Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
Indította
bigtom
, 2002. július 25. 10:51
#1781
Írta 2010. augusztus 06. - 20:49

#1782
Írta 2010. augusztus 06. - 20:28

Így van. A teljes képhez hozzátartozik, hogy kicsit bütyköltem: baromi magas volt és lereszeltem belõle, de ezt már korábban többször csináltam és pontosan mértem és eddig nem volt semmi gondom.
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#1783
Írta 2010. augusztus 06. - 20:19

Fogalmam sincs, hogy mi lehet a probléma. Még ha nincs minden a helyén akkor is össze kéne húznia, csak akkor szorulna ha izomból megtéped, szóval nem tudom. Gondolom szétszedted és összeraktad már ezerszer és mégsem lett meg a probléma oka.
A sebesség mindent megold.
#1784
Írta 2010. augusztus 06. - 19:30

#1785
Írta 2010. augusztus 06. - 19:25

A stucni csavarjai ki vannak lazítva? Tudom nagyon alap, de hátha.

A sebesség mindent megold.
#1786
Írta 2010. augusztus 06. - 19:21

Hidd el, hogy ezeket az alap dolgokat már kizártam (a létezõ legnagyobb hézagolóval próbáltam), és mostanra már azt is, hogy esetleg a rózsa dugó lenne túl magasan, de továbbra sem oldódott meg a probléma.
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#1787
Írta 2010. augusztus 06. - 18:30

Igen, ezért írtam, hogy a kupak nem ér bele a villanyakba, más szóval, a villanyak a stucni teteje alatt pár milliméterrel van. Az izomból meghúzást meg azért írtam, hogy rávilagítsak, hogy bármennyire húzom nem változik semmi.
Lehet, hogy az a pár milliméter kevés. Mérd meg (ha van tolómérõ, azzal), hogy a kupak alja mennyivel van lejjebb a stucnin felfekvõ felülettõl, illetve a villanyak mennyire van a stucni felsõ széle alatt. De elõször próbálj ki egy hézagolót, és kiderül, hogy valóban ez e a probléma.
#1788
Írta 2010. augusztus 06. - 18:24

Igen, ezért írtam, hogy a kupak nem ér bele a villanyakba, más szóval, a villanyak a stucni teteje alatt pár milliméterrel van. Az izomból meghúzást meg azért írtam, hogy rávilagítsak, hogy bármennyire húzom nem változik semmi.
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#1789
Írta 2010. augusztus 06. - 18:17

Elõször is nem arról szól a történet, hogy izomból meghúzod. Másrészt a villanyaknak a stucni teteje alatt pár milliméterrel kell lennie. Ha egyforma (vagy majdnem egyforma) magas a stucnival vagy túlnyúlik rajra, akkor hézagold ki!
#1790
Írta 2010. augusztus 06. - 18:09

Az mitõl lehet, hogy izomból meghúzom a kormánycsapágy állító csavarját és mégse húzza a csapágyat? Nem ér bele a kupak a villanyakba.
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#1791
Írta 2010. augusztus 06. - 15:21

Csak sejtésem van, azt nem tudom mivel lenne hasonló helyzetben a kormány. Hátha van valakinek valami tapasztalata vele.
#1792
Írta 2010. augusztus 06. - 15:19

#1793
Írta 2010. augusztus 06. - 14:41

Egy 6 centis stucnit és 5 centi emelkedésû kormányt(660mm széles) milyen mással lehetne helyettesíteni? Kényelmes, nincs vele gondom, csak 3 éves, aztán nehogy megadja magát. Valami más kéne keskenyebb, kisebb emelésû kormány, esetleg egyenes.
#1794
Írta 2010. augusztus 06. - 14:22

Japp. Vettem nemrég egy Hervis bike-ot, az még rövidebb és hajlított kormánya van, de nagyon kényelmetes.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1795
Írta 2010. augusztus 06. - 14:14

