Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6419 hozzászólás a témában

#1141
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
ha bírod az angolt sheldon brown mindenre megoldás
Servicing Bicycle Headsets

#1142
szpetya

szpetya

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Egy nem közvetetten idevágó kérdésem lenne még, hogy milyen méretû villanyakak vannak? Itt a villanyak belsõ méretére lennék igazán kíváncsi. Hol tudnék ennek utána olvasni? Van esetleg olyan hogy sztenderd méret, amik a bringák döntõ többségénél van?

#1143
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Mitõl függ az, hogy magát a rózsát hol helyezed el? A csavar hosszától? Tehát nem fix helye van? Sorry, hogy ha hülye kérdés


Nincs helye, te ütöd be olyan mélyre, amennyire akarod. Mindenesetre nagyon mélyre nem érdemes, mert akkor vagy kevés menet fogja fogni, vagy le sem ér a csavar a rózsáig.

#1144
szpetya

szpetya

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Mitõl függ az, hogy magát a rózsát hol helyezed el? A csavar hosszától? Tehát nem fix helye van? Sorry, hogy ha hülye kérdés

#1145
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
a kupak becsavarásával "rövidíted" a villanyakat, tolod le a stucnit, így a váll és a kupak között lévõ stucni+csapágy kombó szorul össze. a stucnit nem tudod összenyomni, a csapágy feszességét viszont ezzel lövöd be. utána a stucnit a saját csavarjaival rögzíted a nyakon.

#1146
szpetya

szpetya

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!

Olvastam ezt a cikket a bikemagon: Kormánycsapágy: szerelés és karbantartás
A kérdésem arra irányulna, hogy milyen szerepe van az úgynevezett "rózsának" az "A-head-set"-es rendszerben?
A cikk elején az alábbi sorok állnak:

Ez utóbbinál a villanyak nem tartalmaz menetet, a kormányszár bilincses rögzítéssel csatlakozik külsõ felületére, a csapágy beállítását pedig a felsõ kupakban található imbuszcsavarral végezzük.


Ha jól vettem ki az illusztrációból akkor a kupakban található imbuszcsavar a "rózsá"-ba megy bele. Tehát akkor a "rózsa" a csapágy beállítását hivatott szolgálni? De hogy? Nem értem a mechanikáját.

A válaszokat elõre is köszönöm
Üdv
P

#1147
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
SZUPER, KÖSZI SZÉPEN! Már értem. :)

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1148
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.184 hozzászólás
kb így néz ki a dolog:

Mountain Bike Forks - Installing Mountain Bike Forks in 10 Simple Steps

ha csak kivenni akarod, akkor 1-3., visszatenni 9-10. lépések.

a stucni tetején, a villanyak végén lévõ csavar adja a fejcsapágy elõfeszítését/beállítását. a stucnin lévõ két (néha egy) csavar szorítja rá a stucnit a villanyakra.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1149
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Lenne pár amatõr kérdésem, mivel még sosem szedtem szét stucnit/kormányt.

Ha a stucniból kihajtom a csavart ami a fejcsõhöz rögzíti, akkor szerszám nélkül (nem a csavarhúzóra gondolok) vissza fogom tudni tenni?

A másik, hogy az valójában mibe kapaszkodik bele? A teleszkóp csövébe? Van valahol errõl valami rajz amin kiokosodhatnék?

Ja és RS Recon SL a teló.

Nagyon köszi!

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1150
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
...na akkor szétszedem, megpróbálom hátha sikerül.

#1151
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Köszi!! Hát én így nem nagyon merek hozzákezdeni, egy csomó spec szerszám kell hozzá. Bár még tavaszig van idõ agyalogni rajta, de nagyon neccesnek tartom. :-(


Neked nem kell hozzá semmi, csak egy 5-ös imbusz kulcs. A sok spec szerszám a komplett csapágy ki-be szereléshez kell. Az éves szervizhez csak ki kell venni a villát akkor hozzá férsz a csapágyakhoz. Ha ipari csapágy van benne akkor vagy kuka ha annyira rossz és teszel újat, vagy újra kened. Ha normál csapágy akkor mindent el kell mosni, kónuszokat ellenõrizni, zsírozni, összerakni. Beállításnál meg óvatosan, keveset húzni, menni kell pár kilométert és utána állítani és akkor jó lesz..... Röviden, tömören ennyi, de kérdezz nyugodtan.

#1152
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Itt egy jó kis leírás, bár ebben többrõl van szó. Esetleg a youtubon is kereshetsz videókat.

Park Tool Co. » Threadless Headset Service


Köszi!! Hát én így nem nagyon merek hozzákezdeni, egy csomó spec szerszám kell hozzá. Bár még tavaszig van idõ agyalogni rajta, de nagyon neccesnek tartom. :-(

#1153
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Itt egy jó kis leírás, bár ebben többrõl van szó. Esetleg a youtubon is kereshetsz videókat.

