Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6418 hozzászólás a témában

#3481
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Megint biciklit építek, örülhettek :D
Viccet félretéve húgomnak lesz, és itt nem lesz sok kérdés (eleve az igen-igen kötött anyagi forrás maitt), de kormánycsapágyból nem tudom miylet rakjak. Vmi hoki 1500Ft-ost, vagy van vmi nem drága és normálisabb zárt? Ha lenne az nagyon tuti lenne, nála a karbantartás nincs rajta a heti teendõk listán :). Köszi a helpet!
:prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3482
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás


(de ha észrevetted, nem irtam márkát ;))


...és még furmányos is :winko:

#3483
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
fontosak ezek a beállítás dolgok, biz'...

nekem a szarvnál volt a nagy felfedezés, hogyha majdnem vízszintesben van, akkor
1) jól néz ki :D
2) sokkal több pozícióban tudom fogni, és még pihentetni is tudom a kezem.


nade más: megjött az akciós BBB kormányom, tiszta zsír. márhogy tetszik. 153 g helyett 146, és szép is. meg ócsó. 3000.

B+ kormányom volt, nem azért, hogy rossz hírét terjesszem, az egy túra (nem MTB) kormány volt, de lecseréltem, mert hajlongott, és ez zavart.
kormányból érdemes megnézni, mit vesz az ember, tekintve hogy a jó se feltétlen drága.. a B+ meg lehet jó is.
2014-es alu rulez.

#3484
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

hûû ez de markecos volt :D
de nagyjából igaz - BG zsír ;)

ez a lényeg - a BG tényleg mûködik. az emberek csak addig nem hiszik mig nem próbálták :)
(de ha észrevetted, nem irtam márkát ;))

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3485
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

kellene egy body geometry kesztyû
Feltöltött kép
a sárga vonalak idegek, és ha elnyomod, akkor zsibbad/fáj a kezed. a kesztyû és a body geometry markolat együttesen akár 50-60%-kal is csökkentheti az ott keletkezõ nyomást.

persze ez nem helyettesíti a helyesen beállított nyerget, és a jól beállított kormányt.


hûû ez de markecos volt :D
de nagyjából igaz - BG zsír ;)

#3486
Amen

Amen

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Na és hamár egyszer "belevau", akkor folytatom is még egy kérdéssel, találtam egy BikePositive topicot, ott írják, h eléggé csoffadnak a b+ kormányok. Vélemény esetleg tapasztalat? Ha így van akkor mielõbb csere lesz, nem szeretném megfogalni a stucnit.
Köszi!

#3487
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A 2005. májusi számban volt egy cikk az ideális kormány és ülés pozicióról.


A sebesség mindent megold.

 


#3488
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
kellene egy body geometry kesztyû
Feltöltött kép
a sárga vonalak idegek, és ha elnyomod, akkor zsibbad/fáj a kezed. a kesztyû és a body geometry markolat együttesen akár 50-60%-kal is csökkentheti az ott keletkezõ nyomást.

persze ez nem helyettesíti a helyesen beállított nyerget, és a jól beállított kormányt.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3489
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Köszi Zolkow!
3 hónapja van meg a bicó, szal újnak mondható. hát a nyereg enyhén hátra dõl, de akkor mostantól megy vízszintesbe, meg akkor elkezdem belljebb tapogatni a kormányt:P
Még1x köszi!


furi, mert az elõre lejtõ nyeregnél szokott tünet lenni, hogy a kézre túl sok teher jut, de elmélet helyett majd kipróbálod, és kiderül!
sok sikert.

#3490
Amen

Amen

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Köszi Zolkow!
3 hónapja van meg a bicó, szal újnak mondható. hát a nyereg enyhén hátra dõl, de akkor mostantól megy vízszintesbe, meg akkor elkezdem belljebb tapogatni a kormányt:P
Még1x köszi!

#3491
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Szervusztok!

Lehet, h már volt kérdés, ha igen csak intézzetek el annyival, h oldalszámot adtok.
Segítségeteket kérem, nem nagyon értek a dologhoz, van egy gyári Bike+ hajlított kormány a bicómon, 630 széles 30 mm emelkedéssel. A bajom az, h bár o.k., majdnem vállszélességben fogom a kormányt (olvastam itt, h ez optimális) de már néha rövid táv után is megfájdul a felkarom. Ez lehet azért van, mert elég magasan van az ülés és nagyon támaszkodom? Vagy csak hosszabb/rövidebb stucni kéne? A vázméret stimmel, ezért gondolom, h ezeken lehetne variálni.
Elõre is köszi!
Amen


kérdés, hogy mennyit mentél vele, mert ha még viszonylag új, akkor nem vonnék le fûrészelõs következtetést :)
nem emlékszem, a felkarom fájt-e valaha, de nekem biztos széles lenne.
ezt ki tudod próbálni simán, beljebb tolsz rajta mindent, és csak akkor vágod, ha biztosan tetszeni fog.
a vázmérethez hozzátartozik az is, hogy a stucni se legyen kirívóan hosszú/rövid. (márhogy akkor jó)
a nyereg szöge még elég erõsen befolyásolja, hogy mennyire támaszkodsz a kezeden... legyen kb. vízszintes, azzal nem lehet sokat tévedni. utána finomítasz..

#3492
Amen

Amen

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Szervusztok!

