Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#1141
Írta 2012. január 16. - 21:51
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1142
Írta 2012. január 16. - 16:16
Mountain Bike Forks - Installing Mountain Bike Forks in 10 Simple Steps
ha csak kivenni akarod, akkor 1-3., visszatenni 9-10. lépések.
a stucni tetején, a villanyak végén lévõ csavar adja a fejcsapágy elõfeszítését/beállítását. a stucnin lévõ két (néha egy) csavar szorítja rá a stucnit a villanyakra.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1143
Írta 2012. január 16. - 15:47
Ha a stucniból kihajtom a csavart ami a fejcsõhöz rögzíti, akkor szerszám nélkül (nem a csavarhúzóra gondolok) vissza fogom tudni tenni?
A másik, hogy az valójában mibe kapaszkodik bele? A teleszkóp csövébe? Van valahol errõl valami rajz amin kiokosodhatnék?
Ja és RS Recon SL a teló.
Nagyon köszi!
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1144
Írta 2012. január 07. - 15:40
#1145
Írta 2012. január 07. - 13:30
Köszi!! Hát én így nem nagyon merek hozzákezdeni, egy csomó spec szerszám kell hozzá. Bár még tavaszig van idõ agyalogni rajta, de nagyon neccesnek tartom. :-(
Neked nem kell hozzá semmi, csak egy 5-ös imbusz kulcs. A sok spec szerszám a komplett csapágy ki-be szereléshez kell. Az éves szervizhez csak ki kell venni a villát akkor hozzá férsz a csapágyakhoz. Ha ipari csapágy van benne akkor vagy kuka ha annyira rossz és teszel újat, vagy újra kened. Ha normál csapágy akkor mindent el kell mosni, kónuszokat ellenõrizni, zsírozni, összerakni. Beállításnál meg óvatosan, keveset húzni, menni kell pár kilométert és utána állítani és akkor jó lesz..... Röviden, tömören ennyi, de kérdezz nyugodtan.
#1146
Írta 2012. január 07. - 12:56
Itt egy jó kis leírás, bár ebben többrõl van szó. Esetleg a youtubon is kereshetsz videókat.
Park Tool Co. » Threadless Headset Service
Köszi!! Hát én így nem nagyon merek hozzákezdeni, egy csomó spec szerszám kell hozzá. Bár még tavaszig van idõ agyalogni rajta, de nagyon neccesnek tartom. :-(
#1147
Írta 2012. január 07. - 09:35
Park Tool Co. » Threadless Headset Service
#1148
Írta 2012. január 07. - 08:48
Szeretném a segítségeteket kérni. 2007-ben vettem egy Merida crossway 100D-s kerékpáros masinát, azóta többször átépítettem a jelenelegi állapotában full 700-as XT-vel vigyorog a garázsban. A kormánycsapágyhoz ezidáig nem nyúltam. Írjátok, hogy azt is érdemes idõnként tisztítani, zsírozni esetleg cserélni. Mint a jó hipochonder, az írásaitok olvasása után már úgy érzem, hogy kotyog, lötyög nem jó. :-) Nem tudom, hogy hogy kezdjek hozzá, mit csináljak, legalább egy kicsi zsírral szeretnék kedvezni neki. A kormány stucnin két csavar, a tetején egy Merida logo közepén a harmadik. Szétmerjem szedni, vagy service? Annyira bonyi nem lehet, bár itt írtok csészékrõl, kiütésekrõl, gyûrû szétfûrészelésérõl, megmondom õszintén, nem vagyok egy besz@ri ember, de egy kicsit elbátortalanítottatok ettõl a manõvertõl. Igazán a cserérõl gondolkodom, de jó lenne tudni, hogy mi van benne. THX!
#1149
Írta 2012. január 02. - 02:26
#1150
Írta 2012. január 01. - 20:39
#1151
Írta 2011. december 28. - 22:37
Már csak azt kéne megtudnom, hogy mérik a hosszát. Tengelyközéptõl tengelyközépig??
#1152
Írta 2011. december 28. - 16:19
recsegni fog idõvel mindenképpen, mert megy bele por. fix méretben nincs olyan amilyet keresel?Sziasztok!
Kormányszárat szeretnék cserélni. Fixrõl átállnék állíthatóra, ezzel is emelve a kormánymagasságot. Igaz a pletyka, miszerint az állítható nyekereg??? Ha minõségit veszek, akkor is??
(XC-re használom)
Vagy inkább használjak hézagológyûrût??
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1153
Írta 2011. december 27. - 19:45
Tapasztalt felhasználók tanácsát kérném. Gondolkozok beruházni karbon kormány+nyeregcsõ-re. Nem a súlycsökkentés a szempont, hanem inkább a rezgéselnyelés. Azt hallottam, hogy a karbon anyagtulajdonságainak köszönhetõen a legmegfelelõbb ilyen szempontból. Ez mennyire igaz?
Merevfarú bringára lesz rápattintva, alattam a mérleg nyelve pedig 75kilóig pörög föl. Az üléscsõ ilyen szempontból többet nyom a latban, mint a kormány?
