted 2006. April 12. - 15:22
Legkönnyebb 20 alatt sztem eggbeater c és Ritchey pro v4 . ebike-on van midkettõ.
#4122
Posted 2006. April 12. - 15:12
Melyik a legjobb és egyben könnyû,de megfizethetõ spd-s pedál?
A megfizethetõ az cca: 20.000.- (nálam).
A megfizethetõ az cca: 20.000.- (nálam).
#4123
Posted 2006. April 12. - 12:05
Az a nyereg egy vicc... Szerintem nagyon nem tudják, mit gagyognak.
Triatlonban egy nem egészen profi bicós ül a gépre, vizes seggel, nem bringás nadrágban. Nagy hegyek nincsenek, sprint nincs. Aligha számít többet neki 20-30 gramm, mint a kényelem.
Idõfutam dettó. Azt fogja felrakni a csávó, ami a legkényelmesebb, ésszerû súlyban. Az nem ez.
Van valami német cég, ami nyereg+csõ kombót gyárt egyben egyedi rendelésre, karbonból. Ha már valaki egy zsák pénzért akar könnyíteni a segge alatt, akkor az a tuti. Lespórolod a bilincs súlyát, mindenféle funkcióvesztés nélkül. Asszem 180g körül van.
Triatlonban egy nem egészen profi bicós ül a gépre, vizes seggel, nem bringás nadrágban. Nagy hegyek nincsenek, sprint nincs. Aligha számít többet neki 20-30 gramm, mint a kényelem.
Idõfutam dettó. Azt fogja felrakni a csávó, ami a legkényelmesebb, ésszerû súlyban. Az nem ez.
Van valami német cég, ami nyereg+csõ kombót gyárt egyben egyedi rendelésre, karbonból. Ha már valaki egy zsák pénzért akar könnyíteni a segge alatt, akkor az a tuti. Lespórolod a bilincs súlyát, mindenféle funkcióvesztés nélkül. Asszem 180g körül van.
#4124
Posted 2006. April 12. - 11:37
Az a vicc, hogy ezt a nyerget õk triatlonra ajánlják, mert hogy ott fekvõ a pozíció, és így a nemiszerveket nem nyomja el a nyereg, mert nincs is ott semmi, szóval õk komolyan gondolják, aztán hogy egy triatlonos erre mit mondana, azt már nem tudom...
#4125
Posted 2006. April 12. - 11:04
már olyan is van, aminek orra sincs, így elérték az 54 grammos súlyt
----link----
Nem baj az, hogy nem lehet használni, mert azokra a gépekre, amelyekre ez fel fog kerülni, azok összességében sem használhatók semmire, akkor sem, ha anorexiás vagy... (30km/h felett instabillá váló Litespeed, meg 5 kilós monti - ugyanmár, életveszély:()
Nyáron lesz egy kis idõm, csinálok egy bicajt hungarocell-kreppapír kombóból, garantáltaltan letisztult lesz és könnyû, és valószínûleg intabillá is fog válni 30km/h fölött
#4126
Posted 2006. April 11. - 17:01
Avid Ultimate tárcsafék 340gramm:
http://www.cyclingne.../tech/?id=tech2
Tetszik hogy egy bilinccsel fel lehet tenni a fékkart és az X.0 vagy az új X.9 trigger váltókart és még a Rock Shocks telók lockout karját is... És még van kép az új truvativ karbon hajtómûvekrõl és egyéb nyalánkságokról is.
http://www.cyclingne.../tech/?id=tech2
Tetszik hogy egy bilinccsel fel lehet tenni a fékkart és az X.0 vagy az új X.9 trigger váltókart és még a Rock Shocks telók lockout karját is... És még van kép az új truvativ karbon hajtómûvekrõl és egyéb nyalánkságokról is.
#4127
Posted 2006. April 11. - 15:17
a sevennek is volt ilyen abszolut no-suly vaza tan. par evvel ezelott. de az csak 41 [?] centis mereyben volt 750g, ez a litespeed mar legalabb M-esben 770.
plusz ahogy nezem mar nem is gyartjak, mert a legkonnyebb vazuk 2.5lbs, a ghisallo meg 1.7
plusz ahogy nezem mar nem is gyartjak, mert a legkonnyebb vazuk 2.5lbs, a ghisallo meg 1.7
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4128
Posted 2006. April 11. - 09:00
A nyergeknél már 50 gr. alatt vannak, és ez még kapható is kereskedelmi forgalomban, de szerintem mire leírom lesz 40 gr. körül is. Az meg egész más kérdés lehet-e használni. A többi alkatrészben is van ilyen minimalizálás, és általában nem használhatók hosszú távon, átlagos körülmények között. 150 gr.-os karbon oúti kormányra meg 90 gr.os stucnira (ld. ezévi Paris-Roubaix esetét), 80 gr. nyeregcsõre, 860 gr.-os kerékszettre ki bízná rá az életét? A fullkarbon hajtómû meg fogas pedig röhej. Ezekbõl talán a leghasználhatóbb a 770 gr.os Litespeed váz (de nem a magyar utakon).
