Jelentkezz be Regisztrálj
Bike Porn - avagy kéne ez a bringa
#2022
Posted 2013. June 02. - 10:30
Verti:
Azért az az õs-Explosif is meglehetõsen burzsuj cucc volt a maga idejében, amikor itt szénacél Woodlands-ekkel meg Malikkal nyomták a legtöbben. (Nekem Kettlerem volt, aluból, bibibí... Csak az nem MTB volt, hanem egy 26"-os kerekû városi bringa. És ennek következményeivel elõbb-utóbb szembesülnöm kellett... Még megvan amúgy, persze visszaalakítva kopaszgumis-sárvédõsre.)
Kisherceg/Tigger:
Azt mondjátok, hogy a "Kona Chromoly" voltaképpen nem több, mint 4130, vagy még az se? Bevettem volna a marketingdumát? (Van egy Easton Elite csöves Pahoehoe vázam, az alapján nem ezt vártam volna... És ti honnan tudjátok? (Ahogy Verti közben írta: az tényleg On-one súly...))
Jó, akkor nézzünk egy tényleg igényes acél trail bringát: Cotic BFe, a váz 329 font, ami majdnem pontosan 500$. Ehhez képest a Kona váz tényleg túlárazott, mert a Cotic 835-bõl van. Komplett bringaként (XT-vel, Revelation-el) viszont 2000 font, ami több, mint 3000$, forintban meg már le se merem írni... (És ez akkor még az ottani ára.) Túlárazott, vagy csak simán drága?
the Product of COTIC cycles : BFe, very very tough steel hardtail
Most ti jöttök: Mutassatok egy "közepes felszereltségû" trail bringát, ami felveszi a versenyt a Konával, de olcsóbb nála. Nem muszáj 27,5"-osnak lennie, de még acélnak sem...
Szerintem biztosan 4130, annál egyszerûbbet a kona nem hiszem, hogy bevállalna (mégis, hogy nézne ki egy szénacél kona ) viszont ha nevesebb csõszett lenne, azt meg nagybetûkkel hirdetnék. A tömegadat is kb. megegyezik az inbreddel.
Nem baj egyébként, ha nem a drágább, vékonyfalú csõszettbõl építik az ilyen strapálnivaló cangákat. Azok azért jobban hajlamosak repedni, horpadni. nekem is van inbredem, tök jó vele menni, a plusz grammok sem zavaróak. A másik cangám, a handjob columbus nivacrom csõszettet használ, kicsivel van 2 kg felett és érezhetõen "él" a másikhoz vagy a régi, '98-as cruxhoz (fuji light cromoly) képest.
Az explosif váza önmagában a linkelt oldalon szerelõ dollár ár annyira nem tûnik vészesnek, de a komplett bringa 475eFt-s ára szerintem drága, 350-400 között tartanám jónak.
A BFe nem az explosif kategóriája. A soul annál inkább, 500 font.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2023
Posted 2013. June 02. - 00:22
Ne menjünk bele, hogy kinek van régebbi bringája, mert mindjárt elõhozom a franciamentes középcsapágyú, cirádás Shimano 600-al szerelt, szingós kerekû országútimat... :-) Reynolds vázas az is. (Állítólag, mert én már felújított (átfestett) állapotban vettem az "importõrtõl", nincs meg a vázmatrica. De tényleg könnyû.)
Zeezoltano:
Nehogy azt hidd, hogy fikázom a Kross-t, éppen ellenkezõleg, szurkolok nekik. Csakhogy én is olyan helyen dolgozom, ahol fõleg összeszerelés folyik. (Amit Nyugat-Európából hoztunk ide.) Régebben megmunkálás is volt, de a saválló alkatrészek döntõ többségét már kiszerveztük Kínába. Egyszerûen nem érte volna már meg felújítani a megmunkálógépeket... Így megy ez. És akkor a fémmegmunkálás még mindig egy pöttyet egyszerûbb, mint karbonnal dolgozni...
#2024
Posted 2013. June 02. - 00:12
(azok a Kettler Alu-Rad -ok kb. az acélvázak súlyában voltak :-)))
...
[/URL]
Igen, ez így van... :-)
De mégis, milyen ritka - és ezért menõ - dolog volt az aluváz akkor még.
A Radonnal igazad van. Meg nagyjából mindennel, ha csak simán "trail" bringa kéne. Mondjuk engem az Explosif pont az állítható papucsa miatt izgat... De még úgy is igazatok van. Ha vennék abban a boltban egy Kona Unitot meg egy Kross Level B4-et, a kettõ együtt még mindig kevesebbe kerülne, mint az Explosif. És akkor nem kéne kereket meg láncot csereberélnem, váltót le-fel szerelgetnem, csak megfognom valamelyiknek a kormányát és kitolnom a garázsból aszerint, hogy éppen singlespeedezni vagy váltósozni támadt-e kedvem...
