Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#861
Írta 2012. november 24. - 21:43
Maggi én a helyedben azon a deus-on elgondolodnék. láttunk már olyat eltörni....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#862
Írta 2012. november 24. - 16:10
#863
Írta 2012. november 24. - 10:06
Így igaz, elnézést a félre érthetõ fogalmazásért.Nem. Akkor a kereket fogod be a lábad közé, talán annyit hagyott ki zee ,,a kormány egyik végét nyomd(le) a másikat húzd(fel)".
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#864
Írta 2012. november 24. - 09:44
Így inkább a villák merevségét szokták nézni.
Nem. Akkor a kereket fogod be a lábad közé, talán annyit hagyott ki zee ,,a kormány egyik végét nyomd(le) a másikat húzd(fel)".
#865
Írta 2012. november 24. - 02:32
#866
Írta 2012. november 24. - 00:24
Na akkor a merev Kcnc stucnis bringád fogd be a lábad közé, a kormány egyik végét nyomd a másikat húzd ha érzel elmozdulást márpedig fogsz akkor nem merev. Nekem is volt Kcnc 2 db is tudom mirõl beszélek õ utánuk szoktam le a grammániáról. Nem lehet valamire elsõ osztályúan könnyû, merev és erõs is.nekem KCNC flyride van az országútin és egy Syncros FL V2 a montin. mindkettõ baromi könnyû, nagyon merev. de igazából én sem érzek a kettõ között túl sok különbséget. sõt, a gyári Kona stucni meg ezek között sem éreztem túl sokat. bár én egy technikai analfabéta vagyok.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#867
Írta 2012. november 23. - 23:18
Egy karbon stucninak lehet rázkódás csökkentõ hatása, egy karbonnal bevont alumíniumnak tartok tõle nem sok.
Így van, meg ha már rázkódáscsökkentés, akkor inkább kormánnyal érdemes próbálkozni szerintem. Mondjuk sose értettem, minek a szénszálas bevonat, amikor úgyis alu az alap, meg ha aluból is lehet eszméletlen könnyû kormányt, stucnit gyártani, a szénszálas megoldásoknál olcsóbban.
#868
Írta 2012. november 23. - 22:45
Ha ki tudok menni, és lesz tapasztalatom, leírom. Abból a megfontolásból vettem, h a rázkódást próbáljam csökkenteni amit a közel 9 Bar-os virsli okoz. Zolika! Nincs ebben semmi májer faktor, már csak azért sem mert nem látszik. Ugyanis a GPS teljesen kitakarja.
Egy karbon stucninak lehet rázkódás csökkentõ hatása, egy karbonnal bevont alumíniumnak tartok tõle nem sok.
#869
Írta 2012. november 23. - 22:32
#870
Írta 2012. november 23. - 22:10
Ridley Noah Fast
#871
Írta 2012. november 23. - 22:05
#872
Írta 2012. november 23. - 13:54
#873
Írta 2012. november 23. - 09:32
Semmilyent. Nem merev, viszonylag könnyû és nagy a májer faktora. Amennyiben érezni akarsz valamit vegyél Thomsont akkor rájössz hogy miért jó az ha egy stucni merev
bizony, +1 Thomson
vagy Syntace F109, ha nagyon fontosak azok a grammok, bár nem a stucnin szokás spórolni
#874
Írta 2012. november 23. - 09:16
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#875
Írta 2012. november 23. - 08:46
Köszönöm a tanácsokat. Sajnos nem tudom a garanciális követelésem érvényesíttetni.Elsõ, hirtelen felindultságomban felfúrtam a megszakadt menetet, gondolva az átmenõ csavaros megoldásra. A vége ez is lett. Ma hoztam haza az esztergályostól a spec anyát ami illeszkedik a nyak sûllyesztékébe. Elég jól sikerült. Természetesen nem az itthoni árért vettem, bár a 115 EUR-s ár sem volt olcsó, de mégsem az itthoni.
ha majd készen lett és kipróbálod, akkor írj légyszi egy rövid beszámolót, hogy milyen különbséget lehet érezni egy 53ezerre beárazott stucnival! õszintén kíváncsi vagyok rá.
