Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kross

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
886 hozzászólás a témában

#441
Attila75

Attila75

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Üdv!

Szeretnék vásárolni egy bringát és a választásom a kross evidio 1.2-re esett. Laikusként viszont lennének kérdéseim.

A kérdéseim a következõek:

185cm magasságomhoz a 21'-es gépet kéne választanom?

OK, hogy olcsó, de vajon tartós is? Betonon és földesen egyaránt tekernék vele.

Nem nehéz a majdnem 14kg? Mondjuk nem versenyezni akarok....

Az evidio 1.2 váltói milyen minõséget képviselnek?

Elõször is ennyi egy laikustól. :)

A válaszokat elõre is köszi!

A.

#442
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Szia Zolkabácsi!

Ennek több oka is van:
- Lengyelországban a gyár egyben a nagyker/forgalmazó is (itt ugye kiesik egy haszonkulcs, azaz csökken a végfelhasználói ár)
- Lengyelországban valamivel kevesebb az áfa
- A lengyel piacnak van egy olyan sajátossága, hogy nagyon védi, és ezáltal segíti a saját piacát, ez nyilvánul meg az árakban is (nem csak kerékpárok esetében!!!!)
- Ne felejtsd el, hogy a magyarországi árak véleményem szerint még így is a legközelebb állnak a lengyel árakhoz. Nézd csak meg, Németországban pl. egy Level A2 579€ (kb. 155.000.-), ami Magyarországon 115.900.-!!!
kross level a2 | Produktsuche & Preisvergleich bei PreisRoboter.de
- Fontos tényezõ az Euró bizonytalansága is, de ebbe most nem mennék bele....

Nagyjából ezek a dolgok eredményezik az árkülönbséget. Hogy jobban megéri-e kintrõl venni? Ezt neked kell eldöntened. Úgy gondolom, hogy a kerékpárt vásárlók nagyon nagy részének szüksége van egy fizikai boltra, ahova elmehet, kipróbálhatja, segítenek neki kiválasztani az ideális kerékpárt, testre szabják, és ahova van hova visszavinni, ha valamit állítani kell rajta, vagy csak pusztán tanácsra van szükségük... Ezeket a dolgokat nem tudja megadni egy webshop, egy külföldi meg pláne nem. Nyilván egy alkatrésznél más(abb) a helyzet.
Azért legyünk õszinték: lengyel árak ide vagy oda, a hazai piacon a KROSS az egy nagyon jó árérték arányú kerékpár. Nézd meg az árakat, és a hozzátartozó felszereltségeket, majd hasonlítsd össze egy-két másik gyártó hasonló modelljével. Ennél lejjebb nem lehet, nem szabad, és nem is akarjuk vinni a KROSS bicajok árait. Szerintem így jó, ahogy van.

Egy kis plusz adalék, de ebben nem vagyok biztos, csak így tudom: ha lengyel webshopból vásárolsz, ahhoz zloty kell, azt pedig úgy váltják, hogy elõbb dollárra váltják a forintodat, és azt váltják zloty-ra. Tehát a kétszeres váltás miatt itt veszítesz a pénzedbõl.

Remélem tudtam segíteni!
A vásárlás helyét pedig neked kell eldöntened ;)

Szia Expert!

A Kross kerékpárok árával kapcsolatban érdeklõdnék.
Miért van az hogy nálunk Magyarországon ennyivel drágábbak, mint a lengyeleknél ahol gyártják?
Pl:
Level A2 V-brake 1519 PLN ami kb 90-95 ezer forint.
Nálunk ez 115 ezer...
És ez még egy olcsóbb kerékpár.
Egy Level A8-nál a különbség 70 ezer forint!!
Akkor ezek szerint érdemesebb kint megvenni?
Válaszod elõre is köszönöm!


[highlight] The bike way of life [/highlight]


#443
Zolkabácsi

Zolkabácsi

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Szia Expert!

A Kross kerékpárok árával kapcsolatban érdeklõdnék.
Miért van az hogy nálunk Magyarországon ennyivel drágábbak, mint a lengyeleknél ahol gyártják?
Pl:
Level A2 V-brake 1519 PLN ami kb 90-95 ezer forint.
Nálunk ez 115 ezer...
És ez még egy olcsóbb kerékpár.
Egy Level A8-nál a különbség 70 ezer forint!!
Akkor ezek szerint érdemesebb kint megvenni?
Válaszod elõre is köszönöm!

