Jelentkezz be Regisztrálj
Kross
#281
Írta 2012. április 10. - 15:01
KROSS Kerékpár | Kiegészítõ, alkatrész, ruházat | KROSS Sárvédõszett 24"-16"
#282
Írta 2012. április 10. - 09:17
#283
Írta 2012. április 09. - 23:05
Sajnos csak ezek a vázak kaphatóak külön:
Akcesoria | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie
De én is azt javaslom, amit Andris is mondott.... Érdemes megpróbálni, mert vannak kereskedõk, akik minden gond nélkül szétkapnak egy bicót a váz miatt.....
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#284
Írta 2012. április 09. - 19:22
ha jól tudom, azt külön nem lehet kapni.Egy Level B6 lenne a kiszemelt...
(javaslom azt a megoldást, amit írtam - boltossal ledumálod, hogy bontsák szét Neked)
mekkora méretben kellene? (milyen magas vagy?)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#285
Írta 2012. április 09. - 19:11
#286
Írta 2012. április 09. - 19:03
van olyan típus, amibõl tudsz venni külön is.Hali!
Vázak külön elérhetõek?
írd meg, hogy milyet szeretnél és exxpert megmondja, hogy lehet-e
(valószínûsítem, hogy a felsõbb kategóriákból tudsz külön venni vázat. viszont sok boltos szét szokta bontani a gyári bringákat és akkor onnan is tudsz külön vázat venni.)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#287
Írta 2012. április 09. - 14:41
#288
Írta 2012. április 03. - 10:30
#289
Írta 2012. április 03. - 00:14
Természetesen a komolyabb vázak ("Level" széria, Crime-sorozat etc.) külsõ gyártású.
Íme egy Hexagon váz készítésének utolsó folyamata:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Más:
Mostantól elérhetõ a KROSS Kerékpár - Mountain bike, túra kerékpár, városi és gyerek bicikli oldalon a KROSS hivatalos méretválasztó táblázata és leírása. Reméljük, hogy sokaknak segítségére lesz a vázméret ideális megválasztásában!
Mérettáblázat: KROSS Kerékpár - Hegyi, városi, túra, elektromos és gyerek kerékpárok - Méretválasztó - Kerékpár mérettáblázat
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#290
Írta 2012. április 01. - 22:42
Nem ezeket tudod rosszul, hanem azt, hogy a kross vázakat a lengyelek gyártják.
Igazad van tényleg(lásd. Kross gyárlátogatás), õk is a távol-keleten gyártatják le a vázakat!(szóval akkor mindenki) ;-)
#291
Írta 2012. április 01. - 22:34
A sebesség mindent megold.
#292
Írta 2012. április 01. - 22:13
A Bianchi a távol-keleten nem gyárt vázakat. A gyártást Izmirbe, Törökországba telepítették. A cég eredeti központjában 2007-ben öt fõ foglalkozott vázépítéssel. Három éve euroszázezreket invesztáltak a saját Hydroform-sor kiépítésére, közösen a Dedacciai-jal. (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)
Cannondale
Meglepõ, de a felsõbb kategóriás aluvázaikat még mindig Amerikában hegesztik/csiszolgatják, viszont ezek már nem teszi ki az eladások 0,5%-át!). A karbonokat természetesen Tajvanról szerzik be, a közép és alsó kategóriás aluvázakat pedig Kínából. A karbonokat viszont mindig az USA-ban festik. 2008 februárjában a Dorel Industries megvásárolta a Cannondale-t, így az már nem az alapító Joe Montgomery tulajdonában van. Hogy meddig hegesztgetnek még aluvázakat az image fenntartása érdekében, azt ma még nem tudni.
Cervelo
A többek közt Tour de France-on is diadalmaskodó CSC csapat bringáit a kanadai Cervelo szállítja - miután azok Kínából elérik Észak-Amerika partjait. Festéssel sem foglalkoznak, csak terveznek, meg a marketinget irányítják a kanadaiak.
Colnago
A termékpaletta alján elhelyezkedõ vázak Tajvanon, de a limitált szériák és a csúcsmodellek még mindig Olaszországban készülnek. (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)
DeRosa
A Via Bellini 24-ben, az A4 (Milánó-Velence) autópálya alatt székelõ üzemben napjainkban is folyik a munka. (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)
Felt
Semmilyen utómunkát nem végez a nevét viselõ kerékpárokon az egykori motorkerékpáros guru, Jim Felt: ahogy jön Tajvanról, úgy kerül a kínálat az üzletekbe.
Giant
Álljunk meg egy szóra! Hogy kerül a listába a legnagyobb távol-keleti vázgyártó? Hát úgy, hogy õk is gyártatják vázaik egy részét: karbonvázaik elkészítését kiadják bérmunkába, így ugyanott készülnek, ahol más nagy gyártók modelljei, a tajvani Hodakánál. A történet érdekessége, hogy éppen a Giant dolgozta ki a karbonvázgyártás leghatékonyabb technológiáját, éveken keresztül õk gyártották saját modelljeik mellett a karbon Specializedokat és már neves darabokat, de ma már van náluk jobb, olcsóbb, így nem ragaszkodnak a saját „karbontörténethez”.
