Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Gyári kerékszettek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
358 hozzászólás a témában

#81
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.302 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Helló, adott egy sima átütős 12/142 dt XM 1501 hátsó kerék lehet olyan átalakítót kapni amivel beletudom rakni boostos vázba?

IS-6: https://r2-bike.com/...le-12x148-Boost

CL: https://r2-bike.com/...ck-12x148-Boost


  • zeezoltano kedveli ezt

#82
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Helló, adott egy sima átütős 12/142 dt XM 1501 hátsó kerék lehet olyan átalakítót kapni amivel beletudom rakni boostos vázba?

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#83
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Kérdés, Shimano gyári kerékszett WHM 770, talán, a kazettát felfogó csavar menete az az agy testbe van belemetszve, vagy van ott bent egy anya szerűség ami cserélhető ha a ment elnyalódott?



#84
Bubus83

Bubus83

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
  • LocationVeszprém

A szervízben azt mondták, hogy hosszabb távon a Sram kerékagyakat kellene még mindenképp kicserélni, ezzel nem fogok vitatkozni :).

Azt gondoltam, nehéz a KLS Draft felnik súlya, emiatt érdemes lenne komolyabbat venni.

Valószínűleg amint elkopik a mostani fékbetét szettem (2 hetes kb., akkor még nem terveztem ennyire komolyan a fékcserét), még a nyár elején lecserélem a linkelt Shimano Deore rendszerre.

 

 

annyira nem lehet elképesztő nehéz

én a trekkinget mértem az 500g alatt volt (4k körüli kategóriában az nem rossz)

 

crossride felejtős szvsz, de egyáltalán arra a felhasználásra minek jobb a gyárinál ?

 

a fék cseréjének sokkal több értelme van az a hayes tényleg hulladék.



#85
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Lehet tudni, mennyi lehet a gyári KLS Draft felni súlya? Nem találtam erről adatot.

Akkor várok mindenképp év végéig, mert a fékkel nem kevés összeg lesz.

A Crossride-ot hanyagoljam?

annyira nem lehet elképesztő nehéz

én a trekkinget mértem az 500g alatt volt (4k körüli kategóriában az nem rossz)

 

crossride felejtős szvsz, de egyáltalán arra a felhasználásra minek jobb a gyárinál ?

 

a fék cseréjének sokkal több értelme van az a hayes tényleg hulladék.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#86
Bubus83

Bubus83

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
  • LocationVeszprém

Lehet tudni, mennyi lehet a gyári KLS Draft felni súlya? Nem találtam erről adatot.

Akkor várok mindenképp év végéig, mert a fékkel nem kevés összeg lesz.

A Crossride-ot hanyagoljam?

 

Azért az MT35-ért nem érdemes pénzt adnod ki, nem igen leszel előrébb a mostani kerekednél, 2 kiló felett a súlya, hagyományos küllőkkel fűzve, inkább nyúlj kicsit jobban a zsebbe és a marton által belinkelt XT, arra a kerékre érdemes váltani, + 20 a Crossridhez képes



#87
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Köszönöm ismételten a segítséget mindenkinek. A hsz-ek alapján azt gondolom, hogy a Lajos által linkelt Shimano WH-MT35 szett lesz a befutó.A gyári Hayes Dyno Sport fékeket is kicserélném, ezt néztem ki helyette:

 

http://ebike.hu/term...ikus-tarcsafek/

 

Többet nem szánnék erre sem, majd veszek hozzájuk centerlock-os tárcsákat.

 

A presta szelepről is meggyőztetek, átállok arra is. Viszont gondolkodtam a helyzeten. Most van új (autószelepes) belső a bringában, defektvédő folyadékkal. Kb. 1000 km-t ha mentek. Ezeket ilyen újszerűen nem akarom kukázni, úgyhogy valószínűleg csak az évi végi nagyszervizkor veszem meg a kerekeket meg a fékeket, és akkor már érdemes a belsőt is kicserélnem (prestásra).

Azért az MT35-ért nem érdemes pénzt adnod ki, nem igen leszel előrébb a mostani kerekednél, 2 kiló felett a súlya, hagyományos küllőkkel fűzve, inkább nyúlj kicsit jobban a zsebbe és a marton által belinkelt XT, arra a kerékre érdemes váltani, + 20 a Crossridhez képest ,,csak".



