de ha nagyon feszesre hagyjátok a láncot, akkor nem kell semmi feszítõ, terelõ sem, vagy igen??
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Single Speed - SÖR
Started by
country
, 2002. February 16. 22:14
#3461
Posted 2002. July 02. - 09:17

#3462
Posted 2002. July 02. - 09:12

hát pont azért használnak a fiuk, hogy a vízszintes papucs hiányában és más láncfeszítõ helyet mégis lehessen egysebességesezni
#3463
Posted 2002. July 02. - 08:26

HI!!
egy kérdésem lenne!! minek használtok hátsó váltót?? mért nem jó, ha a lánc teljesen feszes??
(nem kitizálás volt, csak érdekel!! nem nagyon vagyok jártas single speed témában)
egy kérdésem lenne!! minek használtok hátsó váltót?? mért nem jó, ha a lánc teljesen feszes??
(nem kitizálás volt, csak érdekel!! nem nagyon vagyok jártas single speed témában)
#3464
Posted 2002. June 30. - 22:14

Csá!
Kb két hete figyeltem fel a rovatotokra és nagyon rágerjedtem az SS kipróbálására,erre építettem eggyet mindenféle maradékból meg 4900ft-ból.
Iszony állat lett már 3napja nyomom,ma is kb 100km mentem vele!Mondjuk sikságon és városban de tökéletes!!
Kösz tippet!
Erre most k*rvára ráparáztam! ;D
Kb két hete figyeltem fel a rovatotokra és nagyon rágerjedtem az SS kipróbálására,erre építettem eggyet mindenféle maradékból meg 4900ft-ból.
Iszony állat lett már 3napja nyomom,ma is kb 100km mentem vele!Mondjuk sikságon és városban de tökéletes!!
Kösz tippet!
Erre most k*rvára ráparáztam! ;D
#3465
Posted 2002. June 27. - 09:43

De ha kezzel rakom at a lancot akkor elobb meg kell allnom es pont ezt szeretnem elkerulni a ket elso tanyerral... Lehet megis marad a hatso fogassor fokozatos csokkentese- eronlet fuggvenyeben. Ha hatso valtot ugy is fel kell raknom feszitesnek, meg elsot is, akkor mar tenyleg esszerubb csak hatul 6 fok. Csak elsore jo gondolatnak tunt a 2/1...
Udv!
Udv!
#3466
Posted 2002. June 27. - 08:19

Sziasztok!
Kép még nincs róla (majd hamarosan), de -5 fokos stucnival, kormányszarvakkal elég agresszív kinézete van. Kell is az emelkedõkre
Ugyan darabokból összerakott gép (fekete Ritchey stucni és kormány, de ezüst Tranz-X kormányvés és nyeregrúd, viszont a hátsó felni metálpirosra színezett Vuelta Airline (vagy valami ahhoz nagyon hasonló)), de mivel az enyém nagyon tetszik.
Már kezd összeállni, a tegnapi változtatásokkal tökéletesen kényelmes a cockpit. És elég könnyû megszokni a sebességváltó hiányát. Várom már, hogy a Mecsekben is kipróbálhassam.
2x1 sebesség ügyben:
Elég sokat kutattam az egysebességes témában a neten mielõbb belefogtam volna az átalakításba és ott azt írták, hogy ha hátul normál átdobót használsz láncfeszítõként, akkor probléma nélkül megoldható az elsõ váltás - persze ha meg akarod tartani az SS feelinget, akkor nem elsõ váltót használsz, hanem leszállsz és a kezeddel rakod át a láncot a kisebb/nagyobb lánckerékre. A lényeg az, hogy úgy állítsd be a lánchosszt, hogy a nagyobb lánckeréken legyen annyira szoros, amennyire csak lehet - figyelve arra, hogy azért ne szoruljon meg a lánckerék esetleges aszimmetriája miatt.
Üdvözlettel:
kerékpár
Kép még nincs róla (majd hamarosan), de -5 fokos stucnival, kormányszarvakkal elég agresszív kinézete van. Kell is az emelkedõkre

