Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#4581
Írta 2006. május 22. - 09:43

Tanácsot szeretnék kérni, mert probléma van.
Adott két dolog:
1. Nem szeretem az egyenes-kormány kézpozíciót, jobban szeretem az idõfutam jellegû, vagy a 45 fokban döntött kézpozíciót (45 fokban dönöttet a régi bringámon úgy állítottam elõ, hogy egy szarvra szereltema markolatot és a fék-váltó karokat, mivel a szarv átmérõje pont ugyanakkora szabvány szerint, mint a kormány átmérõje. Tökéletesen mûködött is.).
2. Markolat váltót kéne ráapplikálni.
Igazából ezeken kívül sajnos még adott pár dolog (bár van kérdéses is):
3. A markolatváltót sima egyenes kormányra tervezték, ezek alapján 22.0mm, 22.2mm körüli krományokra szerelhetõ fel. Bár az kérdés, hogy mi az egyenes kormányok átmérõje szabvány szerint.
4. Amikkel eddig összefutottam idõfutam kormány, sajna az átmérõjük 23.2mm-23.4mm körüli. Ha jól sejtem az országúti kormány átmérõ szabvány a markolatnál e körül lehet.
Igazam van-e szerintetek is?
Ez azt jelentené, hogy a markolatváltót szét kéne feszíteni legalább 1-2 mm-re, hogy rátegyem, de ez 99%, hogy nem fog menni.
Néztem már egy nemtom milyen márkájú fekete idõfutam kormányt, illetve még másikat, meg egy fekete Modolo márkájút is. Mindegyik 23.0mm vagy nagyobb átmérõjû volt. Egyébként alap idõfutam kormányra gondolok, mint pl a Ritchey Base Bar. Semmi flanc, vagy time-trial könyöklõ.
Mi lehet a megoldás?
Az már egy gond egyébként, hogy a kormányok végén általában van hajlítás. De a hajlított részt lefûrészelném, így még mindig jutna elég hely a markolatnak/kézpozíciónak (nem úgy mint egy lefûrészlet oúti esetén).
Másik gond, hogy az idõfutam kormányok esetében általában egy elég éles ív van az egyenes (kvázi egyenes) és a markolat rész között (a 90 fokos kanyar), amit a Modolo esetében nem tudtam volna belehajlítani a stucniba, ami egy klasszikus egy csavaros diós rendszerû (menetes) ITM oúti stucni.
Amúgy a fékkar ciklokrosszos fékkar lenne. Az meg sajnos pont 23.0mm-t igényelne, de ezt alátétezéssel megoldottuk, jelenleg egyenes kormány van a stucniban.
Van egy ötletem. Veszek egy olyan kormányt, ami libakergetõkhöz való, és szintén 90 fokos kanyar van benne. Ezt megfordítom lefele és elõre fele is.
- így az emelkedésébõl idõfutam jellegû esés lesz, márészt nem hátra nézne a markolat rész a kerékpár síkjában, hanem elõre. így pont a kívánt geometriát kapnám. Csak olyan kormányt kell találnom, amiben tényleg 90 fok van. Mûködhet ez szerintetek?
- Ennek valszeg jó lesz az átmérõje.
- Nem kell lefûrészelnem, mert nincs a legvégén plusz kanyar
- esése lesz és elõre néz
tocsa
#4582
Írta 2006. május 22. - 09:43