#876
Írta 2012. november 22. - 06:32
Gondolkodtam rajta, de annyira minimális a ráhagyás a menetes részen, h már az M5-ös menetnek a furatát sem bírta volna ki. A javítókészlet áráról meg nem is merek említést tenni.Lehetett volna vagy talán lehet is bele tenni Helicoil-t.
Ridley Noah Fast
#877
Írta 2012. november 22. - 00:53
Köszönöm a tanácsokat. Sajnos nem tudom a garanciális követelésem érvényesíttetni.Elsõ, hirtelen felindultságomban felfúrtam a megszakadt menetet, gondolva az átmenõ csavaros megoldásra. A vége ez is lett. Ma hoztam haza az esztergályostól a spec anyát ami illeszkedik a nyak sûllyesztékébe. Elég jól sikerült. Természetesen nem az itthoni árért vettem, bár a 115 EUR-s ár sem volt olcsó, de mégsem az itthoni.
Lehetett volna vagy talán lehet is bele tenni Helicoil-t.
#878
Írta 2012. november 21. - 22:26
Ridley Noah Fast
#879
Írta 2012. november 21. - 02:18
Mond, hogy nem ennyiért vetted, mint a linken van ! Kihagyott a szívverésem néhányat......azt gondoltam, megosztom veletek szomorú történetem. Vásároltam egy ilyen stucnit:
BikeFun - Ritchey - Kormányszár - WCS
Amikor a kezembe került, nagyon elszomorodtam a négy darab M4-es rögzítócsavar láttán. Azon is, h a fedlapban kb. 5mm hosszan van csak menet. Van nyomatékkulcsom, aminek az alsó határa az az ominózus 5Nm amit max-ra határozott meg a gyártó, a stucni csavarjainak meghúzására. Nem mertem vele meghúzni, azt gondoltam, ki fogja szakítani az alu zárósapkából a menetet, így megvettem hozzá a következõ célszerszámot:
Ritchey nyomatékkulcs (Carbon) (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Nyomatékkulcs) | RideBike / Kerékpárüzlet és szervíz
Azt gondoltam, a gondom letudva, tévedtem. Ezzel a készséggel úgy kiszaggattam a menetet a stucni fedlapjából mint a huzat. Most erõsen fáj a fejem a megoldáson.
Ugyan így jártam, csak az a hagyományos, fordított "kormányszárban van a menet" típus volt. Jó, az egy olcsó stucni volt, nem ilyen ezoterikus wcs-csoda, meg a bringa szépsége sem számított. Szóval, az a stucni kapott egy hosszabb csavart és végére egy zárt végû anyát. Baj nem lett vele, tartott rendesen - csak nem volt szép.
Amúgy, nálam fekete listán van a wcs. Havernak repedt a stucnija, tört a nyeregcsöve. A német BIKE újság kormány+stucni tesztben is csak a wcs stucni tört el és a kormány sem bírt túl sokat.
#880
Írta 2012. november 20. - 07:56
..azt gondoltam, megosztom veletek szomorú történetem. Vásároltam egy ilyen stucnit:
BikeFun - Ritchey - Kormányszár - WCS
Amikor a kezembe került, nagyon elszomorodtam a négy darab M4-es rögzítócsavar láttán. Azon is, h a fedlapban kb. 5mm hosszan van csak menet. Van nyomatékkulcsom, aminek az alsó határa az az ominózus 5Nm amit max-ra határozott meg a gyártó, a stucni csavarjainak meghúzására. Nem mertem vele meghúzni, azt gondoltam, ki fogja szakítani az alu zárósapkából a menetet, így megvettem hozzá a következõ célszerszámot:
Ritchey nyomatékkulcs (Carbon) (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Nyomatékkulcs) | RideBike / Kerékpárüzlet és szervíz
Azt gondoltam, a gondom letudva, tévedtem. Ezzel a készséggel úgy kiszaggattam a menetet a stucni fedlapjából mint a huzat. Most erõsen fáj a fejem a megoldáson.
Szia!
Levél a Ritchinek, fényképek, ha ez sem elég akkor elküldöd a stucnit a szerszámmal és szagassák ki a maradék hármat.