Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#361
Írta 2015. január 09. - 16:14

#362
Írta 2014. december 20. - 22:46

Stucni csavarjait kilazítod, stucni fölötti kupakon húzol kicsit, közben az első féket behúzva egy enyhe terhelést adsz a kománycsapágyra. Ha érzed, nincs lötyögés, a kormánycsapágy rendben. Az utóbbi 5 évben szinte mindig innen jött a lötyögő érzés nálam. Recon jó villa, de ha a leírtak után is lötyög, akkor a perselyezés lóg egy kissé. Ez nem jelenti azt, hogy gond lenne, egy kis kotyogás belefér. Ha nagy a kotyogás, az lehet gond. Villaváll alját megfogod bal kézzel, jobb kézzel a láb felső, a kerék fölött átívelő részét és ellentétes irányba mozgatod a kettőt. Egy kis kotyogás normális, de ha erősen kottyan, az gond. Akkor onnan jön a probléma.
Ettől függetlenül, szerintem kormánycsapágy. Nálam a Reba RLT 8-9e+ km után sem kotyog.
#363
Írta 2014. december 20. - 00:53

Voltak és vannak olyan gondjaim, hogy ha már 10-20 centire megemelem az első kereket és leejtem a földre, olyan érzésem van, mintha lötyögne a villa a fejcsőben. Bizonyos szituációkban, nyilván nem egyenes úton, menet közben is érzem ezt a rezgést. Első féket behúzva mozgatva a bringát előre-hátra semmi elmozdulást nem érzek. Néhány hete jött vissza Bp-ről az RS Recon Gold villám nagy generálból. Szervíz általái összeszerelés után is ugyanazt érzem. Nem hiszem, hogy rosszul rakták vissza. Amiért ide írok, gond lehet a kormánycsapággyal? Trek 4300 2011-es vázban lévő gyári, talán valami FSA. Most múlt két éves, sosem volt karbantartva. Kormány jobbra-balra mozgatására se megy vaj simán a kormányzás, sőt, mintha homokot dörzsölnék (menet közben nem érzem), de ez legyen a legkevesebb. Ebből a leírásból ti meg tudják tippelni mi lehet a gond, mi okozhatja azt a csúnya rezgést? Szerintem esélytelen, hogy hozzá nyúljak, életembe nem láttam ilyet.
IAmSpecialized módosította - 2014. december 20. - 00:55
#364
Írta 2014. november 03. - 13:45

Van is WCS dugóm, most hogy írjátok, a bal oldalon már 3. hete tartja magát, míg a másikon tegnap hagytam el a harmadik hagyományosat. Folyton lekoccolom a fákat.
Parafadugó sem rossz! Dante is azzal tolja, ha jól rémlik, akkor pedig jó és tartós kell, legyen
- zeezoltano kedveli ezt
#365
Írta 2014. november 03. - 13:27

az se rossz, vagy meg kell inni 2 üveg bort és a megmaradó 2 parafa dugót benyomni a kormányba
absztinensek próbálkozhatnak éretlen szilvával is, jó sokáig bent marad az is
#366
Írta 2014. november 03. - 13:15

Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Dugó nélkül döntsd bele agyagos sárba.
- donciccio és Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#367
Írta 2014. november 03. - 13:11

Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Én is a WCS dugót használom sok-sok éve, a szivacs markolatukhoz jár is mint tartozék.
#368
Írta 2014. november 03. - 12:54

Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Outin a kormányvégdugó kormányba menő részét szoktam szigszalagozni, így nem esik ki, teljesen stabilan ül bent. És hidd el, ráz errefelé az út annyira, hogy tesztelve legyen.
#369
Írta 2014. november 03. - 12:40

Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Ne a kormányra, hanem a dugóra tekerj annyit, hogy passzentos legyen.
#370
Írta 2014. november 03. - 09:23

Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
Ilyet próbáltál már, vékony falú kormányhoz van tervezve így nagyobb az átmérője, WCS kormányba csak ez volt jó nekem.
https://www.bike-com...stopfen-p19772/
gaboca1 módosította - 2014. november 03. - 09:23
#371
Írta 2014. november 03. - 08:48

Szivacs markolatom van karbon kormányon, heti minimum 1 kormányvéget hagyok el.
Van bevált trükkötök, amivel ez megakadályozható? Tekerjem be a kormány végét fekete szigetelő szalaggal?
#372
Írta 2014. november 02. - 18:59