Nekem most kényelmes ha haladok, de lassan poroszkálva terhelem a karjaimat elég rendesen.
Talán 1 vagy 2 centivel magasabb kormányt is el tudnék képzelni, bár így sem rossz. Csak nincsen kedvem több ezret stucnira vagy kormányra költeni, vagy jobb vagy nem alapon. Mondjuk annyit csináltam, hogy kipróbálás idejére lejjebb engedtem az ülést egy picit, mintha magasabb lenne a kormány, de igazából csak kényelmetlenebb lett.
Tegnap mentem a kedvesem elég konfrtosra belõtt trekkingjével, és attól eltekintve, hogy egy padkára is nehezen mentem fel vele, egész jól éreztem magamat rajta
Talán 1 vagy 2 centivel magasabb kormányt is el tudnék képzelni, bár így sem rossz. Csak nincsen kedvem több ezret stucnira vagy kormányra költeni, vagy jobb vagy nem alapon. Mondjuk annyit csináltam, hogy kipróbálás idejére lejjebb engedtem az ülést egy picit, mintha magasabb lenne a kormány, de igazából csak kényelmetlenebb lett.
Tegnap mentem a kedvesem elég konfrtosra belõtt trekkingjével, és attól eltekintve, hogy egy padkára is nehezen mentem fel vele, egész jól éreztem magamat rajta

#1796
Írta 2010. augusztus 06. - 13:32

Én anno úgy kalkuláltam megveszem a lehetõ legrövidebb vázat, amit még tudok használni max-ra húzott csõvel. A 350-es akkor már rövid lett (az egy 18-as Caprine-ban volt), kellett egy 400-as amiben most 1cm tartalék van.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1797
Írta 2010. augusztus 06. - 13:27

Én egy évig csapattam kinyúlva, hát- és deréktájon még-még oké volt a dolog, de a kezeimet/karjaimat iszonyatosan terhelte hosszú stucni alacsony kormány kombó (leginkább lefelé, nem kifejezetten XC-s terepen). Egyetlen igazi elõnye volt, hogy az elvetemült emelkedõkön nem estem hanyatt, de nagyon nem érte meg.

#1798
Írta 2010. augusztus 06. - 13:22

De igen, nehezebben fordul, de nagy sebességnél stabilabb.
A sebesség mindent megold.
#1799
Írta 2010. augusztus 06. - 13:20

Én nem vagyok versenyzõ (voltam már 6-8 maratonon, de inkább csak az élmény miatt), de a "fekvõs" pozíciót mindig is furának találtam. Nem ront a nagy váz a kezelhetõségen?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1800
Írta 2010. augusztus 06. - 13:17

Hosszabb nem lesz, inkább csak rövidebb.
Kicsit más, de kapcsolódik a témához. Sokan esküsznek a hosszú vázra, hosszú stucnira, alacsony kormányra, mintha országútin ülnének és bizonygatják, hogy az milyen jó nekik. Közben lóf@szt jó az nekik. Így versenyzõk használják, akik ezerszer többet ülnek bringán, mint õk és külön edzik az izmokat, hogy bírják ezt a poziciót és ennek ellenére még sem bírja mindegyikük és kényelmesebb beállításokkal tekernek. Kipróbálhatná bármelyik ilyen versenygeora esküdözõ bringás, hogy elmegy terepre és megy 3-4 órát izomból (persze ha tud) aztán meglátjuk, hogy érzi magát a végén a dereka meg a karja. Szóval nyugodtan lehet rövidebb vázakat használni magasabb kormánnyal, sokkal kényelmesebb és nem vágja magát tönkre.
Kicsit más, de kapcsolódik a témához. Sokan esküsznek a hosszú vázra, hosszú stucnira, alacsony kormányra, mintha országútin ülnének és bizonygatják, hogy az milyen jó nekik. Közben lóf@szt jó az nekik. Így versenyzõk használják, akik ezerszer többet ülnek bringán, mint õk és külön edzik az izmokat, hogy bírják ezt a poziciót és ennek ellenére még sem bírja mindegyikük és kényelmesebb beállításokkal tekernek. Kipróbálhatná bármelyik ilyen versenygeora esküdözõ bringás, hogy elmegy terepre és megy 3-4 órát izomból (persze ha tud) aztán meglátjuk, hogy érzi magát a végén a dereka meg a karja. Szóval nyugodtan lehet rövidebb vázakat használni magasabb kormánnyal, sokkal kényelmesebb és nem vágja magát tönkre.
A sebesség mindent megold.