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, mert probléma van.
Adott két dolog:
1. Nem szeretem az egyenes-kormány kézpozíciót, jobban szeretem az idõfutam jellegû, vagy a 45 fokban döntött kézpozíciót (45 fokban dönöttet a régi bringámon úgy állítottam elõ, hogy egy szarvra szereltema markolatot és a fék-váltó karokat, mivel a szarv átmérõje pont ugyanakkora szabvány szerint, mint a kormány átmérõje. Tökéletesen mûködött is.).
2. Markolat váltót kéne ráapplikálni.
Igazából ezeken kívül sajnos még adott pár dolog (bár van kérdéses is):
3. A markolatváltót sima egyenes kormányra tervezték, ezek alapján 22.0mm, 22.2mm körüli krományokra szerelhetõ fel. Bár az kérdés, hogy mi az egyenes kormányok átmérõje szabvány szerint.
4. Amikkel eddig összefutottam idõfutam kormány, sajna az átmérõjük 23.2mm-23.4mm körüli. Ha jól sejtem az országúti kormány átmérõ szabvány a markolatnál e körül lehet.
Igazam van-e szerintetek is?
Ez azt jelentené, hogy a markolatváltót szét kéne feszíteni legalább 1-2 mm-re, hogy rátegyem, de ez 99%, hogy nem fog menni.
Néztem már egy nemtom milyen márkájú fekete idõfutam kormányt, illetve még másikat, meg egy fekete Modolo márkájút is. Mindegyik 23.0mm vagy nagyobb átmérõjû volt. Egyébként alap idõfutam kormányra gondolok, mint pl a Ritchey Base Bar. Semmi flanc, vagy time-trial könyöklõ.
Mi lehet a megoldás?
Az már egy gond egyébként, hogy a kormányok végén általában van hajlítás. De a hajlított részt lefûrészelném, így még mindig jutna elég hely a markolatnak/kézpozíciónak (nem úgy mint egy lefûrészlet oúti esetén).
Másik gond, hogy az idõfutam kormányok esetében általában egy elég éles ív van az egyenes (kvázi egyenes) és a markolat rész között (a 90 fokos kanyar), amit a Modolo esetében nem tudtam volna belehajlítani a stucniba, ami egy klasszikus egy csavaros diós rendszerû (menetes) ITM oúti stucni.
Amúgy a fékkar ciklokrosszos fékkar lenne. Az meg sajnos pont 23.0mm-t igényelne, de ezt alátétezéssel megoldottuk, jelenleg egyenes kormány van a stucniban.
Van egy ötletem. Veszek egy olyan kormányt, ami libakergetõkhöz való, és szintén 90 fokos kanyar van benne. Ezt megfordítom lefele és elõre fele is.
- így az emelkedésébõl idõfutam jellegû esés lesz, márészt nem hátra nézne a markolat rész a kerékpár síkjában, hanem elõre. így pont a kívánt geometriát kapnám. Csak olyan kormányt kell találnom, amiben tényleg 90 fok van. Mûködhet ez szerintetek?
- Ennek valszeg jó lesz az átmérõje.
- Nem kell lefûrészelnem, mert nincs a legvégén plusz kanyar
- esése lesz és elõre néz
Senki semmi? Valaki vakkantson már valamit!
tocsa
#4583
Írta 2006. május 21. - 14:41

#4584
Írta 2006. május 21. - 14:38

Mennyi a garancia arra hogy ha szervízben szedetem ki a félintegrált kormánycsapi csészéjét a vázból, hogy a kedves szakember nem barmolja szét? Mert rendeltem 1 UMF Hardy vázat és a szállító lefelejette vagy nem tudom odaadni a kormánycsapágyat is ami hozzá jár..Továbbá parázok attól ha végül oda is adják akkor is gagyeszt adnak ami esetleg hamar kikotyog meg egyebek... Ha már csinálok 1 bicajt akkor legyen tip-top mert nem kevés pénzt ölök bele ebbe a procedúrába...
Te összevissza kérdezgetsz, de a válaszoka meg nem olvasod el. Már én is és más is tizenötször válaszoltunk a kérdéseidre.
1. Mi a túrónak bevinni, ha egy csavarhúzó/rúd/esetleg csõ + kalapács kvartett valamelyik párosával ki tudod három perc alatt ütni.
2. Mi a túrónak ezzel foglalatoskodni amíg nincs hivatalos infód, hogy adnak-e vagy sem maradékot.
3. "Továbbá parázok attól ha végül oda is adják akkor is gagyeszt adnak ami esetleg hamar kikotyog meg egyebek..." Paranoia és/vagy üldözési mánia. No comment.
Sajnálom, hogy elég OFF voltam.
#4585
Írta 2006. május 21. - 13:05

#4586
Írta 2006. május 21. - 03:33


"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4587
Írta 2006. május 20. - 23:08

Szerintem sem fõnyeremény az integrált, de egyáltalán nem rossz. (nekem is UMFem van)
Szal hiába 50mm az átmérõ, a csapágyakat ha összehasonlítod valami jobbfajta hagyományos FSAval, láthatod jóval kisebbek vékonyabbak nála.
Ennek ellenére szntem nem kell félned. Szerintem ez a megoldás jól néz ki (szubjektív) és jót tesz a beépítési magasságnak (ami gyakorlatilag észrevehetetlen).
Nekem megvan a kcs összehasonlító BikkMakk cikk 2001bõl, és ugyan leírják, hogy ez nem egy etalon megoldás, de megcáfolhatatlan érvet egyáltalán nem állítanak.
#4588
Írta 2006. május 20. - 22:40

#4589
Írta 2006. május 20. - 21:50

#4590
Írta 2006. május 20. - 21:27

a teljesen integrált viszont halálraitélt ötlet.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4591
Írta 2006. május 20. - 21:26

