Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6540 hozzászólás a témában

#4161
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Szakmai ártalom.
.


Miért, mi vagy, bölcsész? ;)
Direkt a CR1 cikkben írta le Balázs, hogyan készül a szénszál. Polimer az is. Szilárdsága acéléval vetekszik, de csak húzásra, egy irányban erõs. Mellette a befoglaló anyag viszont hasonlóbb a fémekhez, csak bõ nagyságrenddel kisebb szilárdságú. A száliránnyal, rétegek megfelelõ fektetésével pont abba az irányba lesz merevebb, amerre szeretnéd- jobb hajtáshatékonyság, ahol meg kényelmes kell legyen, abba az irányba kevesebb szál áll. Helyi merevítéseket is könnyû felrakni. És ha ez nem lenne elég, még tovább játszhatunk a csõformákkal, rétegszámokkal, stb.
És a fõ, hogy a kompozit sûrûsége 1,5...1,8 g/kcm. Alusúllyal is 1,5-szeresen túlépített.

#4162
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
nekem is csak olvasmányok és beszámolók alapján : a tavalyi merida karbont pl brutális merevnek mondják, ehhez képest legalább nem is könnyû, a 2004 giantot viszont kifejezetten komfortosnak, illetvfe az idei meridát is ilyennek igérik, valamint a hibrideket is általában kényelmesnek mondják /momtiból/.szal én erre értettm hogy a hibrid orbea pl nem a merevség példája, szemben például a számomra gusztustalan módón vesekõrázó alu specko vázzal /soha többet ilyet/ amihez képest pl a kona már majdnem fully :)
szal a karbon olyan amilyenre csinálják. és mivel Olee kifejezetten a merevséget helyezte elõtérbe........
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4163
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Azért Lõrincz Oli tudna mesélni az örök életrõl:)


Oli vázánál kontrukciós hiba volt, nem anyaghiba...

OFF!
Az meg, hogy "tajvani", vagy 'kínai", szerintem fölösleges lovagolni rajta.
1. Mert mondjuk a "Rccbak" cipõ is kínai és a Specialized cipõk is az, és ne mondja senki, hogy a kettõ ua. a színvonal
2. Pont Olin keresztül rendeltem egy titán nyeregcsövet, KÍNÁBÓL, és amikor átvettem ez a típusjelzés volt ráírva a csomagolásra: SP12. Ez azért érdekes, mert az egyébként USAban terjeszkedõ Sibex is ilyen típusjelzés alatt kínálja a kísértetiesen hasonló nyeregcsövét. Tehát: ennyi erõvel nem "gagyi" kínai, hanem menõ "USA õcsém, USA" nyeregcsövön terpeszkedem.
OFF vége!



#4164
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás
:offtopic:

Ez rendben van, de a szénszál nem viszkoelasztikus. Mivel a szénszál nem polimer.

Hmmm. Ok-ok! Kezd letisztulni a kép. A kötõanyag már polimer, és annak a helyes alkalmazásával már elérhetjük a megfelelõ orientálltságú merevséget és rugalmasságot is. Ehez pedig a megfelelõ gyártási technológia alkalmazása szükséges (plusz az alak, anyagvastagságok, anyagtulajdonságok, stb..) Csakhát eddig amikor karbon vázas gépekrõl olvastam, mindenhol a hajtáshatákonyság, illetve a szupermerevség szininímájaként használták. Talán nem véletlenül.

Mindenesetre nem ültem még ilyen vázakon, csak a technológiák iránt érdeklõdöm, illetve az elméleti hátterére kiváncsi vagyok a dolgoknak. Szakmai ártalom.

Nade ON.

#4165
kezdo

kezdo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Nos én is vázat cserélnék! Most alu van, de a carbon felé kacsingatok (mint vázanyag).De nagyon nem szeretném, hogy hosszú távon szétüsse a popóm.
Jó nekem a carbon?
Az idei Merida carbonok csillapításáról van valakinek tapasztalata?

#4166
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

Ha valami nem rugalmas, hogyan csillapít? Ahhoz mozognia kéne, hogy valamit is csillapítson.

Sp


akartam válaszolni,de Henger sokkal szakszerûbb volt:)

#4167
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Nem mozog, deformálódik. Az alu, a karbon, titán, de még a biliacél is. A különbség, hogy milyen irányba mennyit, milyen a fáradása, és hogy mindezt milyen súlyon.
A kompozit merevségét a rétegrenddel játszi könnyedséggel lehet "szabályozni", már ha valaki ért hozzá. Plusz a polimerek legfõbb tulajdonsága, hogy viszkoelasztikusak- öncsillapító képesség, ami a fémeknél nincs.
Fémeknél adott az anyagjellemzõ (minden irányba azonos), így a keresztmetszetekkel lehet javítani a szerkezeten.

