Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1739 hozzászólás a témában

#1701
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

a morati milyet használ?


Mivel eredetileg repülõgépalkatrészeket gyártottak... eeroszpészgréd szerintem:D

#1702
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
fater titanium seven-je:

http://pix.bikemag.h...179275&cat=1593

egyébként itt a sok titán cucc között nem sok szó esik a titán minõségérõl. mert ugye a legjobb (legdrágább) gyártók aerospace grade titániumot használnak, míg az olcsóbb bringák "szemét" anyagból vannak.

a morati milyet használ?

#1703
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Az utóbbiakat egyelõre nem sikerült megnyitni (illetve nem merjük a tengelyben lévõ - egykoron széria - 5-ös inbusz kulcsnyílás híjján...ötlet rá esetleg???), de azok is besz@rnak évente, így legalább van munkájuk Németországban.

Ha lecsavarod a racsni felöli tengelykupakot, akkor a tengelyt ki lehet ütögetni. Mint az American Classic, az enyémen nincs inbusznyílás. Díjtalanul cserélik?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1704
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Köszi, nekem semmi, ami Tune...szerencsére....nem bírna sokat.
Egy ismerõs agyán cserélik évente (2000. óta) a rotort, s most titánt kapott...természetesen a gyár cserélte, bár azt az évjáratot még szét lehet kapni valamennyire házilag is.
Az utóbbiakat egyelõre nem sikerült megnyitni (illetve nem merjük a tengelyben lévõ - egykoron széria - 5-ös inbusz kulcsnyílás híjján...ötlet rá esetleg???), de azok is besz@rnak évente, így legalább van munkájuk Németországban.

#1705
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

A Tune-nak van titán dobja (?), mert a repedt alut manapság arra cserélik. Itthon is van belõle. Egy biztosan.

Titán szabadonfutód van otthon vagy egy repedt alu? Ha az elõbbi igaz akkor a gyár cserélte vagy a forgalmazó?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1706
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Volt:
Feltöltött kép
Van:
Feltöltött kép

Egyéb:
A Tune-nak van titán dobja (?), mert a repedt alut manapság arra cserélik. Itthon is van belõle. Egy biztosan.
Az FRM-nél leginkább a csavarok vannak titánból.

#1707
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Titánból tudtommal nem gyártanak agyat (agytestet), a könnyítést karbonnal oldják meg, de ezt is csak részlegesen érdemes alkalmazni, az FRM-nek is van ilyen.

Néhány egzotikus gyártó használ csõbõl készült titán távtartókat az agyperemek közé: Tune, Nuke Proof, Hope, Bullseye, Hershey, TNT
http://www.bikepro.c...nuke_ti_frt.jpg
http://www.bikepro.c..._frwhl_rear.jpg
http://www.bikepro.c..._hyper_rear.jpg

Eddig egy gyártóra akadtam amelyiknek volt teljesen titán agya, de biztos volt még más próbálkozás is.
http://www.ada.prori.../titanhusbs.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1708
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Titánból tudtommal nem gyártanak agyat (agytestet), a könnyítést karbonnal oldják meg, de ezt is csak részlegesen érdemes alkalmazni, az FRM-nek is van ilyen. (de létezik full karbon elsõagy beépített küllõkkel) Titán cuccokat általában amerikai és kisebb részben olasz gyártók csinálnak. Nyeregcsõt pld. az American Classic (tényleg nagyon könnnyû és tartós, nem reped be, mint a még könnyebb karbon nyeregcsõ), kormányban keveset láttam, kerékszettben is talán csak egy-két gyártó vállalkozik titánfelhasználásra, ebben is a felnit és a küllõket.

#1709
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A szabadonfutó színesre eloxált alu, titánból az agytestbe préselt gyûrû lehet, amibe a szintén titán kalapácsok éle akad be. Az enyémen ez még acél, bár nem mágneseztem meg.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1710
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
A nagy Bike Workshop szerint a Tune Mag agyak Alu/Kerámia/Karbon/Titan elemekbõl készülnek. A Mag 150/160-nál test alu, a csapágyak kerámiák, a tengelyre 15mm-es carbont ír, akkor mi más lehet a titán? A Mag 190-nél Alu/Acél/Titán-t ír ott a test biztos alu, a tengelyre 15mm-es alut ír, gondolom a csapágy acél, mert titán nem lehet, akkor ott hol a titán? És gondolom nem véletlenül kerül a Mag 150 579€-ba. Ennyiért a titánt is leeloxálhatják.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1711
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

FRM FL-M Team, és ennek a disc-es változatán a maga 210grammjával valószínû hogy titán a szabadonfutó. A Tune Mag 150/160/190 meg tuti biztos, mert hogy a francba tudnának 150g-os hátsó agyat gyártmányolni csupa aluból.

