Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6419 hozzászólás a témában

#1501
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Feltöltött kép

#1502
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Egy FSA Zero-stack félintegrált felsõ kupakja kb 2 mm vastag, azon már nagyon nem lehet faragni. A stucni mindig is közvetlenül ült a tetején. (a kis kónuszos beállító izén, ami a csövet középre rendezi)


A kónuszon nincs felsõ kupak vagy egyben van a kettõ?

Elég lesz ám a 30mm egy erõsebb stucninál.

Egyébként szerintem a kormánycsapágy amúgy is a legtúlértékeltebb alkatrész a bringán. Úgy értem, hogy kis túlzással ha úgy lenne megoldva, mint a gyerekeknek szánt mûanyag háromkerekû "motorokon", akkor is mûködne.


:)
Így van. Bár nem tudom milyen megoldása van az említett jármûveknek.


A sebesség mindent megold.

 


#1503
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Nem lehet faragni rajta sajnos. Stucnim nem tört, de görbült már, Ritchey Pro.

Még arra gondoltam, hogy egy 4 centis, kormányszár vastagságú csövet, nagyobb falvastagsággal, visszamaratok 3.5 centit, s fémragasztóval a meglévõbe beleragasztom. Így megkapom azt a plusz fél centit, ami kellene, s nem kellene aggódnom, maximum azon, hogy hagyományos körmösdió helyett mondjuk USE headloc-ra kell váltanom.


én vmi ilyesmit csináltatnék. csak inkább esztergályossal mint maróssal :)

mondjuk úgyes marós is megcsinálja csak kb fél nap, meg soxoros anyagfelhasználás. a drehásnak meg kb 1/4 óra (abból 7 perc hogy túr vmi anyagot a selejt ládából :)) . meg lényegeen kevesebb elforgácsolandó anyag
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1504
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

A felsõ kupakból olyannyira lehet faragni, hogy nekem például egyáltalán be sincs téve. A stucni közvetlenül a csapágyon ül.


Egy FSA Zero-stack félintegrált felsõ kupakja kb 2 mm vastag, azon már nagyon nem lehet faragni. A stucni mindig is közvetlenül ült a tetején. (a kis kónuszos beállító izén, ami a csövet középre rendezi)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1505
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Ja, erre nem gondoltam, bár én szükségmegoldásként én még mindig inkább ezt választanám. Egyébként szerintem a kormánycsapágy amúgy is a legtúlértékeltebb alkatrész a bringán. Úgy értem, hogy kis túlzással ha úgy lenne megoldva, mint a gyerekeknek szánt mûanyag háromkerekû "motorokon", akkor is mûködne.

#1506
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A felsõ kupakból olyannyira lehet faragni, hogy nekem például egyáltalán be sincs téve. A stucni közvetlenül a csapágyon ül.


Az "elitracer"-ek és a 29esek is szokták így összerakni, de ez montin nem túl tartós megoldás.


A sebesség mindent megold.

 


#1507
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
A felsõ kupakból olyannyira lehet faragni, hogy nekem például egyáltalán be sincs téve. A stucni közvetlenül a csapágyon ül.

#1508
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Nem lehet faragni rajta sajnos. Stucnim nem tört, de görbült már, Ritchey Pro.
Még arra gondoltam, hogy egy 4 centis, kormányszár vastagságú csövet, nagyobb falvastagsággal, visszamaratok 3.5 centit, s fémragasztóval a meglévõbe beleragasztom. Így megkapom azt a plusz fél centit, ami kellene, s nem kellene aggódnom, maximum azon, hogy hagyományos körmösdió helyett mondjuk USE headloc-ra kell váltanom.

kormánycsapágy felsõ kupakjából gondoltam faragni...
lehet kapni olyan nyakcsõ hosszabbítót is, ami belemegy a csõbe és ilyen átlósan nútolt dió szerûséggel megszorul, a felsõ fel pedig 28,6 mm vastag.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1509
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Van egy úgynevezett kónuszos hosszabbító amit régen én is használtam! A Pedaloman-be megcsinálják 2500Ft-ért
index_lap


Ez õszintén szólva nagyon szimpatikus, de kíváncsi vagyok a pontos eljárásra, mert nem akarok ún. buher-megoldást, fõleg ismerve a destruktivitási faktoromat. :) Azt hiszem hétfõn telefonálok is egy nagyot, köszönöm a tippet!
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1510
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek
Van egy úgynevezett kónuszos hosszabbító amit régen én is használtam! A Pedaloman-be megcsinálják 2500Ft-ért
index_lap

#1511
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

ha giant-ba megye akkor az talan (fél?)integrált....


