Jelentkezz be Regisztrálj
Bike Porn - avagy kéne ez a bringa
#22
Írta 2024. augusztus 09. - 13:36
terepen sztem van létjogosultsága a tárcsaféknek. azért az aszfalt hamarabb szárad. az erőben meg napokig lehet sár, még száraz időben is. meg a gumik felülete is nagyobb, szóval ott okés. amékor én még montiztam, akkor kantis fékeim voltak. viszont már voltak v fékek is. azok, azért már eléggé ott voltak a szeren.
nekem nincsen bajom azzal, ha egy országútin a felső, alsó csőben, lánc villában vezetik el a bovdeneket. azzal van bajom, h a homlok csőben, meg a stucniban vezetik el mostanában a spagócákat. oké. a top bringák legyenek ilyenek, de azért az alsóbb szinteken tökre fölösleges megoldás. mégis, mennyi wattot veszít az ember azzal, h a bovdenek elől nincsenek rejtve? biztos vagyok benne, h nagyon keveset. annyi más helyen vissza lehet nyerni azt a nagyon kicsi wattot. egyébként ez a wattozás is az agyamra tud menni. úgy ül egy csomó ember a bringán, mint majom a köszörűkövön, kerékpár kezelés is közelít a nullához, de neki aero, tárcsás, elektromos váltós, wattmérős gép kell. ja meg belső nélküli, 30 mm széles külsők.
A tárcsafék esetén én most kifejezetten az országúti bringákra reflektáltam.
De egyébként szerintem, minden szakágban van létjogosultsága a tárcsafékeknek.
Csak, ha valaki maga szereli a bringáját (mint a legtöbb esetben én), macerásabba az üzembe helyezése, a felni fékhez viszonyítva.
Jelenleg 5db V-fékes és 1db tárcsafékes bringa van a családban. Ebből e leggyengébb láncszem a tárcsafékes.
- Rabbit és donciccio kedveli ezt
#23
Írta 2024. augusztus 09. - 09:50
Még a karbon villával is együtt tudnék élni, ha nagyon muszáj?!
https://breezerbikes...am-metallic-red
Persze nem kötelező, mert van ilyen is....
https://breezerbikes...ersion-x-expert
https://breezerbikes...nversion-x-comp
Kár, hogy Breezer Radar már kiesett a palettáról. Pár hete még fent volt. Nagyon tetszik!
Talán ez áll a legközelebb hozzám, még ha szerényebb is a felszereltsége, mint az előző modelleknek. Viszont ár-érték arányban...
- Kisherceg és donciccio kedveli ezt
#24
Írta 2024. augusztus 09. - 09:41
Egyetértek.
Mondjuk nekem tárcsafékes lett a gravel bicó, (nem bántam meg) de szó se róla, hogy sokkal több macera van vele, mint bármilyen felni fékkel.
Ennyit még a canti fékkel sem szívtam.
Ez a rejtett bovdenezés, a világ legnagyobb baromsága, nem vennék ilyen bicót, az hotziher!
Ugyan úgy nem vennék olyan vázat, amibe aero nyeregcső, villa megy bele.
Ragaszkodom az elavult, dög nehéz, rozsdásodó vacak acélhoz! Ez legyen az én "keresztem". Ennyi.
terepen sztem van létjogosultsága a tárcsaféknek. azért az aszfalt hamarabb szárad. az erőben meg napokig lehet sár, még száraz időben is. meg a gumik felülete is nagyobb, szóval ott okés. amékor én még montiztam, akkor kantis fékeim voltak. viszont már voltak v fékek is. azok, azért már eléggé ott voltak a szeren.
nekem nincsen bajom azzal, ha egy országútin a felső, alsó csőben, lánc villában vezetik el a bovdeneket. azzal van bajom, h a homlok csőben, meg a stucniban vezetik el mostanában a spagócákat. oké. a top bringák legyenek ilyenek, de azért az alsóbb szinteken tökre fölösleges megoldás. mégis, mennyi wattot veszít az ember azzal, h a bovdenek elől nincsenek rejtve? biztos vagyok benne, h nagyon keveset. annyi más helyen vissza lehet nyerni azt a nagyon kicsi wattot. egyébként ez a wattozás is az agyamra tud menni. úgy ül egy csomó ember a bringán, mint majom a köszörűkövön, kerékpár kezelés is közelít a nullához, de neki aero, tárcsás, elektromos váltós, wattmérős gép kell. ja meg belső nélküli, 30 mm széles külsők.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#25
Írta 2024. augusztus 09. - 08:28
ez a bringa sajnos rohadt drága, de sztem a legtöbb embernek elég lenne a felnifék. mostanra elérte a hazai fb országútis nép azt a szintet, h hülyének nézik azt, aki nem akar tárcsaféket használni. meg aero bringát, meg a f@szom tudja még mit. azzal jönnek a hangadók, h esőben így, meg úgy. aham. mondjuk a tárcsaféktől még nem lesz jobb a kerékpár kezelése, meg esőben ugyanúgy nem fog tudni menni, mint szárazon, de ez már mind1 is. mondjuk ugyan ezek a zemberek tudnak panaszkodni arra is, h pl egy kcs csere komoly pénzekbe kerül egy aero bringán, egy jobb szerelőnél, aki nem csinál kókány munkát.
Egyetértek.
Mondjuk nekem tárcsafékes lett a gravel bicó, (nem bántam meg) de szó se róla, hogy sokkal több macera van vele, mint bármilyen felni fékkel.
Ennyit még a canti fékkel sem szívtam.