#444
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Hivatalos KROSS szervíz nem létezik, csak partnerüzleteink vannak. Természetesen szinte bármelyik bringabolt tudja neked szerelni vagy rászerelni a kért dolgokat, hiszen felépítésében - és ezáltal mûködésében - ez nem egy speciális bicó, hanem ugyanaz mint bármelyik másik.

Ha gondolod, akkor a "KROSS Kerékpár" facebook oldalára tölthetsz fel róla képeket, akár olyat is, amit éppen tekerés közben lõnek rólad vagy ilyesmi.

Hátszelet a tekerésekhez!
:)


Szia exxpert,
köszi a sok eligazítást, választ, hozzá tartozik, hogy egy nagy dobozban, egyben jött a gép, a váltók, fékek helyükön, csak a többit kellett "összeraknom". Elvileg a garancia szerint a hazai forgalmazó beüzemelte, ott a bélyegzõje, még levelezek velük remélem hihetek nekik, tehát nem direktbe rendeltem, hanem egy webes közvetítõn keresztül és mivel az Eu-ban vagyunk, gondolom szinte egyenesen a gyárból jött. Tény, hogy így kimarad az optimalizált konfigurálás és hiányzik a személyes tanácsadás, ezért köszönöm a te segítséged. Sajnos csak így tudtam számomra elfogadható áron vásárolni, de lényeg az, hogy nem más márkát vettem :) persze most aztán a kormányra költhetek :( ilyen ha valaki elfoglalt és nincs elmerülve a témában. Persze nincs megállás, olvasom jönnek a 29"-os kerékkel a montik, lehet az jobb lett volna nekem...de tény a LevelA2 sincs nagy váz méretben, csak 21", míg lehet nekem a 22-23" is elment volna....minél többet ülök majd a gépen, annál többet tudok majd meg magam és a bicaj viszonyáról :) így kiderül mire kell még figyelnem a használata során.
Ha még egy linket írnál a hivatalos Kross szerviz listákról (Bp), szintúgy megköszönném!
Üdv!


[highlight] The bike way of life [/highlight]


#445
djP2

djP2

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Szia exxpert,
köszi a sok eligazítást, választ, hozzá tartozik, hogy egy nagy dobozban, egyben jött a gép, a váltók, fékek helyükön, csak a többit kellett "összeraknom". Elvileg a garancia szerint a hazai forgalmazó beüzemelte, ott a bélyegzõje, még levelezek velük remélem hihetek nekik, tehát nem direktbe rendeltem, hanem egy webes közvetítõn keresztül és mivel az Eu-ban vagyunk, gondolom szinte egyenesen a gyárból jött. Tény, hogy így kimarad az optimalizált konfigurálás és hiányzik a személyes tanácsadás, ezért köszönöm a te segítséged. Sajnos csak így tudtam számomra elfogadható áron vásárolni, de lényeg az, hogy nem más márkát vettem :) persze most aztán a kormányra költhetek :( ilyen ha valaki elfoglalt és nincs elmerülve a témában. Persze nincs megállás, olvasom jönnek a 29"-os kerékkel a montik, lehet az jobb lett volna nekem...de tény a LevelA2 sincs nagy váz méretben, csak 21", míg lehet nekem a 22-23" is elment volna....minél többet ülök majd a gépen, annál többet tudok majd meg magam és a bicaj viszonyáról :) így kiderül mire kell még figyelnem a használata során.
Ha még egy linket írnál a hivatalos Kross szerviz listákról (Bp), szintúgy megköszönném!
Üdv!

#446
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Szia!

kormánypozíció: nem, ez így fix. Azzal tudsz variálni, hogy kérsz bele egy állítható kormányszárat, vagy egy hajlított kormányt.

ülésmagasság: van a nyeregcsövön egy "MIN. INSERTION" felirat. Addig szabad kihúzni a csövet, hogy a szöveg még ne látszódjon.

A csavarok húzása elég érzéssel, semmit sem szabad tépni.

Váltás: mivel külföldrõl rendelted, és írtad, hogy dobozban, így valószínûleg nincs beállítva a váltó, ezért leesik a lánc. Ha jól be van állítva, akkor csak nagyon szélsõséges rázkódásnál eshet le, de nem jellemzõ.

Menetdifi: ha sokat túrázol, érdemes lenne lecserélned a külsõ gumikat valami félterepes/aszfaltos jellegûre.