#2025
Posted 2013. June 02. - 00:01
#2026
Posted 2013. June 01. - 23:46
Na nem mintha nem lenne Kross gyár
http://www.pinkbike.com/video/303638/
Azért a video nem véletlenül a festéssel kezdõdik.... Büszkén mutogatnak mindent, még az abroncsokat is õk faragják, de a vázkészítés lemaradt...
Ha beírom a youtubra pl a pinarellot akkor ott mindjárt a karbon vázakat ragasztgatják a szorgos kezek, bár az is kínai, de csak azért mert olcsó a munkaerõ, a technológia saját.
#2027
Posted 2013. June 01. - 23:43
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2028
Posted 2013. June 01. - 23:36
#2029
Posted 2013. June 01. - 23:30
Na nem mintha nem lenne Kross gyárMiért, szerinted szorgos lengyel kezek hajtogatják a karbonszövetet és kenegetik epoxival? Hány drabot adhatnak el ez alatt a márkanév alatt ebbõl a modellbõl? Megéri arra egy üzemet felépíteni?
Na nem mintha a Konát az Alapító Atyák egyenesági leszármazottai keményforrasztgatnák...
http://www.pinkbike.com/video/303638/
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2030
Posted 2013. June 01. - 23:28
Most ti jöttök: Mutassatok egy "közepes felszereltségû" trail bringát, ami felveszi a versenyt a Konával, de olcsóbb nála. Nem muszáj 27,5"-osnak lennie, de még acélnak sem...
A linkelt Kona 476ezer Ft, az durván 1600 Euro. O.k. ?
Jó, ezek nem hajszál pontosan "trail" bringák de az árakat és felszereltségeket érdemes nézni.
1000 Euro-ért már kaphatsz ilyen 29est: http://www.radon-bik...M_id_21697_.htm
1400ért meg ilyet: http://www.radon-bik...L_id_23934_.htm
#2031
Posted 2013. June 01. - 23:15
Azért az az õs-Explosif is meglehetõsen burzsuj cucc volt a maga idejében, amikor itt szénacél Woodlands-ekkel meg Malikkal nyomták a legtöbben. (Nekem Kettlerem volt, aluból, bibibí... Csak az nem MTB volt, hanem egy 26"-os kerekû városi bringa. És ennek következményeivel elõbb-utóbb szembesülnöm kellett... Még megvan amúgy, persze visszaalakítva kopaszgumis-sárvédõsre.)
Kisherceg/Tigger:
Azt mondjátok, hogy a "Kona Chromoly" voltaképpen nem több, mint 4130, vagy még az se? Bevettem volna a marketingdumát? (Van egy Easton Elite csöves Pahoehoe vázam, az alapján nem ezt vártam volna... És ti honnan tudjátok? (Ahogy Verti közben írta: az tényleg On-one súly...))
Jó, akkor nézzünk egy tényleg igényes acél trail bringát: Cotic BFe, a váz 329 font, ami majdnem pontosan 500$. Ehhez képest a Kona váz tényleg túlárazott, mert a Cotic 835-bõl van. Komplett bringaként (XT-vel, Revelation-el) viszont 2000 font, ami több, mint 3000$, forintban meg már le se merem írni... (És ez akkor még az ottani ára.) Túlárazott, vagy csak simán drága?
the Product of COTIC cycles : BFe, very very tough steel hardtail
Most ti jöttök: Mutassatok egy "közepes felszereltségû" trail bringát, ami felveszi a versenyt a Konával, de olcsóbb nála. Nem muszáj 27,5"-osnak lennie, de még acélnak sem...
#2032
Posted 2013. June 01. - 23:14
Bocs mibõl gondolod hogy a kross katalog váz?
Miért, szerinted szorgos lengyel kezek hajtogatják a karbonszövetet és kenegetik epoxival? Hány drabot adhatnak el ez alatt a márkanév alatt ebbõl a modellbõl? Megéri arra egy üzemet felépíteni?
Na nem mintha a Konát az Alapító Atyák egyenesági leszármazottai keményforrasztgatnák...
#2033
Posted 2013. June 01. - 23:09
Bocs mibõl gondolod hogy a kross katalog váz?És az is tolópapucsos? Mert én sem erre gondoltam, hanem a 2010-es, 26"-os vázra, hogy olyat lehetne-e még szerezni valahonnan, amikor rákerestem a "kona explosif" kifejezésre. Akkor láttam, hogy kihozták ezt. Külföldi oldalakon a teljes bringára még nem találtam árat, a váz 525$, vagyis kb. annyi, mint a 2010-es volt:
Bikeman: 2013 Kona Explosif 650b Frame
Csak "felöltöztetni" lenne macerásabb, 650b felni meg külsõ pl. egyáltalán nincs is még mondjuk az e-bike kínálatában. (Úgyhogy egyelõre nehéz lenne hozzá singlespeed kereket fûzetni. Mert erre megy ki a játék ugyebár...)