Jamis
Ázsiában készre gyártott kerékpárok tervezõje, forgalmazója. Pont.
Kestler
A karbonvázgyártás úttörõje és talán a legnagyobb név a szakmában ma már összes vázát a tajvani Martec-kel gyártatja.
Kona
1988-ban alapított kaliforniai cég igényesebb modelljeit a Hodakával gyártatja, az alsóbb szegmens Vietnámban látja meg a napvilágot.
Kuota
A tajvani Martec a beszállító, a tervezés egy részét állítólag még mindig az olasz Sintema végzi.
Litespeed
1980 óta az amerikai gyártó neve eggyé vált a minõségi titánvázakéval. A Litespeed készítette többek között a DeRosa, Merckx, Basso, LeMond, Tommassini titánvázait is. Az eredeti tulajdonosokat 1999-ben vásárolta ki egy befektetõi csoport, majd megvásárolták a másik legendás titánváz-készítõ céget, a Merlint is, ezután pedig az ausztrál Quintana Roo-t. A titánváz-termelés már Kínában folyik, a karbon és alukínálat tajvani alapokon nyugszik.
Look
A nagy francia gyártó 2 éve hagyta abba a karbonvázaik hazai gyártását, melyet részben Tunéziába helyeztek ki, illetve egyes modelleket távol-keletrõl szerzik be.
Marin
A Kona mellett a másik nagy kaliforniai cég, mely ugyancsak a távol-keleten gyártat, legfeljebb annyi különbséggel, hogy beszállítóik a kevésbé ismert A-Pro, Fairly és Sunrise.
Masi
Faliero Masinak sohasem volt “gyára”. A hetvenes években egy Roland Sahm nevû embernek adta el a névhasználati jogot, kizárólagosan Amerikába. Azaz Sahm csak az Államok területén használhatta a Masi nevet. A Masi név azóta párhuzamos történelmet élt meg. Az Egyesült Államokban a Masi teremtette meg azt a szinte vallásos áhitatot a muffos vázak iránt amibõl egy teljes vázépítõ nemzedék nõtt ki. Richard Sachsszal az élen. Az USA-ban annak idején Mario Confente építette a vázakat, õ a mai napig etalon. Milánóban a mai napig is dolgozik Alberto Masi, Faliero fia. Õ sohasem épített vázakat, mindig bérbe adta ki az építést. Alberto mindig is használta a Masi nevet, hiszen apja nem adta el azt. 2007 folyamán Dario Pegoretti mûhelyében készültek a Masi név alatt forgalomba hozott vázak - valamennyi XCR csõbõl és alumíniumból (Dedacciai U2, M2). (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)
Merlin
Lásd Litespeed!
Olmo
Neves olasz gyártó, mely felsõ kategóriás gépei kivételével minden modelljét távol-keletrõl szerzi be. (Helyreigazítás - aszerk.)
Orbea
Sok vita folyt a spanyol gyártó piacpolitikájáról, mivel E.U. tagországbeli gyártóként konzekvensen „Made in Spain” matricát ragasztanak kerékpárjaikra, melyeket viszont kétségtelenül távol-keletrõl szerezne be. Büszkén hirdetik, hogy karbonvázaikat saját maguk készítik (még gyárlátogatás-cikket is közzé tesznek), de valójában az adott üzemben csak a vázak utómunkálata folyik.
Pinarello
A cég kint Tajvanon épített egy komplett gyárat, a helyi munkaerõ betanítása egy hét éves folyamat volt. A treviso-i üzem bezárása sokkal inkább volt olasz belpolitikai ügy, mint kerékpáripari kérdés… (Javítva Merényi Dániel kommentje alapján - aszerk.)
Raleigh
A neves angol gyárat pár évvel ezelõtt megvette egy amerikai befektetõ csoport, majd a még mûködõ gyárat bezárta, a termelést távol-keletre helyezte. A beszállító 2008-ban a tajvani Kinesis volt.
Schwinn
A legagyobb amerikai kerékpárgyártó 1985-ben tönkrement (az akkori igazgató az MTB-t rövid divathóbortnak nevezte - de sajnos tévedett…), majd a cég kézrõl kézre vándorolt: a Pacific-hez került, majd a WalMart vette meg, mely a mostani gazdasági válságban elvérzett, így a Schwinn minden bizonnyal hamarosan új tulajdonoshoz kerül. A gyártást már egy évtizeddel ezelõtt kihelyezték a távol-keletre, 2008-ban a fõ beszállító a Giant volt.
