Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6241 hozzászólás a témában

#6221
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
az viszont TÉNY - azonos súly mellett (s azonos megmunkálással) minden hajlat és törés GYENGÍTI a kormányt (Bontrager Bácsi ezt is megmondta), szóval, az, hogy a hajlított és az egyenes uo. erõs igaz, de hozzá kell tenni, hogy míg az egyik 140g, a másik 250g...(na jó nem kell pontos számokkal jönni)

egyébként tényleg izlés kérdése - szvsz irtó gázul néz ki a szarv hajlított kormányon...

#6222
NagyFõnök

NagyFõnök

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
az biztos (szerintem) hogy nem erõsebb kivéve a heggesztettek de az más kategória viszont könyebb kiemelni velük a gép elejét

#6223
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Egyenesbõl is van 70mm-es csak kérdezd a triálososkat... Arra, hogy jobban törik, csak annyit mondok, hogy syntace ::) Ha meg felegyenesedettebb tartást akarsz, még vehetsz magasabbra emelõ stucnit.

#6224
Winethoo

Winethoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 482 hozzászólás
A hajlított hosszabb,felegyenesedettebb tartást enged és szerintem nem törik olyan könnyen.

#6225
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Valahol olvastam, hogy a Bontrager bácsi egyszer kifejtette, hogy tulajdonképpen semmi különbség nincs a hajlított és az egyenes kormányok között erõsség tekintetében. Ez csak divat. Õk is csak azért gyártanak hajlítottat, mert ha nem tennék, komoly veszteségük lenne.
"Ha CC-zel, vegyél egyenes kormányt, ha nem akkor hajlítottat!" Hogy miért? Ezt nem tudja senki. De a választás lehetõsége adott, mindenki eldöntheti, mi tetszik jobban.

#6226
yalaman

yalaman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 509 hozzászólás
tényleg jópofa! ;D ;D

#6227
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.787 hozzászólás
???

Ez komoly kérdés?

Ízlés és felhasználási terület függvénye.

#6228
graphy

graphy

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Egy apró kérdés:

Miért van az, hogy az egyik kormány hajlított a másik meg egyenes?

Miben különböznek, melyik jobb?

#6229
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Be lehet szerezni 1"-os nyakú telós villákat is, de nem érdemes már ilyesmivel foglalkozni. Inkább vázcsere.
Úgyis jön az 1.5-ös szabvány :D :D :D

#6230
dzsi

dzsi

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Hali!

A fõ probléma a menetesrõl A-headesre való átállásban a fejcsõ mérete. A menetes csapágyhoz való vázak általában 1 collos villanyakhoz valók, az A-headesek pedig 1 1/8 collos nyakhoz valók.
Van egyébkénr 1 1/8os menetes csapágy (ritka) és 1 collos A-head is (országútikhoz), de pl egy A-heades nyakú teló beszereléséhez sajnos általában vázat is kell cserélni.

#6231
Nolan

Nolan

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 537 hozzászólás
Nemtom mivan itt, de a menetesen a villanyakon, meg a kormánycsapágyon van egy menet, am felülrõl rászorítja a felsõ és az alsó csészét.
Az Ahedest meg mindenki sejti/tudja :)


Opa

#6232
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Ezt rob "szúrta" be a linkel-õ be, úgyhogy utólagos engedelmével én ide is berakaom. Szerintem ebbõl elég sok minden válhat világossá kormánycsapágyakkal kapcsolatban.

http://www.cyclingne...owfix_headtypes


#6233
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.787 hozzászólás
A menetes villába való stucni szárában egy hosszú csavar van (a tetején általában hatlapfejben végzõdik). A stucni alapvetõen két részbõl áll, a felsõ az, amit látsz, ebbe van befogatva a kormány. Az alsót a csavar köti össze a felsõ résszel. Ez így együtt megy bele a villa nyakába. A két rész végei ferdék, és a furat az elsóban arrább van, így, amikor a csavart meghúzod, az alsó rész a ferde lapolás mentén el fog mozdulni a felsõhöz képest oldalra, így ,megszorul a villa nyakában. Ilyen példul a kemping stucnija is.

#6234
bigtom

bigtom

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Aha. Kezdem erteni a menetest. Tehat a villanyakon levo menetre egy anya kerul, ez szoritja ossze a villat a a fejcsovel/kormanycsapaggyal. A kerdes, hogy hogyan kapcsolodik mindehhez menetes esetben a stucni (ami ugye nem olyan mint az ahead-esnel, mert szara is van). Jut eszembe, a kormany csapagy akkor a ket esetben egyforman mukszik, csak esetleg a mereete mas nem?

#6235
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.787 hozzászólás
No, akkor az anyán van a menet.

#6236
mad_823

mad_823

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás
A menet a villanyakon van, sehol máshol. Mezei stucni esetében a villanyakra tekeredõ anya szorítja össze a kormánycsapágyat. A-head esetén a kupak húzza össze, majd az A-head-et rászorítjuk a csavarjaival a villanyakra, ami bikán tart...

#6237
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.787 hozzászólás
Az az igazság, hogy én nem szedtem szét ilyesmit, de mivel a nem a-head-es villa nyakán menet van, a stucnin meg nincs, így gondolom a homlokcsõnek kell menetesnek lennie.

#6238
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
Mit jelent az , hogy menetes homlokcsõ ?  :o a homlokcsõben menet van ?  :o ( ez zseniális kérdés vót ), ha menetes stucnid / villád van, ugye még nem jelenti azt , hogy menetes a homlokcsõ ?  ???

#6239
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.787 hozzászólás
"Size isn't everything" (a méret nem minden)-mondják, de ezesetben bizony számít. Vagyis más a homlokcsõ átmérõje. menetes.

#6240
bigtom

bigtom

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Hmm, sejtettem. Mar csak a kivancsisagert - mi ennek az oka?