Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#4581
Posted 2006. May 20. - 23:08
Szerintem sem fõnyeremény az integrált, de egyáltalán nem rossz. (nekem is UMFem van)
Szal hiába 50mm az átmérõ, a csapágyakat ha összehasonlítod valami jobbfajta hagyományos FSAval, láthatod jóval kisebbek vékonyabbak nála.
Ennek ellenére szntem nem kell félned. Szerintem ez a megoldás jól néz ki (szubjektív) és jót tesz a beépítési magasságnak (ami gyakorlatilag észrevehetetlen).
Nekem megvan a kcs összehasonlító BikkMakk cikk 2001bõl, és ugyan leírják, hogy ez nem egy etalon megoldás, de megcáfolhatatlan érvet egyáltalán nem állítanak.
#4582
Posted 2006. May 20. - 22:40
#4583
Posted 2006. May 20. - 21:50
#4584
Posted 2006. May 20. - 21:27
a teljesen integrált viszont halálraitélt ötlet.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4585
Posted 2006. May 20. - 21:26
Hát igen de nálad mit takar az átlagos használat? Mert én DIRT-re építeném a vázat meg enyhébb Freeride-ra....szal nem atom duplavállasat tennék bele h szaggassa szét a fejcsövet..de mégis durvulósabbra szánom...Ne aggódj, átlagos használat alatt nem lesz baj, csak mûszakilag nem jobb megoldás mint a külön csészés. Nem véletlenül nincs ugyanilyen megoldás a középcsapágynál. Egy régebbi (2001 körüli) Bikemagban bõvebben kifejtették a nézeteket.
#4586
Posted 2006. May 20. - 21:21
Ne aggódj, átlagos használat alatt nem lesz baj, csak mûszakilag nem jobb megoldás mint a külön csészés. Nem véletlenül nincs ugyanilyen megoldás a középcsapágynál. Egy régebbi (2001 körüli) Bikemagban bõvebben kifejtették a nézeteket.Érdekelne a te véleményed h miért is..mi tapasztalatod neked vagymiért nem bízol benne?..nem szívesen dobom már ki a vázat ha megjött..de megpróbálom azért valamilyen szinten élvezni a szerzeményemet..de érdekel h mire figyeljek oda meg ilyenek...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4587
Posted 2006. May 20. - 21:15
Érdekelne a te véleményed h miért is..mi tapasztalatod neked vagymiért nem bízol benne?..nem szívesen dobom már ki a vázat ha megjött..de megpróbálom azért valamilyen szinten élvezni a szerzeményemet..de érdekel h mire figyeljek oda meg ilyenek...Nálam az integrált megoldás kizáró ok.
#4588
Posted 2006. May 20. - 21:11
Nálam az integrált megoldás kizáró ok."Miben jobb egy UMF mint bármi más?" Ezt a kérdésed nem értem.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4589
Posted 2006. May 20. - 20:33
#4590
Posted 2006. May 20. - 20:15
Számtalan fórumon leírták, hogy az integrált csapágyaknak nagy erõhatnak kitett vázakon nincs létjogosultsága. Tönkremenni valószínûleg nem fog. Miben jobb egy UMF mint bármi más?És egyébként ha gajra megy a fejcsapágy akkor dobhatom ki a vázat?...vagy valamilyen módon cserélhetõ?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4591
Posted 2006. May 20. - 19:26
A csészék már bele vannak sajtolva alul felül...szóval gyakorlatilag félmunka...Elõször is jár hozzá kcs. Ha nem adtak akkor hívd fel õket, hogy baj van!
Kérdés: a csészék benne vannak a vázban vagy azok sincsenek?
Ha nincsenek és inkább venni akarsz, akkor mérd le a homlokcsõ belsõ átmérõjét, és a méretnek megfelelõ bármilyen félintegrált kcs. megfelelõ amit akarsz. UMFbe asszem FSA ZS vagy milyen típusú van, amit az FSA oldalán le is csekkolhatsz. (50 mm) De inkább mérd meg!
