Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#1801
Írta 2010. augusztus 06. - 12:35
#1802
Írta 2010. augusztus 06. - 11:58
Mint írtam is, lehet nem ez a legjobb megoldás a nyeregmagassághoz. A pozíciót lecsekkolom a hétvégén; a vízszintes hosszt is akkor tudom megmérni. Mi az ajánlott érték ilyen magasságnál?
Visszatérve a topic címéhez: a probléma szerintem valahol elöl keresendõ...
Az ajánlott kb 560-600mm, nagy a szórás, de a stucni hosszával korigálható. A nyeregmagasság is olyan dolog, hogy az a formula csak kiindulásnak jó. Aki pörgetni szeret, az alacsonyabban és elõrébb ül, plusz egy montisnak ajánlott elõrébb ülni, mert a hegyeken akkor kerül optimális helyre (meg lehet nézni az elit versenyzõket, elõre van tolva teljesen a nyergük), ráadásul a magas nyereg egyenes út a porckorongsérvhez. Én pl pont az általános formula szerinti optimális magasságban ülök, de 6-6,5cm-re van a nyergem orra a középcsapágy mögött, ami legalább 3 cm-mel van az "optimálisnál" elõrébb.
A sebesség mindent megold.
#1803
Írta 2010. augusztus 06. - 11:56
én a 176 centimhez 590-es felsõcsõhosszal, 60as stucni 15mm emelésû 680mm-es kormány van
#1804
Írta 2010. augusztus 06. - 11:50
20-25mm lehet alatta, fölötte semmi, szóval távtartókkal nem tudok magasítani. Akkor elkezdem a dolgot egy hajlított kormány beszerzésével.
Eddig amit baráti árban találtam:
-BBB Litebar 245g / 5,4k HUF
-Pro MTB CC ?g / 4,4k HUF
Szerintem fontos szempont az emelés és a szélesség is.
Ha most klasszikus 580-as egyenesed van, 630-635 mm körülit néznék 1" emeléssel.
A stucnid milyen hosszú? Ha eddig minden passzolt, gondolom 120-as lehet, hajlított kormányhoz viszont 110mm-nél hosszabbat nem használnék a helyedben. Hátfájással inkább 100-105mm.
#1805
Írta 2010. augusztus 06. - 11:50
vagy régebbi kiadás ?
mostaniak (ami 15,5 de vagy 3-4 éve ez a méret) meg lehet picit rövidek. (konkrétan 553 mm) lehet az is probléma
szvsz egy átlag méretezésû 16-os (kona, merida, magellan etc) meg pont jó 16-osban az átlag 175-6 cm magassághoz.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1806
Írta 2010. augusztus 06. - 11:43
Eddig amit baráti árban találtam:
-BBB Litebar 245g / 5,4k HUF
-Pro MTB CC ?g / 4,4k HUF
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1807
Írta 2010. augusztus 06. - 11:39
Nem csináltam még olyant, de akkor megoldom. Ha nem ma, akkor holnap.
Többi dologról vélemyényed..?
Így a leírás alapján, a nyereg jó, kormányszár jó (ehhez kellene a váz felsõcsõhossza, de nem hiszem, hogy olyan hosszú lenne a 16os váz, hogy hosszú legyen ez a stucni). Valószínû, hogy tényleg a kormány magasságal lesz a gond. Mennyi alátét van most a stucni alatt? Szerintem is jobb egy hajlított kormány, mint egy bután kinézõ stucni.
A sebesség mindent megold.
#1808
Írta 2010. augusztus 06. - 11:38
Visszatérve a topic címéhez: a probléma szerintem valahol elöl keresendõ...
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1809
Írta 2010. augusztus 06. - 11:32
Meg ugye milyen cipõvel? Régen a deszkáscipõmnek kb. ugyanolyan vastag volt a talpa végig. Most az spd saroknál sokkal vastagabb, de a nyergen nem változtattam, rendesen mintha az SPD-vel alacsonyabb nyereggel mennék olyan érzés.
Meg éppen hol ülsz a nyergen. Én pl. az idõ elõrehaladtával úgy érzem "belesüppedek" a nyeregbe, az elején még jobban ki van nyújtva a lábam.
Összességében ebben a nyújtott lábban állítom a nyeregmagasságot tekintve van 20 [mm] lehetõség.
A pozicíióáálításhoz meg ugye azt szokták mondani, hogy vízsintes állásnál a hajtókar pedáltengelye fölött legyen a térdkalácsod. De az ember azért montin fészkelõdik a nyergen, ebben is van állítom 10 [mm] szórás.
Én is pont 176 vagyok, ahhoz szerintem 16" kicsi, bár ami a fontos az a vízszintes felsõcsõhossz azt meg nem írtad.
#1810
Írta 2010. augusztus 06. - 11:24
Többi dologról vélemyényed..?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1811
Írta 2010. augusztus 06. - 11:21
Képet hogyan is tudok berakni? Fel kell elõtte töltenem valahova?
