Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#1481
Posted 2011. January 10. - 20:16
például egy ilyen: Marzocchi Head Tube Reducing Shim | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Chris King ügyben elõtte egyeztess a gyártóval, mert nem biztos, hogy akármi jó lesz hozzá!
#1482
Posted 2011. January 10. - 19:37
#1483
Posted 2011. January 10. - 19:29
- az e13 sajnos olyan, hogy csak bizonyos kormánycsapágyakhoz használható (emiatt a gyártó/tervezõ mérnököt lehet korholni, a forgalmazó ezzel nem tud mit csinálni)
- a hazai piac sajnos kicsi, nem rentábilis olyan minõségi kormánycsapágy márkákat tartani, amelyeknél már eleve úgy terveznek, hogy a különbözõ modellek alkatrészeit lehet csereberélni, vagy külön megvásárolhatóvá teszik az alsó és felsõ részeket (kiváló példa erre a Cane Creek), így megoldásnak marad a külföldi online webáruházak "meglátogatása"
#1484
Posted 2011. January 10. - 18:56
Tapered szabványú vázaknál alkalmazható szûkítõ alulra?
Bikemarketen találtam,de úgy látom ez párban van(valyon felesbe is kapható?) És miért csak a megadott kormánycsapágyakkal lehet ezt használni?
Mert van egy chris king kormánycsapágyam,amit szeretnék használni a vázzal.
-- Bikemarket.hu -- e13 Zerostack szûktõ
Ha valaki jártasabb a témában,akkor megköszönném a segítségét.
#1485
Posted 2011. January 10. - 12:56
A Ritchey Pro és WCS stucni között van valami lényegi különbség a tömegen és az áron kívül, amiért érdemes lenne a WCS-t választani? Szebb megmunkálás, jobb anyagminõség, szigorúbb minõségellenõrzés, ilyesmire gondolok.
A Pro-t elgörbítem, a WCS-t meg nem. Kormány, stucni, nyeregcsõ tapasztalatom van.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1486
Posted 2011. January 09. - 22:06
Lehet elég lenne alacsonyabb stucni (ott alacsonyabb, ami a villanyakra kerül) mert a jelenlegi 41mm.
Helló.
Hatragyi nekem hfs-m volt abban félintegrált volt a kormánycsapágy...a felsõ kúpot elviszed esztergályoshoz simán letud venni belõle 12mm-t (sõt többet is mivel tömör anyagból van) és hézagolók nélkül nekem a 18" vázméret esetén belement egy 193 mm villanyakú villa,38mm magas stucni esetében kb 3-4 mm-re volt a peremétõl.Fél évig ilyen mód használtam,nem vettem észre,hogy rosszabb lenne mint azelõtt.
Üdv,Péter
#1487
Posted 2011. January 09. - 15:42
#1488
Posted 2011. January 09. - 13:44
Hatragyi nekem hfs-m volt abban félintegrált volt a kormánycsapágy...a felsõ kúpot elviszed esztergályoshoz simán letud venni belõle 12mm-t (sõt többet is mivel tömör anyagból van) és hézagolók nélkül nekem a 18" vázméret esetén belement egy 193 mm villanyakú villa,38mm magas stucni esetében kb 3-4 mm-re volt a peremétõl.Fél évig ilyen mód használtam,nem vettem észre,hogy rosszabb lenne mint azelõtt.
Üdv,Péter
#1489
Posted 2011. January 09. - 05:10
Ezekrõl van szó:
LONGUS MTB HAJLÍTOTT KORMÁNY - Bringa Butik Webáruház
PRO MTB CC KORMÁNY - HAJLÍTOTT - Bringa Butik Webáruház
#1490
Posted 2011. January 08. - 18:03
2009-es Merida TFS 300 kormánycsapágya ugye félintegrált? Próbáltam keresgélni itt a fórumon, de biztos választ nem találtam.
A stucni alatt van egy 10mm magas hézagoló, és egy 22mm magas kúpos hézagoló (?), mint az alábbi képen az "aheadset" feliratú. A kép nem az én bringám, de ugyanígy néz ki a fejcsõ és a csapágy is.
Az én bringámon a kúpos hézagoló FSA feliratos, gondolom FSA kormánycsapágy van benne.
