Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6413 hozzászólás a témában

#4581
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Ja én is azt mondtam: elõbb próbáld meg beszerezni az eredeti csapágyakat amit elfelejtettek odaadni neked, s ha az nem jön össze, utána jöhet az új. Ezt meg egy megfelelõ átmérõjû csõvel rosszabb esetben rúddal/csavarhúzóval kivágod a fenébe.

Szerintem sem fõnyeremény az integrált, de egyáltalán nem rossz. (nekem is UMFem van)
Szal hiába 50mm az átmérõ, a csapágyakat ha összehasonlítod valami jobbfajta hagyományos FSAval, láthatod jóval kisebbek vékonyabbak nála.
Ennek ellenére szntem nem kell félned. Szerintem ez a megoldás jól néz ki (szubjektív) és jót tesz a beépítési magasságnak (ami gyakorlatilag észrevehetetlen).

Nekem megvan a kcs összehasonlító BikkMakk cikk 2001bõl, és ugyan leírják, hogy ez nem egy etalon megoldás, de megcáfolhatatlan érvet egyáltalán nem állítanak.

#4582
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás
A te vázadnál nincsen semmi baj. A félintegráltat lehet cserélni. Szóval nem kell aggódni, bírni fogja.

#4583
Smallfont

Smallfont

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
ez speciel félintegrált darab...ami benne van vagy félig van benne a másik fele az még a szállítónál alszik.. szóval akkor reménykedhetek egy erõs vázban a félintegráltal?...

#4584
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
egy jól megcsinált félintegrált rendszer lehet tökéletes. ugyanolyan, vagy jobb, mint a sima csészés.
a teljesen integrált viszont halálraitélt ötlet.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4585
Smallfont

Smallfont

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

Ne aggódj, átlagos használat alatt nem lesz baj, csak mûszakilag nem jobb megoldás mint a külön csészés. Nem véletlenül nincs ugyanilyen megoldás a középcsapágynál. Egy régebbi (2001 körüli) Bikemagban bõvebben kifejtették a nézeteket.

Hát igen de nálad mit takar az átlagos használat? Mert én DIRT-re építeném a vázat meg enyhébb Freeride-ra....szal nem atom duplavállasat tennék bele h szaggassa szét a fejcsövet..de mégis durvulósabbra szánom...

#4586
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Érdekelne a te véleményed h miért is..mi tapasztalatod neked vagymiért nem bízol benne?..nem szívesen dobom már ki a vázat ha megjött..de megpróbálom azért valamilyen szinten élvezni a szerzeményemet..de érdekel h mire figyeljek oda meg ilyenek...

Ne aggódj, átlagos használat alatt nem lesz baj, csak mûszakilag nem jobb megoldás mint a külön csészés. Nem véletlenül nincs ugyanilyen megoldás a középcsapágynál. Egy régebbi (2001 körüli) Bikemagban bõvebben kifejtették a nézeteket.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4587
Smallfont

Smallfont

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

Nálam az integrált megoldás kizáró ok.

Érdekelne a te véleményed h miért is..mi tapasztalatod neked vagymiért nem bízol benne?..nem szívesen dobom már ki a vázat ha megjött..de megpróbálom azért valamilyen szinten élvezni a szerzeményemet..de érdekel h mire figyeljek oda meg ilyenek...

#4588
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

"Miben jobb egy UMF mint bármi más?" Ezt a kérdésed nem értem.

Nálam az integrált megoldás kizáró ok.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4589
Smallfont

Smallfont

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
"Miben jobb egy UMF mint bármi más?" Ezt a kérdésed nem értem. Különben már annyi véleményt hallottam errõl az integrált félintegrált csapiról h borzalmas... Sokan mondták h hátrány...Közben gyûjtöttem még infót és meg is néztem h ahogy lkátom ebbe 1 FSA ZR csésze van integrálva...ahogy elnézem..50mm-es...de ha valami gáz lesza csapival akkor tudnám csrrélni? Csak nem 1 hétre vettema vázat.. Ez az ebike meg persze keresztbe tud tenni lyenekkel h nem adták hozzá magát a csapáyat csa a csészék vannak benne.,..ja h ha hülyeséget beszélek nyugodtan javítsatok ki mert ehez az új tevhnológiás vázakhoz nem értek sajna...most veszem meg éeketem normális DIRT/FR cuccát..amit összerakok majd vagy összerakatok...várom az építõjellegû hozzászólásokat..

#4590
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

És egyébként ha gajra megy a fejcsapágy akkor dobhatom ki a vázat?...vagy valamilyen módon cserélhetõ?