#88
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Köszönöm ismételten a segítséget mindenkinek. A hsz-ek alapján azt gondolom, hogy a Lajos által linkelt Shimano WH-MT35 szett lesz a befutó.A gyári Hayes Dyno Sport fékeket is kicserélném, ezt néztem ki helyette:

 

http://ebike.hu/term...ikus-tarcsafek/

 

Többet nem szánnék erre sem, majd veszek hozzájuk centerlock-os tárcsákat.

 

A presta szelepről is meggyőztetek, átállok arra is. Viszont gondolkodtam a helyzeten. Most van új (autószelepes) belső a bringában, defektvédő folyadékkal. Kb. 1000 km-t ha mentek. Ezeket ilyen újszerűen nem akarom kukázni, úgyhogy valószínűleg csak az évi végi nagyszervizkor veszem meg a kerekeket meg a fékeket, és akkor már érdemes a belsőt is kicserélnem (prestásra).

 

akkor viszont várj majd valami akciókat, német webshopokban azért szokott bőven lenni szezon végén + karácsony körül....



#89
Bubus83

Bubus83

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
  • LocationVeszprém

Köszönöm ismételten a segítséget mindenkinek. A hsz-ek alapján azt gondolom, hogy a Lajos által linkelt Shimano WH-MT35 szett lesz a befutó.A gyári Hayes Dyno Sport fékeket is kicserélném, ezt néztem ki helyette:

 

http://ebike.hu/term...ikus-tarcsafek/

 

Többet nem szánnék erre sem, majd veszek hozzájuk centerlock-os tárcsákat.

 

A presta szelepről is meggyőztetek, átállok arra is. Viszont gondolkodtam a helyzeten. Most van új (autószelepes) belső a bringában, defektvédő folyadékkal. Kb. 1000 km-t ha mentek. Ezeket ilyen újszerűen nem akarom kukázni, úgyhogy valószínűleg csak az évi végi nagyszervizkor veszem meg a kerekeket meg a fékeket, és akkor már érdemes a belsőt is kicserélnem (prestásra).


Bubus83 módosította - 2016. április 19. - 17:40


#90
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

3. A Shimano gyári kerékszettnél jól nézem, hogy a 2 kerék 199, illetve 279 euró? Ezek centerlock-osak, akkor mondjuk a féktárcsát kéne cserélnem.

 

4. Még egy fontos kérdés: honnan tudhatom, van-e lehetőség az általatok linkelt felnivel autószelepes belsőt használni? Én mondjuk ezt preferálom, most is az van.

 

Véleményetek szerint, mivel főként aszfalton, könnyű terepen használom ezt a bringám, érdemes ilyen drága szettet venni? Elegendő lehet egy valamivel gyengébb, de kedvező árú is? Ilyenre tudtok javaslatot tenni?

 

Köszi a segítséget, visszamenőleg és előre is :).

Ha már ott voltál az oldalon, nem néztél körbe kicsit ? Van ott még olcsóbb kerék is.

http://www.bike-disc...5381/wg_id-8821

Szerintem ez elég korrekt ár egy gyári kerékszettért. És a Mavic Crossland/Crossride-nál biztosan jobb minőségű.

 

Ha biztosan nem vágysz ust-s kerékre, akkor 8as fúróval megnagyítod (amúgy 8,5mm az autószelep de kicsit megmozgatod a fúrót és annyi lesz) a szeleplyukat és használhatod a kiskedvenc autószelepes belsőidet.

(amúgy én is azt szeretem)



#91
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

 
:)), nem is tudom hogy lehet e kapni autós tubeless szelepet.

lehet.

joe's-nak van

 

én pl szívből gyűlölöm a presta szelepet....nincs oka...csak.


Bikertigger módosította - 2016. április 19. - 00:21

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#92
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Titkos tippem még a Shimano gyári kerék. Kézzel ment föl rá a tubeless gumi, lötty nélkül tartotta a levegőt. 

 

Tegnapelőtt verseny előtt véletlen kitekertem a tubeless szelep belsejét és jelentem hogy sikerült Shimano gyári kereket tubeless gumival, kis kézi pumpával felpumpálni :D



#93
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

2. Melyik felnikhez nem kell szalag (sajnos "újonc" vagyok keréktémában)? Mitől függ, hogy kell-e?

 
Ha belső nélkül akarod használni a szalag a küllőfuratot takarja/tömíti, különben elszökik a levegő. Ehhez kimondottan "Tubeless" ill. "UST"-s felniknél nem kell csak (pl. Shimano XT), de amúgy is érdemes használni szalagot mert így nincs esély rá hogy a belsőt kilyukasztja egy küllőcsavar vagy furat éle.
 