És egyébként ha gajra megy a fejcsapágy akkor dobhatom ki a vázat?...vagy valamilyen módon cserélhetõ? Remélem nem pampognak h hülye vagyok amikor beszólok az ebike-nak...bár ma felhívtam azt a boltot ahonnan konkrétan jött a váz...és rákérdeztem h az umf-hez nem jár félintegrált?..õk meg kevésbé kedvsen mondták h ezt ne velük beszéljem meg...(amikor õk voltak az árusítók...) ja még valami ...ezekhez a csészékhez nem tudok én csapágyat venni ugye? szóval azt kell beletenni amit õk adnak és punktum? vagy vannak alternatívák?
#4592
Posted 2006. May 20. - 18:38
Sziasztok! Nekem a következõ a kérdésem.. Rendeltem 1 UMF Hardy 3-as vázat, ami meg is érkezett. Elvileg szoktak adni hozzá fejcsapágyat..Félintegrált van benne. Szóval én nem kaptam hozzá kcsapit (nem tudom, lehet h nem jár nekem). A lényeg h ha vennem kell akkor milyet vegyek bele ? Mekkora méret kell? Én spec DIRT-re és enyhe Freeride-ra használnám tehát valami ütõs kéne mégse brutkó áron. Válaszotokat várom
Elõször is jár hozzá kcs. Ha nem adtak akkor hívd fel õket, hogy baj van!
Kérdés: a csészék benne vannak a vázban vagy azok sincsenek?
Ha nincsenek és inkább venni akarsz, akkor mérd le a homlokcsõ belsõ átmérõjét, és a méretnek megfelelõ bármilyen félintegrált kcs. megfelelõ amit akarsz. UMFbe asszem FSA ZS vagy milyen típusú van, amit az FSA oldalán le is csekkolhatsz. (50 mm) De inkább mérd meg!
#4593
Posted 2006. May 20. - 15:00
#4594
Posted 2006. May 20. - 14:24
ha ezzel gond van az azt jelenti hogy kuka, és venni kell egy újat. nem nagy tétel.pontosítok:
ezt szeretném szétszedni...
vagy ezt nem lehet?!
#4595
Posted 2006. May 20. - 13:58
Köszönöm Side_ !
Akkor nem csak én kerültem ilyen helyzetbe,ezek szerint... Sajna én már rég használom a kormányt, szal kicserélésre nincs lehetõségem ,kénytelen leszek venni, egy kisebb stucnit, ill hol lehet ilyen adaptert kapni? Nem is hallottam még ilyenrõl...
Ja és köszönöm az építõ jellegû hozzászólást!
wackor
Adapter:
- esztergáltatni lehet
- vannak olyan kormányok, amikhez adnak
- vannak olyan stucnik, amikhez adnak - illetve talán-esetleg külön is rendelhetõ
#4596
Posted 2006. May 20. - 10:57
pontosítok:
ezt szeretném szétszedni...
vagy ezt nem lehet?!
Ezt ne akard szétszedni, hacsak nem akarsz egy újat venni. Ez kérlek maga a csapágy. (nem véletlenül van rajta porvédõ, alatta meg jól meg van kenve)
#4597
vendég_nhunor_*
Posted 2006. May 20. - 10:42
#4598
Posted 2006. May 20. - 00:15
... de fél percen belül kiderült, hogy a kormányból nem lehet vágni, mert akkor nem fér el a fékkar meg a markolat...
Köszönöm Side_ !
Akkor nem csak én kerültem ilyen helyzetbe,ezek szerint... Sajna én már rég használom a kormányt, szal kicserélésre nincs lehetõségem ,kénytelen leszek venni, egy kisebb stucnit, ill hol lehet ilyen adaptert kapni? Nem is hallottam még ilyenrõl...
Ja és köszönöm az építõ jellegû hozzászólást!
wackor
#4599
Posted 2006. May 19. - 20:15
Tanácsot szeretnék kérni, mert probléma van.