Scott
Amerikából Svájcba került át a központ, a gyártást természetesen nem az alpesi országban, hanem Ázsiában végzik, beszállítójuk a Hodaka és a Giant.
Specialized
1974-ben Mark Sinyard alapította a céget, mely nemcsak Amerikában vált piacvezetõvé. Már a kezdetekkor nagy hangsúlyt fektettek a magas színvonalú amerikai fejlesztõmunkára, illetve az olcsó távol-keleti termelésre. Néhány éve fõ beszállítója, a Merida jelentõs részesedést szerzett a Specializedban. Ma a Merida mellett fõ beszállítóik a Giant és az Ideal.
Time
Az egyik legfejlettebb karbonváz-készítõ cég manapság, a legtöbb vázat még ma is Franciaországban kézzel készítik, bár bizonyos részegységek ettõl függetlenül a távol-keletrõl érkeznek.
Trek
Amerika legnagyobb kerékpármárkájának története egy istállóban kezdõdött, 25 ezer dollár befektetéssel. 1992-ben fejlesztették ki az OCLV karbonváz-szerkezetet, mellyel többek közt 7 Tour de France gyõzelmet könyvelhetett el a Wisconsin-beli cég. Az aluvázgyártást már a 90-es évek közepén a távol-keletre helyezték át, néhány éve már az olcsóbb OCLV karbonvázak is onnan származnak. A fejlesztések mellett a mai napig foglalkoznak a távol-keleten elõállított karbonegységek pontos összeragasztásával, bizonyos rétegek felvitelével, festéssel. A Trek tulajdonában van a Fisher, a LeMond, a Klein és a Bontrager márka.
Bár még sok márkát lehetne sorolni, a tendencia ugyanaz: senki nem kerülhette el az elkerülhetetlent.
#293
Írta 2012. április 01. - 22:10
#294
Írta 2012. április 01. - 21:00
Rosszul tudod.Ahogy tudom a nagy gyártók vázai Kínában, Tajvanon, Malaysiában(......és még sorolhatnám) készülnek míg a Kross váza lengyel(azaz hazai) gyártás!
A sebesség mindent megold.
#295
Írta 2012. április 01. - 14:18
Kint voltam bringa expon és szinte minden standot körbe néztem.
Nekem egy Level A2 disc van 2011 es.
Szinte minden standnál kérdezték melyik bringát szeretném.
Mondtam nekem már van. Kérdezték milyen. Válaszoltam. Szinte minden standnál az volt a válasz oké értem több kérdésem nincs ár felszereltség arányban verhetetlen a Kross ))
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
én azon lepõdtem meg hogy van olyan Hexagon V3-as ami nem EF-50-es fék-váltókarral jött ki hanem markolatváltóval!(annak ellenére hogy mindenhol az EF-50-el írják)
#296
Írta 2012. április 01. - 14:03
Kint voltam bringa expon és szinte minden standot körbe néztem.
Nekem egy Level A2 disc van 2011 es.
Szinte minden standnál kérdezték melyik bringát szeretném.
Mondtam nekem már van. Kérdezték milyen. Válaszoltam. Szinte minden standnál az volt a válasz oké értem több kérdésem nincs ár felszereltség arányban verhetetlen a Kross ))
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#297
Írta 2012. április 01. - 13:46
Kint voltam bringa expon és szinte minden standot körbe néztem.Köszönöm!
Sõt más barátaim is így látják és õk is a Kross felé kacsingatnak! ;-)
Nekem egy Level A2 disc van 2011 es.
Szinte minden standnál kérdezték melyik bringát szeretném.
Mondtam nekem már van. Kérdezték milyen. Válaszoltam. Szinte minden standnál az volt a válasz oké értem több kérdésem nincs ár felszereltség arányban verhetetlen a Kross ))
#298
Írta 2012. április 01. - 13:25
Sõt más barátaim is így látják és õk is a Kross felé kacsingatnak! ;-)
#299
Írta 2012. április 01. - 12:24
Használd egészséggel, és kívánunk neked nagyon sok kellemes bringázást vele!!!
Idén januárban vettem egy Hexagon V3-as bicajt, eddig csak jó tapasztalatom van! Szép a hegesztés, a fényezése, a kivitelezés! Semelyik más márka nem tud ennyit ezért a pénzért(nekem fontos volt hogy minden váltóval és hajtással kapcsolatos alkatrész Shimano legyen) én akciósan vettem mert kifutó tipus volt, azóta kisebb átalakításon esett át: Bernardi(20 éves, elõzõ bicajomon volt) elsõ üvegszálas kereket kapott Rubena Cobra vajszínû városi gumit. Imádom és nem bántam meg hogy nem GT vagy Mongoose bicajt vettem hasonló felszereltséggel sokkal drágábban! Nekem amire használom(hobbi illetve munkábajárás) bõven megfelel ez a kategória.
[highlight] The bike way of life [/highlight]