3. A Shimano gyári kerékszettnél jól nézem, hogy a 2 kerék 199, illetve 279 euró? Ezek centerlock-osak, akkor mondjuk a féktárcsát kéne cserélnem.


Vagy közéraksz egy adaptert, nekem jól működik.
 

4. Még egy fontos kérdés: honnan tudhatom, van-e lehetőség az általatok linkelt felnivel autószelepes belsőt használni? Én mondjuk ezt preferálom, most is az van.

 

A jobb felnik (és belsők) általában szingósak, de ha nagyon muszály ki lehet furatni a boltban autószelepesre. Az viszont üti a tubeless-t (és a jó izlést :)), nem is tudom hogy lehet e kapni autós tubeless szelepet. A szingós könnyebb, tehát jobb a kerék egyensúlya, és a kissebb lyukkal erősebb a felni is. Az autószelepes benzinkút/műhelypumpához meg veszel egy 200 Forintos átalakítót.


Tekergek módosította - 2016. április 18. - 22:38


#94
Bubus83

Bubus83

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
  • LocationVeszprém

Köszönöm mindenkinek a választ! Megnéztem a linkeket.

 

Nem nyomom durván, ez a bringám az országútis, könnyű terepes MTB-m (Conti Tour Ride 47x622 gumikkal). 90 kg körül vagyok. A hsz-ek alapján felmerült kérdéseim:

 

1. A CRC az egyedileg összeállított konfigurációt összeépítve küldi?

 

Igazából a bringához a fekete küllő illik, de zavar, ahogy ledörzsölődik a festék róluk, lehet ezért az ezüst színű a jobb választás.

 

2. Melyik felnikhez nem kell szalag (sajnos "újonc" vagyok keréktémában)? Mitől függ, hogy kell-e?

 

3. A Shimano gyári kerékszettnél jól nézem, hogy a 2 kerék 199, illetve 279 euró? Ezek centerlock-osak, akkor mondjuk a féktárcsát kéne cserélnem.

 

4. Még egy fontos kérdés: honnan tudhatom, van-e lehetőség az általatok linkelt felnivel autószelepes belsőt használni? Én mondjuk ezt preferálom, most is az van.

 

Véleményetek szerint, mivel főként aszfalton, könnyű terepen használom ezt a bringám, érdemes ilyen drága szettet venni? Elegendő lehet egy valamivel gyengébb, de kedvező árú is? Ilyenre tudtok javaslatot tenni?

 

Köszi a segítséget, visszamenőleg és előre is :).



#95
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

 

Sziasztok!

 

Kellys TNT 20 2013-as 29er bringám van [link], több dolog már cserélve lett rajta (Shimano Deore hajtómű, első váltó, elöl 180-as féktárcsa). Most elgondolkodtam rajta, hogy a felniket és a kerékagyakat kicserélem komolyabbra.

Fűzött kerék szintjén a Mavic Crossride 29-re gondoltam (ez kb. 80 ezer Ft). Ebben bent van a kerékagy?

Titkos tippem még a Shimano gyári kerék. Kézzel ment föl rá a tubeless gumi, lötty nélkül tartotta a levegőt. 

http://www.bike-disc...5461/wg_id-8821

Vagy olcsóbb kiadásban (nem sok a különbség):

http://www.bike-disc...2449/wg_id-8821


Marci

#96
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Köszönöm a választ! A Novatec agyak jók? Egy ismerősöm ajánlotta ezeket is.

Én itt legóztam össze a kerekemet, Mavic helyett ZTR Arch felnivel, Mavic szeret repedni.

 

http://www.actionspo...nfigurator/?p=1


  • DaveRider kedveli ezt

#97
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

rossznak nem rosszak, de inkább legózz össze a CRC-n egy jó shimanos kereket, az bőven ki fogja szolgálni az igényeid és itthon is stabil szervízháttere van. hacsak nem vagy extrém mód durva arc vagy túlsúlyos akkor 32 küllős bőven elég is.