Ugyan darabokból összerakott gép (fekete Ritchey stucni és kormány, de ezüst Tranz-X kormányvés és nyeregrúd, viszont a hátsó felni metálpirosra színezett Vuelta Airline (vagy valami ahhoz nagyon hasonló)), de mivel az enyém nagyon tetszik.
Már kezd összeállni, a tegnapi változtatásokkal tökéletesen kényelmes a cockpit. És elég könnyû megszokni a sebességváltó hiányát. Várom már, hogy a Mecsekben is kipróbálhassam.
2x1 sebesség ügyben:
Elég sokat kutattam az egysebességes témában a neten mielõbb belefogtam volna az átalakításba és ott azt írták, hogy ha hátul normál átdobót használsz láncfeszítõként, akkor probléma nélkül megoldható az elsõ váltás - persze ha meg akarod tartani az SS feelinget, akkor nem elsõ váltót használsz, hanem leszállsz és a kezeddel rakod át a láncot a kisebb/nagyobb lánckerékre. A lényeg az, hogy úgy állítsd be a lánchosszt, hogy a nagyobb lánckeréken legyen annyira szoros, amennyire csak lehet - figyelve arra, hogy azért ne szoruljon meg a lánckerék esetleges aszimmetriája miatt.
Üdvözlettel:
kerékpár
#3467
vendég__*
Posted 2002. June 27. - 08:11

Véleményem szerint nem igazán éri meg ez a magoldás, célszerûbb, és szerintem egyszerûbb is csinálni egy hátúl 6-7, elõl 1 lánckerekes bringát. hamár úgysem csinálsz ss-t.
#3468
Posted 2002. June 26. - 22:57

hát elõrebocsátom csak elméletrõl beszélek. hallottam már ilyesmit ugyan élõben nem láttam. szóval ha vessznk egy átlag oúti hajtómûvet akkor az valami 52 39 vagy nem szóljatok akkor közbe.
nem tudom tud e ilyen lazulást kezelni bármilyen feszítõ. szerintem igen kétséges. bár miért ne. ha egy olyasmi feszítõt használsz mint egy hátsó váltó. vagy pont azt akkor az megbírkózik a feladattal.
nem tudom tud e ilyen lazulást kezelni bármilyen feszítõ. szerintem igen kétséges. bár miért ne. ha egy olyasmi feszítõt használsz mint egy hátsó váltó. vagy pont azt akkor az megbírkózik a feladattal.
#3469
Posted 2002. June 26. - 22:23

Sziasztok!
A terveim kozott szerepelne egy outi. bicaj, de elol ket tanyerral, hatul egy fogaskerekkel. Meg lehet ezt oldani valamilyen lancfeszitovel, esetleg valami hazi barkacsolt dologgal, vagy remenytelen? (lehet, hogy ez itt szentsegtores de mentsegkeppen; ha nagyon eros leszek csak egy lesz elol. ..vagy egy sem...? "halfspeed..")
Udv!
A terveim kozott szerepelne egy outi. bicaj, de elol ket tanyerral, hatul egy fogaskerekkel. Meg lehet ezt oldani valamilyen lancfeszitovel, esetleg valami hazi barkacsolt dologgal, vagy remenytelen? (lehet, hogy ez itt szentsegtores de mentsegkeppen; ha nagyon eros leszek csak egy lesz elol. ..vagy egy sem...? "halfspeed..")
Udv!
#3470
Posted 2002. June 26. - 15:35

kerekpar: khiráj! nincs róla kép? mert nekem is egy mambám van, de nekem az a montim, úgyhogy 24 sebességes. megnézném a ss változatot is... ;D ;D
#3471
Posted 2002. June 26. - 13:45

