Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6414 hozzászólás a témában

#1281
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
Freddyke:

Nem kell ennyire tulporogni a dolgot, nyugi... Csak esszel, olvasgass egy kicsit a forumon. Illetve inkabb sokat. Es gondolkodj. Pl. "Azért írtam, hogy 194cm vagyok, mert a karok hossza nyilván megegyezik a testmagassággal" Nyilvan... Jah. :D Mellesleg nem sok koze van a kormanyszelesseghez. Erre meg annyit reagalnek: "Pont ezért takarítottam le ösvényeket, ahol gyakran megyek." Mi van, ha mas osvenyekre kerulsz? Vagy varosban el kell ferni ket kocsi kozott? Sok olyan helyzet van, ahol hatrany tud lenni. Gondold vegig, hogy neked mire kell.

A kormanyszelesseg elsosorban stilus kerdese, masodsorban meg a vallszelessegen mulik, hogy mi a kenyelmes. A 725 mm-s kormany CC-re szerintem mar az istentelenul szeles kategoria. En 580 mm-vel nyomom, es a klasszikus CC felfogas szerint mar ez is szeles, mert szelesebb mint a vallam. CC-ben is mar nepszeru a szelesebb kormany a vilagkupakon, de ott sem tudok 680 mm-nel szelesebbrol. Ha tenyleg CC-zel, maratonozol, nem valoszinu, hogy kelleni fog egy ilyen szeles kormany. Szerintem.

Stucninal szerintem tobbet szamit, hogy te milyen nehez vagy. De ahogy nezem, ezek a Kona stucnik azert nem a grammaniasok kozul valok. Ha nem ugrabugralsz nem hiszem, hogy gondod lesz vele. Hiszen eddig sem volt. Az, hogy melyik a jo? Nekem az Easton EA 90 a jo. De neked nem biztos. Olvass vissza. Sokat. Nagyon sok ideje el mar ez a forum, nagyon sok mindent mar leirtak korabban, nagyon sokan mar nem is latogatjak az oldalt azota. De a tapasztalatuk itt van, hasznald ki. Ne csak a kormanyoknal. Ne legyel lusta visszaolvasni, mert akkor ugy tunik, hogy nem is erdekel igazan. Akkor meg mi ertelme nekunk is valaszolni?

A gyartokrol meg: jo hiru gyarto (Easton, Syntace, mas nagyobb gyartok, pl. Ritchey, volt Race Face, Truvativ) nehezebb modelljeivel nem tudsz mellefogni. Van bennuk eleg anyag. Ugyanugy mint a kevesbe neves gyartokeban. Ha pontosabb info kell, olvass vissza. Miert dragabb "otszor" a Race Face? Presztizs, meg azert tudtak is a fiuk valamicsket. Es ok meg nem is a legdragabbak. :D De ez inkabb egy koltoi kerdes. Ha nem tudtad eddig, akkor szolok, hogy ez annak minosul. Mert ez is ugyanolyan ipar, mint barmelyik masik.

#1282
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Súly nem számít. Ilyenem van 105mm-esben, nem egy drága darab, de nekem bejön. Illetve ezt látnám szívesen a biciklin. Ránézésre mindegyik korrektnek néz ki, gyakorilatilag nem tudom elég erõs lenne-e.

Kormányban pedig õ a "low riser" változata a jelenleginek és elég széles is lenne, ha lehetne kapni. Tényleg, mi kerül a Race Face-en ötször annyiba, miben nyújt többet? Ahogy elnézem, stucniban is hasonló az árazásuk.

#1283
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ilyen széles kormánynál már nem feltétlen jó az agyon könnyített stucni mert ekkora hossznál már jelentõs csavaró erõk lépnek fel és ez bizonytalansági érzést kelthet mitõl jó még ? 1. találd el a hosszát 2. találd el a szögét 3. megfelelõ merevség 4. (kis súly) ha érdekel egyáltalán
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1284
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Hát szvsz lehet hogy sok, mióta a vállam miatt feltettem a 680-ast néha soknak érzem pláne keskeny hidaknál és keskeny ösvényeken ahol nagyon ránõnek a bokrok, fák az útra.


Néha nekem is az az érzésem és beljebb fognám, néha meg kijjebb. OFF: Pont ezért takarítottam le ösvényeket, ahol gyakran megyek. :) Azért írtam, hogy 194cm vagyok, mert a karok hossza nyilván megegyezik a testmagassággal, váz is 22"-os, az a +6.5cm nem biztos, hogy sok lenne ehhez, de ki kellene próbálni. Éles, gyors kanyarodás, technikázás nem az erõsségem, félek bedönteni, nem tudom ezen javítana-e, nincs viszonyítási alapom. Egy kicsit jobban õrültködnék lefelé.

Stucni választásnál mire kell figyelni, melyik a jó?

#1285
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy egy bringát állítok össze, amihez kellene egy XC kormány és stucni. Ezekbõl bevált típust tudnátok ajánlani? Nem vagyok ezekkel képben. Akié lesz, túrázós stílusban menne.

A másik ötletem, hogy megvenné a kormányom (Kona XC Riser 660mm), nekem meg jobb lenne egy szélesebb. Egy ilyen (725mm-es) kormány XC-re (a 194cm-emhez) nem túlzás szerintetek? Jó ez a kormány?