Lehet, h már volt kérdés, ha igen csak intézzetek el annyival, h oldalszámot adtok.
Segítségeteket kérem, nem nagyon értek a dologhoz, van egy gyári Bike+ hajlított kormány a bicómon, 630 széles 30 mm emelkedéssel. A bajom az, h bár o.k., majdnem vállszélességben fogom a kormányt (olvastam itt, h ez optimális) de már néha rövid táv után is megfájdul a felkarom. Ez lehet azért van, mert elég magasan van az ülés és nagyon támaszkodom? Vagy csak hosszabb/rövidebb stucni kéne? A vázméret stimmel, ezért gondolom, h ezeken lehetne variálni.
Elõre is köszi!
Amen

#3493
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

koszi, valami ilyesmire gondoltam. a yasec.hu is a suly-minoseg-divat vonalrol irt, az iranyithatosag volt szamomra inkabb a kerdes, pl bunnynal, ugrasoknal, tehat nem "csak" cc-ben vagy lejton.


azt az írást valamikor én is olvastam (sõt, ha jól rémlik, a sheldonbrown oldalon is az van fenn (?)). a többi szakág még ezeknél is ismeretlenebb terület számomra, szóval majd valaki más :)

#3494
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
koszi, valami ilyesmire gondoltam. a yasec.hu is a suly-minoseg-divat vonalrol irt, az iranyithatosag volt szamomra inkabb a kerdes, pl bunnynal, ugrasoknal, tehat nem "csak" cc-ben vagy lejton.

#3495
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

nem akademiai vitat akartam kezdemenyezni, inkabb a hasznalok velemenyeire vagyok - meg mindig - kivancsi.
a yasec.hu tipp jo, koszi, elkezdtem vegigolvasni :)


az egyenes elég megszokott ott, ahol a súly számít. ugye abból ugyanolyan technológiával készült, azonos erõsségû mindig könnyebb...(és olcsóbb is)
én is szeretem, jól elférni rajta még levágva is, stb..

hajlított kormány a rombolókon szvsz jobban mutat, és némi plusz súlyért megcsinálják elég erõsre :)
az irányíthatóság véleményem szerint legenda (nem akarok vitát indítani ezzel..), mert azt számít, hogy a villa egy adott pontjához képest hol helyezkedik el a kezed. én is éreztem hogy más, de mivel sosem próbáltam ki ugyanazt a biciklit egyenes és hajlított kormánnyal, ÉS a különbséget kompenzáló stucnival, nem tudok nyilatkozni (errõl a témáról máris túl sokat írtam).
a hajlítottban szeretem, hogy lehet vele kicsit játszadozni elõre-hátra döntve, kipróbálandó, hogy mekkora stucnival lenne jó az egyenes :D

szerintem a trendeknek itt is nagy szerepe van, de azért kell legyen alapja az elterjedésüknek... pl. triálosok gondolom azért használnak nagy emelésû, hosszú stucnit, mert rövid merevvillákkal szoktak nyomulni, ezzel kompenzálják a geót.

amúgy stucniszög: kb. tekerési testtartás függvénye...
a hossza meg az irányíthatóságot folyásolja befele. DH-gépen ugye nem tekernek elõrehasalva fölfele, cserébe gyors kormánymozdulatokkal operálnak 1000-rel a lejtõn (láttam egy videón;)).
ilyesmi.

#3496
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

Össze lehetne rakni a témából pár szakdolgozatot.

Alapvetõen mindkettõ benne van, de:
olvasgass, gondolkozz és ajánlom a yasec.hu/mûhely oldalt.


nem akademiai vitat akartam kezdemenyezni, inkabb a hasznalok velemenyeire vagyok - meg mindig - kivancsi.
a yasec.hu tipp jo, koszi, elkezdtem vegigolvasni :)

#3497
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás

kerdes a tisztel nagyerdemuhoz: kormanyoknal van valamifele kialakult "koncepcio", hogy milyen felhasznalasra milyen kormanyt hasznalnak/hasznaltok, vagy inkabb az egyeni igenyek es izles dominal?
olyasmire gondolok, mittomen pl trialhoz jobb-e a szelesebb kormany, cc-re inkabb egyeneset, fr-re hajlitottat, meg ilyesmik.
aztan hasonlokepp felmerul a kerdes a stucniknal: a hosszt gondolom az bringas meretei is befolyasoljak, de pl a szoge mennyire szamit?


Össze lehetne rakni a témából pár szakdolgozatot.

Alapvetõen mindkettõ benne van, de:
olvasgass, gondolkozz és ajánlom a yasec.hu/mûhely oldalt.

#3498
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Ki lehet ütni vagy van hozzá speciális szerszám.


A sebesség mindent megold.

 


#3499
Gááboor

Gááboor

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Sziasztok

Az lenne a kérdésem , hogy hogyan lehet kiszedno a fejcsõbõl az alsó és felsõ csészét.hmm vagy lehet hogy gyárilag van benne.? Szóval tanácstalan vagyok. Egy FSA kormánycsapágy van beszerelve.

#3500
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
kerdes a tisztel nagyerdemuhoz: kormanyoknal van valamifele kialakult "koncepcio", hogy milyen felhasznalasra milyen kormanyt hasznalnak/hasznaltok, vagy inkabb az egyeni igenyek es izles dominal?
olyasmire gondolok, mittomen pl trialhoz jobb-e a szelesebb kormany, cc-re inkabb egyeneset, fr-re hajlitottat, meg ilyesmik.
aztan hasonlokepp felmerul a kerdes a stucniknal: a hosszt gondolom az bringas meretei is befolyasoljak, de pl a szoge mennyire szamit?