Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Gyári kerékszettek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
358 hozzászólás a témában

#261
volta

volta

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Köszönöm utólag is a válaszokat.
Még mindig nem született meg a döntés, de láttam, hogy a 2011-es Khamsin elsõ kereke már nem G3-as fûzésû, hanem teljesen mezei.
(Az én nagy örömömre..:)
Azonban ez újabb kérdést vet fel:
vajon hozzánk mikorra ér ide, illetve mekkora árkülönbség várható a 2010-eshez képest miután már nem fog újdonságnak számítani?
Köszönöm.

#262
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Gondolom mivel ez volt a bicón gyárilag, így gyári kerékszett lett.


Aha, értem. :)

Attól még mindig csak egy épített kerék.


A sebesség mindent megold.

 


#263
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Gondolom mivel ez volt a bicón gyárilag, így gyári kerékszett lett.

#264
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
És ezeknek mi köze a gyári kerékszettekhez?


A sebesség mindent megold.

 


#265
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Nekem 3 éve van B+ felniszalagom, és soha nem vágta ki a belsõt. Nem lehet, hogy nem jó inkább a mérete? Kormányom, stucnim, meg agyak is B+, és semmi bajuk.

#266
EPeti

EPeti

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Üdv nektek. Csak egy tapasztalat megosztás. Magellan Pyxis XT-m van, szeretem, strapabíró, árához képest jó felszereltség. Azt hallottam több helyrõl, hogy kerüljem a B+ alkatrészeket. Természetesen a Magellanra jutott bõven. A hátsó gyorszár kattogást okozott, kiszórtam, kapott rendes Shimano-t. A felniszalagok is a B+ termékei (tested by racers... hahaha). Ezek a csodálatos felniszalagok szétvágják a tömlõt. Mindig van nálam ragiszett, pumpa, póttömlõ, szerszámok, de ma kivételesen nem vittem ilyesmit, természetesen újra szétvágta a felniszalag az elsõ tömlõt. Egy fasza 9 km-es gyaloglás után kiszórtam ezt is és vászon ragasztószalaggal körbehúztam a helyét kétszer, ugyanez van hátul is tavaj óta, hibátlan. Egy kérdés a jóképességû B+ tervezõknek: mennyi mérnökóra, tervezés, próbagyártás, veszõdség vezetett oda, hogy a versenyzõk által tesztelt felniszalag megszülessen? Egy rakás fos és egy szaros ragasztószalag jobban muzsikál a helyén. A következõ bringám tuti egy hátul merev alu vázra épített full XT lesz, B+ szutykok a közelében sem lesznek.

#267
Tomcsi1987

Tomcsi1987

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Üdv mindenkinek.
Van egy 26 hátsó kerekem, másfél hónapja, nagyon nagy 8 ast kapott, kivetettem belõle és visszament a 8 as sajnos ma reggel bele...
Szerintem egyszerûbb lenne egy normális kerék mint mindig centíroztatni...
Valaki tudna ajánlani megbízható 26colos mtb hátsó kereket V-fékest?
A külsõ köpeny mérete 26*1.90
Apropó mivel jobb a 24 küllõ és 26 küllõs?
Strapa bíróbb hátsó kerék acélfelnis milyen árban van?
Hátha tud valaki valamit ajánlani
Elõre is köszi a helpet

#268
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Én is az xtr-t akartam felhozni példának. Szinte örökké tart a csapágyazása. Persze az xt már messze nem hozza ezt a szintet.


A sebesség mindent megold.

 


#269
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Nekem vannak ezek a 4 csapágyas novatech hátsóagyak, meg a 2 csapágyas elsõ ilyen 13-9k HUF-ért. Ez árban szerintem bõven középkategóriás, de ahogy fut, azt eddig semmilyen kónuszossal nem lehetett összehasonlítani. Az meg könnyen belátható, hogy 4 csapágy széles támaszközzel milyen futáspontosságot és merevséget adhat az egymáshoz közeli, kisátmérõjû kónuszokhoz képest.

Alapvetõen az iparban forgó alkatrészek ágyazására ilyen zárt csapágyakat használnak, esetleg siklócsapágyat.
Nem is igazán értem a shimano felsõ kategóriás agyainál miért ragadt le ennél. Nem fikázni akarom a kónuszost, de el kell ismerni, hogy a szabvány zárt csapágyas rendszer egy jóval magasabb mûszaki színvonalat képvisel mint a kónuszos megoldás. Aki ért valamelyest a csapágyak kiválasztásához, élettartam számításához, a csapágyak minõségéhez és pontosságához, az ott felhasznált anyagminõségekhez, annak ez egyértelmû.


Hát én ezekhez nem értek, de volt XTR agyas kerékszettem két évig és mintha nem is lett volna, csak használtam, aki megvette tõlem szétszedte és hibátlan gyári állapotú zsír volt benne. Most egy SLR van, két éves és már túl vagyok egy teljes garnitúra csapágy cserén 17.000 Ft és minden saras verseny után szedhetem szét mert beszedi a sarat a csapágy. Bár más kategória, de az országútimban tizen éve Ultegra agyak vannak és még nem volt szétszedve, hibátlanul fut. Szóval nekem nem annyira egyértelmû...:)

#270
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.880 hozzászólás
Nekem vannak ezek a 4 csapágyas novatech hátsóagyak, meg a 2 csapágyas elsõ ilyen 13-9k HUF-ért. Ez árban szerintem bõven középkategóriás, de ahogy fut, azt eddig semmilyen kónuszossal nem lehetett összehasonlítani. Az meg könnyen belátható, hogy 4 csapágy széles támaszközzel milyen futáspontosságot és merevséget adhat az egymáshoz közeli, kisátmérõjû kónuszokhoz képest.