Köszönöm a válaszokat. Valamelyik, az év elején megrendezett versenyen készült rólam egy fotó ahol egészen bent fogom a kormányt és úgy tekerek felfelé (egészen közel a fékkarhoz, 660 mm-es a kormányom). Az év végére meg az tűnt fel, hogy annyira kint fogom már hasonló helyzetben, hogy a kormány szélét markolászom. Innen is jött az ötlet egy 720 mm körüli kormányhoz (szélesebbet biztosan nem akarok mert nem férek el a fák között ).
#373
Írta 2014. október 31. - 13:42

ja, a 29er-re nem riser, hanem "sinker" TM : kormány szükséges.
ezzel kapcsolatban van egy sehol nem publikált elméletem, mely szerint az egyre növekvő rugóúttal (és nagyobb kerékmérettel) érkező egyre szélesebb kormány igényét nem a precízebb, pontosabb, blabalabla irányítás iránti vágy hozta, hanem az, hogy a magasabbra került súlypont és kormány helyzete miatt szélesebben fogva könnyebb egyensúlyozni. végülis ugye a kormányt nem nagyon forgatjuk sok-sok fokkal, inkább testsúlyáthelyezéssel irányítjuk a bringát, nem? vagy én csinálok valamit rosszul?
- Rabbit kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#374
Írta 2014. október 31. - 13:15

És az miért van h. XC versenyen nem nagyon látni rizer kormányt?
Tán mert a nagykerekűeknek amúgy is istentelen magas az eleje, nem akarnak még egy fél collt veszíteni rajta.
#375
Írta 2014. október 31. - 09:59

#376
Írta 2014. október 30. - 23:44

én még ingadozom, van amikor a 68-at érzem kényelmesebbnek, van amikor a 68-at, de újabban inkább a keskenyebbiket. Használok kormányszarvat, azzal a 62 pont jó... nehéz szívvel vágom majd le a 75 centis kormányt, ha olyan akad a kezembe
A stucnira nem válasz, de én irányítást tekintve sokkal kevésbé veszem észre ha a stucniban van 20mm különbség, mint ha a kormány hosszában mondjuk 40.. mindig mondják, hogy rövid stucni=idegesebb irányítás, nekem inkább a rövid kormány az.
#377
Írta 2014. október 30. - 22:57

ismét az a különös helyzet állt elő, hogy egyetértünk Tiggel. mindenképpen érdemes kipróbálni vásárlás/csere előtt. nekem sem működik a nagyon széles (>660mm). mondjuk én siklóvállú vagyok.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#378
Írta 2014. október 30. - 22:19

Azon gondolkodám, hogy követem a "divatot" és kipróbálok egy szélesebb kormányt a bringámon. Annyian dicsérik körülöttem, hogy kell legyen benne valami igazság (jobb irányítás, fölfelé jobban lehet húzni, könnyebb légzés, stb). Viszont jól gondolom, hogy ha a jelenlegi talán 660 mm-es kormányt cserélem egy 700-720 mm-es darabra akkor a 90-es stucnimon is rövidíteni kellene? Jó lenne ha nem kellene Syntace stucnit cserélni
![]()
szvsz ha tudod próbáld ki valami más bringán. nekem pl brutál kényelmetlen és fárasztó (pedig nem vagyok egy keskeny ropi ) , első dolgom lesz majd jövőre az új vason levágni 63-64 centire.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#379
Írta 2014. október 30. - 22:00

Azon gondolkodám, hogy követem a "divatot" és kipróbálok egy szélesebb kormányt a bringámon. Annyian dicsérik körülöttem, hogy kell legyen benne valami igazság (jobb irányítás, fölfelé jobban lehet húzni, könnyebb légzés, stb). Viszont jól gondolom, hogy ha a jelenlegi talán 660 mm-es kormányt cserélem egy 700-720 mm-es darabra akkor a 90-es stucnimon is rövidíteni kellene? Jó lenne ha nem kellene Syntace stucnit cserélni
#380
Írta 2014. október 29. - 11:50

http://www.canecreek...ation-guide.pdf
http://www.canecreek...specs-rev-e.pdf
http://www.canecreek...ation-guide.pdf
A lényeg: Cane Creek, vagy olasz szabvány a két lehetőség. Sublerrel (tolómérő) pontosan meg tudod mérni a fejcső belső átmérőjét, és abból már világos lesz, hogy melyikre van szükség.
Köszönöm szépen, átnyálazom