Nem lehet faragni rajta sajnos. Stucnim nem tört, de görbült már, Ritchey Pro.

Még arra gondoltam, hogy egy 4 centis, kormányszár vastagságú csövet, nagyobb falvastagsággal, visszamaratok 3.5 centit, s fémragasztóval a meglévõbe beleragasztom. Így megkapom azt a plusz fél centit, ami kellene, s nem kellene aggódnom, maximum azon, hogy hagyományos körmösdió helyett mondjuk USE headloc-ra kell váltanom.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1512
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
ha giant-ba megye akkor az talan (fél?)integrált....

#1513
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Szóval megszívtam rendesen. A sztori röviden, rövid a teleszkóp villanyaka. Az okokba nem akarok most részletesen belemenni, de szeretnék megúszni egy költséges váll-becsúszó-nyak cserét. (Fox F32) Megoldás lehet egy alacsonyabb profilú stucni - pl a Sunline és az FSA is 35 mm. 30 mm áll ki a kormánycsapágy fölött, azaz 5 mm lenne a különbség (ugye az ajánlott 2-3 mm). Ez szerintetek mennyire necces? B-terv, hogy valahol megoldom a nyak cseréjét, de egy olyan cég kellene, ahol ezt hõzsugorítással meg tudnák profin csinálni. Bármilyen tippet szívesen fogadok

a kormánycsapágyon nem lehet faragni még?
akár cserével, akár szó szerint :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1514
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szóval megszívtam rendesen. A sztori röviden, rövid a teleszkóp villanyaka. Az okokba nem akarok most részletesen belemenni, de szeretnék megúszni egy költséges váll-becsúszó-nyak cserét. (Fox F32) Megoldás lehet egy alacsonyabb profilú stucni - pl a Sunline és az FSA is 35 mm. 30 mm áll ki a kormánycsapágy fölött, azaz 5 mm lenne a különbség (ugye az ajánlott 2-3 mm). Ez szerintetek mennyire necces? B-terv, hogy valahol megoldom a nyak cseréjét, de egy olyan cég kellene, ahol ezt hõzsugorítással meg tudnák profin csinálni. Bármilyen tippet szívesen fogadok.

(C-terv a telót eladni, s venni újat, de egy ilyenen rengeteget buknék...)


2-4mm és 3-5mm az ajánlott távolság. Egy átlag bringásnak nyugodt szívvel ajánlanám, hogy használja. Stucnit törtél már el?


A sebesség mindent megold.

 


#1515
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Szóval megszívtam rendesen. A sztori röviden, rövid a teleszkóp villanyaka. Az okokba nem akarok most részletesen belemenni, de szeretnék megúszni egy költséges váll-becsúszó-nyak cserét. (Fox F32) Megoldás lehet egy alacsonyabb profilú stucni - pl a Sunline és az FSA is 35 mm. 30 mm áll ki a kormánycsapágy fölött, azaz 5 mm lenne a különbség (ugye az ajánlott 2-3 mm). Ez szerintetek mennyire necces? B-terv, hogy valahol megoldom a nyak cseréjét, de egy olyan cég kellene, ahol ezt hõzsugorítással meg tudnák profin csinálni. Bármilyen tippet szívesen fogadok.

(C-terv a telót eladni, s venni újat, de egy ilyenen rengeteget buknék...)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1516
8cubes

8cubes

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
kösszépen ez hirtelen eszembe sem jutott:D

#1517
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Lefurod a csavar fejét akkor le tudod venni a kupakot.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1518
8cubes

8cubes

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Hali! Kérdésem lenne: ha nem engedi el a kormánycsapágy csavarja a villát, mert csak forog benne a csavar de se kiljebb se beljebb nem mozdul akkor mit tudok csinálni vele? Mert igy se a befogót se a villát nem tudom kivenni mert a csapágy kupakja amit fog a csavar, fogja a befogót :S remélem érthetõen fogalmaztam :D

#1519
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

a stucniban az egyik menet kezdi magat megadni a villanyaknal. finoman mertem csak rahuzni, mert ereztem, hogy kezd elnyulni. ebben az allapotaban teljesen jo, de felo, hogy par szetszedes utan megadja magat. mit lehet vele kezdeni? menetrogzito?


Én ilyet használok ilyenkor.
http://szerszampiac....tjavito_keszlet
Van egyéb méretben is.
Kérdés,mennyit ér a stucni?:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#1520
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
azokat csak eroszakkal lehet leszedni, de vigyazz ne gorbitsd el. Ha serul es torzul az alakja akkor az uj vazba beszerelve szorulhat a kormanycsapagy.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F