Igen.
A sebesség mindent megold.
#1812
Írta 2010. augusztus 06. - 11:10
Nyeregmagasság úgy van beállítva, hogy a lenti pedálállásnál nyújtott lábbal a sarkam tudom rátenni. Lehet ettõl is van jobb módszer.
A nyereg amennyire lehet elõre van tolva, hogy minél inkább a mono fölött legyek, ne a hátsó kerék fölött. A nyereg kb. vízszintben van, talán nagyon picit föntebb van az orra. Azért állítottam be így, hogy kevesebb súly legyen a csuklóimon. Lehet ez is azt támasztja alá, hogy igazad van a túl alacsony kormánnyal kapcsolatban. Nagyot emelõ kormányszár bután nézne ki, ezért gondolkodom a hajlított kormányon. Kormányszár átlagos emelésû, 100-as lehet, megfordítható, jelenleg pozitív emeléssel (KBIX PRO-RACE KORMÁNYSZÁR - KELLY'S KERÉKPÁROK, FELSZERELÉSEK, KIEGÉSZÍTÕK, RUHÁZAT - WEBSHOP, WEBÁRUHÁZ, ONLINE ÜZLET). Lehet ez is hosszú picit.
Kelly's Mobster váz, 16-os, én 176 vagyok.
Képet hogyan is tudok berakni? Fel kell elõtte töltenem valahova?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1813
Írta 2010. augusztus 06. - 10:54
Haligali.
Bizonyos km után meg szokott fájdulni a derekam. Persze, tudom, gyenge a hátam, de arra gondoltam mégis tennék egy próbát egy hajlított kormánnyal. Tudtok ajánlani valamit, valahol ami árban is, és súlyban is jó? (És olcsó ) Egyáltalán hajlítottból mi számít jó súlynak? Most egy 125g-os egyenes Trinity light van. Maraton felhasználás.
Más: lehet hogy a kormányszár túl hosszú, ettõl is lehet derékfájás?
A gyenge hát szöveget szért írtam múltkor, mert nagyon sokszor van az, hogy valaki el kezd bringázgatni és még azt sem tudja hogy hogyan kell ülni a bringán és semmi edzettsége sincs, aztán csodálkozik, hogy 5km után el kezd fájni mindene.
Rakj be egy gépet a bringádról és megmondjuk mi a baj. Úgyis szeretem osztani az észt, hogy hátul van a nyereg hosszú a stucni, alacsonyan van a kormány stb.
Jó súly, a pazzaz karbon kormányom 170g körül van, de a 220g körüli kormányok már jónak számítanak.
Nekem pl attól fáj a hátam ha a stucni hosszú, inkább elviselem ha egy kicsit lejjeb van a kormány mintha elõrébb.
A sebesség mindent megold.
#1814
Írta 2010. augusztus 06. - 10:43
Bizonyos km után meg szokott fájdulni a derekam. Persze, tudom, gyenge a hátam, de arra gondoltam mégis tennék egy próbát egy hajlított kormánnyal. Tudtok ajánlani valamit, valahol ami árban is, és súlyban is jó? (És olcsó ) Egyáltalán hajlítottból mi számít jó súlynak? Most egy 125g-os egyenes Trinity light van. Maraton felhasználás.
Más: lehet hogy a kormányszár túl hosszú, ettõl is lehet derékfájás?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1815
Írta 2010. július 31. - 20:34
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1816
Írta 2010. július 31. - 20:26
#1817
Írta 2010. július 31. - 20:18
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1818
Írta 2010. július 31. - 20:17
#1819
Írta 2010. július 31. - 15:12
Sziasztok pár hete vettem egy vázat használtan és megkértem a srácot, hogy hagyja benne a kormánycsapágyat. Nem nyúltam azóta hozzá, ezért csak most vettem észre, hogy a legalsó gyûrû hiányzik a csapágyból. Szerintetek ezt megcsináltathatom egy esztergályossal, ha igen akkor milyen anyagból? Vagy vennem kell egy új kormánycsapágyat?
Elõre is köszi
Mi lenne ha felhívnád és elkérnéd?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1820
Írta 2010. július 30. - 21:05
most mondja kollegam hogy neki is recseg a kormanycsapagy pedig nem sz.r bringaja van. Whyte vaz, Chris King csapagy, Fox36 telo. Azt mondja hogy a csapagy meg a csesze nagyon preciz cucc de a villanyak-vall talalkozas nem mindig. szal ott mindig lesz egy kis mozgas, es ha mozog akkor kattogni is tud. ez van.
ok, koszi
ha csak kattog kicsit az nem zavar, ez most csak azért foglalkoztatott, mert a kormány-fejcsõ-villa környékén volt, aminek azért jobb utánajárni
de így akkor megnyugodtam