Köszi a segítséget. Hát nemtom, a Meridáék kitõl lopják a stucnit, de legalább rávésnék az értékeket.Egy márkát adtál meg ami annyit tesz hogy egy másik márka átmatricázott terméke ergo annyit tudunk hogy van egy stucnid ennyit és nem többet.
4nm -el általában grammán kikönnyitett dolgokat, de ez lehet 5-6 is4 -nek elégnek kell lenni-e (általában).
Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#1121
Írta 2012. január 27. - 20:52
Ridley Noah Fast
#1122
Írta 2012. január 27. - 18:56
ez még mindig sokváltozós képletA váz szerintem nem nagy mivel M-es és én 180cm vagyok. A kormányból azért akarok szélesebbet mert nekem túl keskeny. A stucnit viszont nem tudom hogy maradjon a 90mm vagy rövidebb. Egyébként tekerés közben a hátam és a derekam szokott egy kicsit fájni.
Ezért gondoltam a rövidebb stucnira mert akkor gondolom a kormány közelebb kerülne.
Ja és amúgy xc zek.
én nem a kormányt próbálnám elõször változtatni, sokkal inkább a nyeregnél kezdenék
1. nyeregmagasság:
a pedál 6 órás állásában a lábad majnem teljesen nyújtott (ezt tapasztalati úton fogod tudni belõni pontosan). Ökölszabályként mûködhet az, hogy teljesen nyújtott lábnál a sarkadnak a pedálon kell lennie.
2. nyeregszög
a nyergedet állítsd vízszintes helyzetbe (igen, akár vízmértékkel mérd).
3. nyereg vízszintes elhelyezkedése
úgy állítsd, hogy miután felülsz, fordítsd 3 órás állásba a pedált. ekkor a lábad "bütykei" (ami függõlegesen egy vonalba esik a pedál tengelyével) egy vonalba kell, hogy essenek a térdkalácsoddal. Ezt úgy tudod a legjobban megmérni, ha valakit megkérsz, hogy lógasson egy madzagot végén súllyal a térdednél.
+ ide kapcsolódik:
A kerékpár testre szabása
Ha ezeket elvégezted és még mindig fáj a derekad, akkor térjünk vissza a kérdésre!
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1123
Írta 2012. január 27. - 17:43
4nm -el általában grammán kikönnyitett dolgokat, de ez lehet 5-6 is4 -nek elégnek kell lenni-e (általában).
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1124
Írta 2012. január 27. - 15:57
Tudtok valami számszaki értéket Merida kormánystucni csavarjainak a meghúzására? Vajon mekkora nyomatékkal kell megfeszíteni?
thx!
Ridley Noah Fast
#1125
Írta 2012. január 25. - 18:32
Ezért gondoltam a rövidebb stucnira mert akkor gondolom a kormány közelebb kerülne.
Ja és amúgy xc zek.
#1126
Írta 2012. január 25. - 18:15
Kapásból 10cm szélesítés és 2cm-el rövidebb stucni? Nem nagy neked az a váz? Egyáltalán milyen stílusban tekered a bringát?
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1127
Írta 2012. január 25. - 17:04
Szeretnék venni egy Crank BRothers XC Race low riser "Cobalt 3" 700mm es kormányt + egy Syncros FL V2 70mm es stucnit.
Most egy 600mm es kormány van 90 mm es stucnival. Az lenne a kérdésem, hogy így kényelmesebb lesz e?
#1128
Írta 2012. január 23. - 08:38
Van egy vázam, amit imádok, de sajna túl nagy nekem. (1 colos hagyományos k.cs.) Eddig egy nagyon rövid régi acél stucnival használtam egy 25,4-es egyenes kormánynal, de sajna eltört a stucni.
Sikerült szereznem egy hasonlóan rövidet, de abba meg nem megy bele a 25,4-es kormány. Tolómérõvel megmérve 24,8-25mm közötti a belsõ átmérõje. Így végül visszavittem.
Hol keressek rövid stucnit (max. 40mm), amibe belemegy a 25.4-es kormény?