 

http://www.chainreac...el/rp-prod79415

http://www.chainreac...el/rp-prod79414

 

például shimano XT agyak (6 csavaros tárcsához) + XM819 felni + duplán húzott DT Competition küllők + Velox felniszalaggal első kerék 151 EUR, hátsó 160 EUR, ennél jobbat ár/értékben nem kapsz gyári kerékszettben sem. ilyen értékben már ingyen szállítanak. (sajnos Mo.n drágábbak az alkatrészek + szervíz munkadíj is van)

 

ez egy kicsit a 80ezres keret felett van, 25 eurót spórolhatsz, ha fekete helyett ezüst küllővel veszed vagy 40-t nem húzottal, hanem csak sima küllőkkel. én a felniből a legjobbat venném, ami belefér a keretbe, mavic 719 vagy 819 kiváló választás, a kerékagy az amin még tudsz spórolni költségben, de ahogy nézem SLX-ből csak centerlockos agy van...az biztos hogy egy jó kereket egyszer kell megvenni és talán a kerékpáros élmények egyik kulcsa. én egy DT 240s agy + Mavic XC717-t fűzettem még régebben, óriási feeling mennyire jól gyorsítható és mégis elpusztíthatatlan kerék

xm 819-esbe minek szalag ?

 

fritz webshop nem olcsóbb mint a crc ? ennyiből amúgy kijön itthon is (310 eur) legfeljebb az a kérdés felni van-e ?

 

de jók a novatec agyak is amúgy

 

crossride viszont egy fos


Bikertigger módosította - 2016. április 17. - 22:48

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#98
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Köszönöm a választ! A Novatec agyak jók? Egy ismerősöm ajánlotta ezeket is.

 

rossznak nem rosszak, de inkább legózz össze a CRC-n egy jó shimanos kereket, az bőven ki fogja szolgálni az igényeid és itthon is stabil szervízháttere van. hacsak nem vagy extrém mód durva arc vagy túlsúlyos akkor 32 küllős bőven elég is.

 

http://www.chainreac...el/rp-prod79415

http://www.chainreac...el/rp-prod79414

 

például shimano XT agyak (6 csavaros tárcsához) + XM819 felni + duplán húzott DT Competition küllők + Velox felniszalaggal első kerék 151 EUR, hátsó 160 EUR, ennél jobbat ár/értékben nem kapsz gyári kerékszettben sem. ilyen értékben már ingyen szállítanak. (sajnos Mo.n drágábbak az alkatrészek + szervíz munkadíj is van)

 

ez egy kicsit a 80ezres keret felett van, 25 eurót spórolhatsz, ha fekete helyett ezüst küllővel veszed vagy 40-t nem húzottal, hanem csak sima küllőkkel. én a felniből a legjobbat venném, ami belefér a keretbe, mavic 719 vagy 819 kiváló választás, a kerékagy az amin még tudsz spórolni költségben, de ahogy nézem SLX-ből csak centerlockos agy van...az biztos hogy egy jó kereket egyszer kell megvenni és talán a kerékpáros élmények egyik kulcsa. én egy DT 240s agy + Mavic XC717-t fűzettem még régebben, óriási feeling mennyire jól gyorsítható és mégis elpusztíthatatlan kerék


DaveRider módosította - 2016. április 17. - 22:21


#99
Bubus83

Bubus83

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
  • LocationVeszprém

A Crossride egy komplett kerék, aggyal, felnivel. De nem egy jó minőség, jobban jársz egy összerakott kerékkel.

A 819 sokkal komolyabb felni, azt vedd ! Mondjuk XT agyakra fűzetve jó minőségű de nem túl drága kereked lesz. A tárcsákat adapterrel is fölrakhatod vagy veszel új Centerlock-os tárcsákat és a régit eladod.

 

Köszönöm a választ! A Novatec agyak jók? Egy ismerősöm ajánlotta ezeket is.



#100
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

A Crossride egy komplett kerék, aggyal, felnivel. De nem egy jó minőség, jobban jársz egy összerakott kerékkel.

A 819 sokkal komolyabb felni, azt vedd ! Mondjuk XT agyakra fűzetve jó minőségű de nem túl drága kereked lesz. A tárcsákat adapterrel is fölrakhatod vagy veszel új Centerlock-os tárcsákat és a régit eladod.