Õszinte leszek, az egyik szemem sír, a másik nevet. Egyrészt örülök, hogy egyre többen és többen választják a KROSS-t, és ez nagyon jó érzés. Aminek nem örülök, hogy - mint a te példád is mutatja - külföldrõl vetted a bicót, pedig lehet, hogy érdemes lett volna itthon megvenned egy kereskedõnél, aki összeszerelve és beállítva adja át neked a bicót, igény szerint cserélte volna az alkatrészeket a tekeréseidhez igazítva, és ahol szakértõ tanáccsal látnak el hosszú távon is, ahova bármikor visszamehetsz, mert segíteni fognak.

De mindettõl függetlenül használd egészséggel, sok kellemes bringázást kívánok a bicajhoz!


Szia exxpert! (Level A2 V 21col)

gyûlnek a kérdéseim :)

magasra kell raknom az ülést, így elõre dõlök nagyon: lehet a kormány pozíciót szervizben magasabbra rakni?
az ülés max. kiemelés jelölését nem látom, van valami jele?
ha érzéssel húzom meg a csavarokat az elég? leírások nyomaték kulcsokat emlegetnek...
még gyakorlom a váltást ...de megesik, hogy ritkán leugrik a lánc? ...most az 1x így jártam
ismerõsökkel aszfaltra megyek, õk trekking-gel jönnek, (tudom kisebb a kerekem és szélesebb is a köpeny és a minta is fontos) de nagy lesz a menet differencia? esetleg az áttételek miatt? gáz lenne, ha fütyörészve tekernének én meg lihegve taposnám :))

bocs a sok kérdésért, de rövid válaszaid is sokat segítenek!
üdv


[highlight] The bike way of life [/highlight]


#447
djP2

djP2

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Szia exxpert! (Level A2 V 21col)

gyûlnek a kérdéseim :)

magasra kell raknom az ülést, így elõre dõlök nagyon: lehet a kormány pozíciót szervizben magasabbra rakni?
az ülés max. kiemelés jelölését nem látom, van valami jele?
ha érzéssel húzom meg a csavarokat az elég? leírások nyomaték kulcsokat emlegetnek...
még gyakorlom a váltást ...de megesik, hogy ritkán leugrik a lánc? ...most az 1x így jártam
ismerõsökkel aszfaltra megyek, õk trekking-gel jönnek, (tudom kisebb a kerekem és szélesebb is a köpeny és a minta is fontos) de nagy lesz a menet differencia? esetleg az áttételek miatt? gáz lenne, ha fütyörészve tekernének én meg lihegve taposnám :))

bocs a sok kérdésért, de rövid válaszaid is sokat segítenek!
üdv

#448
djP2

djP2

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Köszi!

#449
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Szia!

Ebben nem tudok neked segíteni, gyárilag benne van a dobozban egy az alvázszám és a gyártási szám alapján hozzá tartozó kisfüzet, ehhez a kereskedõink kapnak egy néhány oldalas kiegészítõfüzetet. De ennek alapján nem fogod tudni összerakni, azonban a tárcsafékekhez, truvativ cuccokhoz, agyváltókhoz stb. beraknak egy ilyen kis gyári ismertetõfüzetet.

Ahogy zeezoltano is írta, én is azt javaslom, hogy egy hozzáértõ szakemberrel rakasd össze, aki el is tudja neked magyarázni a számodra nem egyértelmû vagy nem ismert dolgokat.

Használd egészséggel!

Szia exxpert,
tudnál abban segíteni, hogy egy Lengyelbõl dobozban jött Kross Level A2 V-hez honnan tudnék letölteni Magyar nyelvû leírást?
vagy kezdeti installációs utasítást?
köszi!


[highlight] The bike way of life [/highlight]


#450
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Bringabolt 3-4 ezerért összerak jobban jársz mintha papírok. alapján akarod összerakni a bringát .
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#451
djP2

djP2

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Szia exxpert,
tudnál abban segíteni, hogy egy Lengyelbõl dobozban jött Kross Level A2 V-hez honnan tudnék letölteni Magyar nyelvû leírást?
vagy kezdeti installációs utasítást?
köszi!

#452
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Helló!

Igen, tökéletes lesz!



Heló!

Kérdés: kross hexagon v3, 19"-os /175 cm vagyok, jó lenne e nékem ez a méret?
a választ elõre is köszi :)


[highlight] The bike way of life [/highlight]


#453
TGman

TGman

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Heló!