Adott két dolog:
1. Nem szeretem az egyenes-kormány kézpozíciót, jobban szeretem az idõfutam jellegû, vagy a 45 fokban döntött kézpozíciót (45 fokban dönöttet a régi bringámon úgy állítottam elõ, hogy egy szarvra szereltema markolatot és a fék-váltó karokat, mivel a szarv átmérõje pont ugyanakkora szabvány szerint, mint a kormány átmérõje. Tökéletesen mûködött is.).
2. Markolat váltót kéne ráapplikálni.
Igazából ezeken kívül sajnos még adott pár dolog (bár van kérdéses is):
3. A markolatváltót sima egyenes kormányra tervezték, ezek alapján 22.0mm, 22.2mm körüli krományokra szerelhetõ fel. Bár az kérdés, hogy mi az egyenes kormányok átmérõje szabvány szerint.
4. Amikkel eddig összefutottam idõfutam kormány, sajna az átmérõjük 23.2mm-23.4mm körüli. Ha jól sejtem az országúti kormány átmérõ szabvány a markolatnál e körül lehet.
Igazam van-e szerintetek is?
Ez azt jelentené, hogy a markolatváltót szét kéne feszíteni legalább 1-2 mm-re, hogy rátegyem, de ez 99%, hogy nem fog menni.
Néztem már egy nemtom milyen márkájú fekete idõfutam kormányt, illetve még másikat, meg egy fekete Modolo márkájút is. Mindegyik 23.0mm vagy nagyobb átmérõjû volt. Egyébként alap idõfutam kormányra gondolok, mint pl a Ritchey Base Bar. Semmi flanc, vagy time-trial könyöklõ.
Mi lehet a megoldás?
Az már egy gond egyébként, hogy a kormányok végén általában van hajlítás. De a hajlított részt lefûrészelném, így még mindig jutna elég hely a markolatnak/kézpozíciónak (nem úgy mint egy lefûrészlet oúti esetén).
Másik gond, hogy az idõfutam kormányok esetében általában egy elég éles ív van az egyenes (kvázi egyenes) és a markolat rész között (a 90 fokos kanyar), amit a Modolo esetében nem tudtam volna belehajlítani a stucniba, ami egy klasszikus egy csavaros diós rendszerû (menetes) ITM oúti stucni.
Amúgy a fékkar ciklokrosszos fékkar lenne. Az meg sajnos pont 23.0mm-t igényelne, de ezt alátétezéssel megoldottuk, jelenleg egyenes kormány van a stucniban.
Van egy ötletem. Veszek egy olyan kormányt, ami libakergetõkhöz való, és szintén 90 fokos kanyar van benne. Ezt megfordítom lefele és elõre fele is.
- így az emelkedésébõl idõfutam jellegû esés lesz, márészt nem hátra nézne a markolat rész a kerékpár síkjában, hanem elõre. így pont a kívánt geometriát kapnám. Csak olyan kormányt kell találnom, amiben tényleg 90 fok van. Mûködhet ez szerintetek?
- Ennek valszeg jó lesz az átmérõje.
- Nem kell lefûrészelnem, mert nincs a legvégén plusz kanyar
- esése lesz és elõre néz
tocsa
#4600
Posted 2006. May 19. - 20:03
stucnit lekapod, fogsz egy gumikalapácsot, hisz legtöbbször a központosító gyûrû úgy betartja a villanyakat, hogy magától nem jön ki, csak erõs fizikai behatásra. szóval a villát a nyaknál fogva függõlegesen kiütöd, és megjegyzed hogy volt. ugyanúgy összerakod, ésszel kellõképp meghúzod(se laza se szoros ne legyen)
kb ennyi.
a golyóskosarakra vigyázz, ha rossz állapotban vannak megszökhetnek belõle a golyók, illetve csak egy féle képp jó bele, így figyeld meg az irányukat is(fejjel lefelé vs....)