Az ilyen formájú nagyon nem tetszik, úgyhogy ez csak aleges legvégsõ megoldás lehet.
Ilyen formájút szertnék, csak jóval rövidebbet.
Köszi!
Ha BP-i vagy akkor Herce-Hurca.
#1129
Írta 2012. január 23. - 01:04
#1130
Írta 2012. január 22. - 22:57
Ha lenne egy 1 1/8" acél villanyak darabod, abból le lehet vági a kívánt méretet és egy helyen végigvágni. Nekem így készült. Csak acél jó, annak pontosan akkora a mérete.Sziasztok!
Nincsen valakinek otthon felesleges hézagolója kormány szárhoz? 1 1/8"-ról 1"-ra. Ilyenre gondolok: Stem Shim 1" to 1 1/8" Budapesten 23, 18 kerületben? Ha van valakinek írjon!
Köszi
#1131
Írta 2012. január 22. - 20:25
Menj már be egy bringa boltba van vagy 3-500ft tétel
Gondoltam egy környékbeli sporttársnak adom az az 500 Ft. Ahol kérdeztem ott a head átalakítóval együtt volt. De feltétlen el autókázok 3000 ft-ot a városban mire találok egyet....Gondoltam ez egy fórum, hátha tud valaki segíteni.
#1132
Írta 2012. január 22. - 17:56
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1133
Írta 2012. január 22. - 17:13
Nincsen valakinek otthon felesleges hézagolója kormány szárhoz? 1 1/8"-ról 1"-ra. Ilyenre gondolok: Stem Shim 1" to 1 1/8" Budapesten 23, 18 kerületben? Ha van valakinek írjon!
Köszi
#1134
Írta 2012. január 19. - 17:14
Van egy vázam, amit imádok, de sajna túl nagy nekem. (1 colos hagyományos k.cs.) Eddig egy nagyon rövid régi acél stucnival használtam egy 25,4-es egyenes kormánynal, de sajna eltört a stucni.
Sikerült szereznem egy hasonlóan rövidet, de abba meg nem megy bele a 25,4-es kormány. Tolómérõvel megmérve 24,8-25mm közötti a belsõ átmérõje. Így végül visszavittem.
Hol keressek rövid stucnit (max. 40mm), amibe belemegy a 25.4-es kormény?
Az ilyen formájú nagyon nem tetszik, úgyhogy ez csak aleges legvégsõ megoldás lehet.
Ilyen formájút szertnék, csak jóval rövidebbet.
Köszi!
#1135
Írta 2012. január 17. - 20:54
#1136
Írta 2012. január 17. - 16:31
#1137
Írta 2012. január 17. - 13:25
Mitõl függ az, hogy magát a rózsát hol helyezed el? A csavar hosszától? Tehát nem fix helye van? Sorry, hogy ha hülye kérdés
Nincs helye, te ütöd be olyan mélyre, amennyire akarod. Mindenesetre nagyon mélyre nem érdemes, mert akkor vagy kevés menet fogja fogni, vagy le sem ér a csavar a rózsáig.
#1138
Írta 2012. január 17. - 13:22
#1139
Írta 2012. január 16. - 22:12
#1140
Írta 2012. január 16. - 21:54
Olvastam ezt a cikket a bikemagon: Kormánycsapágy: szerelés és karbantartás
A kérdésem arra irányulna, hogy milyen szerepe van az úgynevezett "rózsának" az "A-head-set"-es rendszerben?
A cikk elején az alábbi sorok állnak:
Ez utóbbinál a villanyak nem tartalmaz menetet, a kormányszár bilincses rögzítéssel csatlakozik külsõ felületére, a csapágy beállítását pedig a felsõ kupakban található imbuszcsavarral végezzük.
Ha jól vettem ki az illusztrációból akkor a kupakban található imbuszcsavar a "rózsá"-ba megy bele. Tehát akkor a "rózsa" a csapágy beállítását hivatott szolgálni? De hogy? Nem értem a mechanikáját.
A válaszokat elõre is köszönöm
Üdv
P