Kérdés: kross hexagon v3, 19"-os /175 cm vagyok, jó lenne e nékem ez a méret?
a választ elõre is köszi :)

#454
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás

üdv,
le lehet valahonnan tölteni a 2011-es katalógust pdf formátumban, úgy mint a 2010-est és 2009-est lehet?
köszi


Szia!

Innen le tudod tölteni:
Kross Kerékpáros Katalógus | | Mozgásvilág

[highlight] The bike way of life [/highlight]


#455
zjuhaszq

zjuhaszq

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
üdv,
le lehet valahonnan tölteni a 2011-es katalógust pdf formátumban, úgy mint a 2010-est és 2009-est lehet?
köszi

#456
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Így van!

Használd/használjátok egészséggel!!!!
;)

Okoz is elég örömet,pont jókor vettem meg!


[highlight] The bike way of life [/highlight]


#457
Supernova1982

Supernova1982

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
  • Location8448,Ajka-Bakonygyepes,Tóbereki.u.3.
Okoz is elég örömet,pont jókor vettem meg!

Nagy János


#458
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Nem a KROSS spórol a kerékpárjain, hanem ha körbenézel a többi márka oldalán, észreveheted, hogy idén sajnos minden kerékpár és alkatrész érezhetõen komoly nagyságrendekkel drágul. Ez kb. 20-40%-ot jelent. A KROSS-nál a 2010-es és a 2011-es A6-os között mindössze 12% árkülönbség van!!!!!!!
Lehetett volna az is, hogy mindenbõl ugyanolyan szintû alkatrész, és akkor kõkeményen 30-40% drágítás....
De hálistennek nem így lett.
Akit nagyon zavar, az majd megbeszéli az adott kereskedésben, hogy esetleg beszámítás és talán némi ráfizetéssel Deore SLX váltókarral szeretné.

Azért a pusztulat-kifejezést erõsen átgondolnám....
Mit értesz azon, hogy noname váltókarok???? A deore váltókar, az noname váltókar????????????????????????????
Noname elsõ váltó????? A hátsó SLX-hez elõre felkerült egy Deore váltó???? Ez pusztulat?????

A KROSS közel sem azt az értékesítési statégiát követi, hogy "vegyél és csak vegyél", mint ahogyan te mondtad. Az egyik legjobb árértékarányú kerékpár a piacon.
Az hogy te elégedetlen vagy, hát arra nehéz bármit is mondani.....

Kérlek, hogy a jövõben mielõtt valamit leírsz, gondold át, hogy az állításod mennyire állja meg a helyét!

Mindennek ellenére kívánom, hogy a KROSS Level A6-osod azért nagyon sok örömet okozzon neked a következõkben....

Nemsemmi mekkorát spórol a KROSS a kerékpárjain,az én KROSS LEVEL A6 DISC-em 2009-es a legjobban felszerelt,a 2011-es LEVEL A6 DISC-hát egy pusztulat az enyémhez képest,monoblock hajtómû,alivio elsõ váltó,noname váltókarok...stb.Hát igen drágán gagyit,azért ezt nem gondoltam volna,mondjuk ez a világnézet-vegyél és csak vegyél,szörnyû!


[highlight] The bike way of life [/highlight]


#459
Supernova1982

Supernova1982

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
  • Location8448,Ajka-Bakonygyepes,Tóbereki.u.3.
Nemsemmi mekkorát spórol a KROSS a kerékpárjain,az én KROSS LEVEL A6 DISC-em 2009-es a legjobban felszerelt,a 2011-es LEVEL A6 DISC-hát egy pusztulat az enyémhez képest,monoblock hajtómû,alivio elsõ váltó,noname váltókarok...stb.Hát igen drágán gagyit,azért ezt nem gondoltam volna,mondjuk ez a világnézet-vegyél és csak vegyél,szörnyû!

Nagy János


#460
Supernova1982

Supernova1982

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
  • Location8448,Ajka-Bakonygyepes,Tóbereki.u.3.
Sima,nedves,vizes,puha rongyal tisztította,véletlenül hozzáragadtt cellux a rongyról,mert valahol ráragadt!És a fehér felsõcsõrõl ahogy lehúzta jött vele a lakk is!De mások is mondták hogy más kerékpároknál is ez van,súlycsökkentés végett spórolnak a festésen!De van megoldás vízbázisú lakkal 3x-szor átfújni szépen a vázat,utána még kalapáccsal sem lehet leverni a lakott,de jó minõségü lakk legyen!Ez van,így lehet megoldani.

Nagy János