#4129
Posted 2006. April 10. - 21:47
Mert nem mentél még SLR-el. Én próbáltam 8-10ezer forintos "utánzatokat" is és igazi SLR-t is; és ég és föld. Régóta agyaltam egy BBB (vagy Acor) kópián, de most inkább összeszedtem a dupla zsét egy SLR-re, annak tényeg van értelme. Vagy csak nem jó "másolatot" próbáltam. Az meg fura, hogy akkora súlykülönbözet (70 gramm) van a másolatok és az "igazi" között...
Bár szubjektív, s sok múlik a pálca falvastagságán is, de szerintem a cro-mo bazi-merev, nem összevethetõ a magnéziummal, titánnal vagy éppen karbonnal. Hangsúlyozom, relatív.
Bár szubjektív, s sok múlik a pálca falvastagságán is, de szerintem a cro-mo bazi-merev, nem összevethetõ a magnéziummal, titánnal vagy éppen karbonnal. Hangsúlyozom, relatív.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#4130
Posted 2006. April 10. - 19:37
A cro-mo is rugalmas...
Ki kell próbálni õket, alattam egy pár e Ft-s B+ SLR utánzat van, és idáig csak két kényelmesebb nyereggel találkoztam; a Corratec foteljével, no meg az SI Nitrox-szal.
Ki kell próbálni õket, alattam egy pár e Ft-s B+ SLR utánzat van, és idáig csak két kényelmesebb nyereggel találkoztam; a Corratec foteljével, no meg az SI Nitrox-szal.
#4131
Posted 2006. April 10. - 18:12
már olyan is van, aminek orra sincs, így elérték az 54 grammos súlyt
-10 grammért cserébe kapsz egy majdnem használhatatlan nyerget. Mindezt 76000 forintért. Ez igen. Dehát tulajdonképpen nyereg se kell, csak fölösleges nehezék, és akkor már megspórolod a nyeregcsövet meg a nyeregcsõbilincset is... Az is megérdemli, aki ezeket megveszi...
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#4132
Posted 2006. April 10. - 18:01
magamat idézem egy másik topicból, mert ide passzol:
Én SLR XP-t (egy kis párnázottságban különbözik csak az SLR-tõl, 165 gramm) használok montira, és semmi bajom vele. A „Vanox” névre keresztelt pálca, és a nyereg héja megfelelõen rugalmas, ezért elnyeli a rezgéseket. Nálam bevált….
Véleményem szerint a 8000-10000 Forintos, kinézetben SLR és társaira hasonlító nyergekbõl pont ezt a rugalmasságot hagyták ki, mert pl. cr-mo pálcát alkalmaznak, mely ugye nem rugalmas.
Én SLR XP-t (egy kis párnázottságban különbözik csak az SLR-tõl, 165 gramm) használok montira, és semmi bajom vele. A „Vanox” névre keresztelt pálca, és a nyereg héja megfelelõen rugalmas, ezért elnyeli a rezgéseket. Nálam bevált….
Véleményem szerint a 8000-10000 Forintos, kinézetben SLR és társaira hasonlító nyergekbõl pont ezt a rugalmasságot hagyták ki, mert pl. cr-mo pálcát alkalmaznak, mely ugye nem rugalmas.
#4133
Posted 2006. April 10. - 16:43
az alsó részhez nem akarok kommentárt fûzni :-)
de; kalkuláld bele azt is, h az ilyen betonnyergekre nem farmerben ülsz, hanem vastagon párnázott kerós naciban, szal effektíve egál h milyen a nyereg, szvsz legyen rugalmas, de kemény.
fõként azóta gondolom így mióta váltottam a Fizik foteljérõl egy ilyen lapra...