Számtalan fórumon leírták, hogy az integrált csapágyaknak nagy erõhatnak kitett vázakon nincs létjogosultsága. Tönkremenni valószínûleg nem fog. Miben jobb egy UMF mint bármi más?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4591
Smallfont

Smallfont

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

Elõször is jár hozzá kcs. Ha nem adtak akkor hívd fel õket, hogy baj van!
Kérdés: a csészék benne vannak a vázban vagy azok sincsenek?

Ha nincsenek és inkább venni akarsz, akkor mérd le a homlokcsõ belsõ átmérõjét, és a méretnek megfelelõ bármilyen félintegrált kcs. megfelelõ amit akarsz. UMFbe asszem FSA ZS vagy milyen típusú van, amit az FSA oldalán le is csekkolhatsz. (50 mm) De inkább mérd meg!

A csészék már bele vannak sajtolva alul felül...szóval gyakorlatilag félmunka...
És egyébként ha gajra megy a fejcsapágy akkor dobhatom ki a vázat?...vagy valamilyen módon cserélhetõ? Remélem nem pampognak h hülye vagyok amikor beszólok az ebike-nak...bár ma felhívtam azt a boltot ahonnan konkrétan jött a váz...és rákérdeztem h az umf-hez nem jár félintegrált?..õk meg kevésbé kedvsen mondták h ezt ne velük beszéljem meg...(amikor õk voltak az árusítók...) ja még valami :)...ezekhez a csészékhez nem tudok én csapágyat venni ugye? szóval azt kell beletenni amit õk adnak és punktum? vagy vannak alternatívák?

#4592
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Sziasztok! Nekem a következõ a kérdésem.. Rendeltem 1 UMF Hardy 3-as vázat, ami meg is érkezett. Elvileg szoktak adni hozzá fejcsapágyat..Félintegrált van benne. Szóval én nem kaptam hozzá kcsapit (nem tudom, lehet h nem jár nekem). A lényeg h ha vennem kell akkor milyet vegyek bele ? Mekkora méret kell? Én spec DIRT-re és enyhe Freeride-ra használnám tehát valami ütõs kéne mégse brutkó áron. Válaszotokat várom


Elõször is jár hozzá kcs. Ha nem adtak akkor hívd fel õket, hogy baj van!
Kérdés: a csészék benne vannak a vázban vagy azok sincsenek?

Ha nincsenek és inkább venni akarsz, akkor mérd le a homlokcsõ belsõ átmérõjét, és a méretnek megfelelõ bármilyen félintegrált kcs. megfelelõ amit akarsz. UMFbe asszem FSA ZS vagy milyen típusú van, amit az FSA oldalán le is csekkolhatsz. (50 mm) De inkább mérd meg!

#4593
Smallfont

Smallfont

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
Sziasztok! Nekem a következõ a kérdésem.. Rendeltem 1 UMF Hardy 3-as vázat, ami meg is érkezett. Elvileg szoktak adni hozzá fejcsapágyat..Félintegrált van benne. Szóval én nem kaptam hozzá kcsapit (nem tudom, lehet h nem jár nekem). A lényeg h ha vennem kell akkor milyet vegyek bele ? Mekkora méret kell? Én spec DIRT-re és enyhe Freeride-ra használnám tehát valami ütõs kéne mégse brutkó áron. Válaszotokat várom

#4594
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

pontosítok:


Feltöltött kép
ezt szeretném szétszedni...
vagy ezt nem lehet?!

ha ezzel gond van az azt jelenti hogy kuka, és venni kell egy újat. nem nagy tétel.

#4595
Side_

Side_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás

Köszönöm Side_ !
Akkor nem csak én kerültem ilyen helyzetbe,ezek szerint... :) Sajna én már rég használom a kormányt, szal kicserélésre nincs lehetõségem ,kénytelen leszek venni, egy kisebb stucnit, ill hol lehet ilyen adaptert kapni? Nem is hallottam még ilyenrõl...

Ja és köszönöm az építõ jellegû hozzászólást!

wackor


Adapter:
- esztergáltatni lehet
- vannak olyan kormányok, amikhez adnak
- vannak olyan stucnik, amikhez adnak - illetve talán-esetleg külön is rendelhetõ
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"

#4596
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

pontosítok:


Feltöltött kép
ezt szeretném szétszedni...
vagy ezt nem lehet?!


Ezt ne akard szétszedni, hacsak nem akarsz egy újat venni. Ez kérlek maga a csapágy. (nem véletlenül van rajta porvédõ, alatta meg jól meg van kenve)

#4597
vendég_nhunor_*

vendég_nhunor_*
  • vendég
pontosítok:


Feltöltött kép
ezt szeretném szétszedni...
vagy ezt nem lehet?!