(Érdekes egyébként, az imént megpróbáltam választ adni a saját fenti kérdésemre. 29"-esekhez hasonlítottam, mivel a BringaBolt is azok közé teszi. Pl. a Kross Level B4-hez, amit nemrég teszteltek a Bikkmakkon. Az kevesebb, mint felébe kerül, igaz, Suntour teleszkóppal, négyszögtengelyes hajtómûvel... A tesztelõnek tetszett, de az a néhány komment fanyalog, hogy drága... Külföldi fórumokon meg lelkesednek az új Explosif-ért, hogy "Na végre!" "Ez lesz a következõ bringám!" "De jó, a váz csak 500 dollár!".
De van Kross-ból Level B9 is, ami majdnem ennyibe kerül, igaz, az már karbon vázas. Bár nem lennék biztos abban, hogy manapság egy igényes acélváz költsége kevesebb, mint egy tajvani katalógus karboné...)
Egyébként én is kevesebbre tippeltem volna. De tekintve, hogy az utóbbi idõben több fél milla feletti gép tesztjét olvashattuk, mint kevesebbe kerülõét, azért olyan nagyon nem meglepõ. Továbbra is tartom a véleményemet, hogy ez a bringa nem kategóriatársaihoz képest drága, csak a mi fizetésünkhöz képest. Mint ahogy minden rendesebb bringáé manapság. Elszállt árfolyamok, importvámok, 27%-os ÁFA... Nomeg az, hogy egy olyan piacon, ahol a forgalmazó max évente kettõt ad el, mekkora árrést kell rátennie, hogy fent tudja tartani a boltot.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2034
Posted 2013. June 01. - 22:46
#2035
Posted 2013. June 01. - 21:56
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2036
Posted 2013. June 01. - 21:46
. Bár nem lennék biztos abban, hogy manapság egy igényes acélváz költsége kevesebb, mint egy tajvani katalógus karboné...)
t.
ok de ez egy sárnehéz, kínai biliacél.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2037
Posted 2013. June 01. - 21:25
#2038
Posted 2013. June 01. - 20:55
Nekem van! Csak 1995-ös....
És az is tolópapucsos? Mert én sem erre gondoltam, hanem a 2010-es, 26"-os vázra, hogy olyat lehetne-e még szerezni valahonnan, amikor rákerestem a "kona explosif" kifejezésre. Akkor láttam, hogy kihozták ezt. Külföldi oldalakon a teljes bringára még nem találtam árat, a váz 525$, vagyis kb. annyi, mint a 2010-es volt:
Bikeman: 2013 Kona Explosif 650b Frame
Csak "felöltöztetni" lenne macerásabb, 650b felni meg külsõ pl. egyáltalán nincs is még mondjuk az e-bike kínálatában. (Úgyhogy egyelõre nehéz lenne hozzá singlespeed kereket fûzetni. Mert erre megy ki a játék ugyebár...)
(Érdekes egyébként, az imént megpróbáltam választ adni a saját fenti kérdésemre. 29"-esekhez hasonlítottam, mivel a BringaBolt is azok közé teszi. Pl. a Kross Level B4-hez, amit nemrég teszteltek a Bikkmakkon. Az kevesebb, mint felébe kerül, igaz, Suntour teleszkóppal, négyszögtengelyes hajtómûvel... A tesztelõnek tetszett, de az a néhány komment fanyalog, hogy drága... Külföldi fórumokon meg lelkesednek az új Explosif-ért, hogy "Na végre!" "Ez lesz a következõ bringám!" "De jó, a váz csak 500 dollár!".
De van Kross-ból Level B9 is, ami majdnem ennyibe kerül, igaz, az már karbon vázas. Bár nem lennék biztos abban, hogy manapság egy igényes acélváz költsége kevesebb, mint egy tajvani katalógus karboné...)
Egyébként én is kevesebbre tippeltem volna. De tekintve, hogy az utóbbi idõben több fél milla feletti gép tesztjét olvashattuk, mint kevesebbe kerülõét, azért olyan nagyon nem meglepõ. Továbbra is tartom a véleményemet, hogy ez a bringa nem kategóriatársaihoz képest drága, csak a mi fizetésünkhöz képest. Mint ahogy minden rendesebb bringáé manapság. Elszállt árfolyamok, importvámok, 27%-os ÁFA... Nomeg az, hogy egy olyan piacon, ahol a forgalmazó max évente kettõt ad el, mekkora árrést kell rátennie, hogy fent tudja tartani a boltot.