Hát igen de nálad mit takar az átlagos használat? Mert én DIRT-re építeném a vázat meg enyhébb Freeride-ra....szal nem atom duplavállasat tennék bele h szaggassa szét a fejcsövet..de mégis durvulósabbra szánom...Ne aggódj, átlagos használat alatt nem lesz baj, csak mûszakilag nem jobb megoldás mint a külön csészés. Nem véletlenül nincs ugyanilyen megoldás a középcsapágynál. Egy régebbi (2001 körüli) Bikemagban bõvebben kifejtették a nézeteket.
#4592
Írta 2006. május 20. - 21:21

Ne aggódj, átlagos használat alatt nem lesz baj, csak mûszakilag nem jobb megoldás mint a külön csészés. Nem véletlenül nincs ugyanilyen megoldás a középcsapágynál. Egy régebbi (2001 körüli) Bikemagban bõvebben kifejtették a nézeteket.Érdekelne a te véleményed h miért is..mi tapasztalatod neked vagymiért nem bízol benne?..nem szívesen dobom már ki a vázat ha megjött..de megpróbálom azért valamilyen szinten élvezni a szerzeményemet..de érdekel h mire figyeljek oda meg ilyenek...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4593
Írta 2006. május 20. - 21:15

Érdekelne a te véleményed h miért is..mi tapasztalatod neked vagymiért nem bízol benne?..nem szívesen dobom már ki a vázat ha megjött..de megpróbálom azért valamilyen szinten élvezni a szerzeményemet..de érdekel h mire figyeljek oda meg ilyenek...Nálam az integrált megoldás kizáró ok.
#4594
Írta 2006. május 20. - 21:11

Nálam az integrált megoldás kizáró ok."Miben jobb egy UMF mint bármi más?" Ezt a kérdésed nem értem.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4595
Írta 2006. május 20. - 20:33

#4596
Írta 2006. május 20. - 20:15

Számtalan fórumon leírták, hogy az integrált csapágyaknak nagy erõhatnak kitett vázakon nincs létjogosultsága. Tönkremenni valószínûleg nem fog. Miben jobb egy UMF mint bármi más?És egyébként ha gajra megy a fejcsapágy akkor dobhatom ki a vázat?...vagy valamilyen módon cserélhetõ?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4597
Írta 2006. május 20. - 19:26

A csészék már bele vannak sajtolva alul felül...szóval gyakorlatilag félmunka...Elõször is jár hozzá kcs. Ha nem adtak akkor hívd fel õket, hogy baj van!
Kérdés: a csészék benne vannak a vázban vagy azok sincsenek?
Ha nincsenek és inkább venni akarsz, akkor mérd le a homlokcsõ belsõ átmérõjét, és a méretnek megfelelõ bármilyen félintegrált kcs. megfelelõ amit akarsz. UMFbe asszem FSA ZS vagy milyen típusú van, amit az FSA oldalán le is csekkolhatsz. (50 mm) De inkább mérd meg!
És egyébként ha gajra megy a fejcsapágy akkor dobhatom ki a vázat?...vagy valamilyen módon cserélhetõ? Remélem nem pampognak h hülye vagyok amikor beszólok az ebike-nak...bár ma felhívtam azt a boltot ahonnan konkrétan jött a váz...és rákérdeztem h az umf-hez nem jár félintegrált?..õk meg kevésbé kedvsen mondták h ezt ne velük beszéljem meg...(amikor õk voltak az árusítók...) ja még valami

#4598
Írta 2006. május 20. - 18:38

Sziasztok! Nekem a következõ a kérdésem.. Rendeltem 1 UMF Hardy 3-as vázat, ami meg is érkezett. Elvileg szoktak adni hozzá fejcsapágyat..Félintegrált van benne. Szóval én nem kaptam hozzá kcsapit (nem tudom, lehet h nem jár nekem). A lényeg h ha vennem kell akkor milyet vegyek bele ? Mekkora méret kell? Én spec DIRT-re és enyhe Freeride-ra használnám tehát valami ütõs kéne mégse brutkó áron. Válaszotokat várom
Elõször is jár hozzá kcs. Ha nem adtak akkor hívd fel õket, hogy baj van!
Kérdés: a csészék benne vannak a vázban vagy azok sincsenek?
Ha nincsenek és inkább venni akarsz, akkor mérd le a homlokcsõ belsõ átmérõjét, és a méretnek megfelelõ bármilyen félintegrált kcs. megfelelõ amit akarsz. UMFbe asszem FSA ZS vagy milyen típusú van, amit az FSA oldalán le is csekkolhatsz. (50 mm) De inkább mérd meg!
#4599
Írta 2006. május 20. - 15:00

#4600
Írta 2006. május 20. - 14:24

ha ezzel gond van az azt jelenti hogy kuka, és venni kell egy újat. nem nagy tétel.pontosítok:
ezt szeretném szétszedni...
vagy ezt nem lehet?!