Hát szvsz lehet hogy sok, mióta a vállam miatt feltettem a 680-ast néha soknak érzem pláne keskeny hidaknál és keskeny ösvényeken ahol nagyon ránõnek a bokrok, fák az útra.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1286
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy egy bringát állítok össze, amihez kellene egy XC kormány és stucni. Ezekbõl bevált típust tudnátok ajánlani? Nem vagyok ezekkel képben. Akié lesz, túrázós stílusban menne.

A másik ötletem, hogy megvenné a kormányom (Kona XC Riser 660mm), nekem meg jobb lenne egy szélesebb. Egy ilyen (725mm-es) kormány XC-re (a 194cm-emhez) nem túlzás szerintetek? Jó ez a kormány?

#1287
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok

Olyan kormánycsapágyat keresek, ahol az alsó gyûrû (baseplate), amit ráhúznak a villanyakra C alakú, azaz van rajta 1 kis hasítás.
Ilyenre gondolok:
http://americancycle...race_fsaxl2.jpg
Olyat keresek, ami M.O-on boltban kapható :) és max olyan 10'000 a felsõ határ.

Elõre is köszönöm a válaszokat.


Bármelyik iparis kör alakúból tudsz csinálni ilyet. Bevágod és kész.


A sebesség mindent megold.

 


#1288
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
Sziasztok

Olyan kormánycsapágyat keresek, ahol az alsó gyûrû (baseplate), amit ráhúznak a villanyakra C alakú, azaz van rajta 1 kis hasítás.
Ilyenre gondolok:
http://americancycle...race_fsaxl2.jpg
Olyat keresek, ami M.O-on boltban kapható :) és max olyan 10'000 a felsõ határ.

Elõre is köszönöm a válaszokat.
Just for fun.
Öregen szenilis és süket akarok lenni, hogy ezzel aztán mindenkinek az agyára menjek. (bár ez már most is sikerül) :) Ne szólj szád nem fáj fejed.

#1289
bohus1

bohus1

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
köszi szépen a segítséget :)

#1290
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
van a csapágynál egy kúpos sliccelt központosító gyûrû. amiatt szorul bele. fadarab a villanyakra, váz felemel, nyakra ráüt, és úgy kijön.

#1291
bohus1

bohus1

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Sziasztok! lenne egy olyan kérdésem,hogy most cserélek vázat de nem tudom pontosan hogyan kell kiszedni az elsõ telót a kormányt,stucnit leszedtem a hézagolokat is és utána már ott a csapágy de a villa nem jön ki esetleg kikell ovatosan ütögetni belõle? köszi elõre is a segítséget

#1292
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Ebay, 69.99 USD.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1293
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

Hamisított Chris King kormánycsapágyak
Flickr: bikebikeme's Photostream


hol árulnak ilyet?
meg mennyiért?

#1294
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Hoppá! :o

#1295
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Hamisított Chris King kormánycsapágyak
http://www.flickr.co...ith/5639438579/

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1296
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
nem figyeltem,lemaradt.. a kérdés az volna,hogy elbírja ezt a stucni?nem merem így meghúzni.a kormánycsapágy nem integrált.és szerintem laposabb korm.csapágyakkal se tudnék több helyet teremteni a stucninak,a stucni meg nem vaskos darab,ott se lehetne többet nyerni..a villát meg nem tudom cserélni,nincs már rá keret,igazából már semmire sincs..szóval kérdés h elbírja e a stucni,vagy meg kell toldani a nyakat?
.

#1297
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
mi a kérdés?
a stucni, kormánycsapágy vagy a villa közül valamit cserélni kell hogy nyerj egy kis hosszt.
gondolom alátét már nincs alatta.

#1298
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
össze raknék egy bringát,de ahogy bele tettem a vázba a kormány csapágyat,az eddig is gyanúsan rövid villanyak most jól rám hozta a frászt..
az a helyzet,hogy a kormányszárat,nem tudtam eléggé ráhúzni a v.nyakra,mert rövid.a kormányszár felsõ része a csavarnál csak kis felületen érintkezik a villanyakkal.,azaz 3mm-en.
próbálok képet is beilleszteni,hátha úgy látni mire gondolok!http://imageshack.us...8/nvtelenc.png/

#1299
P5yi

P5yi

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Helló, akadt egy problémám bringa összerakás közben, mégpedig, hogy a telóm villanyaka 1"-os a vázam (kona scrap) pedig ha jól sejtem 1 1/8"-os. A kérdésem pedig az, hogy lehet-e ilyen formába kapni hozzá kormánycsapágyat. Az én elméletem az, hogy vagy az a tányér amit a vázba ütünk olyan méretû mint az 1"-os csapágyhoz ami kell a külseje persze az eredeti, vagy pedig a villanyakra egy nagyobb tányért. CSAK azt nem tudom, hogy ilyen létezik-e a boltokba, vagy mindenképp nagyobb telót kell vennem?:S
Köszi a választ!

#1300
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
kozben kiderult, hogy mi volt a gond. kimaradt a villanyakra valo konusz-gyuru, rajtamaradt az elozo villan (1 ora szenvedes mire vhogy lekalapaltam + 1 ora mire reszeles, kis kalapalas utan feljutott az uj villara). erdekes modon enelkul a gyuru nelkul is funkcionalt a csapagy, es ezt produkalta, hogy a beallitocsavart akarmennyire meghuzhattam, a kormany normalisan elfordult. ahogy felkerult ez az alkatresz, mar be kellett allitani a szokasos modon, amivel egyebkent nemis volt gond.