Az FRM-nek minden szabadonfutója alumínium (light-alloy), ugyanúgy a Tune-nek is. Az alu szabadonfutók könyebbek mint a titán változatok és sajnos gyengébbek is. A Tune biztos nem titán, mert komoly költség lenne színes bevonatot húzni és le is írják, hogy aluból van. A könnyítés a karbon tengely, a kerámia csapágyak és a megfúrkált szabadonfutó miatt van.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1712
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
FRM FL-M Team, és ennek a disc-es változatán a maga 210grammjával valószínû hogy titán a szabadonfutó. A Tune Mag 150/160/190 meg tuti biztos, mert hogy a francba tudnának 150g-os hátsó agyat gyártmányolni csupa aluból.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1713
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Sztem még a Tune, és az FRM csinál ilyet, más nem nagyon, + amiket Te felsoroltál. Titánnal veszõdni, túl nagy macera egy szabadonfutónál. És eszméletlen drága is.

A Tune-t és az FRM-met már néztem, de sajna nekik nincs ilyen agyuk. Biztosan drágább, mintha aluból vagy acélból lenne, de más mégis gyártja.

Hello mindenkinek! http://www.paduanoracing.com/home.html
Azt hiszem ez ide illik...

Ráadásul,ha egyszer rosszul választod meg a méreteket akkor buktad, mert agyonintegrált az egész. Ezekhez az árakhoz képest egy Morati aprópénz... Kár, hogy lehúzatták a redõnyt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1714
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Az áraikat is érdemes megnézni! A legolcsóbb titánvázuk 2760€, a karbon-titán meg 3073€:scared: Kicsit sem drága...

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1715
Konásjózsi

Konásjózsi

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Hello mindenkinek! http://www.paduanoracing.com/home.html
Azt hiszem ez ide illik...

#1716
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Sztem még a Tune, és az FRM csinál ilyet, más nem nagyon, + amiket Te felsoroltál. Titánnal veszõdni, túl nagy macera egy szabadonfutónál. És eszméletlen drága is.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1717
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Milyen MTB agyakat gyártanak most is titán szabadonfutó testtel a White-on, a Hope-on, a Hadley-n, és az XTR-en kívül? Talán volt a Nuke Proofnak is, de már régen. Van valami tipp?

A kérdésem továbbra is megválaszolatlan... :(

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1718
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

csak a sima no kepes ugy kovacsolni, hogy uregesse valik az anyag.

Sztem én képes volnék úgy kovácsoni, hogy felismerhetetlenné válna az anyag:)

Köszi a választ. Jó éjt.
a második p néma!

#1719
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
vannak nagyon jo titan stucnik vegyel olyat
es kesz.
kovacsolni eleg nehez egy stucnit.

jo varrat nem gyengebb.

csak a sima no kepes ugy kovacsolni, hogy uregesse valik az anyag.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1720
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

miert akarnal titan CNC stucnit?
olyan nagyon nagy szo szamotokra a cnc?!

Nem a CiNCogás a varázsszó nekem. Általánosabban és pontosabban fogalmazva talán forgácsoltat kellett volna írnom - ami nekem (de nektek nem, maj mingyá lecse.tek, de nem baj, ezért írtam, hogy okuljak) teszõlegesen kialakítható formát jelent. Vagyis anyag ott és annyi ahol és amennyi kell, máshol semmi. Ergo könnyû, erõs.

Titán stucni számomra az ideális stucni egy közelítése. Egy jó alu stucni súlyában várnék tartósságot, garantált törés mentességet. De lehet ez csak vágyálom. Meg mostanság úgyse bírnám megvenni.

Forgácsolás gyengíti az anyagot... és hegesztés a varratnál nem gyöngébb? Elméletben? És nem ideális esetben gyakorlatban?

Kovácsolás ipari méretekben hogy történik, elképzelni sem tudom. És annak csak elõnyei vannak?
a második p néma!