Alapvetõen az iparban forgó alkatrészek ágyazására ilyen zárt csapágyakat használnak, esetleg siklócsapágyat.
Nem is igazán értem a shimano felsõ kategóriás agyainál miért ragadt le ennél. Nem fikázni akarom a kónuszost, de el kell ismerni, hogy a szabvány zárt csapágyas rendszer egy jóval magasabb mûszaki színvonalat képvisel mint a kónuszos megoldás. Aki ért valamelyest a csapágyak kiválasztásához, élettartam számításához, a csapágyak minõségéhez és pontosságához, az ott felhasznált anyagminõségekhez, annak ez egyértelmû.

#271
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mi szamit kozepkategorianak? szerintem az 5 ezer forintos kategoriaban mar illik zart csapagyakat hasznalni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#272
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

Dormi, azért ezt az eszmefuttatást a csapágyakkal át kéne gondolni, mert valaki idetéved, elolvassa, és esetleg az jön le neki, hogy a zárt csapágyas agy felejtõs.


Közép és alsó kategóriában továbbra is azt mondom, hogy igen csak felejtõs.

#273
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 hozzászólás
  • LocationBudapest

Dormi, azért ezt az eszmefuttatást a csapágyakkal át kéne gondolni, mert valaki idetéved, elolvassa, és esetleg az jön le neki, hogy a zárt csapágyas agy felejtõs.


Csak Shimanoban felejtõs :) , õk ragaszkodnak a kónuszos rendszerhez, szerencsére mások nem.

#274
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.880 hozzászólás
Dormi, azért ezt az eszmefuttatást a csapágyakkal át kéne gondolni, mert valaki idetéved, elolvassa, és esetleg az jön le neki, hogy a zárt csapágyas agy felejtõs.

#275
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en inkabb veszek 1500ft-ert egy szett csapagyat es kicserelem komplett mint szivok a konusszal. tarcsafeknel meg foleg.

persze be lehet allitani, de ha szetverodik a konusz akkor cserelheted az egesz agyat.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#276
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Huhu, ki is ment a fejembõl, hogy nem minden agy kónuszos. :D

Bár az ipari zárt csapágyházakat mondjuk nem szeretem. Nehezen javítható, meg egyébként is az a tapasztalatom vele (ugyan nem bicó téren, de szerszámoknál erõsebb az igénybevétel), hogy gyorsabban kopik valamiért. Meg ugye kevesebb golyó is fér bele, 1 golyóra nagyobb terhelés is esik ezáltal.

#277
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 hozzászólás
  • LocationBudapest

Csucsu: Meg tudod oldani. Kiveszed a kereket, lepattintod óvatosan a porfogót, miután lecsavartad az anyákat, meg kivetted ugye a gyors zárat. Aztán kiesnek a csapágy golyók (vagy jobb esetben nem, mert rendesen van zsírozva).


Elvileg zárt "ipari" csapágyazás van benne, így az már elég nagy gáz ha kiesnek a csapágygolyók. Nem kónuszos agyak vannak benne, hogy kiveszem a kónuszt és kieshetnek a golyók.

#278
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

Sziasztok!
Országúti kerékszett vásárlása elõtt állok, de kicsit bizonytalan vagyok a választást illetõen.
Jelenleg õk az esélyesek:
Mavic Aksium
Fulcrum Racing 7
Campagnolo Khamsin.
Olvastam róluk hideget-meleget, így tényleg nem tudom melyik lenne az ideális.
Fõleg városban használnám, kezdetben távtartókkal SS-ként.
Fontos a megbízhatóság, valamint a mániám, az oly hangos reteszelés.:)
Köszönöm a segítséget.


a Campa Vento mellett döntöttem anno... és nem bántam meg...
az Aksium és a Vento között filóztam. végül a Campa lett. ha fontos a reteszelés akkor Vento
edzeni használom és volt már pár kátyúban,de bírja a gyûrõdést. mondjuk nekem nem az "új" fajta van(reaction). hanem a régi aminek nem magas az agypereme,de vastag küllõje van.nekem ez jobban tetszett.
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#279
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Csucsu: Meg tudod oldani. Kiveszed a kereket, lepattintod óvatosan a porfogót, miután lecsavartad az anyákat, meg kivetted ugye a gyors zárat. Aztán kiesnek a csapágy golyók (vagy jobb esetben nem, mert rendesen van zsírozva). Veszel olyan méretet amilyen benne van, aztán masszív zsírozással visszarakod és szépen behúzod mindkét oldalon az anyát, kicsit szorosra, egy leheletnyivel, hogy amikor aztán összekontrázod, ne szoruljon.

volta: Én is a Campa Khamsinra gyûjtök jelenleg. Sok jót hallottam róla, meg olvastam. Szóval azzal kapcsolatba azt tudom mondani, amit nekem mondtak. Stabil erõs kerék. De nem macskakõre való azért. Egyébként meg a Fulcrum és Mavic is igen csak jó kerék szetteket gyárt, de NEKEM a mavic az kiesik, azok valamiért nem tetszenek, mac a karbon küllõs/telikerék. :DD
Ár/értékbe a Fulcrum és Campa is szerintem jobb, innentõl már inkább rajtad áll, hogy melyik fûzése tetszik jobban. (Nekem a Khamsiné)
Esetleg ha van Mavicra valód, akkor Campaból is az egyel jobbat vedd (Vento), az is asszem ilyen 40-45 körül van. De nézz utána.

#280
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 hozzászólás
  • LocationBudapest
Mavic crossride elsõ keréknél a jobb oldali csapágyazásnál kottyan alig érezhetõen a tengely, ezen lehet állítani, vagy a csapágy kezd elhalni?