Jelentkezz be Regisztrálj
Gyári kerékszettek
#261
Posted 2010. September 27. - 22:43
Még mindig nem született meg a döntés, de láttam, hogy a 2011-es Khamsin elsõ kereke már nem G3-as fûzésû, hanem teljesen mezei.
(Az én nagy örömömre..
Azonban ez újabb kérdést vet fel:
vajon hozzánk mikorra ér ide, illetve mekkora árkülönbség várható a 2010-eshez képest miután már nem fog újdonságnak számítani?
Köszönöm.
#262
Posted 2010. August 24. - 23:18
Gondolom mivel ez volt a bicón gyárilag, így gyári kerékszett lett.
Aha, értem.
Attól még mindig csak egy épített kerék.
A sebesség mindent megold.
#263
Posted 2010. August 24. - 23:17
#264
Posted 2010. August 24. - 23:15
#265
Posted 2010. August 24. - 23:10
#266
Posted 2010. August 24. - 23:00
#267
Posted 2010. August 24. - 21:07
Van egy 26 hátsó kerekem, másfél hónapja, nagyon nagy 8 ast kapott, kivetettem belõle és visszament a 8 as sajnos ma reggel bele...
Szerintem egyszerûbb lenne egy normális kerék mint mindig centíroztatni...
Valaki tudna ajánlani megbízható 26colos mtb hátsó kereket V-fékest?
A külsõ köpeny mérete 26*1.90
Apropó mivel jobb a 24 küllõ és 26 küllõs?
Strapa bíróbb hátsó kerék acélfelnis milyen árban van?
Hátha tud valaki valamit ajánlani
Elõre is köszi a helpet
#268
Posted 2010. August 23. - 11:02
A sebesség mindent megold.
#269
Posted 2010. August 23. - 09:22
Nekem vannak ezek a 4 csapágyas novatech hátsóagyak, meg a 2 csapágyas elsõ ilyen 13-9k HUF-ért. Ez árban szerintem bõven középkategóriás, de ahogy fut, azt eddig semmilyen kónuszossal nem lehetett összehasonlítani. Az meg könnyen belátható, hogy 4 csapágy széles támaszközzel milyen futáspontosságot és merevséget adhat az egymáshoz közeli, kisátmérõjû kónuszokhoz képest.
Alapvetõen az iparban forgó alkatrészek ágyazására ilyen zárt csapágyakat használnak, esetleg siklócsapágyat.
Nem is igazán értem a shimano felsõ kategóriás agyainál miért ragadt le ennél. Nem fikázni akarom a kónuszost, de el kell ismerni, hogy a szabvány zárt csapágyas rendszer egy jóval magasabb mûszaki színvonalat képvisel mint a kónuszos megoldás. Aki ért valamelyest a csapágyak kiválasztásához, élettartam számításához, a csapágyak minõségéhez és pontosságához, az ott felhasznált anyagminõségekhez, annak ez egyértelmû.
Hát én ezekhez nem értek, de volt XTR agyas kerékszettem két évig és mintha nem is lett volna, csak használtam, aki megvette tõlem szétszedte és hibátlan gyári állapotú zsír volt benne. Most egy SLR van, két éves és már túl vagyok egy teljes garnitúra csapágy cserén 17.000 Ft és minden saras verseny után szedhetem szét mert beszedi a sarat a csapágy. Bár más kategória, de az országútimban tizen éve Ultegra agyak vannak és még nem volt szétszedve, hibátlanul fut. Szóval nekem nem annyira egyértelmû...
#270
Posted 2010. August 23. - 09:06
Alapvetõen az iparban forgó alkatrészek ágyazására ilyen zárt csapágyakat használnak, esetleg siklócsapágyat.
Nem is igazán értem a shimano felsõ kategóriás agyainál miért ragadt le ennél. Nem fikázni akarom a kónuszost, de el kell ismerni, hogy a szabvány zárt csapágyas rendszer egy jóval magasabb mûszaki színvonalat képvisel mint a kónuszos megoldás. Aki ért valamelyest a csapágyak kiválasztásához, élettartam számításához, a csapágyak minõségéhez és pontosságához, az ott felhasznált anyagminõségekhez, annak ez egyértelmû.