#4598
Wackor

Wackor

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás

... de fél percen belül kiderült, hogy a kormányból nem lehet vágni, mert akkor nem fér el a fékkar meg a markolat...


Köszönöm Side_ !
Akkor nem csak én kerültem ilyen helyzetbe,ezek szerint... :) Sajna én már rég használom a kormányt, szal kicserélésre nincs lehetõségem ,kénytelen leszek venni, egy kisebb stucnit, ill hol lehet ilyen adaptert kapni? Nem is hallottam még ilyenrõl...

Ja és köszönöm az építõ jellegû hozzászólást!

wackor

#4599
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, mert probléma van.
Adott két dolog:
1. Nem szeretem az egyenes-kormány kézpozíciót, jobban szeretem az idõfutam jellegû, vagy a 45 fokban döntött kézpozíciót (45 fokban dönöttet a régi bringámon úgy állítottam elõ, hogy egy szarvra szereltema markolatot és a fék-váltó karokat, mivel a szarv átmérõje pont ugyanakkora szabvány szerint, mint a kormány átmérõje. Tökéletesen mûködött is.).
2. Markolat váltót kéne ráapplikálni.

Igazából ezeken kívül sajnos még adott pár dolog (bár van kérdéses is):
3. A markolatváltót sima egyenes kormányra tervezték, ezek alapján 22.0mm, 22.2mm körüli krományokra szerelhetõ fel. Bár az kérdés, hogy mi az egyenes kormányok átmérõje szabvány szerint.
4. Amikkel eddig összefutottam idõfutam kormány, sajna az átmérõjük 23.2mm-23.4mm körüli. Ha jól sejtem az országúti kormány átmérõ szabvány a markolatnál e körül lehet.

Igazam van-e szerintetek is?

Ez azt jelentené, hogy a markolatváltót szét kéne feszíteni legalább 1-2 mm-re, hogy rátegyem, de ez 99%, hogy nem fog menni.

Néztem már egy nemtom milyen márkájú fekete idõfutam kormányt, illetve még másikat, meg egy fekete Modolo márkájút is. Mindegyik 23.0mm vagy nagyobb átmérõjû volt. Egyébként alap idõfutam kormányra gondolok, mint pl a Ritchey Base Bar. Semmi flanc, vagy time-trial könyöklõ.

Mi lehet a megoldás?

Az már egy gond egyébként, hogy a kormányok végén általában van hajlítás. De a hajlított részt lefûrészelném, így még mindig jutna elég hely a markolatnak/kézpozíciónak (nem úgy mint egy lefûrészlet oúti esetén).

Másik gond, hogy az idõfutam kormányok esetében általában egy elég éles ív van az egyenes (kvázi egyenes) és a markolat rész között (a 90 fokos kanyar), amit a Modolo esetében nem tudtam volna belehajlítani a stucniba, ami egy klasszikus egy csavaros diós rendszerû (menetes) ITM oúti stucni.

Amúgy a fékkar ciklokrosszos fékkar lenne. Az meg sajnos pont 23.0mm-t igényelne, de ezt alátétezéssel megoldottuk, jelenleg egyenes kormány van a stucniban.

Van egy ötletem. Veszek egy olyan kormányt, ami libakergetõkhöz való, és szintén 90 fokos kanyar van benne. Ezt megfordítom lefele és elõre fele is.
- így az emelkedésébõl idõfutam jellegû esés lesz, márészt nem hátra nézne a markolat rész a kerékpár síkjában, hanem elõre. így pont a kívánt geometriát kapnám. Csak olyan kormányt kell találnom, amiben tényleg 90 fok van. Mûködhet ez szerintetek?
- Ennek valszeg jó lesz az átmérõje.
- Nem kell lefûrészelnem, mert nincs a legvégén plusz kanyar
- esése lesz és elõre néz
--
tocsa

#4600
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
szétszedni könnyû.
stucnit lekapod, fogsz egy gumikalapácsot, hisz legtöbbször a központosító gyûrû úgy betartja a villanyakat, hogy magától nem jön ki, csak erõs fizikai behatásra. szóval a villát a nyaknál fogva függõlegesen kiütöd, és megjegyzed hogy volt. ugyanúgy összerakod, ésszel kellõképp meghúzod(se laza se szoros ne legyen)
kb ennyi.
a golyóskosarakra vigyázz, ha rossz állapotban vannak megszökhetnek belõle a golyók, illetve csak egy féle képp jó bele, így figyeld meg az irányukat is(fejjel lefelé vs....)