Sziasztok!
Szivacs marokalotkról mi az álltalános véleményetek? Nem deformálódik, csavarodik hamar? kényelmesebb mint a gumi (gondolom igen)...
Vannak csavaros szivacs markolatok is pl. a SRAM-nak.
Sziasztok!
Szivacs marokalotkról mi az álltalános véleményetek? Nem deformálódik, csavarodik hamar? kényelmesebb mint a gumi (gondolom igen)...
Vannak csavaros szivacs markolatok is pl. a SRAM-nak.
Hosszú évek óta Ritchey WCS szivacs markolatot használok, szerintem (nekem) nincs jobb és kényelmesebb. Nem deformálódik, csavarodni akkor tud ha zsírral teszed fel a kormányra. Amúgy nemhogy nem csavarodik, hanem nehéz fel és lehúzni, megmozdítani.
Sziasztok!
Szivacs marokalotkról mi az álltalános véleményetek? Nem deformálódik, csavarodik hamar? kényelmesebb mint a gumi (gondolom igen)...
Hali,a kormany szélesség megvaltoztatasa milyen problémával jàrhat,szükités lenne
keskenyebb kormány -> hosszabb stucni
MJani ábrája jól szemlélteti: https://docs.google....ASrqPZbMXg/edit
Stucni csavarjait kilazítod, stucni fölötti kupakon húzol kicsit, közben az első féket behúzva egy enyhe terhelést adsz a kománycsapágyra. Ha érzed, nincs lötyögés, a kormánycsapágy rendben. Az utóbbi 5 évben szinte mindig innen jött a lötyögő érzés nálam. Recon jó villa, de ha a leírtak után is lötyög, akkor a perselyezés lóg egy kissé. Ez nem jelenti azt, hogy gond lenne, egy kis kotyogás belefér. Ha nagy a kotyogás, az lehet gond. Villaváll alját megfogod bal kézzel, jobb kézzel a láb felső, a kerék fölött átívelő részét és ellentétes irányba mozgatod a kettőt. Egy kis kotyogás normális, de ha erősen kottyan, az gond. Akkor onnan jön a probléma.
Ettől függetlenül, szerintem kormánycsapágy. Nálam a Reba RLT 8-9e+ km után sem kotyog.
Voltak és vannak olyan gondjaim, hogy ha már 10-20 centire megemelem az első kereket és leejtem a földre, olyan érzésem van, mintha lötyögne a villa a fejcsőben. Bizonyos szituációkban, nyilván nem egyenes úton, menet közben is érzem ezt a rezgést. Első féket behúzva mozgatva a bringát előre-hátra semmi elmozdulást nem érzek. Néhány hete jött vissza Bp-ről az RS Recon Gold villám nagy generálból. Szervíz általái összeszerelés után is ugyanazt érzem. Nem hiszem, hogy rosszul rakták vissza. Amiért ide írok, gond lehet a kormánycsapággyal? Trek 4300 2011-es vázban lévő gyári, talán valami FSA. Most múlt két éves, sosem volt karbantartva. Kormány jobbra-balra mozgatására se megy vaj simán a kormányzás, sőt, mintha homokot dörzsölnék (menet közben nem érzem), de ez legyen a legkevesebb. Ebből a leírásból ti meg tudják tippelni mi lehet a gond, mi okozhatja azt a csúnya rezgést? Szerintem esélytelen, hogy hozzá nyúljak, életembe nem láttam ilyet.
Edited by IAmSpecialized, 2014. December 20. - 00:55.
Van is WCS dugóm, most hogy írjátok, a bal oldalon már 3. hete tartja magát, míg a másikon tegnap hagytam el a harmadik hagyományosat. Folyton lekoccolom a fákat.
Parafadugó sem rossz! Dante is azzal tolja, ha jól rémlik, akkor pedig jó és tartós kell, legyen
az se rossz, vagy meg kell inni 2 üveg bort és a megmaradó 2 parafa dugót benyomni a kormányba
absztinensek próbálkozhatnak éretlen szilvával is, jó sokáig bent marad az is
Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Dugó nélkül döntsd bele agyagos sárba.
A sebesség mindent megold.
Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Én is a WCS dugót használom sok-sok éve, a szivacs markolatukhoz jár is mint tartozék.
Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Outin a kormányvégdugó kormányba menő részét szoktam szigszalagozni, így nem esik ki, teljesen stabilan ül bent. És hidd el, ráz errefelé az út annyira, hogy tesztelve legyen.
Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Ne a kormányra, hanem a dugóra tekerj annyit, hogy passzentos legyen.
Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Ilyet próbáltál már, vékony falú kormányhoz van tervezve így nagyobb az átmérője, WCS kormányba csak ez volt jó nekem.
https://www.bike-com...stopfen-p19772/
Edited by gaboca1, 2014. November 03. - 09:23.
Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Köszönöm a válaszokat. Valamelyik, az év elején megrendezett versenyen készült rólam egy fotó ahol egészen bent fogom a kormányt és úgy tekerek felfelé (egészen közel a fékkarhoz, 660 mm-es a kormányom). Az év végére meg az tűnt fel, hogy annyira kint fogom már hasonló helyzetben, hogy a kormány szélét markolászom. Innen is jött az ötlet egy 720 mm körüli kormányhoz (szélesebbet biztosan nem akarok mert nem férek el a fák között ).
ja, a 29er-re nem riser, hanem "sinker" TM : kormány szükséges.
ezzel kapcsolatban van egy sehol nem publikált elméletem, mely szerint az egyre növekvő rugóúttal (és nagyobb kerékmérettel) érkező egyre szélesebb kormány igényét nem a precízebb, pontosabb, blabalabla irányítás iránti vágy hozta, hanem az, hogy a magasabbra került súlypont és kormány helyzete miatt szélesebben fogva könnyebb egyensúlyozni. végülis ugye a kormányt nem nagyon forgatjuk sok-sok fokkal, inkább testsúlyáthelyezéssel irányítjuk a bringát, nem? vagy én csinálok valamit rosszul?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
És az miért van h. XC versenyen nem nagyon látni rizer kormányt?
Tán mert a nagykerekűeknek amúgy is istentelen magas az eleje, nem akarnak még egy fél collt veszíteni rajta.