#271
Posted 2010. August 23. - 02:40
RAUH-Welt
B E G R I F F
#272
Posted 2010. August 22. - 21:50
Dormi, azért ezt az eszmefuttatást a csapágyakkal át kéne gondolni, mert valaki idetéved, elolvassa, és esetleg az jön le neki, hogy a zárt csapágyas agy felejtõs.
Közép és alsó kategóriában továbbra is azt mondom, hogy igen csak felejtõs.
#273
Posted 2010. August 22. - 10:50
Dormi, azért ezt az eszmefuttatást a csapágyakkal át kéne gondolni, mert valaki idetéved, elolvassa, és esetleg az jön le neki, hogy a zárt csapágyas agy felejtõs.
Csak Shimanoban felejtõs , õk ragaszkodnak a kónuszos rendszerhez, szerencsére mások nem.
#274
Posted 2010. August 22. - 09:51
#275
Posted 2010. August 21. - 22:53
persze be lehet allitani, de ha szetverodik a konusz akkor cserelheted az egesz agyat.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#276
Posted 2010. August 21. - 21:35
Bár az ipari zárt csapágyházakat mondjuk nem szeretem. Nehezen javítható, meg egyébként is az a tapasztalatom vele (ugyan nem bicó téren, de szerszámoknál erõsebb az igénybevétel), hogy gyorsabban kopik valamiért. Meg ugye kevesebb golyó is fér bele, 1 golyóra nagyobb terhelés is esik ezáltal.
#277
Posted 2010. August 21. - 15:19
Csucsu: Meg tudod oldani. Kiveszed a kereket, lepattintod óvatosan a porfogót, miután lecsavartad az anyákat, meg kivetted ugye a gyors zárat. Aztán kiesnek a csapágy golyók (vagy jobb esetben nem, mert rendesen van zsírozva).
Elvileg zárt "ipari" csapágyazás van benne, így az már elég nagy gáz ha kiesnek a csapágygolyók. Nem kónuszos agyak vannak benne, hogy kiveszem a kónuszt és kieshetnek a golyók.
#278
Posted 2010. August 21. - 11:08
Sziasztok!
Országúti kerékszett vásárlása elõtt állok, de kicsit bizonytalan vagyok a választást illetõen.
Jelenleg õk az esélyesek:
Mavic Aksium
Fulcrum Racing 7
Campagnolo Khamsin.
Olvastam róluk hideget-meleget, így tényleg nem tudom melyik lenne az ideális.
Fõleg városban használnám, kezdetben távtartókkal SS-ként.
Fontos a megbízhatóság, valamint a mániám, az oly hangos reteszelés.
Köszönöm a segítséget.
a Campa Vento mellett döntöttem anno... és nem bántam meg...
az Aksium és a Vento között filóztam. végül a Campa lett. ha fontos a reteszelés akkor Vento
edzeni használom és volt már pár kátyúban,de bírja a gyûrõdést. mondjuk nekem nem az "új" fajta van(reaction). hanem a régi aminek nem magas az agypereme,de vastag küllõje van.nekem ez jobban tetszett.
#279
Posted 2010. August 21. - 10:24
volta: Én is a Campa Khamsinra gyûjtök jelenleg. Sok jót hallottam róla, meg olvastam. Szóval azzal kapcsolatba azt tudom mondani, amit nekem mondtak. Stabil erõs kerék. De nem macskakõre való azért. Egyébként meg a Fulcrum és Mavic is igen csak jó kerék szetteket gyárt, de NEKEM a mavic az kiesik, azok valamiért nem tetszenek, mac a karbon küllõs/telikerék. :DD
Ár/értékbe a Fulcrum és Campa is szerintem jobb, innentõl már inkább rajtad áll, hogy melyik fûzése tetszik jobban. (Nekem a Khamsiné)
Esetleg ha van Mavicra valód, akkor Campaból is az egyel jobbat vedd (Vento), az is asszem ilyen 40-45 körül van. De nézz utána.