#4134
Posted 2006. April 10. - 14:31
poshbike.... igen vannak fent erdekes [hasznalhato] cuccok.
ez a szoveg is jo, hogy a honlap szerint ez a legkenyelmesebb nyereg. Ja. En probaltam a 12x grammos Selle Italia SLR-t is, pedig azon meg parnazas is van, es arrol is azt mondjak, hogy a sulyahoz kepest egesz kenyelmes. aha. hat amit a paci himbal azt. ez mind betonbol van. szal az ilyen full muanyag csodakkal engem nem lehet megvezetni. meg kulonben is lehet hogy Tune, de 54gramm karbon ne akarja mar a testem majd egesz sulyat biztonsagosan tartani. mikor szettorik mert atmesz egy 4centis kavicson es az apro szilankocskak csikokra daraboljak a zacsidat, nem mondod hogy ez hude jo.
ez a szoveg is jo, hogy a honlap szerint ez a legkenyelmesebb nyereg. Ja. En probaltam a 12x grammos Selle Italia SLR-t is, pedig azon meg parnazas is van, es arrol is azt mondjak, hogy a sulyahoz kepest egesz kenyelmes. aha. hat amit a paci himbal azt. ez mind betonbol van. szal az ilyen full muanyag csodakkal engem nem lehet megvezetni. meg kulonben is lehet hogy Tune, de 54gramm karbon ne akarja mar a testem majd egesz sulyat biztonsagosan tartani. mikor szettorik mert atmesz egy 4centis kavicson es az apro szilankocskak csikokra daraboljak a zacsidat, nem mondod hogy ez hude jo.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4135
Posted 2006. April 09. - 00:50
Tune-nak már a Concorde nevû nyergén is csak hüledeztem, ami teljes egészében egy darab karbonból áll, a pálcákat is beleértve, így 64 grammos!!!! és azt írják a honlapon, hogy az egyik legkényelmesebb nyereg...
Viszont most láttam, hogy tovább is vitték az ötletet, már olyan is van, aminek orra sincs, így elérték az 54 grammos súlyt
Mindkettõ laza 76.000 Ft-os árral versenyez, itt van kép az utóbbiról:
----link----
Gondolom sokan ismerik a honlapot, de aki esetleg nem, annak ajánlóm, tök jó kép van pl az összes Tune cuccról
Viszont most láttam, hogy tovább is vitték az ötletet, már olyan is van, aminek orra sincs, így elérték az 54 grammos súlyt
Mindkettõ laza 76.000 Ft-os árral versenyez, itt van kép az utóbbiról:
----link----
Gondolom sokan ismerik a honlapot, de aki esetleg nem, annak ajánlóm, tök jó kép van pl az összes Tune cuccról
#4136
Posted 2006. April 07. - 15:10
#4137
Posted 2006. April 07. - 13:56
#4138
Posted 2006. April 07. - 13:26
körülbelül.....2-3 % szkandit tartalmaznak ezek a vázak, de lényegesen nagyobb lesz a szakítószilárdsága.....a scott szkandi váza pl 1060 gramm volt amíg volt....Ezek a Scandium vázak mitõl ilyen könnyûek? Gondolom alu-t ötvöznek vele, aminek ettõl jobbak lesznek a tulajdonságai, így kisebb falvastagságú (?) csövekbõl is lehet u.olyan erõs vázat készíteni?
Világosítsatok fel!
de bõvebben ki lett a téma vesézve a 7005 vs 6061 vagy ilyesmi címû topikban
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4139
Posted 2006. April 07. - 13:19
Ezek a Scandium vázak mitõl ilyen könnyûek? Gondolom alu-t ötvöznek vele, aminek ettõl jobbak lesznek a tulajdonságai, így kisebb falvastagságú (?) csövekbõl is lehet u.olyan erõs vázat készíteni?
Világosítsatok fel!
Világosítsatok fel!
#4140
Posted 2006. April 07. - 12:00
Pipák helyett is nokon van (úgy a legjobb) és nem kell kupak mert az van hozzá gyárilag. Végig fut a szilikon csõ hogy zárt legyen mindenhol, és mivel a vázamon csak 2 akasztószem van, középen végig van fûzve az elsõ váltóig az alu cumó. És a 4 bovdennel együtt 108g tehát ~80g-ra jön ki a cucc. És ez még könnyíthetõ, ha nem kell végigfûzni a felsõcsövet aluhengerekkel, mert van akasztó a vázon. Egyébként mivel alu nem tud korrodálni, csak oxidálódni. Épp azon morfondírozok, hogy fel kéne polírozni!