Ez a kúpos cucc csereszavatos más gyártó ilyen hézagolójával, pl ezzel?
Vagy ez egyszerûen leszedhetõ elhagyható és normál hézagoló is használható? Mint a felette levõ 10 mm magas?
Csak azért variálok, mert a villa nyakhossza, amit venni akarok rövid. Nekem 21 cm-es volt benne, amiket kinéztem azoknak 192 és 195 mm hosszúak, és tudok e variálni a hézagolókkal, vagy vehetek új kcs-at, ha ezeket a villákat veszem.
#1491
Posted 2011. January 07. - 14:27
Sziasztok! MTB re szeretnék idõfutamos könyöklõt felpakolni, azt hiszem aerobar -nak hívják õket. Az mtb hajlított kormányra is meg lehet oldani? Milyen olcsó megoldásokat tudtok ajánlani? Láttam ilyen kormánnyal egybeépített csodákat 50ezrekért, na az nem kell Annyi kell, hogy tudjak hosszútávon könyökölni, a súly sem számít, nem Obree-t akarom sírva fakasztani
ez 18ezer BHB-52 AEROBASE | KORMÁNYOK | ALKATRÉSZEK | BBB | Pacific Cycles Kft.
azt irjak 31.8-as kormanyhoz jo, akkor mtb-re is ok lesz. elvileg
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1492
Posted 2011. January 07. - 14:11
#1493
Posted 2011. January 07. - 13:33
#1494
Posted 2011. January 02. - 22:44
#1495
Posted 2011. January 02. - 22:10
#1496
Posted 2011. January 02. - 22:06
Egy FSA Zero-stack félintegrált felsõ kupakja kb 2 mm vastag, azon már nagyon nem lehet faragni. A stucni mindig is közvetlenül ült a tetején. (a kis kónuszos beállító izén, ami a csövet középre rendezi)
A kónuszon nincs felsõ kupak vagy egyben van a kettõ?
Elég lesz ám a 30mm egy erõsebb stucninál.
Egyébként szerintem a kormánycsapágy amúgy is a legtúlértékeltebb alkatrész a bringán. Úgy értem, hogy kis túlzással ha úgy lenne megoldva, mint a gyerekeknek szánt mûanyag háromkerekû "motorokon", akkor is mûködne.
Így van. Bár nem tudom milyen megoldása van az említett jármûveknek.
A sebesség mindent megold.
#1497
Posted 2011. January 02. - 22:03
Nem lehet faragni rajta sajnos. Stucnim nem tört, de görbült már, Ritchey Pro.
Még arra gondoltam, hogy egy 4 centis, kormányszár vastagságú csövet, nagyobb falvastagsággal, visszamaratok 3.5 centit, s fémragasztóval a meglévõbe beleragasztom. Így megkapom azt a plusz fél centit, ami kellene, s nem kellene aggódnom, maximum azon, hogy hagyományos körmösdió helyett mondjuk USE headloc-ra kell váltanom.
én vmi ilyesmit csináltatnék. csak inkább esztergályossal mint maróssal
mondjuk úgyes marós is megcsinálja csak kb fél nap, meg soxoros anyagfelhasználás. a drehásnak meg kb 1/4 óra (abból 7 perc hogy túr vmi anyagot a selejt ládából ) . meg lényegeen kevesebb elforgácsolandó anyag
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1498
Posted 2011. January 02. - 21:47
A felsõ kupakból olyannyira lehet faragni, hogy nekem például egyáltalán be sincs téve. A stucni közvetlenül a csapágyon ül.
Egy FSA Zero-stack félintegrált felsõ kupakja kb 2 mm vastag, azon már nagyon nem lehet faragni. A stucni mindig is közvetlenül ült a tetején. (a kis kónuszos beállító izén, ami a csövet középre rendezi)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1499
Posted 2011. January 02. - 21:27
#1500
Posted 2011. January 02. - 21:17
A felsõ kupakból olyannyira lehet faragni, hogy nekem például egyáltalán be sincs téve. A stucni közvetlenül a csapágyon ül.
Az "elitracer"-ek és a 29esek is szokták így összerakni, de ez montin nem túl tartós megoldás.
A sebesség mindent megold.