Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Titán bringák, vázak, alkatrészek, egyebek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1746 hozzászólás a témában

#1701
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

csekk disz: natural beauty.


Ezt azért nem kellett volna :nonono: Sok idõ kell amíg ezt a mentális sokkot kiheverem.
a második p néma!

#1702
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
hát igen. láttam ezt a bringát élõben dura ace-szel, titánvállas karbonlábú villával. szerelem volt elsõ látásra... ránézésre egyszerû,mint a fagolyó de a részletek... csak pl stucni, érdemes megnézni a neten.

#1703
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
Igen, a Seven az egyik titánvázakat (is) gyártó cég, akikben megbíznék - az iF után persze...;)
"In idem flumen bis non descendimus"

#1704
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
ok, én elhiszem.

csekk disz:
Feltöltött kép

natural beauty.

#1705
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Material: The frames are made of Titanium alloys Ti 3AL,2.5V and Ti 6AL,4V.


ezt írja a weblap. sehol egy szóval sincs aerospace grade. pedig arra büszkék szoktak lenni a gyártók...

Egyrészt: a Morati szerény cég (túl szerény, szerintem kábé ebbe döglöttek bele...).
Másrészt: mivel a Mora Aerospace "fiókcége" volt, egyértelmû. (A Mora Aerospace pedig a Honeywell tulajdona - http://www.honeywell...ites/honeywell/ - akik szoros kapcsolatban vannak a Boeinggel is.)
Harmadrészt: nem gyõzöm hangsúlyozni, hogy "6-Sigma" minõségbiztosítási rendszer szerint kellett mûködniük, ami atomdurva. Lásd még: http://en.wikipedia.org/wiki/Six_Sigma
"In idem flumen bis non descendimus"

#1706
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
tod ez olyan dolog van aki felmatricazza mindenhova hogy
cnc
alloy
lof@szkolbasz

mas meg csak ki irja, hogy
hidegen forgacsolt
AlMgSi3Zn... (ezt csak hasbol irtam)

szal erted.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1707
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
Material: The frames are made of Titanium alloys Ti 3AL,2.5V and Ti 6AL,4V.


ezt írja a weblap. sehol egy szóval sincs aerospace grade. pedig arra büszkék szoktak lenni a gyártók...

#1708
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

a morati milyet használ?


Mivel eredetileg repülõgépalkatrészeket gyártottak... eeroszpészgréd szerintem:D

#1709
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
fater titanium seven-je:

http://pix.bikemag.h...179275&cat=1593

egyébként itt a sok titán cucc között nem sok szó esik a titán minõségérõl. mert ugye a legjobb (legdrágább) gyártók aerospace grade titániumot használnak, míg az olcsóbb bringák "szemét" anyagból vannak.

a morati milyet használ?

#1710
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Az utóbbiakat egyelõre nem sikerült megnyitni (illetve nem merjük a tengelyben lévõ - egykoron széria - 5-ös inbusz kulcsnyílás híjján...ötlet rá esetleg???), de azok is besz@rnak évente, így legalább van munkájuk Németországban.

Ha lecsavarod a racsni felöli tengelykupakot, akkor a tengelyt ki lehet ütögetni. Mint az American Classic, az enyémen nincs inbusznyílás. Díjtalanul cserélik?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1711
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Köszi, nekem semmi, ami Tune...szerencsére....nem bírna sokat.
Egy ismerõs agyán cserélik évente (2000. óta) a rotort, s most titánt kapott...természetesen a gyár cserélte, bár azt az évjáratot még szét lehet kapni valamennyire házilag is.
Az utóbbiakat egyelõre nem sikerült megnyitni (illetve nem merjük a tengelyben lévõ - egykoron széria - 5-ös inbusz kulcsnyílás híjján...ötlet rá esetleg???), de azok is besz@rnak évente, így legalább van munkájuk Németországban.

#1712
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

A Tune-nak van titán dobja (?), mert a repedt alut manapság arra cserélik. Itthon is van belõle. Egy biztosan.

Titán szabadonfutód van otthon vagy egy repedt alu? Ha az elõbbi igaz akkor a gyár cserélte vagy a forgalmazó?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1713
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Volt:
Feltöltött kép
Van:
Feltöltött kép

Egyéb:
A Tune-nak van titán dobja (?), mert a repedt alut manapság arra cserélik. Itthon is van belõle. Egy biztosan.
Az FRM-nél leginkább a csavarok vannak titánból.