Olvasgattam a témában, és láttam olyan hozzászólásokat, hogy a karbon kormány "hajlik". Hegymenetnél, sprintnél, ahol erõsen kapaszkodni kell, mennyire befolyásolja ez a hatékonyságot? Összességében megéri lecserélni az alu kormányt, ha komfortosabbá akarom tenni a tekerést, de nem akarom, hogy a hatékonyság rovására menjen, a karbon összes negatív tulajdonságával (könnyen törik, könnyen elnyíródik, stb..)??
Esetleg a scandium dolgoknak milyen a rezgéselnyelõ képessége?
(bocsi, hogy ide kevertem a nyeregcsövet is, de ugyanaz érdekel annál is, mitn a kormánynál)
Jaa...XC bálykra lesz
#1154
Írta 2011. december 27. - 18:10
a mostani bringahoz vettem ket stucnit (100as, 90es), meg ket kormanyt (egyeneset 8 fokosat, meg egy 20as emelesut) tesztelesi szandekkal. lassan esett le, hogy akkor zsibbad a kezem, illetve farad el hamarabb, ha a markolat resz nincs vizszintben. kenyelmi szempontbol igy a markolat majdnem irrelevans, pedig az hittem szorosabb osszefuggesben van azzal, hogy milyen gyorsan farad az ember keze a kormanyon.
miert ilyen kontextusban van megadva az osszes parameter? igy optimalis? gyanitom 20mm emelkedes a 8 fokos hatranyulas mellett es 5 fokos emelkedes mellett van, ha ettol elterek (mas szogben hasznalom), akkor valtozik minden parameter. azt kiszamoltam, ha vizszintben van a vege, akkor 15mmre adodik az emelkedes, es persze a hatranyulasi szog is sokkal nagyobb lesz.
#1155
Írta 2011. december 27. - 14:04
Sziasztok!
Kormányszárat szeretnék cserélni. Fixrõl átállnék állíthatóra, ezzel is emelve a kormánymagasságot. Igaz a pletyka, miszerint az állítható nyekereg??? Ha minõségit veszek, akkor is??
(XC-re használom)
Vagy inkább használjak hézagológyûrût??
Amennyiben a villanyak hossza lehetõvé teszi inkább a hézagoló.
#1156
Írta 2011. december 27. - 13:53
Kormányszárat szeretnék cserélni. Fixrõl átállnék állíthatóra, ezzel is emelve a kormánymagasságot. Igaz a pletyka, miszerint az állítható nyekereg??? Ha minõségit veszek, akkor is??
(XC-re használom)
Vagy inkább használjak hézagológyûrût??
#1157
Írta 2011. december 16. - 14:59
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni tõletek. Nekem egy Manitou Sherman Breakout villám van. ilyen:Manitou Sherman Breakout Plus 1.5 TPC « rugózás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
Viszont úgy néz ki, hogy a kormánycsapágyam nagy nagyon lötyög. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen fajta kormánycsapágyat lehetne venni bele? Esetleg tud e valaki valamilyen eladó csapágyat hozzá? Beszéltem már több emberrel is, mondták, hogy a rózsát ami benne van inkább cseréljem egy head lockra, viszont nem találok sehol sem ilyen méretû head lockot. Egyszerûen nem lehet úgy meghúzni magát a kormánycsapágyat, hogy ne kotyogjon sajnos, és így menet közben iszonyat rossz hangja van.
Elõre is köszi a segítséget.
vaz fuggo a dolog, 1.5" kormanycsapagy kell, chainreaction-rol olyan £45 korul mar lehet venni.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1158
Írta 2011. december 16. - 13:33
a változás az lesz, hogy nem fogsz tudni vele biciklizni, annyira érzékeny lesz. nem tudom, mekkora teló van benne, de az anthem kb 72 fokos fejcsõ szöggel az egyik leggyorsabban forduló bringa a gyári 80-100mm-s telókkal. ha erre 90mm stucni + 580mm kormány kerül, akkor kezdhetsz újra megtanulni biciklizni, annyira idegen lesz a 110+660 kombináció után. szerintem. én 600 vagy 620mm-es egyenes kormányt vennék rá, 100vagy110mm-es 0-5fokos stucnival.
na sík terepen kipróbáltam, tulajdonképpen túl nagy különbséget nem fedeztem föl, majd hegyen nyilván jobban fogom érezni.
#1159
Írta 2011. december 16. - 12:06
Segítséget szeretnék kérni tõletek. Nekem egy Manitou Sherman Breakout villám van. ilyen:Manitou Sherman Breakout Plus 1.5 TPC « rugózás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
Viszont úgy néz ki, hogy a kormánycsapágyam nagy nagyon lötyög. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen fajta kormánycsapágyat lehetne venni bele? Esetleg tud e valaki valamilyen eladó csapágyat hozzá? Beszéltem már több emberrel is, mondták, hogy a rózsát ami benne van inkább cseréljem egy head lockra, viszont nem találok sehol sem ilyen méretû head lockot. Egyszerûen nem lehet úgy meghúzni magát a kormánycsapágyat, hogy ne kotyogjon sajnos, és így menet közben iszonyat rossz hangja van.
Elõre is köszi a segítséget.
#1160
Írta 2011. december 14. - 21:56
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.