Park Tool Co. » Threadless Headset Service

#1154
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni. 2007-ben vettem egy Merida crossway 100D-s kerékpáros masinát, azóta többször átépítettem a jelenelegi állapotában full 700-as XT-vel vigyorog a garázsban. A kormánycsapágyhoz ezidáig nem nyúltam. Írjátok, hogy azt is érdemes idõnként tisztítani, zsírozni esetleg cserélni. Mint a jó hipochonder, az írásaitok olvasása után már úgy érzem, hogy kotyog, lötyög nem jó. :-) Nem tudom, hogy hogy kezdjek hozzá, mit csináljak, legalább egy kicsi zsírral szeretnék kedvezni neki. A kormány stucnin két csavar, a tetején egy Merida logo közepén a harmadik. Szétmerjem szedni, vagy service? Annyira bonyi nem lehet, bár itt írtok csészékrõl, kiütésekrõl, gyûrû szétfûrészelésérõl, megmondom õszintén, nem vagyok egy besz@ri ember, de egy kicsit elbátortalanítottatok ettõl a manõvertõl. Igazán a cserérõl gondolkodom, de jó lenne tudni, hogy mi van benne. THX!

#1155
dhcodoki

dhcodoki

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Közben berendeltem egy új kormányt, magasabb emelkedéssel. Meglátjuk szükség lesz e stucnira is.

#1156
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
...4 éve használok állíthatót, minden szezon elõtt szétszedem, tisztítom és pontosan a meghatározott nyomatékkal rögzítem. Így nem nyekereg, egyébként sajnos igen.

#1157
dhcodoki

dhcodoki

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Valószínû fix lesz, nagyobb emelkedéssel..
Már csak azt kéne megtudnom, hogy mérik a hosszát. Tengelyközéptõl tengelyközépig??

#1158
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok!

Kormányszárat szeretnék cserélni. Fixrõl átállnék állíthatóra, ezzel is emelve a kormánymagasságot. Igaz a pletyka, miszerint az állítható nyekereg??? Ha minõségit veszek, akkor is??
(XC-re használom)

Feltöltött kép

Vagy inkább használjak hézagológyûrût??

recsegni fog idõvel mindenképpen, mert megy bele por. fix méretben nincs olyan amilyet keresel?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1159
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
Sziasztok!

Tapasztalt felhasználók tanácsát kérném. Gondolkozok beruházni karbon kormány+nyeregcsõ-re. Nem a súlycsökkentés a szempont, hanem inkább a rezgéselnyelés. Azt hallottam, hogy a karbon anyagtulajdonságainak köszönhetõen a legmegfelelõbb ilyen szempontból. Ez mennyire igaz?
Merevfarú bringára lesz rápattintva, alattam a mérleg nyelve pedig 75kilóig pörög föl. Az üléscsõ ilyen szempontból többet nyom a latban, mint a kormány?
Olvasgattam a témában, és láttam olyan hozzászólásokat, hogy a karbon kormány "hajlik". Hegymenetnél, sprintnél, ahol erõsen kapaszkodni kell, mennyire befolyásolja ez a hatékonyságot? Összességében megéri lecserélni az alu kormányt, ha komfortosabbá akarom tenni a tekerést, de nem akarom, hogy a hatékonyság rovására menjen, a karbon összes negatív tulajdonságával (könnyen törik, könnyen elnyíródik, stb..)??
Esetleg a scandium dolgoknak milyen a rezgéselnyelõ képessége?
(bocsi, hogy ide kevertem a nyeregcsövet is, de ugyanaz érdekel annál is, mitn a kormánynál)

Jaa...XC bálykra lesz
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#1160
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
miert van az emelt kormanyoknak emelkedesi szoge, es miert nincs az egyenes kormanyoknak? :) az vilagos, hogy mit szamit a szelesseg, a hatranyulasi szog, az emelkedes. de az emelkedesi szog? miert jo, milyen szerepe van?

a mostani bringahoz vettem ket stucnit (100as, 90es), meg ket kormanyt (egyeneset 8 fokosat, meg egy 20as emelesut) tesztelesi szandekkal. lassan esett le, hogy akkor zsibbad a kezem, illetve farad el hamarabb, ha a markolat resz nincs vizszintben. kenyelmi szempontbol igy a markolat majdnem irrelevans, pedig az hittem szorosabb osszefuggesben van azzal, hogy milyen gyorsan farad az ember keze a kormanyon.

miert ilyen kontextusban van megadva az osszes parameter? igy optimalis? gyanitom 20mm emelkedes a 8 fokos hatranyulas mellett es 5 fokos emelkedes mellett van, ha ettol elterek (mas szogben hasznalom), akkor valtozik minden parameter. azt kiszamoltam, ha vizszintben van a vege, akkor 15mmre adodik az emelkedes, es persze a hatranyulasi szog is sokkal nagyobb lesz.