#4168
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás

a karbon nem rugalmasabb az alunál.sõt. csak az apróbb rezgéseket jobban tompítja a szálas szerkezetébõl adódóan.


Ha valami nem rugalmas, hogyan csillapít? Ahhoz mozognia kéne, hogy valamit is csillapítson.

Sp

#4169
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

tajvani titanvaz? nem merev, de konnyu, es orok elet :)

ilyesmi

Azért Lõrincz Oli tudna mesélni az örök életrõl:)

#4170
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

, es orok elet


no erre ne vegyél mérget... ;)

#4171
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Biztosra nem tudom, csak azt hogy az anyagtulajdonságai sokkal jonak mint a mezei alunak, (mert egyébként a Scandium vázak is aluk csak van egy kis ötvözõanyag benne, amitõl teljesen más tulajdonságai lesznek), a titánéhoz hasonlítható leginkább. És mivel "százszor" nagyobb a szakítószilárdsága is ezért kétlem hogy hamarabb fáradna mint a sima 7005-ös ötvözet.

mondjuk a Mig 29-esek sem jellemzõen az anyag kifáradása miatt potyognak amikor potyognak.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4172
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tajvani titanvaz? nem merev, de konnyu, es orok elet :)

ilyesmi
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4173
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Na utánanéztem az ORBEA ALMA-nak. 1200g a 18-as váz.

#4174
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
nekem az országútim scandium elsõ háromszöggel van, de nem érzek különbséget az aluhoz képest.

#4175
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás

Az rendben lenne, hogy könnyû, meg ráadásul merev is. De valahol azt olvastam, hogy az anyag kifáradása sokkal gyorsabb, mint pl. az alu. Ez így lehet?


Biztosra nem tudom, csak azt hogy az anyagtulajdonságai sokkal jonak mint a mezei alunak, (mert egyébként a Scandium vázak is aluk csak van egy kis ötvözõanyag benne, amitõl teljesen más tulajdonságai lesznek), a titánéhoz hasonlítható leginkább. És mivel "százszor" nagyobb a szakítószilárdsága is ezért kétlem hogy hamarabb fáradna mint a sima 7005-ös ötvözet.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#4176
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Az Orbea Alma-ban pont az jon be nekem, hogy le van festve, nem a toketlen, buzi marketing disz carbon kulseje van. Zsir.

Tényleg fontos lenne a merevség.
Azért nem a vázak topikba írtam a dolgot, mert elsõsorban súlyra megyek.

Egyébként mivel országútizom is, számomra a kerékpár alapvetõen olasz!
Eddig nem is figyeltem, hogy milyen monti vázakat csinálnak!
Az az Orbea Alma gyönyörû!


Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#4177
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Az rendben lenne, hogy könnyû, meg ráadásul merev is. De valahol azt olvastam, hogy az anyag kifáradása sokkal gyorsabb, mint pl. az alu. Ez így lehet?

#4178
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Ha drága a karbon ott vannak a Scandiumos vázak. 1200g körül sokal jobb tulajdonsággal mint az alu, merevebb, konnyebb az alunál, és olcsóbb mint a karbon. Az én Fusion vázam 1310g és fényévekkel merevebb mint más alu vázak, ugyanakkor sokkal konfortosabb is. (ott rugalmas ahol kell, nem rázza ki a veseköved). Egyébként eladó, ha megjönne végre a Trek!

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#4179
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
a karbon nem rugalmasabb az alunál.sõt. csak az apróbb rezgéseket jobban tompítja a szálas szerkezetébõl adódóan.

#4180
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Na de érdemes megkülönböztetni a függõleges "kényelemorientált" rugalmasságot, és a keresztirányú "hajtásorientált" rugalmasságot...mert az utóbbi káros, az elõbbi elõnyös..

na világos...csak ha vesekõelhajtó merevséget vársz.....

meg hát mit szeretnél nekem pl eddig egy igazán szimpi outi váz volt, deda cromo csövek karbon tám és láncvillákkal... outis kollágák + valószinû rosszul lennének tõle,,,,

/off : Thy plíz marzo topik.../

lassan meg on - ba kéne :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való