Sziasztok!
Nekem múlt péntekre alakították át a Mali Mambámat 27-rõl 1 sebességesre. Szombaton voltam vele a Balaton 50 túrán és megmásztam egypár hegyet - na jó, párszor toltam is.
Az átalakítás a lehetõ legegyszerûbb volt: elöl felesleges lánckerekek le, hátul kazetta szétszed, közölõkkel 16-os lánckerék pozicionálva, láncfeszítésnek fent maradt az XT váltó.
Este szerencsére kipróbáltam terepen a bringát, mert kiderült, hogy a szerelõ srác kicsit gondatlanul járt el. Ugyan teljesen becsavarta az alsó határoló csavart, de még mindig nem volt a megfelelõ helyen a felsõ láncvezetõ görgõ és az elsõ rázós lejtõn lejött a lánc. Hazatoltam a bringát (még jó, hogy a lejtõ 50 méternyire van a házunktól) és egy váltóbovden-darabbal harmadik próbálkozásra megoldottam a dolgot.
A túrán kitûnõen szerepelt a bringa, élveztem, hogy rövid, meredek emelkedõkön felsprintelek vele - a hosszú meredekekkel viszont még vannak problémák
Sík úton 27-28 km/h-s sebességet (110-120 rpm) sikerült hosszabb ideig tartanom, de persze ez kevésbé lényeges egy cc gépnél.
Vasárnap este mentem vele egy izomlazító kört, ahol többször leesett a lánc és elölrõl gyanús kattogást hallottam a döcögõs lejtõn.
Tegnap este rövidítettem a láncon (a láncfeszítõ még mindig a helyén, úgy tûnik jó megoldást választottam) és ma utánanézek a gyanús hangnak is - remélem csak a fékkar vagy esetleg a szerszámok a nyeregtáskában, nem a kormány akar összeroppanni...
Összességében nem csalódtam az ss-ben, elég jó sebességet lehet elérni vele (a szokásos tréningkörömön kevesebb, mint 1 km/h volt a sebességhátrány a 27 sebességes állapothoz képest), mert emelkedõn általában gyorsabban megyek fel (legalábbis az elején) és a lejtõ-éles kanyar-emelkedõ váltásoknál sem vesztek idõt a váltással.
Mindenkinek további jó bringázást!
Üdvözlettel:
kerekpar
Nekem múlt péntekre alakították át a Mali Mambámat 27-rõl 1 sebességesre. Szombaton voltam vele a Balaton 50 túrán és megmásztam egypár hegyet - na jó, párszor toltam is.
Az átalakítás a lehetõ legegyszerûbb volt: elöl felesleges lánckerekek le, hátul kazetta szétszed, közölõkkel 16-os lánckerék pozicionálva, láncfeszítésnek fent maradt az XT váltó.
Este szerencsére kipróbáltam terepen a bringát, mert kiderült, hogy a szerelõ srác kicsit gondatlanul járt el. Ugyan teljesen becsavarta az alsó határoló csavart, de még mindig nem volt a megfelelõ helyen a felsõ láncvezetõ görgõ és az elsõ rázós lejtõn lejött a lánc. Hazatoltam a bringát (még jó, hogy a lejtõ 50 méternyire van a házunktól) és egy váltóbovden-darabbal harmadik próbálkozásra megoldottam a dolgot.
A túrán kitûnõen szerepelt a bringa, élveztem, hogy rövid, meredek emelkedõkön felsprintelek vele - a hosszú meredekekkel viszont még vannak problémák

Sík úton 27-28 km/h-s sebességet (110-120 rpm) sikerült hosszabb ideig tartanom, de persze ez kevésbé lényeges egy cc gépnél.
Vasárnap este mentem vele egy izomlazító kört, ahol többször leesett a lánc és elölrõl gyanús kattogást hallottam a döcögõs lejtõn.
Tegnap este rövidítettem a láncon (a láncfeszítõ még mindig a helyén, úgy tûnik jó megoldást választottam) és ma utánanézek a gyanús hangnak is - remélem csak a fékkar vagy esetleg a szerszámok a nyeregtáskában, nem a kormány akar összeroppanni...
Összességében nem csalódtam az ss-ben, elég jó sebességet lehet elérni vele (a szokásos tréningkörömön kevesebb, mint 1 km/h volt a sebességhátrány a 27 sebességes állapothoz képest), mert emelkedõn általában gyorsabban megyek fel (legalábbis az elején) és a lejtõ-éles kanyar-emelkedõ váltásoknál sem vesztek idõt a váltással.
Mindenkinek további jó bringázást!
Üdvözlettel:
kerekpar
#3472
Posted 2002. June 26. - 08:12

tpresident: bázz, 52-16 az duurva! ki tekeri azt meg? :
nekem 52-19 van, és az k. jó városba, persze ezt embere válogattya...52-16-al hogy indulsz el lámpánál? :