#1714
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Titánból tudtommal nem gyártanak agyat (agytestet), a könnyítést karbonnal oldják meg, de ezt is csak részlegesen érdemes alkalmazni, az FRM-nek is van ilyen.

Néhány egzotikus gyártó használ csõbõl készült titán távtartókat az agyperemek közé: Tune, Nuke Proof, Hope, Bullseye, Hershey, TNT
http://www.bikepro.c...nuke_ti_frt.jpg
http://www.bikepro.c..._frwhl_rear.jpg
http://www.bikepro.c..._hyper_rear.jpg

Eddig egy gyártóra akadtam amelyiknek volt teljesen titán agya, de biztos volt még más próbálkozás is.
http://www.ada.prori.../titanhusbs.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1715
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Titánból tudtommal nem gyártanak agyat (agytestet), a könnyítést karbonnal oldják meg, de ezt is csak részlegesen érdemes alkalmazni, az FRM-nek is van ilyen. (de létezik full karbon elsõagy beépített küllõkkel) Titán cuccokat általában amerikai és kisebb részben olasz gyártók csinálnak. Nyeregcsõt pld. az American Classic (tényleg nagyon könnnyû és tartós, nem reped be, mint a még könnyebb karbon nyeregcsõ), kormányban keveset láttam, kerékszettben is talán csak egy-két gyártó vállalkozik titánfelhasználásra, ebben is a felnit és a küllõket.

#1716
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A szabadonfutó színesre eloxált alu, titánból az agytestbe préselt gyûrû lehet, amibe a szintén titán kalapácsok éle akad be. Az enyémen ez még acél, bár nem mágneseztem meg.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1717
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
A nagy Bike Workshop szerint a Tune Mag agyak Alu/Kerámia/Karbon/Titan elemekbõl készülnek. A Mag 150/160-nál test alu, a csapágyak kerámiák, a tengelyre 15mm-es carbont ír, akkor mi más lehet a titán? A Mag 190-nél Alu/Acél/Titán-t ír ott a test biztos alu, a tengelyre 15mm-es alut ír, gondolom a csapágy acél, mert titán nem lehet, akkor ott hol a titán? És gondolom nem véletlenül kerül a Mag 150 579€-ba. Ennyiért a titánt is leeloxálhatják.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1718
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

FRM FL-M Team, és ennek a disc-es változatán a maga 210grammjával valószínû hogy titán a szabadonfutó. A Tune Mag 150/160/190 meg tuti biztos, mert hogy a francba tudnának 150g-os hátsó agyat gyártmányolni csupa aluból.

Az FRM-nek minden szabadonfutója alumínium (light-alloy), ugyanúgy a Tune-nek is. Az alu szabadonfutók könyebbek mint a titán változatok és sajnos gyengébbek is. A Tune biztos nem titán, mert komoly költség lenne színes bevonatot húzni és le is írják, hogy aluból van. A könnyítés a karbon tengely, a kerámia csapágyak és a megfúrkált szabadonfutó miatt van.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1719
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
FRM FL-M Team, és ennek a disc-es változatán a maga 210grammjával valószínû hogy titán a szabadonfutó. A Tune Mag 150/160/190 meg tuti biztos, mert hogy a francba tudnának 150g-os hátsó agyat gyártmányolni csupa aluból.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1720
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Sztem még a Tune, és az FRM csinál ilyet, más nem nagyon, + amiket Te felsoroltál. Titánnal veszõdni, túl nagy macera egy szabadonfutónál. És eszméletlen drága is.

A Tune-t és az FRM-met már néztem, de sajna nekik nincs ilyen agyuk. Biztosan drágább, mintha aluból vagy acélból lenne, de más mégis gyártja.

Hello mindenkinek! http://www.paduanoracing.com/home.html
Azt hiszem ez ide illik...

Ráadásul,ha egyszer rosszul választod meg a méreteket akkor buktad, mert agyonintegrált az egész. Ezekhez az árakhoz képest egy Morati aprópénz... Kár, hogy lehúzatták a redõnyt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]