Ez a rejtett bovdenezés, a világ legnagyobb baromsága, nem vennék ilyen bicót, az hotziher!
Ugyan úgy nem vennék olyan vázat, amibe aero nyeregcső, villa megy bele.
Ragaszkodom az elavult, dög nehéz, rozsdásodó vacak acélhoz! Ez legyen az én "keresztem". Ennyi.
talpfa módosította - 2024. augusztus 09. - 08:31
#26
Írta 2024. augusztus 09. - 07:26
még puffogok egy kicsit a felni fékek, meg esetleg a mechanikus váltók kapcsán. néhány éve volt még egy kósza gondolatom, h vennék egy modern bringát. árban, meg még néhány szempont alapján 2 bicó tetszett. a Bianchi Aria, és vlmelyik Wilier aero gép. akkor még a kormánynál nem volt elrejtve a bovdenezés. annyi kompromisszumot kellett volna kötnöm, h egyiknek sem volt menet a középcsapágyban. hozzáteszem, h nem is komplett bringa kellett volna, csak a vázszett, de kevesebbre jött ki a komplett bringa, mint a vázszett. na azokat láttam úgy, h még nem túl nehéz szerelni, de mégis modern. egyébként egy 10-es Record-ot szerettem volna rakni rájuk.
mostanra már nem lehet kapni ilyen bringákat. csak tárcsafékest.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#27
Írta 2024. augusztus 09. - 05:54
Ez tényleg állat. Szinte már inkább műtárgy, mintsem bicaj. Nagyon klassz, ügyesen ötvözi a régit és újat.
ez a bringa sajnos rohadt drága, de sztem a legtöbb embernek elég lenne a felnifék. mostanra elérte a hazai fb országútis nép azt a szintet, h hülyének nézik azt, aki nem akar tárcsaféket használni. meg aero bringát, meg a f@szom tudja még mit. azzal jönnek a hangadók, h esőben így, meg úgy. aham. mondjuk a tárcsaféktől még nem lesz jobb a kerékpár kezelése, meg esőben ugyanúgy nem fog tudni menni, mint szárazon, de ez már mind1 is. mondjuk ugyan ezek a zemberek tudnak panaszkodni arra is, h pl egy kcs csere komoly pénzekbe kerül egy aero bringán, egy jobb szerelőnél, aki nem csinál kókány munkát.
- Kisherceg és talpfa kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#29
Írta 2024. augusztus 08. - 09:19
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#30
Írta 2024. augusztus 02. - 18:36
végre egy ötletes build video. maga a bicaj tulajdonképpen lényegtelen
#32
Írta 2024. július 09. - 20:21
azt nem mondanám, hogy tetszik (nyeregcső például), de látszik, hogy komoly munka volt benne. 5.86 kg. https://www.pinkbike...obike-2024.html
zscs módosította - 2024. július 09. - 20:21
#33
Írta 2024. július 05. - 14:52
Nicolai Argon GX Pinion
Tetszik a kerékpár, alkatrészek is de ezt a kábelezést már nehezen szoknám meg.
Elkezdtem konfigurálni de drop bar kivitelben végtelenül soknak tűnik....
#34
Írta 2024. június 14. - 14:52
A második jópofa, kéne. De mikor "jönnek rá", hogy ennyi erővel lehetne fullmerev 29er is? Akár egyenes vagy rizer kormánnyal, vaaaagy valami altbar megoldással? Ugyanott lenne tömegben, kényelemben, nem lenne lassabb és még irányítható is lenne..
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#35
Írta 2024. június 14. - 11:56
https://www.youtube....h?v=D4Z4CpFqWqg
https://www.youtube....6g6QZswsoA&t=4s
talpfa módosította - 2024. június 14. - 12:10
#36
Írta 2024. június 06. - 09:10
Nos, szinte minden értelemben véve jöjjön egy klasszikus: https://www.pinkbike...m-hardtail.html
Klasszikus design, konzervatív fejcsőszög, külső bowdenezés.
- karakoram, Rabbit, donciccio és 1 további fórumtag kedveli ezt
#37
Írta 2024. június 05. - 21:47
Az "első" gyártó, akinél azt látom, hogy nem felejtette el, ami egyszer már tök jól kitaláltak a 90-es években, hogy a bovdeneknek a felső csövön van a helyük! Na jó, a tárcsaféknek muszáj lent mennie. De mennyivel praktikusabb így, nem kell a középcsapágyra a műanyag bovden bujtató, a berohadó csavarral, messze a sártól.....
Szóval mindegyik tetszik...
nekem is tetszik, bár nekem (a kormánya miatt) az interrail a kedvencem. de az easy travel villája jobban bejön a hajlítás miatt.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#38
Írta 2024. június 05. - 07:26
Az "első" gyártó, akinél azt látom, hogy nem felejtette el, ami egyszer már tök jól kitaláltak a 90-es években, hogy a bovdeneknek a felső csövön van a helyük! Na jó, a tárcsaféknek muszáj lent mennie. De mennyivel praktikusabb így, nem kell a középcsapágyra a műanyag bovden bujtató, a berohadó csavarral, messze a sártól.....
Szóval mindegyik tetszik...
https://www.cinelli-...leg-easy-travel
- koga, Kisherceg és donciccio kedveli ezt
#40
Írta 2024. április 26. - 12:50
Ritchey P29 váz már boost-os:
És a frissített Outback váz:
karakoram módosította - 2024. április 26. - 12:51
- Kisherceg, ZolkoW és talpfa kedveli ezt