#3473
Posted 2002. June 25. - 21:01

Ehhez mit szoltok lanyok? nagyon ronda, nem?En peldaul el sem fogadnam...
c:\z\kepek\bicos\fixik\forrest2.jpg
Megsugom, hogy a Luongoban van Miche palyaagy kontraanyaval. Elso es hatso csak 50 rugo... el ne vigyek... Bar kicsit szerintem gagyik a rogzitoanyak. namindegy.
Bagira
c:\z\kepek\bicos\fixik\forrest2.jpg
Megsugom, hogy a Luongoban van Miche palyaagy kontraanyaval. Elso es hatso csak 50 rugo... el ne vigyek... Bar kicsit szerintem gagyik a rogzitoanyak. namindegy.
Bagira
#3474
Posted 2002. June 25. - 18:59

#3475
Posted 2002. June 25. - 18:47

Megvan ,hogy fog kinézni a gép.
Váz: Alu, trekking. No name.
Villa: Alu No name menetes
Elsõ agy: no name, menetes(direkt) tengely. 175 g.
Hátsó agy: Iparis Alex 385 g.
Felnik: Mach 1 320. O.úti. 36L.
Gumik: Semperit 25mm-es.
kormány: B+ 640mm egyenes.
Ülés: IKE.
Fékek: Vuelta V-fék.
hajtómû: No name, szerelhetõ acél, alu tányér.
Attétel: 52/16. többnyire sík úton lesz használva.
súly: még nemtom' kb. 8-9kg.
Váz: Alu, trekking. No name.
Villa: Alu No name menetes
Elsõ agy: no name, menetes(direkt) tengely. 175 g.
Hátsó agy: Iparis Alex 385 g.
Felnik: Mach 1 320. O.úti. 36L.
Gumik: Semperit 25mm-es.
kormány: B+ 640mm egyenes.
Ülés: IKE.
Fékek: Vuelta V-fék.
hajtómû: No name, szerelhetõ acél, alu tányér.
Attétel: 52/16. többnyire sík úton lesz használva.
súly: még nemtom' kb. 8-9kg.
#3476
Posted 2002. June 17. - 11:35

A váz amirõl a linket beraktam a nagy M nevû fórumtagé, hogy mennyire tetszik nekem is azt szerintem ki lehet találni a kép alapján.
Bercinek meg itt is üzenem, hogy egy k*cs*g! Mindig ez a kép-van-róla-?, kezd már unalmas lenni, hogy ezzel gyüjtögeti a csillagait.
Bercinek meg itt is üzenem, hogy egy k*cs*g! Mindig ez a kép-van-róla-?, kezd már unalmas lenni, hogy ezzel gyüjtögeti a csillagait.
#3477
Posted 2002. June 17. - 08:49

bagira: szerintem nem kell azért félni, hogy a fixibõl divat lesz, mert azért ez nem az a kategória, hogy bemész a boltba, megveszed és kiviszed villantani ;D ;D ;D
a srác, akivel sportszigeten találkoztam, azt mondtam most nemrég fújták meg a régi fixijét, utána outival mozgott, és most építette ezt az újat magának. ez a durva-még egy örökhajtóst is ellopnak
mondjuk mesélte a srác a sztorit-be..sztak, mint állat, aztán a vonatról valaki leemelte nekik a gépet :-/
a srác, akivel sportszigeten találkoztam, azt mondtam most nemrég fújták meg a régi fixijét, utána outival mozgott, és most építette ezt az újat magának. ez a durva-még egy örökhajtóst is ellopnak

#3478
vendég__*
Posted 2002. June 15. - 23:19

#3479
Posted 2002. June 15. - 23:01

Melyikotok rendelte meg ezt a vazat?
áááááááá nagyon ottvan
Meslte haverom hogy torentek aprobb modositasok a lancvilla meg a nyeregcsobecsatlakozas teren. De meg nem lattam. Kegyetlen.
Nem is nezem tovabb mert elkezdek gyujteni ra
áááááááá nagyon ottvan

Meslte haverom hogy torentek aprobb modositasok a lancvilla meg a nyeregcsobecsatlakozas teren. De meg nem lattam. Kegyetlen.
Nem is nezem tovabb mert elkezdek gyujteni ra

#3480
Posted 2002. June 15. - 20:27
